Tja det var så den Motor

Viser 2 svartråde
  • Forfatter
    Indlæg
    • #465
      Jacob Nielsen
      Deltager

      sikke en gang lort . kom hjem fra træffet og som mange nok ved spildte den noget olie og kørte så ud til søren smed for at få lavet det sammen med at den nye turbio og IC skulle på skulle han så osse lave Downpipe og Trykrør . det går alt sammen rigtig godt og vi tager det stille og roligt for ikke at lave nogle dumme fejl eller det kommer til at ligne lort . cirka 1½ månede efter er vi færdige og jeg glæder mig som et lille barn til at få liv i den igen og hvad sker der så DAK DAK DAK DAK DAK DAK DAK DAK DAK .

      argggggg Pis osse . vi bliver så egenige om at pille bunden af og kigge på lejerne og ganske rigtigt så hvade de det ikke så godt men Krummer og pejlstænger fejler ikke noget så jeg køber nye lejer og får dem sat i og vi samler det hele igen og starter den op også DAK DAK DAK DAK DAK DAK DAK .

      ENDNU mere PIS .

      ok så er det af med udstønings manifolden for at se om vi skulle have været så uheldig og have tabt noget ind over på ventilerne men det hvade vi ikke , så prøver vi at køre motoren rundt og søren mærker så at der ikke kommer noget tryk ud fra Cyllinder 1 endnu mere pis , så vi piller så toppen af og hvad finder vi så der , små stumper JERN der har lagt og banket over på stemplet og topstyk , men hvordan faen er det kommet der når det nu er jern som vi ikke har brugt eller rørt ved , nå ind på bordet med toppen for at se om det skulle være kommet fra ventiler eller fjedre , vi piller udstødnings ventiler af først for vi har jo ikke rørt ved insugningen men der er ikke noget at se , så tager vi indsugnings siden og oven på den ene ventil kommer der en lille stump JERN mere dumpene ud hmmm det vil sige det er kommet ind via indsugning hvordan faen det så end kan det . men endnu være er at mine cyllindere ser meget mærklige ud lige midt på cyllindervæggene hvor det ligner at de er meget slidte så nu ved jeg ikke rigtig hvad jeg skal gøre , nogen der har nogle gode ideier ???

      så alt i alt en rigtig lorte tid efter træffet :-/

      Hilsen
      Jacob

      PS her er et lille link til hvordan den lyder

      http://www.bilgalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=28923

    • #468

      SORT HUMOR FØLGER:

      den lyder som en mercedes 123 der går virkelig sød.

      Det er skide synd for dig, håber du finder en prisbillig motor som erstatning.

      Fandt du ud af hvor metalstykkerne kommer fra?

      Hilsen Søren

    • #469

      Hejsa !

      Jeg har prøvet at køre min 1991 SW22 Turbo model tør for vand, fordi de tidligere Tyske ejere har lavet noget rod med kølerørene, samt at toppakningen var gået samtidigt.

      Da den blev adskildt, var der ikke flere hornings riller i cylinderblokken og metallet var “slidt” blåt , samt “vandet” stod lidt højt i de to cylindre 🙂

      Det endte med at Jeg måtte købe en ny Shortblock hos Toyota Japan, komplet ny med krumtap, plejstænger, stempler og hvad der ellers følger med til den, Jeg købte samtidigt et pakningssæt, ny kølerør, kobling, vandpumpe, tandrem, remstrammer, medløberhjul med mere.

      Shortblock’ens pris med fragt endte på ligegodt 17500,- + alle de andre stumper + arbejdsløn. Så du skal regne med at det kan løbe “lidt op” 🙂 Men så har du jo teknisk set næsten også en “ny” bil – sådan så Jeg på det – det var måske en dyr løsning men god.

      Mange hilsner
      Henrik

Viser 2 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.