Salgspriser.
- Dette emne har 15 svar og 7 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 4 måneder siden af brian helsinghof.
- ForfatterIndlæg
- 4. maj 2010 kl. 23:30 #2295Stig TreldalDeltager
Hvis man tager udgangspunkt i en MR2’s underholdningsværdi må man nok bittert erkende, at det nærmest er skræmmende hvor få danskekroner en sådan lækker lille bil kan indbringe ved salg 🙁 Jeg har netop solgt en 87/88 faceliftet moonroof model med komplet styleauto skørtesæt rigtig sund i det hele taget, kun lidt bobler i bagerste skærmkanter, synet og pænn enejer’s bil fra Schweiz
Efter at have stået til salg ca 6 mdr indbragte den 35000kr Det er satme små penge for et sådanne stykke af 80erne 🙂
- 4. maj 2010 kl. 23:57 #2296Stig TreldalDeltager
Så også forleden en dansk 88’er til 15000kr på dba men den skulle synes og svejses lidt men satme også billigt!. Men det var så godt nok også ” kun ” en targa :woohoo: Våd papkasse modellen :woohoo:
- 5. maj 2010 kl. 0:30 #2299Lars PedersenDeltager
jeg har lige haft besøg af en 85ér nysynet til 18.000,-
havde stået til salg i et ½ år - 5. maj 2010 kl. 10:34 #2302John AndrewsDeltager
Lowlife skrev:
….Jeg har netop solgt en 87/88 faceliftet moonroof model med komplet styleauto skørtesæt rigtig sund i det hele taget, kun lidt bobler i bagerste skærmkanter, synet og pænn enejer’s bil fra Schweiz….
Jeg kender ham, som købte den. Han ventede på penge tilbage fra skat, fordi han skulle bruge dem til at købe den ene af mine SC modeller. Der kom dog en anden og købte den 2 dage før, så derfor var han ovre og se på din 😀 Han var forbi med den for at vise den. Det var en fin bund, men du underdriver hvis rigeligt med tolkningen af “lidt bobler”..
Skal vi ikke bare sige, at det kit var sat på af en praktikant, og det hele skulle rives af og gøres om. For ikke at nævne, at bilen skal males og lakeres om bagefter.
De 35000.- var en ok pris. Den var ikke mere værd.
Efter at have ejet flere forskellige AW11’ere kan jeg også sige, at motoren er død som ind i helvede, og helt sikkert skal skiftes til en hurtigere model.
Når alt det er gjort, vil den stå ham i 70+
Det kit, som sidder på min, er sku også sat ringe på. Vil man have lavet noget rigtigt, skal man gøre det selv. Eller få en “ikke krejler” til det :cheer:
Overordnet synes jeg din lille røde så fin ud. Den havde de ting, som den skulle til prisen. Jeg synes ikke der var nogen, som blev synderligt snydt i den handel.
Men ja, 35k er ikke meget taget i betragtning, hvor meget sjov man kan få for pengene, og hvor meget “head-turn” effekt, den giver.
- 5. maj 2010 kl. 11:40 #2303Stig TreldalDeltager
Jeg sagde også til manden, at han købte et sundt udgangspunkt til de 35000kr Og ja skørtesættet var sikkert monteret for over 20 år siden i Schweiz og ikke spartlet ind og det kunne bestemt være lavet pænere, ydermere fortalte jeg manden, at den sikkert skulle have 2 nye bagskærme da den sikkert var væk under skørterne som de altid er. Men den kørte super godt og taget i betragtning, at jeg selv tidligere har ofret ca 100.000 på en anden mr2 synes jeg stadig at denne til 35000kr på Danske plader var ganske fornuftigt 🙂 Og vi ved jo alle herinde, at hvis først du adskiller bilen helt til lakering ja så inden den igen står samlet med div nye dele ja så kommer man ikke langt for F.eks 30-35 tusinde Det løber satme hurtigt op og ligegyldigt om så bilen står pænere end da den var ny vil jeg mene, at det nærmest er umuligt, at sælge en AW11 til mere end 50-60 tusinde!. Så hvis ikke det er en vogn man vil beholde i mange år, så ville jeg nok undlade den helt store renovering!. Den røde som jeg solgte der sagde jeg også til manden, at en polering og så få lakeret de felter som trængte så var den da ganske fin igen og til fornuftige penge!. Det er absolut den mr2 jeg har kørt i som kørte bedst nu ved jeg ikke om du prøvede, at køre en tur i den?
- 5. maj 2010 kl. 12:07 #2304Søren PedersenDeltager
Var det iøvrigt ikke også en 116hk med egr og katalysator.
De kan nu sagtens justeres ind så de trækker fornuftigt alligevel.
Søren
- 5. maj 2010 kl. 15:10 #2308Lars PedersenDeltager
det er let på dem alle, man “justerer” bare en sc motor i 😉
n/a er for frisører :huh: - 6. maj 2010 kl. 8:18 #2318Stig TreldalDeltager
Hvis man bil have en mr2 så er det jo altså om, at finde et sundt udgangspunkt og denne omtalte bil til den pris var efter min mening sund!. Naturligvis vinder man ikke præmier til klubtræf med en bil til den pris B) Men det var en vogn som jeg mener var værd, at ofre penge på!. Hvilket jeg ALDRIG ville gøre med en gammel forsvejst dansk bil med 10 ejere bag sig. Hvis man vil gøre sig forhåbninger om, en evt præmie til klubtræf skal man jo nok lige smide imellem 50-100 tusinde kroner og en masse kærlighed i røven af den :kiss: Egentlig skal man jo nok heller ikke gøre sådanne biler op i kroner og øre da en sådan kultbil vel nok oftest anskaffes som en hobby og ikke som en egentlig hverdagsbil.
Altså jeg kunne da virkelig godt tænke mig, at vide hvad de biler som vinder præmier til træf egentlig står i af kroner, der er mange sindsygt flotte biler i klubben og jeg vil da gætte på, at det let kan have kostet flere både 100 tusinde og måske endda det dobbelte, at bringe bilerne i den stand og det på trods af man selv laver det altså uden arbejdsløn og også med alt hvad den ellers kan trække med rabatter på reservedele!. Måske nogen som ikke har sparet på noget undervejs i renoveringen nærmer sig den oprindelige nypris tilbage i 80’erne ?
Forresten John jeg er da glad for, at du synes det var en fair handel og, at ingen blev snydt 🙂 Afgift incl nummerplader var iøvrigt ca 18000kr så resten er der så betalt 17000kr for Synet med anden motor ilagt med bla ny kobling/tandrem så jeg mener nu også selv det ikke kan have været helt forkert!.
- 6. maj 2010 kl. 8:38 #2319Stig TreldalDeltager
Sjovt nok var det faktisk min Far’s bil denne her og han er faktisk frisør så Splynk har helt ret :laugh: Men vi har respekt for fotovogne i Familien og mener den oprindelige version har rigeligt med motorkraft!. Men det kunne bestemt være skægt, at prøve en sådan supercharger der er elastikken jo på det nærmeste lagt dobbelt som man siger :laugh:
- 6. maj 2010 kl. 13:55 #2321John AndrewsDeltager
Lowlife skrev:
…oftest anskaffes som en hobby og ikke som en egentlig hverdagsbil.
…de biler som vinder præmier til træf…
…du synes det var en fair handel…
…Afgift incl nummerplader var iøvrigt ca 18000kr så resten er der så betalt 17000kr for Synet med anden motor…
1. Der er sikkert mange folk, som kun bruger deres bil en lille smule. Jeg bruger selv min så tit, jeg kan – Især om sommeren. ..Jeg har for øvrigt også kun sommerdæk/fælge til den.. Så den står stille, når der er SNE. Dvs, hvis det er Jule aften, og der ikke er noget sne, kan jeg sagtens køre en tur i den :silly:
2. Du snakker om de der præmier.. Det vil jeg nok være ærlig at sige.. Det er mig fuldstændigt ligegyldigt. Jeg har ikke min bil for at vise den frem til andre.. Jeg har den fordi jeg ikke kan undværer den. Jeg har haft aw11 i 10 år, og der var ca 1½år, hvor jeg ikke havde nogen.. Det var et Helvede !
Jeg elsker dens udseende, og jeg elsker dens power – Ikke N/A !!
Havde jeg haft pengene til det, havde jeg beholdt min gamle SC da jeg besluttede mig for at få min nuværende aw11. Det kunne have været rigtigt dejligt at have et par stykker at vælge imellem, men 5 biler i mit navn var sku ved at være for meget, så jeg solgte den blå og den hvide aw11 og min lille pendlerbil og fik i stedet en Bora tdi til at pendle i. Nu har jeg så kun Bora, aw11, alto. Boraen er min pendler, aw11’eren er min hyggebil, og altoen er konens.. konebil :cheer:
Det trækker sku tænder ud at have så mange biler på forsikring, selvom der nu kun er 3 tilbage.
3. Ja, jeg synes da, det var en ok handel du lavede min ham. Den lille røde var jo et godt udgangspunkt, når man tager i betragtning, at den helst skal kunne holde en årrække endnu. Den havde en fin bund, og det er Langt det vigtigste. Skærmene kan man altid skifte. Det kræver bare en del arbejde, men man lærer også at sætte mere pris på sin bil, når man selv har lavet en stor del af arbejdet.
4. Det var ellers billigt for afgiften !.. Jeg købte en i samme land for 10 år siden (min første aw11) Jeg gave 16.000 for den, men jeg skulle slippe 29.800.- i afgift ! Det var sku da unfair, hvis du fik lov at få den 10k billigere :angry: De sviner taster sku nok bare noget ind, og tager resten til kaffekassen 😛
5. Forresten – Hvor bor du ? .. DDu kunne jo lige komme forbi en dag, hvis du vil have en tur i en aw11 – som ikke er langsom :laugh:
- 6. maj 2010 kl. 14:19 #2322Stig TreldalDeltager
Hej John 🙂 Jeg kommer selv fra Lolland, men vil da bestemt tage dig på ordet hvis jeg en dag kommer i nærheden af hvor du bor og samtidig takker jeg da for tilbudet. Jeg gav selv 32000kr i afgift for en 1989 aw11 i 2006, men måske var denne her billigere da den var uden targa og nyprisen var derfor en del lavere? Men efter hvad jeg kunne se på SKAT hvad andre havde betalt i afgift i 2009 synes jeg de 17000kr var i rimeligt niveau til sammenligning med tilsvarende biler umiddelbart så det også ud til, at targa’erne kostede ca det samme?
Så også sidste år nogle rigtig flotte AW11’ere på ebay som stod i USA og samtidig med, at Dollaren var lav var det rigtig fristende, at købe en derfra, men jeg syntes det var en smule for omstændigt med shipping så fik aldrig gjort noget ved det!. Men jeg så indtil flere rigtig fristende biler som umiddelbart så ud til, at være helt rustfrie til fornuftige penge!. Men hvis lysten vender tilbage er det sikkert også muligt, at finde en igen senere? En sort 88/89 evt supercharger med fasttag det ville være luksus, det eneste som jeg synes er en smule trist er, at indtil flere reservedele ikke længere er lagervare på toyota og det kan måske blive et problem hvis man skulle være uheldig, at evt få en skade på bilen, men så igen igennem klubben kan det meste vel nok fremskaffes et eller andet sted fra.
Og tak igen for tilbudet om en prøvetur det kunne nu være spændende, at prøve en sådan supercharger som sikkert har en noget anderledes momentkurve, at gøre med B) Hilsen Stig.
- 6. maj 2010 kl. 14:41 #2324Lars PedersenDeltager
prøv IKKE en supercharger, hvis ikke du er parat til at smide guldet for at lægge en i.
bare et godt råd,, du vil hade din n/a bagefter :laugh:
- 6. maj 2010 kl. 17:17 #2325Dennis MaigaardDeltager
Jeg vil give splynk ret.. det er svært at gå tilbage til n/a, jeg har kun klaret det fordi jeg havde en ALfa i mellemtiden, så er ALT bedere,,,
- 10. maj 2010 kl. 18:32 #2334John AndrewsDeltager
Yup.. Også i den grad.. At gå tilbage til N/A efter at have haft SC.. .. tja.. det må være ligesom at vinde i lotto og bagefter smide kuponnen med i vaskemaskinen..
-Man vil hade sig selv bagefter 😀
Vi skal have Stig over til “The dark side” 😛
- 10. maj 2010 kl. 19:04 #2335Torben Spåbæk JohansenDeltager
Og sådan kan det blive ved i en uendelighed……Har de sidste 10-12 år on/off, haft 5 stk. AW11 n/a 85-86 samt 87-89.
Har nu siden september 09 haft en original Turbo model sw22 med ca 250 hk…..og jo…gu er den hurtig og alt det der, meeeeen synes sgu allerede, den måske godt kunne sparke lidt mere røv. 😉
Man vænner sig altså lynhurtig til de ekstra hestekræfter man får at lege med og vil altid gerne ha lidt flere.!!
- 11. maj 2010 kl. 22:58 #2347brian helsinghofDeltager
en SC kan nu også blive kedelig, så nu ligger alt hvad der har med SC at gøre i skammekrogen 😉 .
- ForfatterIndlæg
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.