Tror i på det ?

Viser 9 svartråde
  • Forfatter
    Indlæg
    • #5155
      Thor Møller
      Deltager

      Hold da fast, de lover simpelthen 80 hk, ved at montere der “turbo” drevet på strøm.

      http://www.superchargerswarehouse.com/Toyota-MR2-Superchargers/

      Det er da let.
      Tror i det virker ? :pinch:

    • #5156

      Man er vist heldig hvis den ikke sluger 80hk. Der findes ingen elmotorer i den størrelse, der kan producere den form for energi der kræves.

    • #5158
      Thor Møller
      Deltager

      Det er nok nogle kineser der har været i gang med at opfinde en el-drevet turbo.

    • #5161
      Anonym
      Inaktiv

      Der er ikke andet for end at prøve den. Blæseren er alligevel på 0.9 kW, så vil tro at den vil give et eller andet, men nok ikke de 81.1 hk/80 hp som de lover.

    • #5162

      spar nu jeres penge.. det duer ikke.. og der er efterhånden mange naive, blandt andet på bilgalleri, der har konstateret at det ikke er noget værd…

    • #5164
      Thomas Funder
      Deltager

      http://autospeed.com/A_110827/cms/article.html

      “So, to supply the current to drive an electric supercharger having the same airflow output as the most energy-efficient type currently available, it would take 1000 amps. To generate this much electrical power would require at least 8 heavy-duty alternators bolted to the engine. “

    • #5167
      Thor Møller
      Deltager

      When connected to power:

      Tiny electric fans rotate at speed similar to PC-cooling fans, creating a faint breeze

      haha. Fedt Thomas

    • #5300
      Mark S.
      Deltager

      Man må jo sige at lave en compressor elektrisk er jo det eneste som giver mening, at trække energien i et kort øjeblik under max gas fra batteriet hvor overskydende energi i forvejen er lagret, og derefter nul energi. Det giver jo mening, imod at skulle trække mekaniske compressorer eller endnu mere hjernedøde turboer med trisser og hjul som konstant ligger en stor dæmper på maskinen med et grimt benzin forbrug og ting som går i stykker.
      Jeg har ventet længe på dette, det eneste som bekymrer mig er at den ikke er baseret på en brushless motor, men en old shool børstet motor med begrænses levetid og især ydelse.
      Derfor ved jeg ikke om jeg tror helt på det endnu, men det kommer lige pludselig og det kommer nok også til at sparke røv. Hvis man læser nærmere efter er det ca 10Hk der estimeres, de 80 må være et af de typiske eksempler hvor en marketings afdeling ødeligger enhver form for tillid.

    • #5301

      [quote=”Callahan” post=5118]Man må jo sige at lave en compressor elektrisk er jo det eneste som giver mening, at trække energien i et kort øjeblik under max gas fra batteriet hvor overskydende energi i forvejen er lagret, og derefter nul energi. Det giver jo mening, imod at skulle trække mekaniske compressorer eller endnu mere hjernedøde turboer med trisser og hjul som konstant ligger en stor dæmper på maskinen med et grimt benzin forbrug og ting som går i stykker.
      Jeg har ventet længe på dette, det eneste som bekymrer mig er at den ikke er baseret på en brushless motor, men en old shool børstet motor med begrænses levetid og især ydelse.
      Derfor ved jeg ikke om jeg tror helt på det endnu, men det kommer lige pludselig og det kommer nok også til at sparke røv. Hvis man læser nærmere efter er det ca 10Hk der estimeres, de 80 må være et af de typiske eksempler hvor en marketings afdeling ødeligger enhver form for tillid.[/quote]

      humor er en god ting 🙂 ………..

    • #5302

      Hehe.. Ja… Kender ikke manden, men håber satme på at han laver gas 😀

Viser 9 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.