TRD katalog
- Dette emne har 16 svar og 7 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 5 måneder siden af
Ralf Schultz.
- ForfatterIndlæg
- 31. august 2009 kl. 0:42 #738
Søren Pedersen
DeltagerHej folkens
¨Findes der et opdateret TRD katalog?
Hilsen Søren
- 31. august 2009 kl. 1:02 #739
Lars Pedersen
Deltager - 31. august 2009 kl. 18:04 #742
Søren Pedersen
DeltagerKan man der i finde undervogn til vore biler?
Jeg syntes ikke!
Hilsen Søren
- 31. august 2009 kl. 20:53 #746
Thomas Funder
DeltagerSøren, som nævnt produceres TRD fjedrene ikke længere. Men TRD fjedrene er ‘bare’ Eibach fjedre med nyt tryk på og Eibach kan man være heldig at finde i udlandet 🙂
Herhjemme har jeg på et tidspunkt hørt om Terra fjedre – men jeg kender dem ikke.
Af mærkevarer kan B+G fås i Tyskland, og Apex, AVO, PI og SPAX kan fås i England. Men de fleste sænker 35mm :dry:
Prøv også at kigge her (klik på logo’erne): http://www.padandwheels.com/mr2/suspension/suspension.html
- 31. august 2009 kl. 21:59 #748
Lars Pedersen
Deltagerjusterbar gul koni og 1″ dæmpere kan fås i sæt på ebay,
du kan også købe koni via refako, g så finde nogle fjedre der sænker den ønskelige afstand
- 31. august 2009 kl. 23:02 #750
Søren Pedersen
DeltagerKan man sænke 35 mm med originale støddæmpere, uden at fjedrene sidder løse i “slap” tilstand?
Hilsen Søren
- 31. august 2009 kl. 23:12 #751
Peter Kibsgård
Deltagerda jeg savede tre kvart omgang af mine fjedre, måtte jeg lige ha dæmperne op i drejebænken og korte dem op.
- 31. august 2009 kl. 23:42 #752
Johnny Friis
KeymasterSøren, ja, det kan man hvis fjedrene er beregnet til std. støddæmpere.
Hvis de derimod er lavet til en støddæmper med en kortere vandring dur det ikke. - 1. september 2009 kl. 0:05 #753
Søren Pedersen
DeltagerOm de er bergnede til standart stødæmpere har vel noget med sænknings størrelse at gøre altså de 35 mm
Jeg tror personligt stadigt at der er mere en 35mm spænd i mine standart fjedre hvis man løsner fjerskålen uden fjerværkstøj.
Jeg gidder bare ikke stå uden det hele når “slaget skal stå”
Hilsen Søren
- 1. september 2009 kl. 0:54 #755
Casper Mysling
DeltagerEr det ikke ligemeget om fjederne ikke sidder i spænd når der ikke er belastning ?
Altså når bilen er løftet!Sådan har det fungeret på “Kaktus” i årevis øjensynligt uden problemer.
Det er alligevel forholdsvis sjældent man flyver så højt at hjulene letter helt fra vejen.Den er iøvrigt sænket ca. 110 mm, på gule koni dæmpere!
- 1. september 2009 kl. 5:22 #756
Lars Pedersen
Deltagerpointen er at det er uovligt hvis fjedren sidder løst når bilen er hævet.
min var sænket 40mm uden problemer, først med std dæmpere, siden med gul koni justerbar
- 1. september 2009 kl. 12:10 #758
Johnny Friis
KeymasterJeg vil helt klart mene at det er livsfarligt hvis fjederen kan falde ud af skålen! Jeg har set hvad det kan gøre ved et dæk….
Man kan ikke kæde sænknings værdi sammen med fjederens længde i ubelastet tilstand. Det afhænger jo af antal vindinger, godstykkelse, fjedreevne o.s.v.
Og det behøver ikke engang at være ens på alle vindinger (progresiv fjeder)…Derfor kan en sænkningsfjeder sagtens være lavet så den stadig sidder fast ved fuld udslag på en std. dæmper.
- 2. september 2009 kl. 11:53 #761
Casper Mysling
DeltagerNu er jeg ikke typen der kun kører pænt.
Har vel deltaget i 10 trackday med den bil på 110% action uden at fjederen har forladt skålen, hvornår skulle den så gøre det???
Bortset fra det kan fjederen stadig ikke nå dækket (ihvertfald med min opsætning) hvis den skulle hoppe ud af skålen, medmindre naturligvis den river støddæmperen over.
I dette tilfælde vil man være i samme sitiuation uanset om fjederen sad i spænd eller ej.Men ja, i en perfekt verden kunne man købe en fjeder der sænker det ønskede antal mm, og stadig sidder i spænd. Har dog aldrig set noget til AW11 som henter mere en 35-40 mm, hvilket dog sikkert også er nok til de fleste 😉
- 2. september 2009 kl. 11:54 #762
Casper Mysling
DeltagerSLET, fejl !!!
- 2. september 2009 kl. 17:26 #773
Johnny Friis
KeymasterSom jeg skrev tidligere har jeg set hvad der kan ske, så lucky you….
Rent bortset fra det er det også ulovligt…., selv om det selvfølgelig bare er en detalje 😉
Jeg ville i hvertfald aldrig køre med den slags.
- 2. september 2009 kl. 23:58 #776
Søren Pedersen
DeltagerTak for alle svarene min holdning er klar kun løsninger som kan godkendes til syn er gode nok til mig.
Uagtet nogen har kunnet køre med alternative løsninger, så er det ikke en option for mig.
Som håndhæver af loven, må jeg så absolut holde mig på den korrekte kurs.Jeg har fundet min løsning.
Vent og se til næste års Klubtræf..
Hilsen Søren
- 3. september 2009 kl. 16:55 #782
Ralf Schultz
DeltagerLuftundervogn.. lowrider?
Eller noget vildere..
http://www.metacafe.com/watch/1040017/hydraulic_suspension_car/
Det bliver et spændende 2010..
- ForfatterIndlæg
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.