Tror i på det ?
- Dette emne har 9 svar og 7 stemmer, og blev senest opdateret for 11 år, 5 måneder siden af
Christian Rasmussen.
- ForfatterIndlæg
- 17. maj 2012 kl. 16:34 #5155
Thor Møller
DeltagerHold da fast, de lover simpelthen 80 hk, ved at montere der “turbo” drevet på strøm.
http://www.superchargerswarehouse.com/Toyota-MR2-Superchargers/
Det er da let.
Tror i det virker ? :pinch: - 17. maj 2012 kl. 18:34 #5156
Christian Rasmussen
DeltagerMan er vist heldig hvis den ikke sluger 80hk. Der findes ingen elmotorer i den størrelse, der kan producere den form for energi der kræves.
- 17. maj 2012 kl. 21:28 #5158
Thor Møller
DeltagerDet er nok nogle kineser der har været i gang med at opfinde en el-drevet turbo.
- 18. maj 2012 kl. 9:24 #5161
Anonym
InaktivDer er ikke andet for end at prøve den. Blæseren er alligevel på 0.9 kW, så vil tro at den vil give et eller andet, men nok ikke de 81.1 hk/80 hp som de lover.
- 18. maj 2012 kl. 9:46 #5162
Dennis Maigaard
Deltagerspar nu jeres penge.. det duer ikke.. og der er efterhånden mange naive, blandt andet på bilgalleri, der har konstateret at det ikke er noget værd…
- 18. maj 2012 kl. 19:22 #5164
Thomas Funder
Deltagerhttp://autospeed.com/A_110827/cms/article.html
“So, to supply the current to drive an electric supercharger having the same airflow output as the most energy-efficient type currently available, it would take 1000 amps. To generate this much electrical power would require at least 8 heavy-duty alternators bolted to the engine. “
- 20. maj 2012 kl. 3:51 #5167
Thor Møller
DeltagerWhen connected to power:
Tiny electric fans rotate at speed similar to PC-cooling fans, creating a faint breeze
haha. Fedt Thomas
- 15. juni 2012 kl. 22:05 #5300
Mark S.
DeltagerMan må jo sige at lave en compressor elektrisk er jo det eneste som giver mening, at trække energien i et kort øjeblik under max gas fra batteriet hvor overskydende energi i forvejen er lagret, og derefter nul energi. Det giver jo mening, imod at skulle trække mekaniske compressorer eller endnu mere hjernedøde turboer med trisser og hjul som konstant ligger en stor dæmper på maskinen med et grimt benzin forbrug og ting som går i stykker.
Jeg har ventet længe på dette, det eneste som bekymrer mig er at den ikke er baseret på en brushless motor, men en old shool børstet motor med begrænses levetid og især ydelse.
Derfor ved jeg ikke om jeg tror helt på det endnu, men det kommer lige pludselig og det kommer nok også til at sparke røv. Hvis man læser nærmere efter er det ca 10Hk der estimeres, de 80 må være et af de typiske eksempler hvor en marketings afdeling ødeligger enhver form for tillid. - 15. juni 2012 kl. 22:16 #5301
Peter Kibsgård
Deltager[quote=”Callahan” post=5118]Man må jo sige at lave en compressor elektrisk er jo det eneste som giver mening, at trække energien i et kort øjeblik under max gas fra batteriet hvor overskydende energi i forvejen er lagret, og derefter nul energi. Det giver jo mening, imod at skulle trække mekaniske compressorer eller endnu mere hjernedøde turboer med trisser og hjul som konstant ligger en stor dæmper på maskinen med et grimt benzin forbrug og ting som går i stykker.
Jeg har ventet længe på dette, det eneste som bekymrer mig er at den ikke er baseret på en brushless motor, men en old shool børstet motor med begrænses levetid og især ydelse.
Derfor ved jeg ikke om jeg tror helt på det endnu, men det kommer lige pludselig og det kommer nok også til at sparke røv. Hvis man læser nærmere efter er det ca 10Hk der estimeres, de 80 må være et af de typiske eksempler hvor en marketings afdeling ødeligger enhver form for tillid.[/quote]humor er en god ting 🙂 ………..
- 17. juni 2012 kl. 12:59 #5302
Christian Rasmussen
DeltagerHehe.. Ja… Kender ikke manden, men håber satme på at han laver gas 😀
- ForfatterIndlæg
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.