michael baagoe
Forum-svar oprettet
- ForfatterIndlæg
- 18. august 2010 kl. 0:24 #2714
michael baagoe
Deltagerdet er rigtigt at det kan give problemer at bilen ikke er blevet importeret til europa.. men det problem er det samme uanset om det er en original mr2 turbo eller en ombyg.. der er ingen forskel
så hvis du godt kan forstå at de kassere en ombyg så må du også kunne forstå at de kassere en original..
ved toldsynet som det hedder når man importere en bil, da skal den selvfølgelig bestå alm syn også..
men som sagt så har jeg får importeret bil med anden motor ilagt.. det plejer ikke at være et problem hvis man selvfølgelig bare betale den ekstra afgift..og hvis det lykkedes så tror jeg ikke at en “alm synsmand” vil stille sig ret meget på tværs, fordi så står der jo 200hk mm på reg attest..
det er ingen tvivl om at reglerne er uigennemskuelige især fordi de overlapper hindanden en del, men min erfaring er nu at så længe man har undersøgt sagen og kommer åben og ærlig og ikke prøver at snyde (f.x for at spare noget afgift eller prøve at få synet noget der ikke er lavet i orden) så er told og synsfolkene oftest rimelige og forståelige.. har da også før fået en del hjælp af forskellige bilsynhaller mht. hvordan man kan få noget lovligt gennemført..
men det er alt sammen OT
mit start spørgsmål var egentlig om noget kendte et sted jeg med rimelig overskuelighed kan finde info om de tekniske forskelle på en gti og en turbo
- 16. august 2010 kl. 21:57 #2709
michael baagoe
Deltagerhvis jeg indfører en mr2 hvor der er ilagt turbomotor og betaler afgift af den, så kommer der til at stå hk og motor på reg attest.. så syns jeg at det skal en noget mavesur synsman til for at skabe problemer.. det er jo ikke på nogen måde mere uforsvarligvt end en original mr2, eller for den sags skyld billigere i reg afgift.. reglerne er meget kluntet og overlapper hindenden i vildskab så kan ikke udelukke at man løber i en synsmand der er vil vise sin magt på det område..
- 16. august 2010 kl. 13:43 #2707
michael baagoe
Deltageralt den dokumentation eksistere jo da mr2 turbo er en serieproduceret bil.. såvidt man laver alle ombygningerne selvfølgelig.. jeg har før indført biler og lagt anden motor i og så fået indregistrert den med den motor der nu lagde i den.. det er jo ikke det samme som at køre til syn med en dansk inreg. bil så kommer du i bedste fald bare til at betale afgiften en gang til..
er ikke så meget for gen1 og gen2 turbo motorer.. hvis det skal gøres så skal det være den sidste.. har ikke hørt om så mange gode erfaringer med de første
(har først lige læst annoncen nu og kan se det er en 3. gen lagt i bilen)
ville bare spørge om der var nogen der havde ngoet info om de forskelle på turboen og GTIen eller vidste hvor jeg kunne finde dem
- 15. august 2010 kl. 19:21 #2703
michael baagoe
Deltagerjo det kan man sagtens men det kræver at jeg bygger bremser og hvad der ellers er andeledes på turbomodellen over.. så kan jeg få den indreg som turbo.. det kan du også gøre hvis u lægger en turbo motor i en dansk gti men så kommer du til at betale afgidt 2 gange.. mit spørgsmål er bare hvor meget jeg skal rykke over ^^
- 15. august 2010 kl. 0:21 #2698
michael baagoe
Deltagerhan har også nogle turbo og en del beams motorer de koster ikke meget mere 🙂
- 12. august 2010 kl. 0:28 #2688
michael baagoe
Deltagerhvor meget rabat får man??
- 10. august 2010 kl. 1:05 #2679
michael baagoe
Deltagerhvis der kommer mange så kigger jeg måske forbi, min mr2 skulle først på plader til næste forår men det er jo lovligt at køre til træf på prøveplader 🙂
- 7. december 2009 kl. 1:58 #1428
michael baagoe
Deltagerdet var da rart at høre at det var troværdigt.. men hvor slemt er det at skifte sådan en kobling på en centermotorbil??
- ForfatterIndlæg

