Ultimative undervogn…

Viser 6 svartråde
  • Forfatter
    Indlæg
    • #3446

      http://cgi.ebay.de/K-SPORT-Gewindefahrwerk-Toyota-MR2-Typ-W1-AW11-/250506267760?pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item3a53564c70

      Dette må om nogen være den ultimative undervogn, hvor højden ikke justeres i fjederen og dermed ødelægger fjederens forspænding med tiden.
      I stedet justeres benets længde under fjederen, ret genialt.

      Hvis der er Tüv eller anden godkendelse på denne undervogn så er det jo den optimale løsning.

      Hilsen Søren

    • #3447

      øhh det er da en helt almindelig gevindundervogn som jo har været på markedet i en del år efterhånden.
      hvilken undervogn er det der justeres i fjederen ? jeg ved godt der fås thansen fusk hvor man spænder fjederen sammen, men det er der forhåbenlig ikke ret mange der tør køre med.

    • #3448

      Stortset alle justeres i fjedre højden, få justeres i selve ben længden.

      ser dem hver dag på forskellige biler!

      h

    • #3449

      altså min gamle bil havde sådan en undervogn (Opel Calibra)
      det sku noget lækkert kram,

    • #3450
      Lars Pedersen
      Deltager

      mon ikke det Søren mener er at normal sænkning foregår med en fjeder der er kortere end en original,

      hvad det rent faktisk gør ved affjedringsevnen tør jeg ikke udtale mig om, ud over at sænkningsfjedre selvfølgelig er hårdere da de skal have samme styrke med færre vindinger.

      den afbillede fjeder er ganse rigtig en helt almindelig gevind undervogn, som har været tilgængelig i al den tid jeg kan huske,,det gør den dog ikke ringere.

      kører CJ ikke med en lignende undervogn, eller blev det ved snakken ?

      man kan købe “weld on gevind undervogne” hvis der ikke findes specifikt til ens automobil

    • #3453
      Thomas Funder
      Deltager

      [quote=”Søren” post=3249]Dette må om nogen være den ultimative undervogn…..[/quote]

      Min meing er at ja; udfra et teoretisk synspunkt er dette optimalt MEN at en stor del af dem der kører med dette set-up aldrig får det indstillet korrekt. Det kræver vægte eller ‘hjørne vægt’ () at få det vejet ud og justeret korrekt.

      De fleste – igen: min mening – benytter det bare til justerbar sænkning, men tænker ikke på fjeder rates eller udvejning.

      Jeg ved at dem som bruger det “rigtigt” har brugt laaang tid på at få det ‘tunet’ korrekt – ikke Bjørn? 🙂

      [quote=”Søren” post=3249]Hvis der er Tüv eller anden godkendelse på denne undervogn så er det jo den optimale løsning.[/quote]

      Ja, og det er så problemet 🙂 Jeg har kun set een producent der reklamerede med TÜV og da jeg spurgte til det, var det en TÜV der gik på kvaliteten :dry: – altså ikke en vogn specifik godkendelse der kan bruges til syn.

    • #3464
      Bjørn Spure
      Deltager

      Du har ret Thomas, her små 10år efter justere jeg stadig, skal prøve med 700punds fjedre i år det svare vel til en 7-8 gange hårdere end oem. men så når jeg også maks af hvad mine støddæmper kan klare..
      tror jeg skifter til en BC undervogn næste vinter de kan klare kraftigere fjedre, plus de kan justeres på fjederbenet, som dem Søren henviser til, det betyder at fjedren kan forspændes, så der ikke behøves hjælpe fjedre…;0)
      mvh Bjørn

Viser 6 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.