Utæthed
- Dette emne har 26 svar og 9 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 2 måneder siden af
Lars Pedersen.
- ForfatterIndlæg
- 5. februar 2010 kl. 16:52 #1720
jesper prip
DeltagerHey har en AW11 Targa… hvor der drypper ind når der regner meget i siderne hvor targa taget møder dørene… har i nogle forslag til hvad jeg kan gøre?!?! ewr træt af at have en våd balle :(, og har prøved at give det silicone det virker kun i nogle få dage så ik mere :S
- 6. februar 2010 kl. 1:33 #1721
Peter Kibsgård
Deltagerkøb nogle store håndklæder til sæderne, ligesom søren……………. 🙂
- 6. februar 2010 kl. 3:10 #1722
Dennis Maigaard
Deltagerdu kan købe nogle exentriske guides til targataget… det er de plasticdimsersom palerne fra taget glider inde i.. når de er exentriske bliver taget presset længere ned i listen..
det hjælper men tager ikke altid det hele…
Så kan du købe nye gummilister..de er dyre.. og nogengange,,,så er lortet stadig utæt…
- 6. februar 2010 kl. 3:15 #1723
Søren Pedersen
DeltagerEn Mr2 er en sommerbil er min konklusion!
Min kører minimalt når det regner, som regel kun til de to årlige mr2 træfs.
Jysk har hvad du mangler: http://www.jysk.dk/search?query=h%C3%A5ndkl%C3%A6der
Hilsen Søren
- 7. februar 2010 kl. 11:59 #1724
Stig Treldal
DeltagerKøb en mr2 uden targa de er helt klart federe, at køre i 🙂
- 7. februar 2010 kl. 13:28 #1725
Søren Pedersen
DeltagerHelt klart federe at kører i??? j
Ja min targa kører nærmest som en fiat uno fordi det er en targa, der helt klart forskel på de to biler det er som at sammenligne æbler med kartofler. NOT :ohmy:Det er en smagssag, og her opstår sandligvis en længere tråd:
Targa og soltagsmoddellerne har aftageligt glas tag som gør det totalt fedt at kører i klar stjerne himmel en sommer dag får man vind i håret, det bliver de der ikke har glas tag ikke umiddelbart “klart federe” at køre i!
Targa og soltagsmoddellerne er faceliftet, det bliver de der ikke er faceliftede ikke umiddelbart “klart federe” at køre i!
Targa og soltagsmodellerne har større bremser og tårnstivere, det bliver de der ikke har større bremser og tårnstivere ikke umiddelbart “klart federe” at køre i!
Targa og soltagsmodellerne har kraftigere krængnings stabilisatorer, det bliver de der ikke har kraftigere krængnings stabilisatorer ikke umiddelbart “klart federe” at køre i!
Targa og soltags modellerne har (de absolutte fleste af dem) elrudehejs som standart, det bliver de der ikke har elrudehejs ikke umiddelbart “klart federe” at køre i!
Targa og soltagsmodellerne har kun 116 hk mod 124, det er ren mattematik med en difference på 8 hk, Der er ingen forskel i acceleration!!! Bring em on! det bliver de der har 124 ikke umiddelbart “klart federe” at køre i!
Kører naturligvis targa, der er ingen grund til at fravælge!
:kiss: Kærlig hilsen Søren :kiss:
- 7. februar 2010 kl. 13:41 #1726
Lars Pedersen
Deltagerjeg er klar på en lang tråd, dog med facts istedet for usande påstande!
jeg er faktisk enig,,
ville aldrig bytte min faceliftede 88 us tintop for en targa,MEN, dermed sagt, har man ikke haft en targa kan man næppe tillade sig at udtale sig om det,
targa er hammerfed en sommeraften eller klar nat og til promenadekørsel. men så stopper supperlativerne også.
de er elendig i regnvejr, pga en uheldig konstruktion (selv med nye lister og tage)
på bane er den for blød pga. tagets åbenlyse svagheder. så ja der er en MEGET STOR forskel på de 2 bilerville gerne ha org. moon roof, da det er en genial konstruktion
at påråbe sig om de har større bremser og krængnings staabilisatorer er direkte usandt ævl.
elrude hejs ? er det et argument ?
nu begyder man at blande 85-86 modellen ind i diskussionen ?
og jo der er forskel i acceleration og tophastighed, det er jo ikke KUN
minus 8 hk, det er også + op til 75 kg, u do the math— tintop fordi den er lettere og stivere, og kan køre i cirkler om en targa —
:kiss:
- 7. februar 2010 kl. 14:23 #1727
Torben Spåbæk Johansen
DeltagerEj……..synes alle dem med AW11 uanset model, skulle spare sammen lidt længere og købe sig en rigtig MR2…!!!
SW20/22 er den eneste vej at gå……og i ved det..!! 😛
Så for den da….!! :kiss: :kiss: :kiss:
- 7. februar 2010 kl. 14:31 #1728
Peter Kibsgård
Deltagerjep sw 20/22 har klart blødere linier lige som carina E, jae de minder faktisk meget om hinanden, og er da helt klart væsentlig federe end vores gamle kantede små kasser.
waaahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaaaaaaaaeeeeeeee…………… 😛 - 7. februar 2010 kl. 17:33 #1729
Lars Pedersen
DeltagerKarma til nordjyden fra undertegnede :blush:
- 7. februar 2010 kl. 18:53 #1730
Stig Treldal
DeltagerJeg har selv haft AW11 modellen uden soltag og med orig soltag – og har kørt 3 somre i en targa som jeg satte i stand for en mindre formue, fik så senere fat i en faceliftet med orig soltag og efter, at have kørt lidt rundt i den ærgrede jeg mig TEMMELIG meget over og jeg ikke havde lavet en sådan i stand istedet for den targa, da jeg bare synes den er FEDERE at køre i da den virker mere stiv i karosseriet 🙂 Ja jeg ved godt, at langt de fleste faceliftede modeller er med targa og det er da bestemt også lækkert en vindstille sommeraften, men hvis man evt skulle bruge bilen til hverdag er soltag/fasttag modellen klart, at foretrække da jeg med fare for at blive taget ilde op stadig personligt mener den er FEDERE at køre i med fast tag ( jeg synes virkelig den styrer anderledes og den giver bare mig en federe fornemmelse ) den eneste grund til jeg valgte targa modellen var af den grund, at den var så højt oppe på min ønskeseddel i 1989 da jeg var 18år men dengang var den jo umulig at få råd til og da jeg kiggede på mobile.de i 2005 og besluttede at købe en sådan model til istandsættelse kiggede jeg udelukkende efter targa modellen og havde jeg vidst hvad jeg så ved idag havde jeg valgt en uden targa. EN SORT 88/89 USA MODEL MED FAST TAG VILLE MÅ VÆRE DEN ULTIMATIVE AW11’er 🙂 Men igen smag er jo en ganske individuel ting 🙂
Begge modeller er fantastiske biler den er bare FEDEST uden targa 🙂
- 7. februar 2010 kl. 21:07 #1731
Søren Pedersen
DeltagerSplynk du lider af smagsforvirring, den ene da blæser det mod øst den anden da mod vest.
Jeg køber mig en Fiat Uno 45S den kører sku nok helt klart ringere end en tintop.
Men bortset fra det er det jo altid et spørgsmål om opsætning af undervogn.
Sænket?
Standart dæmpere?
Gamle gummibøsninger?
Har “faster” tag modellen fået tårn stiver?Som udgangspunkt er det jo et krav at de begge er sat ens op.
Men når alt kommer til alt, så skal jeg have min gule Koni dæmpere i med Apex 38 mm fjedre og de fiberbøsninger som jeg købte Mysling inden kommende sæson starte.
Så blød bil – me my ass !!
Søren
- 7. februar 2010 kl. 21:49 #1732
Lars Pedersen
Deltagerjeg ved ikke hvordan det blæser der hvor du er, og det er vel også lige meget. 😛
jeg har efter at have haft alle modeller w1 nøjagtig samme erfaring som Lowlife,
og al den snak om ens opsætning ?
de er jo ens opsat fra fabrikken, alle 87-89 er født ens, men kører ikke ens,
targaen er blød som en våd papkasse, sammenlignet med en tintop. når man går til stålet i svingjeg tror dine erfaringer er for begrænsede ang. at køre de forskellige modeller under andet en alm. forhold, og derfor tror de er ens. tro mig det er de ikke
og ja tintoppen og moonroof modellerne er født med tårnstvivere
(hvor god den er i moonroof modellen ved jeg ikke, den er jo buet og bruges til at lægge soltaget på når det er ude)ps. held og lykke med din Fiat :woohoo:
pps. Røde biler er Bløde biler 😆 - 8. februar 2010 kl. 0:21 #1733
Søren Pedersen
DeltagerDe biler vi alle har fået imellem fingrene har sikkert fået nye støddæmpere og måske også bærekugler etc. flere gange før vi får dem i mellem fingrene.
Derfor vil bedømmelses grundlaget også være afspejlet af samme.Bortset fra at jeg også har haft begge biler, så har du da så ret, du er proffesoren indenfor op og nedbrydning af AW11´ern.
Alt hvad du siger er 100% rigtigt, ingen ved bedre.
Jeg føjer mig i støvet for mesteren.
Du er ikke den bedste, du er den allerbedste. 😛:kiss: Søren
- 8. februar 2010 kl. 0:43 #1734
Philip Nedergaard
DeltagerNu spørger manden jo hvad man kan gøre ved det problem han har. Er der har i ikke kommet med mange løsninger ud over at han skal købe håndklæder.
Men er det kun mig der vil give ham den helt åbenlyse løsning som han venter på? Svaret er….. SIKAFLEX. :cheer: - 8. februar 2010 kl. 1:26 #1735
Lars Pedersen
DeltagerSøren skrev:
De biler vi alle har fået imellem fingrene har sikkert fået nye støddæmpere og måske også bærekugler etc. flere gange før vi får dem i mellem fingrene.
Derfor vil bedømmelses grundlaget også være afspejlet af samme.Bortset fra at jeg også har haft begge biler, så har du da så ret, du er proffesoren indenfor op og nedbrydning af AW11´ern.
Alt hvad du siger er 100% rigtigt, ingen ved bedre.
Jeg føjer mig i støvet for mesteren.
Du er ikke den bedste, du er den allerbedste. 😛:kiss: Søren
på tide du fatter det :huh:
men anyway, undskyld jeg har ret Søren, og tak for svineren :unsure: - 8. februar 2010 kl. 1:28 #1736
Lars Pedersen
DeltagerTesta2 skrev:
Nu spørger manden jo hvad man kan gøre ved det problem han har. Er der har i ikke kommet med mange løsninger ud over at han skal købe håndklæder.
Men er det kun mig der vil give ham den helt åbenlyse løsning som han venter på? Svaret er….. SIKAFLEX. :cheer:Dennis har svaret,, den billige løsning er 4 nye bøsninger med offsat center, (koster 100 kr)
næste skridt er nye tage og lister (koster ca 5.000 kr)
- 8. februar 2010 kl. 23:28 #1737
jesper prip
Deltagerokay takker. men hvor kan man købe SIKAFLEX henne? :unsure:
- 9. februar 2010 kl. 0:10 #1739
Lars Pedersen
Deltagerhvordan vil du pille dit targa tag af hvis det er limet med sika flex
det er da ikke en løsning,, det er hærværk :unsure:
- 11. februar 2010 kl. 0:47 #1754
Philip Nedergaard
DeltagerJeg siger undskyld. Sikaflex var ment som en joke de det lidt ødelægger idéen i targataget.
- 11. februar 2010 kl. 10:23 #1755
Søren Pedersen
DeltagerAh Sikaflex = fast tag = fedeste bil at køre i :woohoo:
- 11. februar 2010 kl. 13:22 #1756
Stig Treldal
DeltagerAltså Søren nu fornemmer man måske, at dit sidste indlæg her var ment som en slags hån til min første kommentar i denne tråd? Som før nævnt er smag meget individuelt og min kommentar var på ingen måde et personligt angreb på dig ej hellere din fine bil!. Måske var det også af mig en forkert formulering, at skrive den var ” FEDERE ” at køre i med fast tag? Men jeg fornemmer bare, at bilen styrer anderledes, altså når man bruger løs af den på de snoede veje virker den langt mere stiv og jeg mener ud fra mine ringe evner på området, at den vrider/krænger meget anderledes med Fasttag/moonroof i forhold til targamodellen. Samtidig med at man i fasttag/moonroof modellen er fri for vand på sæderne og hold i nakken når man kører uden tag på targa modellen 🙁 og et vildt irriterende ovenlys når man ikke har afskærmningspladerne sat op. Fordelen ved targa målt op i mod fasttag/moonroof modellens køreegenskaber gjorde bare, at jeg bitters fortrød jeg ikke havde brugt tiden og pengene på, at istandsætte en fasttag/moonroof model i stedet da jeg personlig mener, at jeg ville have blevet mere glad for den løsning!. Det var virkelig en umiddelbar tanke som prompte dukkede op i mig da jeg efter, at have kørt targa flere år satte mig ind i den moonroof model og fløj derudaf, der tænkte jeg helt ærligt bare spontant fuuuck den kører squ da laangt bedre end den targa jeg havde!!! Og bilene var ellers helt ens!. Jeg havde bare en federe fornemmelse ved, at køre i den JA det står jeg ved 🙂 Faktisk har moonroof modellen elruder men nej det var ikke det der gjorde udfaldet!. Den er bare MEGET anderledes, at køre i og det er et uomtvisteligt faktum!. Jeg har alle dage været totalt vild med AW11 modellen men har på det sidste lagt det lidt på hylden da jeg er trist over, at ganske mange dele er udgået!. og føler vist samtidig jeg har fået udlevet mit aw11 dejavu flip 🙂 Og husk nu Søren min udtalelse var ikke et personligt angreb, udfra din besvarelse kunne det godt virke som du opfattede det sådan!.
- 11. februar 2010 kl. 15:03 #1757
Stig Treldal
DeltagerUndrer mig faktisk lidt over, at en synsmand som burde have en dybdegående viden omkring en bils opbygning ikke vil/kan forstå den forskel der naturligvis vil være tilstede på to biler med en så forskellig tagkonstruktion!. Måske et par briller med et påståelighedsfilter kunne afhjælpe problemet? TJEK TJEK MESTER 😉
- 11. februar 2010 kl. 15:58 #1759
Dennis Maigaard
DeltagerTja vi synes vel altid at vores egen bil er den helt rigtige… dog er jeg, efter at ha ejet en af hver, enig med lowlife om at targaen er mere blød og wobly end med fast tag… og at 86 modellen er mere sporty end 87…(også selvom man skifter samtlige dele til 87…)basta!
- 11. februar 2010 kl. 18:58 #1760
Søren Pedersen
Deltagerja ja godt ord igen, jeg har ikke følt mig stødt, jeg hænger til min targa, og det er jo i bund og grund den samme bil bortset fra taget og efter sigende bilens opbygning.
i love u all, i love u also…
mojns :laugh:
- 21. februar 2010 kl. 1:28 #1828
Christina Jensen
DeltagerGummilisterne omkring selve taget koster omkring 800,- pr side.
Jeg har skiftet både lister på karossen, og de plastbøsninger som spydene går i.
Og der var den stadig lige pissemeget utæt.
Nu er der nyt tag på, men eftersom det kun har sneet siden, så skal jeg ikke kunne sige hvorvidt det faktisk er lykkedes at gøre den tæt. - 21. februar 2010 kl. 4:15 #1829
Lars Pedersen
Deltageren bil der har været påkørt,, eller i grøften, kan måske også være blevet lidt skæv, og så har lister jo trange kår
- ForfatterIndlæg
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.