Servostyring på AW 11
- Dette emne har 12 svar og 4 stemmer, og blev senest opdateret for 13 år, 6 måneder siden af brian helsinghof.
- ForfatterIndlæg
- 3. april 2011 kl. 11:15 #3532Annette BibbyDeltager
Hej
Vi tog vores AW11, 1987, frem fra Carcoonen i går. Kors hvor er den stram i styretøjet. Det har den nok altid været, men vi bliver jo ældre. Kan der eftermonteres servostyring og hvor finder man evt. sådan en svend.
Mvh
Ole og Annette
- 4. april 2011 kl. 12:43 #3536Thomas FunderDeltager
Alt kan lade sig gøre :laugh:
[video size=100 width=425 height=344 type=youtube]d7ee7QUp5z8[/video]
En Celica eller Corolla servo tandstand er magen til, selvfølgelig med undtagelse af huset. Umiddelbart tror jeg ikke der er plads til huset men det kræver nok en tester for at være 100% sikker.
Pumpen findes originalt til 4AGE’en (tror faktisk jeg har een liggende) men et bedre alternativ ville nok være at finde en elektrisk fra PSA.
Det ødelægger jo naturligvis go-kart fornemmelsen 😉
- 8. april 2011 kl. 20:32 #3558Annette BibbyDeltager
Hej Thomas
Tak for svaret. Vi ved det med go-cart fornemmelsen. Og det har vi nydt. Men en stor operation har gjort det meget vanskeligt at dreje rattet ved lav fart.
Kan du definere PSA, evt en hjemmeside. Vi kan kun finde Physilogical Society of America. Det er vel næppe det. Selv om nogle af os nok er selvskreve medlemmer efter AW11 bekendskabet.
Venlig hilsen
Ole og Annette
- 11. april 2011 kl. 10:01 #3567Thomas FunderDeltager
Sorry, jeg mente PSA som i Peugeot Société Anonyme – altså firmaet bag Peugeot og Citroën 🙂
Eks. Peugeot 106 bruger en elektrisk servo som benyttes af mange ved ombygninger.
MR2 (AW11) findes ikke org. med servo – derfor skal man ud i noget ombygning. Selve tandstang+styrehus findes i en servo udgave til bl.a. Corolla og Carina som *muligvis* kan benyttes :unsure:. Hertil skal man så enten bruge en Toyota mek. servopumpe eller eks. en Peugeot elektrisk samt slanger, beslag og olie reservoir.
- 11. april 2011 kl. 18:55 #3570Lars PedersenDeltager
hvad med en w2 pumpe ?
- 11. april 2011 kl. 22:17 #3572Annette BibbyDeltager
Hej Thomas
Ja, det bliver jo nok for bøvlet.
Det kan være det hjælper, når vi for udskiftet de afsindige sutter den har nu til standard dæk.
Vi polerer som rasende på pepperpot-fælgene. De skal monteres med Pirelli Cinturato P6, 185/60 R14 82H. Iøvrigt, under henvisning til Jeres projektbeskrivelser af 1000 måder at gøre en AW11 så uoriginal som muligt, har vi bestilt ny læderkabine, incl. bagagerum, i Ikast.Mvh og tak
Ole og Annette
- 12. april 2011 kl. 1:32 #3574Lars PedersenDeltager
hehe, de fleste af os konstaterede for 5 år siden at originale aw11ére bare er for kedelige 😉
- 12. april 2011 kl. 9:27 #3575Thomas FunderDeltager
He – Nogen synes det er skægt at bringe bilen tilbage til fuldstændig original stand, andre sætter sit personlige præg på bilen.
Der er som udgangspunkt ikke noget rigtigt og forkert – men smag og behag er forskellig så hvis man er til markante ændringer som dette:
… skal man gøre det for sin egen skyld og ikke for at få anerkendende blikke fra andre.
Folk herinde er ikke bange for at sige deres mening 😉
- 12. april 2011 kl. 10:35 #3576Annette BibbyDeltager
Flot bil du har der Thomas.
Jeg er helt enig. Jeg savler også over silicone slanger og rør og flotte motorrum. Og jeg har intet imod diverse motortuninger. Læderkabinen blev vi jo netop inspireret til i Gadbjerg.
Så vi har ingen planer om en helt original AW11, men vi er begge for gamle til at køre med bl.a. flade sutter selv om det ser godt ud. Vi har trods alt tænkt os at bruge bilen til vore ferierejser og jeg tror den er mere holdbar i nogenlunde mekanisk standardtrim. Så kan vi jo give den hele armen i udstyr, hvad vi også har tænkt os. I vor alder virker det nærmest latterligt på familie og venner når vi begejstret fortæller om nye røde tændrørskabler.Vi glæder os til at se Jeres projekter.
Ole
- 12. april 2011 kl. 21:24 #3582brian helsinghofDeltager
jeg har lige kørt med de originale fælge og det var virkelig som at få servostyring.
styrtøjet føles også helt anderledes, det er ret tydeligt at mærke at en mr2 aw11 slet ikke er lavet til 7-8″x17″ fælge med et ET35.
men det ser sku så godt ud at det overlever jeg nu nok 😉 - 12. april 2011 kl. 21:34 #3583Thomas FunderDeltager
[quote=”oleannette” post=3380]…I vor alder virker det nærmest latterligt på familie og venner når vi begejstret fortæller om nye røde tændrørskabler.[/quote]
I lider muligvis af det man kalder livsglæde …..der er vist ingen kendt kur endnu 😉
- 12. april 2011 kl. 22:57 #3586Annette BibbyDeltager
Hej Brian og Thomas
Tak for det. Og, Brian dine fælge er jo næsten lige så flotte som vore. (Se annonce)
Mvh
Ole
- 13. april 2011 kl. 21:06 #3588brian helsinghofDeltager
[quote=”oleannette” post=3390]Hej Brian og Thomas
Tak for det. Og, Brian dine fælge er jo næsten lige så flotte som vore. (Se annonce)
Mvh
Ole[/quote]
Hej.
Nu ved jeg ikke lige hvilke fælge du har set min med, men det er ikke dem der er på profilbilledet 😉
- ForfatterIndlæg
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.