SW20 på rullefelt
- Dette emne har 13 svar og 4 stemmer, og blev senest opdateret for 11 år, 1 måned siden af Christian Rasmussen.
- ForfatterIndlæg
- 15. august 2013 kl. 19:17 #6417Christian RasmussenDeltager
Desværre var der problemer med styre boksen, den hostede sig igennem de sidste 2000 rpm.
Fået ny boks og skal på rullefelt igen lørdag. Det burde gå bedre. 😀
Desværre har jeg ikke mere benzin til rådighed, dyserne (540ccm) er oppe over 100% DC, så det er slut.Motoren er en 3gen 3sge AVIC med Wiseco stempler og Eagle plejstænger. Sat sammen med en WTA køler og en gt35r (bliver snart skiftet til en gt3076r)
https://www.facebook.com/photo.php?v=10151701057549172&l=3492028309130169390
Det blev til:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151705553369172&l=69aff6a3b5 - 16. august 2013 kl. 7:56 #6420Lars B. ChristensenDeltager
Lyder spændende. B)
- 18. august 2013 kl. 15:01 #6425Christian RasmussenDeltager
Det blev til 385hk :laugh: ikke mere benzin…
- 18. august 2013 kl. 21:51 #6426Lars B. ChristensenDeltager
Hvor store dyser har du I?
- 18. august 2013 kl. 22:24 #6427Christian RasmussenDeltager
Desværre kun 540ccm. Kører dem på 100% lige nu :unsure:
- 18. august 2013 kl. 22:38 #6428Thomas FunderDeltager
Cool 🙂 hva med benz. tryk? Er det std?
- 19. august 2013 kl. 7:05 #6429Christian RasmussenDeltager
Nej har hævet det til 55psi. Så de flower i nabolaget af 600ccm. Kørte længe med 38 psi, men syntes faktisk at den er nemmere at justere ved 55psi. Giver ingen mening. :laugh:
- 19. august 2013 kl. 10:18 #6430Christian RasmussenDeltager
Her er Video
https://www.facebook.com/photo.php?v=10151760957724172&l=4891255814095571740Her er Grafen
- 19. august 2013 kl. 10:18 #6431Christian RasmussenDeltager
Her er Video
https://www.facebook.com/photo.php?v=10151760957724172&l=4891255814095571740Her er Grafen
- 19. august 2013 kl. 18:44 #6432Lars B. ChristensenDeltager
Nice – hvor meget tryk og hvilken boks kører den med?
Hvordan ser tændingsmappen ud? - 19. august 2013 kl. 19:21 #6433Christian RasmussenDeltager
Tror ikke mit tændingsmap er så godt til andre 3s motorer, da jeg har kompression under 8:1.
Så jeg kan kører den helt op til 15 grader og stadigvæk have en udstødningstemperatur under 550 grader.Det er en ms3x boks.
Det er 1 bar ladetryk, den creeper dog til 1.3 på de sidste 500rpm.
- 19. august 2013 kl. 19:39 #6434Christian RasmussenDeltager
Ret sikker på at dette tændingsmap vil tændingsbanke på en STD 3s
- 19. august 2013 kl. 22:14 #6435Peter KibsgårdDeltager
jeg synes den ser meget flad ud, har du prøvet at rykke den 5-10 grader op og se hvad det sker, jeg er ret sikker på, jeg kører over 40 rader for at vække den til live, der hvor ladetrykket begynder, og godt 20 grader ved fuld gas, dog kører jeg 7:1 og den slår længere end boring, jeg kan dog pt ikke komme i den og tjekke, pga ny pc
- 20. august 2013 kl. 13:35 #6438Christian RasmussenDeltager
Tak for feedback.
Vil først lige slå fast at har man en STD 3s skal man nok ikke bruge dette map.Jeg vil da prøve at trække den til de 30 stk. i 100kpa området. Det er faktisk her jeg i forvejen har hældt extra tænding på.
4a er efter hvad jeg har hørt noget mere glad for tænding end 3s, en std 3s banker meget nemt.
Ang. 15 grader sluttænding ved 1 bar, så vil jeg mene at den er spot on. Min begrundelse er, at jeg har 540 dyser med grundtryk på 55psi DC på 100% og 385hk. Stopper du alt det ind i en beregner for hk vs dysestørrelse havner man pudsigt nok præcist på 385hk. Vil extra tænding give mere moment eller bare mere varme? Matematisk kan der ikke være mere at hente.
Har kørt med det her idag, den banker ikke, spool kommer ikke før, men den er noget mere hidsig i de lave omdr.
- ForfatterIndlæg
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.