speeder response SC (AW11)

Viser 8 svartråde
  • Forfatter
    Indlæg
    • #3997
      Mark S.
      Deltager

      Hej folkens,
      Jeg har erhvervet mig en supercharger model for ikke så længe siden og har lidt problemer med speeder responsen/bundtrækket ved de lave omdrejninger under 3000RPM, her er den ikke så glad for at tage gassen og bunder jeg den så dør den helt og holdent, man skal have en meget let fod for at det går nogenlunde. Men lidt oppe i omdrejninger, over 3K så går det fint, så kan jeg bunde den og så er også pænt hurtig. Men jeg kommer godt nok ikke hurtigt fra start med den speeder response, et eller andet er galt.
      Jeg har desværre endnu ikke en ordentlig SC manual men jeg kigger lidt på den skrue som sidder på air flow meteret under en plastik dut, hvad gør den helt nøjagtigt og hvordan skal den stilles?
      og hvad siger guruerne i det hele taget?

      For mig virker det som om den kører for fedt, måske kun ved lave omdrejninger hvor boostet er bypassed, jeg er ikke helt sikker, men benzin økonimien kommer aldrig over 9km/l, heller ikke på langture. Derudover virker den ellers meget sund, god lyd, nul olieforbrug.

      VH Mark

    • #3999
      Thomas Funder
      Deltager

      Ang. air flow meteret så bliver det kalibreret fra fabrikken og er ikke *normalt* noget man behøver at pille ved – kører den fed er det *som regel* noget andet der er i udu.

      MEN man kan jo komme ud fra at der er andre der uforvarende har pillet ved skruen. For at “nulstille” den til fabriksstandard skal du kigge MEGET godt efter i huset lige neden for justerskruen – der er præget et tal ind i huset. Det kræver som regel en krafig lygte som skal placeres så skyggerne afslører tallene. Kig igen – de ER der! :-).

      Tallet refererer til afstanden fra toppen af hullet til justerskruen og ned til toppen af selve skruen. Hvis der står 20 skal der være 12 mm, står der 60 skal der være 16 mm.

      ….men i dit tilfælde ville jeg starte med at dobbelt checke TPS og tænding 😉

    • #4001
      Mark S.
      Deltager

      Takker, det er guldinfo, det må jeg checke.

      Hvad er forventningerne til hvordan en SC skal køre i det lave register?
      I forhold til en NA som reagerer prompte på speederen og har et godt bundtræk,
      ligger fra kaj næsten før man har bedt om det,
      kan en SC komme til at køre lige så godt? det er jo en noget mere kompliceret
      affære med luftindtag, AFM og hvad ved jeg.

    • #4017
      Mark S.
      Deltager

      øf øf er der slet ingen som har lyst til at fortælle hvordan en sc skal gå i det lave register (sammenlignet med en alm.)

    • #4018

      Nu har jeg ikke haft æren af at køre i en N/A men jeg har selv haft SC med stort remhjul og vand ic 194hk/240nm
      Den trækker helt fra bunden og dør så lidt ved ca 6000omd så der er ingen grund til at køre den i begrænseren den skal bar have et nyt gear ved 6000omd.
      Det er faktisk som at køre i en bil med en stor motorvolume :-)jeg vil mene den er lige modsat af en N/A.
      Så hvis ikke din køre sådan så er der noget galt med den.

    • #4019
      Lars Pedersen
      Deltager

      en sc rykker mongol sygt fra bund til ca 5000 rpm, så begynder den at flade ud.
      (taget i betragtning at der kun er en 1600 med 150-200 hk)

      du er slet ikke i tvivl når det virker

    • #4021

      haha mongoltsygt er præcis sådan det føles… megalol

    • #4022

      Hvor har du købt din superchaged MR2, og hvad årgang er det?
      Og hvad har du betalt for den, hvis den er uden afgift, hvad er afgiften så?

      Mvh,
      John

    • #6851
      Mark S.
      Deltager

      Mongol ryk i kardanen!
      Jeg fandt jo fejlen som ligger i at benzintryksregulatoren var styret af heater signalet til OX sensoren (som i øvrigt slet ikke har haeter) Ret sort fejl i ledningsnettet.
      LIge nu kører jeg bare med parmanet vacuum på benzintryksregulatoren, det kører den fint på, men meningen er den skal være styret af FPU signalet.
      Never the less,- fejlen blev fundet, den rykker mongol sygt nu.

Viser 8 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.