Udstødnings mugligheder.

Viser 4 svartråde
  • Forfatter
    Indlæg
    • #6775
      Kevin
      Deltager

      Hej, Jeg købte min MR2 sidste efterår igennem Søren og har i mellemtiden kørt snart 20000 km i den. Men nu er bagpotten begyndt at falde fra hinanden Så der må et nyt til, det skal være med to afgangsrør i den side. Bilen er en 89’er mk1b fra schweiz. Hvad er mine muligheder? standard eller noget i rustfri?

      Udover mit udstødnings problem har jeg planer om at lægge en 6 trins gearkasse i den og jeg har hørt man skal bruge koblingshuset fra en C52 “Mickey mouse” gearkasse, men jeg ville grene se det med mine egne øjne og da jeg bruger bilen til hverdag kan jeg ikke lige tage gearkassen ud for at sammenligne. 😉 Så er der nogen der har en liggenden jeg kan låne og/eller købe.

    • #6777
      Thomas Funder
      Deltager

      Udstødning først:
      Der er flere i klubben (mig selv inclusive 😉 ) der har std. udstødning til at ligge – du ringer bare 😉
      Hvis du vil ha’ rustfrit kan du bl.a. på ebay.de købe Fox potter med afgang i begge sider.

      Gearkasse:
      6-trin kan du få både med C61 gearkassen hvor skiftearmene skal flytte om på den ‘anden’ side og med C161 gearkassen hvor der ikke skal flyttes noget. Fordelen ved C60 kassen er at der er spær.

      Under alle omstændigheder er Bjørn Spure gearkasse troldmanden du skal snakke med 😉

    • #6781
      Kevin
      Deltager

      Da jeg gerne ville have afgangs rørene i højre side kan jeg ikke bruge en Fox potte til så meget 😉
      Jeg bor i Sønderjylland, så jeg tror der lidt langt over til dig. 😉

      Har en fundet et 6 trins gearkasse (fra en mk3 MR2) allerede, men ville gerne låne en C52 fem trins så jeg ikke skal have gearkassen ud for at se om den passer over eller hvad der skal laves om.
      Har set dem der bruger en Celica gearkasse bruger koblingshuset fra en C52 for at lave en gearkasse der passer direkte på bilen.

    • #6804
    • #6805

      Kan anbefale Mongoose .. god kvalitet og passer lige på…

Viser 4 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.