TRD katalog

Viser 16 svartråde
  • Forfatter
    Indlæg
    • #738

      Hej folkens

      ¨Findes der et opdateret TRD katalog?

      Hilsen Søren

    • #739
      Lars Pedersen
      Deltager
    • #742

      Kan man der i finde undervogn til vore biler?

      Jeg syntes ikke!

      Hilsen Søren

    • #746
      Thomas Funder
      Deltager

      Søren, som nævnt produceres TRD fjedrene ikke længere. Men TRD fjedrene er ‘bare’ Eibach fjedre med nyt tryk på og Eibach kan man være heldig at finde i udlandet 🙂

      Herhjemme har jeg på et tidspunkt hørt om Terra fjedre – men jeg kender dem ikke.

      Af mærkevarer kan B+G fås i Tyskland, og Apex, AVO, PI og SPAX kan fås i England. Men de fleste sænker 35mm :dry:

      Prøv også at kigge her (klik på logo’erne): http://www.padandwheels.com/mr2/suspension/suspension.html

    • #748
      Lars Pedersen
      Deltager

      justerbar gul koni og 1″ dæmpere kan fås i sæt på ebay,

      du kan også købe koni via refako, g så finde nogle fjedre der sænker den ønskelige afstand

    • #750

      Kan man sænke 35 mm med originale støddæmpere, uden at fjedrene sidder løse i “slap” tilstand?

      Hilsen Søren

    • #751

      da jeg savede tre kvart omgang af mine fjedre, måtte jeg lige ha dæmperne op i drejebænken og korte dem op.

    • #752
      Johnny Friis
      Keymaster

      Søren, ja, det kan man hvis fjedrene er beregnet til std. støddæmpere.
      Hvis de derimod er lavet til en støddæmper med en kortere vandring dur det ikke.

    • #753

      Om de er bergnede til standart stødæmpere har vel noget med sænknings størrelse at gøre altså de 35 mm

      Jeg tror personligt stadigt at der er mere en 35mm spænd i mine standart fjedre hvis man løsner fjerskålen uden fjerværkstøj.

      Jeg gidder bare ikke stå uden det hele når “slaget skal stå”

      Hilsen Søren

    • #755

      Er det ikke ligemeget om fjederne ikke sidder i spænd når der ikke er belastning ?
      Altså når bilen er løftet!

      Sådan har det fungeret på “Kaktus” i årevis øjensynligt uden problemer.
      Det er alligevel forholdsvis sjældent man flyver så højt at hjulene letter helt fra vejen.

      Den er iøvrigt sænket ca. 110 mm, på gule koni dæmpere!

    • #756
      Lars Pedersen
      Deltager

      pointen er at det er uovligt hvis fjedren sidder løst når bilen er hævet.

      min var sænket 40mm uden problemer, først med std dæmpere, siden med gul koni justerbar

    • #758
      Johnny Friis
      Keymaster

      Jeg vil helt klart mene at det er livsfarligt hvis fjederen kan falde ud af skålen! Jeg har set hvad det kan gøre ved et dæk….

      Man kan ikke kæde sænknings værdi sammen med fjederens længde i ubelastet tilstand. Det afhænger jo af antal vindinger, godstykkelse, fjedreevne o.s.v.
      Og det behøver ikke engang at være ens på alle vindinger (progresiv fjeder)…

      Derfor kan en sænkningsfjeder sagtens være lavet så den stadig sidder fast ved fuld udslag på en std. dæmper.

    • #761

      Nu er jeg ikke typen der kun kører pænt.
      Har vel deltaget i 10 trackday med den bil på 110% action uden at fjederen har forladt skålen, hvornår skulle den så gøre det???
      Bortset fra det kan fjederen stadig ikke nå dækket (ihvertfald med min opsætning) hvis den skulle hoppe ud af skålen, medmindre naturligvis den river støddæmperen over.
      I dette tilfælde vil man være i samme sitiuation uanset om fjederen sad i spænd eller ej.

      Men ja, i en perfekt verden kunne man købe en fjeder der sænker det ønskede antal mm, og stadig sidder i spænd. Har dog aldrig set noget til AW11 som henter mere en 35-40 mm, hvilket dog sikkert også er nok til de fleste 😉

    • #762

      SLET, fejl !!!

    • #773
      Johnny Friis
      Keymaster

      Som jeg skrev tidligere har jeg set hvad der kan ske, så lucky you….

      Rent bortset fra det er det også ulovligt…., selv om det selvfølgelig bare er en detalje 😉

      Jeg ville i hvertfald aldrig køre med den slags.

    • #776

      Tak for alle svarene min holdning er klar kun løsninger som kan godkendes til syn er gode nok til mig.
      Uagtet nogen har kunnet køre med alternative løsninger, så er det ikke en option for mig.
      Som håndhæver af loven, må jeg så absolut holde mig på den korrekte kurs.

      Jeg har fundet min løsning.

      Vent og se til næste års Klubtræf..

      Hilsen Søren

    • #782
      Ralf Schultz
      Deltager

      Luftundervogn.. lowrider?

      Eller noget vildere..

      http://www.metacafe.com/watch/1040017/hydraulic_suspension_car/

      Det bliver et spændende 2010..

Viser 16 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.