speeder response SC (AW11)
- Dette emne har 8 svar og 6 stemmer, og blev senest opdateret for 10 år siden af Mark S..
- ForfatterIndlæg
- 29. juli 2011 kl. 12:42 #3997Mark S.Deltager
Hej folkens,
Jeg har erhvervet mig en supercharger model for ikke så længe siden og har lidt problemer med speeder responsen/bundtrækket ved de lave omdrejninger under 3000RPM, her er den ikke så glad for at tage gassen og bunder jeg den så dør den helt og holdent, man skal have en meget let fod for at det går nogenlunde. Men lidt oppe i omdrejninger, over 3K så går det fint, så kan jeg bunde den og så er også pænt hurtig. Men jeg kommer godt nok ikke hurtigt fra start med den speeder response, et eller andet er galt.
Jeg har desværre endnu ikke en ordentlig SC manual men jeg kigger lidt på den skrue som sidder på air flow meteret under en plastik dut, hvad gør den helt nøjagtigt og hvordan skal den stilles?
og hvad siger guruerne i det hele taget?For mig virker det som om den kører for fedt, måske kun ved lave omdrejninger hvor boostet er bypassed, jeg er ikke helt sikker, men benzin økonimien kommer aldrig over 9km/l, heller ikke på langture. Derudover virker den ellers meget sund, god lyd, nul olieforbrug.
VH Mark
- 29. juli 2011 kl. 22:48 #3999Thomas FunderDeltager
Ang. air flow meteret så bliver det kalibreret fra fabrikken og er ikke *normalt* noget man behøver at pille ved – kører den fed er det *som regel* noget andet der er i udu.
MEN man kan jo komme ud fra at der er andre der uforvarende har pillet ved skruen. For at “nulstille” den til fabriksstandard skal du kigge MEGET godt efter i huset lige neden for justerskruen – der er præget et tal ind i huset. Det kræver som regel en krafig lygte som skal placeres så skyggerne afslører tallene. Kig igen – de ER der! :-).
Tallet refererer til afstanden fra toppen af hullet til justerskruen og ned til toppen af selve skruen. Hvis der står 20 skal der være 12 mm, står der 60 skal der være 16 mm.
….men i dit tilfælde ville jeg starte med at dobbelt checke TPS og tænding 😉
- 31. juli 2011 kl. 14:35 #4001Mark S.Deltager
Takker, det er guldinfo, det må jeg checke.
Hvad er forventningerne til hvordan en SC skal køre i det lave register?
I forhold til en NA som reagerer prompte på speederen og har et godt bundtræk,
ligger fra kaj næsten før man har bedt om det,
kan en SC komme til at køre lige så godt? det er jo en noget mere kompliceret
affære med luftindtag, AFM og hvad ved jeg. - 3. august 2011 kl. 22:33 #4017Mark S.Deltager
øf øf er der slet ingen som har lyst til at fortælle hvordan en sc skal gå i det lave register (sammenlignet med en alm.)
- 4. august 2011 kl. 10:22 #4018brian helsinghofDeltager
Nu har jeg ikke haft æren af at køre i en N/A men jeg har selv haft SC med stort remhjul og vand ic 194hk/240nm
Den trækker helt fra bunden og dør så lidt ved ca 6000omd så der er ingen grund til at køre den i begrænseren den skal bar have et nyt gear ved 6000omd.
Det er faktisk som at køre i en bil med en stor motorvolume :-)jeg vil mene den er lige modsat af en N/A.
Så hvis ikke din køre sådan så er der noget galt med den. - 4. august 2011 kl. 12:05 #4019Lars PedersenDeltager
en sc rykker mongol sygt fra bund til ca 5000 rpm, så begynder den at flade ud.
(taget i betragtning at der kun er en 1600 med 150-200 hk)du er slet ikke i tvivl når det virker
- 5. august 2011 kl. 18:52 #4021Dennis MaigaardDeltager
haha mongoltsygt er præcis sådan det føles… megalol
- 5. august 2011 kl. 21:54 #4022John FrederiksenDeltager
Hvor har du købt din superchaged MR2, og hvad årgang er det?
Og hvad har du betalt for den, hvis den er uden afgift, hvad er afgiften så?Mvh,
John - 17. september 2014 kl. 1:13 #6851Mark S.Deltager
Mongol ryk i kardanen!
Jeg fandt jo fejlen som ligger i at benzintryksregulatoren var styret af heater signalet til OX sensoren (som i øvrigt slet ikke har haeter) Ret sort fejl i ledningsnettet.
LIge nu kører jeg bare med parmanet vacuum på benzintryksregulatoren, det kører den fint på, men meningen er den skal være styret af FPU signalet.
Never the less,- fejlen blev fundet, den rykker mongol sygt nu.
- ForfatterIndlæg
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.