Projekter

Viser 244 svartråde
  • Forfatter
    Indlæg
    • #539

      Det er vel obligatorisk at vi skal ha gang i en ny tråd om projekter, so here goes.

      De kommende måneder står på renovering af min nyindkøbte aw11, som jo blev købt med defekt motor, som jeg fik pustet lidt liv i, men måtte sande at der skulle nyt til, så den er lige pt midt i et motorskift, til en forhåbentlig friskere 4age.

      De næste par måneder byder på 2 nye forskærme, style auto sideskørter, styleauto bagskørt, us baglygter, lidt klare sideblink/frontblink og så lige en klat maling i den mørkgrønmetal farve, den delvis er i forvejen.

      Forhåbentlig er den køreklar til træf, men da vi de næste par måneder flytter bopælen til en campingplads, er det sgu ikke sikkert jeg når det. – men det vil tiden vise..

      Jeg påregner at bruge mindre tid på at fixe den end Funder har brugt på hans .. så burde jeg være dækket rimlig fornuftigt ind :laugh:

    • #540
      Thomas Funder
      Deltager

      Hey cool! Jeg er blevet et benchmark!!

      – Fed bil
      – Tak
      – Hvor lang tid har du brugt på at sætte den i stand?
      – årrhh…vel en kvart funder

    • #544
      Lars Pedersen
      Deltager

      det der koster lige et fradrag i karma,,det er ikke cool 🙂

    • #546
      Thomas Funder
      Deltager

      Ahrrr..vissevasse 😛 ……det blir’ da ikke mere cool?! 😆

      Tænk nu på hvor kedeligt det blir’ når (ja sgu’) jeg bliver færdig?….jeg må vist hellere begynde at kigge mig om efter næste projekt 😉

    • #550

      OOOOPS- I did it also again…!!!

      Så må jeg jo osse hellere erkende, at jeg nu har fået endnu en AW11 i garagen, efter jeg solgte min årg. 86 i december. :blush: Selvom jeg dengang forsvor, at det var sidste gang, jeg nogensinde skulle eje sådan noget skrammel, der konstant gik i stykker. Ja…….jeg er blevet ramt af Maigaard virusen…. 😉 Sorry..!!
      Bilen : En årg. 88 Targa i rød !! med ca 200000 km (km taælleren er i stykker)!!! Minimalt rust og ellers i rigtig fin stand..En import fra Tyskland (Splynk)07 der har fået lavet bagskærmkanter inden den kom til DK. Har de sidste ca 18 mdr. været opbevaret i en lade uden særlig vedligehold !! :angry:
      Fremtidige planer : Pusles omkring :kiss: ….Monteret StyleAuto kit, indspartlet, oplakering udv. sænkning, TTE afgang eller noget, andre fælge osv. osv. ( Bliver sikkert osse ændret løbende 😛 )… Ja ja, og betale reg. afgiften selvfølgelig, men den skal heller ikke være færdig i morgen. Kommer nok sammenlagt til at tage en halv Funder… :woohoo:
      Tak til Maigaard for assistance ved købet..!!! :kiss:

    • #551

      To luck.. vi kan ikke leve uden mr2 sådan er det bare…. selvom man nok kan blive træt af dem når de driller.

      Hilsen Søren

    • #558
      Thomas Funder
      Deltager

      TILLYKKE 😉

    • #565

      Også tilykke her fra.
      den ser fin ud.

    • #576

      Ja tillykke med den Torben, og når vi så er færdige med rygklapperiet, så må vi vel hellere skrive lidt mere om vore projekter 😉

      I skrivende stunde står mit gamle lig, klodset op på værkstedet… Jeg har i den seneste tid haft en del oliespild, som jeg har kæmpet med at få bugt på. Det viste sig til at starte med at, der var gået en pakdåse i strømfordeleren. Jeg bestilte derfor et komplet renoveringssæt til denne, og fik skiftet både pakdåse, leje og o-ring. I med strømfordeleren igen, og det virkede bare perfekt. 2 dage efter opdager jeg så at bilen spilder olie igen, denne gang meget mere end sidste gang (1,5l på 30km) Ind på værkstedet igen, lokalisere problemet, hvilket i første omgang ser ud til at være bundkarspakningen, vi renser af og forsøger at efterspænde alle bolte, og ser nu at olien kommer et sted fra oliepumpen. Nå der er ikke andet for end vi må have pillet remhjulet af, så vi kan se hvor det helt nøjagtigt kommer fra. Vi starter så motoren op uden V-rem, og det ser nu ud til at det er pakdåsen på krumtappern der er defekt. Så vi sender bud til Toyota i Thisted torsdag aften kl. 20.30 (Ja de er meget behjælpelige derude) Det viser sig heldigvis at være lagervare, så vi skifter pakdåsen, samler det hele igen, og får bilen startet op. Da den så igen har kørt ca. 30 sek. kommer olien dryppende, nøjagtigt ligesom før… Nå af med lortet igen, og se efter utætheder ved knastakslerne, men her er der ikke noget olie at se. Så vi er nu endt op i at det højest sandsynligt er pakningen mellem oliepumpen og selve blokken der er utæt, men da klokken efterhånden nærmede sig midnat, blev vi enige om at udsætte denne operation til en anden dag…

      Fortsættelse følger…

    • #577

      carlslund skrev:

      højest sandsynligt er pakningen mellem oliepumpen og selve blokken der er utæt, men da klokken efterhånden nærmede sig midnat, blev vi enige om at udsætte denne operation til en anden dag…

      Fortsættelse følger…

      Jeg ville nok tjekke plejllejer. 😛
      Har aldrig hørt om en 4AGE fejlede andet end det! ALDRIG ALDRIG, blev der sagt :ohmy:

    • #578

      tja jeg ville nok lige tjekke cigarettænderen når du alligevel var inde ved plejllejerne…

    • #579

      Ha ha, ja enten det, eller cigartænderen… 😛

    • #581

      Bugger… Ikke hurtigt nok

    • #586
      Lars Pedersen
      Deltager

      jeg havde samme problem på min sorte 2ér,

      det viste sig at krumtappen, på et tidspunkt havde fået en på skallen af en skruetrækker eller andet, som en eller anden tåbe havde brugt til at slå pakdåsen ud med,
      den “rift” den fik var nok til at ødelægge pakdåsen på få minutter,
      jeg prøvede endda at sætte 2 pakdåser i, men fik ikke løst problemet før jeg pillede krumtappen ud, og fik drejet 2/10 mm af der hvor pakdåsen pakker,

      gamle tørre pakdåserved knasterne, og for sjusket paknng af topdæksler/ forreste lejeoverfald er også en faldgrube

    • #647
      Thomas Funder
      Deltager

      Her kommer også en lille status fra mig:

      Mangelliste:

      Gulvtæppe i pass. siden
      Montering af sæder og dørbeklædning
      Montering af carPC (Er samlet skal ‘bare’ monteres i midterkonsol)
      Indkøring af motor (Plan A ikke bekræftet, Plan B bekræftet)

      4-hjulsudmåling
      Polering
      (Tid booket onsdag d. 26)

      Syn (Tid booket fredag d. 28)

      Til sidst: der har været så mange påstande om at den bil ikke har været ude og køre i de sidste 7-8 år – det passer i hvert fald ikke! :laugh:

    • #648
      Lars Pedersen
      Deltager

      indkøring,,?

      når den er varm skal den bare ha kniven 😉

    • #649
      Thomas Funder
      Deltager

      …og SÅ skifter man krumptap? :laugh:

    • #653
      Lars Pedersen
      Deltager

      nej da, jeg har aldrig haft problemer med indkøring, hverken på en total renoveret eller, bae ved udskiftning af lejer på en brugt motor,

      enten passer det eller også passer det ikke, at vandre rundt om den varme grød gør kun at grøden blir kold 🙂

    • #655

      Ja min ender nok som en 1/4 Funder så 😛 regner så også stærk med (nu hvor vi kom lidt sent igang med den) at den er helt færdig til næste seson 🙂 glæder mig! og må så nøjes med en Ibiza som vinterbil… Nå men rusten skal nu engang helt væk, og så venter der en ordentlig lakering hos Pierre engang 🙂

    • #658

      Så ser det ud til at jeg ikke er drypfri… Jeg har nu skiftet pakningen mellem oliepumpen og motorblokken, hvilket betyder, at man også har haft bundkaret og tandremmen af Nå, men nu er det skiftet og ser ud til at virke… Vi mistænker dog mit forrige oliefilter for at være skyld i problemet, eftersom problemer først startede umiddelbart efter det blev skiftet. Vi har prøvet at blæse i det med en kompressor, og ved ca. 5 bar var der stadig ingen gennemgang, hvorimod der var masser med et andet filter, mage til, ved 3 bar. :angry:

    • #661

      Hvad jeg har lavet seneste år på bilen er:

      Fået styr på oliespild, pakdåsen ved krumtappen var på vej ud, original monteret samt renoveret strømfordeleren leje og pakninger!

      Alle bremseslangerne og koblingsslange er udskiftet til rustfri stål, (kontant bremsepedal)

      Andre hjul som er blevet “lakfjernet” og klarlakket med midshiprunabout logo

      Fået sat små forkromede “niples” på mine luft dyser.

      Ny toppakning + orgn. pakdåser ved knastaksler og termostat og ca 3 gange nyt kølervæske.

      Nyt tank måler instrument, samt selve tankmåleren, tak til Uno-X i Åbenrå for at slå fra ved ½ tank.
      Nyt glas foran alle instrumenter samt den sorte kappe invendig i instrumenteringen (som altid er knækket ved skruerne)

      Fået skind i kabinen og de manglende detaljer er rettet til nu:
      Skind på sæderne i 85-86 sæders farve kombination for at holde en rød tråd.
      Højre sæde er fra en højre styret bil og er justerbar i ryglænet. (detalje)
      Midter konsollen er ligeledes betrukket, gearmanchetten, og gearknoppen (tofarvet)
      Rattet er ligeledes betrukket, hornkontakten har broderet MR2 logo skriftstype og størrelse som det originale rat.
      Nakkestøtterne har også logo samme skriftstype som rattet bare forstørret op.
      Dørsider i tofarvet.
      Solskygger har fået den røde farve, så kabinen spiller mere sammen nu.

      Bageste bagagerum er blevet nyt betrukket med sort tæppe i god kvalitet så det ikke “fnulder” mere.

      Nye bundmåtter bestilt i god kvalitet og med hælestykke.

      Hilsen Søren (vi ses jo snart til træf)

    • #662

      shit du har haft travlt søren…glæder mig til at se den…

    • #664

      Hold da op. Søren er rykket ud af “orginalen” og op i modificeringsligaen.
      SÅDAN

    • #666
      Johnny Friis
      Keymaster

      Jaja, tro ikke jeg ligger på den lade side B)

      Har arbejdet (ventet) på nyt rat og gearskubber de sidste 2 måneder…, de er sku ikke for hurtige dernede i Italien :S

      Men nu er det lykkedes :laugh:

    • #668
      Lars Pedersen
      Deltager

      en ting er at bilen er ved at rykke “en klasse op”

      men ejeren er og bliver nu stadig “en original” :side:

    • #671

      Nyt nickname: “total original” (i bolden)

    • #708
      Thomas Funder
      Deltager

      tfunder skrev:
      [quote]Her kommer også en lille status fra mig:

      Mangelliste:

      Gulvtæppe i pass. siden
      Montering af sæder og dørbeklædning
      Montering af carPC (Er samlet skal ‘bare’ monteres i midterkonsol)
      Indkøring af motor (Plan A gået i vasken, Plan B afventer)

      4-hjulsudmåling
      Polering (i gang)

      Syn (udskudt)

      Så endnu en gang kommer den ikke med til træf 🙁 . Denne gang er dog anderledes – jeg *trode* fame på at den kunne nå det …æv æv æv æv *(

      George Bernard Shaw:
      My reputation grows with every failure.

      Thomas Alva Edison:
      I have not failed. I’ve just found 10,000 ways that won’t work.

      Oprah Winfrey:
      I don’t believe in failure. It’s not failure if you enjoyed the process.

    • #709

      Der er da over et døgn endnu til træffet starter, og eneste absolute nødvendighed, udfra det du skriver, er nok indkøring af motor, det burde da kunne nåes, så denne gang er der INGEN undskyldning 😛

    • #710

      goddamnit Tfunder..so close but no cigar..

    • #719

      Men NÆSTE år, sååååå :cheer:

    • #720

      når funders bil kommer til fremvisning, så kommer jeg, den må være flot, så lang tid som det har taget .. :laugh:

    • #723
      Ralf Schultz
      Deltager

      De småting jeg hellerikke har nået i år er:

      Fixe diverse små detaljer i kabinen
      Male motorrum, og rengøre motoren
      Male forkofanger
      Male frunk
      Skifte tag, det gamle er råddent
      Skifte hovedcylinder
      Skifte tank
      Skifte bremserør
      4hjulsudmåling
      Lave lidt rust hist og her i bunden
      Få galvaniseret traverserne
      Montere sideskørter
      Ordne skærmkanter bagi
      Skifte knaster

      :S

      Men ellers så er det vist kun detaljer der udestår..

    • #731

      Erindre ikke hvortil jeg nåede i den gamle Projekt-tråd, men status er nu at Lego er flytbar ved egen hjælp.
      Men der mangler stadig et par vigtige detaljer.

      Tomgang skal justeres da den står på 2500omdr.
      Bremserne virker ikke.
      4-hjulsudmåling mangler.
      Just. af lys og undervogn mangler.
      Kølerør op til varmeapp er utæt (fatter bukker nye i kobber)
      Luftfiltermøg og batteri skal laves.
      Oprydning af uanvendte ledninger i nettet.
      Montering af alarm og ORG. kabine.

      Ovennævnte sker i løbet af den kommende uge, da vognen lander på værksted mandag morgen.

      De sørgelige status er at lakken for alvor skranter og jeg gider ikke engang forsøge at redde den mere. Den må nøjes med en polering og en undervognssnask så den er klar til vinteren.
      Glasfiberinteriør har givet sig så meget det ikke længere passer og jeg gider ej lave det om pt. (læs: aldrig)

      Så planen forlyder at få den kørende nu her og så tage en vintersæson i lortet. Afvente min svendeprøve og så tage en sommersæson som den står. Efterfølgende vinter ender den i et syrekar og blir sandblæst, epoxybehandlet, grundet og fylder, spartlet op, fylder igen og så en nedtonet lak -hælder mest til en mørk champagne. Hvis vognen når dertil og stadig hænger sammen er den klassisk og blir forvist til hyggebrug og erstattet af nyere vogn med plads til hund.

    • #795
      Ralf Schultz
      Deltager

      Hvis i nu en dag møder en eller anden tåbe, som siger at han vil lave sin egen adaptor til spjældhuse til en 4age fra bunden af, så gør ham en tjeneste, og stop ham.. Manden vil givetvis være ramt af momentan sindsyge…

      Det går dog stille og roligt fremad..

      Men er der nogle der lige skulle lige inde med nogle tragte til en blacktop, til foræringspris?

    • #796

      Du må med til træf hos Egon, der plejer at være gode kontant tilbud fra hylderne med guf :cheer:

    • #798

      Opdatering herfra..

      Vel hjemkommen fra træf, og fuld af gejst og glæde, begyndte jeg at pille lidt i vognen, allerede om mandagen efter træf.

      Pludselig tog det overhånd, og det har nu vokset sig til en ordentlig ombygnig, der inkluderer…

      Styleauto Bag + sideskørter
      87 front
      87 luftindtag
      ny forskærm
      sænkning
      Maling

      Der går hastigt fremad, og man kan følge lidt med her
      http://www.bilgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=51458

    • #799
      Lars Pedersen
      Deltager

      gejst og glæde, efter nummer SJOK hehe 😛

      skal du ikke ha US bagende, trykladning, læder, super auspuff, undervogn, diode spoiler, lambo døre, og terninger i forrude :kiss:

    • #800

      ja man er vel glad for sin placering 🙂
      men ellers er svaret
      ja, måske, måske, ja, ja, joee, noway, og hell no!

    • #804

      ja det kan da kun gå den rigtige vej B)

    • #808
      Thomas Funder
      Deltager

      Denner skrev:

      ……Pludselig tog det overhånd, og det har nu vokset sig til en ordentlig ombygnig, der inkluderer…

      Hvor har jeg hørt det før??…..nåeh ja, lige ved siden af min bil engang for længe siden, i en galakse langt, langt væk…

    • #812

      men den er vel klar til næste træf hos gadbjerg???????? GG

    • #814

      Krall:
      Funders bil har været klar til næste træf de seneste 6 år. LEARN IT YOU WILL 😉

    • #816
      Thomas Funder
      Deltager

      Næh hov! Den har kun været “næsten klar” til eet træf – det netop overståede :laugh:

    • #835

      Ja min står også stadig til “pynt” i garagen 🙁 Desværre, skal vi ikke snart have en god rabat aftale med en maler? Der må da findes en maler der ligesom os andre har en kærlighed til de gamle mr2ere så vi kan få dem malet uden at omlægge lån i huset? JA jeg mangler en omlakering 🙂
      Men ellers går det stille og rolig fremaf.

    • #839

      Så for pokker.
      Nu er Lego simpelthen på gaden og kan flytte sig rundt ved egen motorkræft. Nu er der “bare” lidt mere der skal samles og lidt børnesygdomme der skal behandles.

    • #843

      nå, så gik der mug i det… Twotone opdagede en lille flig i lakken i de “fine” bagskærmkanter.. så den skulle lige slibes ned…så greb det om sig…

      http://images.bilgalleri.dk/uploads_alb_large_wm/1045479_l.jpg

      og

      http://images.bilgalleri.dk/uploads_alb_large_wm/1045471_l.jpg

      og

      http://images.bilgalleri.dk/uploads_alb_large_wm/1045460_l.jpg

      så den skal lige en tur omkring en pladesmed. :laugh:

    • #844

      Ja det er ikke rart når det sker men rart når det er lavet!!!!!! 😉

    • #845

      Føj for en gammel rusten møgspand… 😛

    • #846

      siger du som har været i gang…. vi så godt billeder af din bil før du gik i gang med den føj for en led
      bunke lo…..!!!! gg 🙂

    • #847

      He he, ja jeg tror vist også bare Dennis skal være glad for sin… 😉

    • #848

      ja det er noget rigtig skidt, jeg har også indset at tidsplanen er skredet og at jeg nu har opgraderet til en 1/25 funder… :cheer:

      Der er ordnet tid ved pladesmeden i næste uge…

    • #849

      ja jeg er sku bange for at jeg skal have lavet lidt bagskærm men det må vente lidt endnu. Dennis har jo også kun til dec så for han jo en lille mere at se til. :laugh:

    • #850

      ja, det er jo lige det …

      meeen det kunne jo heller ikke passe at der ikke skulle være noget..

      Satser på at den kan nå at blive malet inden dec, mennu ser vi..det render jo ingen steder.

    • #851

      Ja…..nu blev jeg da for alvor bekymret for, hvordan mine skærmkanter, som er “lavet” ser ud under grunderen…. :ohmy:

    • #853
      Thomas Funder
      Deltager

      Denner skrev:

      Satser på at den kan nå at blive malet inden dec, mennu ser vi..det render jo ingen steder.

      Muhahaha – Come to the dark side!…..

      ….we have cookies!

    • #854

      i´ll have the Penny al Arabiata…… :laugh:

    • #1151

      jamen jamen, så skete der lidt mere…

      Rust i bagskærme udbedret, spartlet og malet(altså kun bagskærmene så de ikke ruster under bagskørtet.)så nu er den officielt rustfri igen 🙂

      Mangler det sidste glasfiber tryllerri på bagskørtet, samt montering af dette..

      Og så skal forruden lige hives ud, så er den klar til maler..

    • #1152

      Den ser sølle ud.. det skal lige siges at spoilerens placering ikke er endelig vedtaget.. 😛

    • #1154

      Denner skrev:

      i´ll have the Penny al Arabiata…… :laugh:

      Do you know who i am…. i´m Jeff Vader.

    • #1158

      Denner skrev:

      Den ser sølle ud.. det skal lige siges at spoilerens placering ikke er endelig vedtaget.. 😛

      Jeg ville foreslå en placering i nærmeste container 😉

    • #1160

      aaarj for faen da nej…Sådan en fætter med stoplys incl bagklap har jo kostet kassen .. det smider man da ikke ud :blush:

    • #1512

      Status opdatering…

      Bil klar til maler.. planlagt til 3.januar.
      Ny forrude med toning købt..
      Ny forrude liste med alle små dimser købt
      Alle beslag til 87 fronten købt
      Ny 87 frontgrill købt
      Ny koni hårdhedsjusterbar undervogn købt
      Nye 40mm sænkningsfætre købt
      87 bageste fjedreben sandblæst og lakeret (tak til Søren P. for at donere skidtet)
      Er i fuld gang med at renovere 4 stk fælge
      Nye klare frontblink købt
      Nye klare sideblink købt

      så det går lige så stille fremad…

    • #1513
      Lars Pedersen
      Deltager

      køb min udstødning

    • #1514

      Na, så kommer her en opdatering:

      Stål bremseslanger, er skiftet tjek.
      Stål koblingsslange, er skiftet tjek.
      4 fælge ny indpresning og centerringe. tjek.
      Mindre størrelses dæk, tjek.
      2 nye toplejer købt, tjek
      4 Fjedreben sandblæst og malet, tjek
      4 Justerbar Koni dæmpere købt, mangler samling af fjederben og montering.
      Afrensning af krængnings stabilisator stænger og montering af fiber bøsninger i hele undervogn mangler.
      4 hjuls udmåling og justering, mangler
      Udskiftning af vandrør bag tank, tålmodighed er anskaffet.
      Udskiftning af bensinpumpe når nu tanken er nede, mangler.
      Maling af tredie stoplys holder og montering mangler.

      Lidt at gå igang med…

    • #1528

      fik raspet det sidste gummi af bagdækkene inden vinter. tjek
      bilen sat i vinterhi på gulvvarme. tjek
      fik bilen vasket i 2009 —— øhhh der er 3 dage endnu, når det ikke…..
      får bilen vasket i 2010. helt sikkert – tjek

      GODT NYTÅR TIL ALLE !!!!! . tjek :kiss:

    • #1532

      Hejsa Jeg har også gang i et større projekt på en Mr2 Sw20

      Vi har monteret veilside body kit og fjernet tågelys og støbt underlæben sammen med kofangeren..

      Vi har fjernet de org klaplygter og bygget Celica T23 Lygter i og støbt ny glasfiber hjelm som passer til lygterne og monteret scoop i hjelmen..

      Støbt nye dørsider i glasfiber med dvd skærme og højtalere samt lavet nyt instrument bord med dvd skærme og højtalere. fjernet den org boks i midten og lavet ny midterkonsol også med dvd skærme og højtalere..

      Nye basskasser med dvd skærme og støbt en Konsol med ure som er påsat i agmidten af taget..

      Fjernet dørhåndtag
      Spartlet skøresæt ind i karossen
      Monteret nyt tankdæksel rykket længere mod førerdør
      Sat tag scoops ned i taget og ind i siden på bilen (rimelig stort projekt og få til og passe med linjerne af bagklap og motorhjelm)
      Beklædt hele kabinen i hvidt læder med hvide syninger alle dele har fået hvidt læder.

      Monteret Luft undervogn med fjernbetjening
      få fremstillet speciel lavet Asanti fælge 12×19 med et 0 325-25-19 bagdæk og 10×19 et o 255-25-19 foran

      Vi har måtte bygge bunden om ved forhjul for at de kan dreje ellers kunne undervognen ikke være på..
      Bilen er bygget 13 cm bredere i hver side dvs 26 cm

      org baglygter er fjernet og svejset til og nye dioder baglygter fra en volvo lastbil er sat i

      Veilside bagspoiler skåret i stykker og lagt ned i bagklappen

      Bagklap støbt indenvendigt med 2 10 ” dvd skærme

      Bagagerum er der støbt en glasfiber installion med skærme forskærere og luft tank sat ind i karossen løft listen af og tag pladen ud, under pladen er der monteret 2 Kæmpe batterier

      Foran er der ligeledes lavet en installion med skærme og forstærkere og lattergas

      Bilen er bygget med mål at vinde GTI MAG 2010 og DFB 2010 så vi må se hvordan folkene tager imod bilen

      Bilen skal til Maler idag d 29 Dec og farven er hemmelig da det er en prototype for et Firma i USA

      Der er ialt monteret 18 DVD skærme
      i form af 3″ 7″ 10″ 22″

      16 Højtalere 3 forstærkere

      Glæder mig til og vise den frem til sommer 🙂

    • #1533
      Lars Pedersen
      Deltager

      Du er jo syyyyyyyyyyyyyyg Brumle :laugh:

    • #1772

      Jow jow – det går fremad… :laugh:
      omlidt kommer splynk og skriver at jeg skal købe hans fælge og montere spoiler…

    • #1780
      Lars Pedersen
      Deltager

      du mangler da stadig at montere både tagspoiler og hækspoiler,,,OG nogle ordentlige hjul :huh:

      Dennis tror det gælder når man redigerer efter svar, desuden ved han ikke at når man citerer er man afsløret HA HAAAA

    • #1781
      Lars Pedersen
      Deltager

      Denner skrev:

      Jow jow – det går fremad… :laugh:
      omlidt kommer splynk og skriver at jeg skal købe hans fælge og montere spoiler…

      usynlig skrift gælder ikke når det er en redigering efter seneste indlæg,,,,NOOB

    • #1782

      jo usynlig skrift gælder ALTID!!

    • #1783
      Lars Pedersen
      Deltager

      jeg siger det altså til en voksen hvis du blir ved med at drille

    • #1784

      syg humor.

    • #1785

      Den er bare SÅ fin denner.
      Sådan en AW11 røv er fandme flot uden spoiler !!!! :woohoo:

      [color=#0a0a0a]Iøvrigt tror jeg det blir svært at finde en voksen i dette forum Splynk.
      Så starter man IGEN med at skulle bruge musen voldsomt meget på MR2 forum, men det er altså LIDT nemt at gennemskue når der ikke står noget andet!!!![/color]

    • #1854

      Så kom den ud i det rigtige lys og resultatet af alle anstrengelserne kan nu ses…

      flere billeder her

      http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=186835

    • #1855

      Lækker lækker… 😛

    • #1856
      Lars Pedersen
      Deltager

      min slæde har også været ude af garagen et smut 🙂

      projektet kan følges her: http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=185664

      og endnu mere her: http://www.bilgalleri.dk/alb_vis.aspx?AlbumID=58086

      MR2 status,,,tjae den står bare og står den megafede 88 US tintop (som jo klart er den fedeste model ;-))

      med en bulet bagskærm,, meen det ser ud til at et flinkt medlem donere sin gamle skærm,, så må vi se :blush:

    • #1857

      Dennis – det ser f**king godt ud…!!

      Og Splynk – du er for syg. 😉

    • #1858

      Hold op hvor ser det bare for lækkert ud gid jeg var nået så langt.Glæder mig til at se det færdige resultat live. Jesper er færdig med at skifte begge bagskærme og alle rust huller. Motor er skildt ad og ved at blive testet og ordnet. Og ja splynk har et stk gammel skærm til dig??? B) B)

    • #1859

      Denner. Den er fandme fed mand…

      Brumle… Er jeg den eneste der tænker, scoop i front hjelmen? Til hvad dog!!!

    • #1861
      Thomas Funder
      Deltager

      Denner skrev:
      [quote]Så kom den ud i det rigtige lys og resultatet af alle anstrengelserne kan nu ses…

      For dælen da !! :laugh: :laugh:
      …..og så med en lille tidsrøver samtidgt?! Respekt!

      Jeg må indrømme at jeg heller ikke kan få mig selv til at montere hækspoileren – der *er* altså et-eller-andet ved sån’ en barberet røv 😉

      US lygterne blir’ vi nok aldrig enige om 😛

    • #1862

      Nu er det heldigvis ikke meningen at vi alle skal være enige om alting :laugh:

      Mht til de to tidsrøvere + kone, så har jeg udviklet en model der hedder værkstedstid fra kl 22 lørdag aften til jeg ikke gider mere…typisk omkring kl 05.00… og så lader de mig sove til kl 10.00 … så det fungerer fint.

    • #1863

      I er da total sindsyge hvis ikke I smider den hækspoile på, den mister ALT vejgreb fra baghjulene, og bliver slet ikke til at styre ved hastigheder over 67km/t… Bare se hvordan det gik Mysling når han forsøgte at presse den lille grønne, pludelig var der buskads på hele fronten 😛

    • #1864

      Denner skrev:

      Nu er det heldigvis ikke meningen at vi alle skal være enige om alting :laugh:

      Mht til de to tidsrøvere + kone, så har jeg udviklet en model der hedder værkstedstid fra kl 22 lørdag aften til jeg ikke gider mere…typisk omkring kl 05.00… og så lader de mig sove til kl 10.00 … så det fungerer fint.

      du har vist stået i lære ved splynken hva…… 😛

    • #1869
      John Andrews
      Deltager

      carlslund skrev:

      I er da total sindsyge hvis ikke I smider den hækspoile på, den mister ALT vejgreb fra baghjulene, og bliver slet ikke til at styre ved hastigheder over 67km/t…

      Nu er der heldigvis virtuelle vindtunnel tests, som viser at den standard hækvinge ingen indflydelse har på bilen overhovedet ved normale hastigheder.. så den skal du længere ud på landet med 😛

      Jeg husker ikke de exacte tal for, hvornår den hjælper, hvis den hjælper, men problemet med at vores kære aw11 biler bliver svævende er fordi, motorklappen og bagpartiet suges op.. som en flyvinge.

      Her skulle hækvingen hjælpe med downforce, men den sidder for langt fremme og den er for lav.

      Det hjælper faktisk på downforce at have soltaget åbent, fordi hvirvlstrømningen ved bagruden mindskes, og soltaget virker ligesom en hækvinge med dens vinkel på taget.

      Du kan jo prøve en lille test, hvis du vil.. Kør en tur, hvor din motorklap ikke er klikket fast.. når du når op på høj hastighed, vil klappen åbne op.. Noget af luften vil være pga tryk nedefra ved passage fra under bilen og op, mens noget vil være fra sideindtagets påvirkning, mens hoveddelen vil være negativt tryk (sug) på klappens overside.

      Tryk på undersiden og sug på oversiden er begge elementer, som gør at bilen bliver ustabil ved høj hastighed.. Derfor kan det være en fordel at have en god gennemstrømning på dette område for at modvirke bilens ustabilitet.

      Hvis mysling har kørt galt, har det ikke været pga bilen.. :ohmy:

    • #1871

      Jeg skal bare ikke køre over 67 km/t uden hækspoile det lover jeg jer, UHA det er farligt!

      Kærlig hilsen Søren

    • #1873

      John skrev:

      carlslund skrev:
      [quote]I er da total sindsyge hvis ikke I smider den hækspoile på, den mister ALT vejgreb fra baghjulene, og bliver slet ikke til at styre ved hastigheder over 67km/t…

      Nu er der heldigvis virtuelle vindtunnel tests, som viser at den standard hækvinge ingen indflydelse har på bilen overhovedet ved normale hastigheder.. så den skal du længere ud på landet med 😛

      Jeg husker ikke de exacte tal for, hvornår den hjælper, hvis den hjælper, men problemet med at vores kære aw11 biler bliver svævende er fordi, motorklappen og bagpartiet suges op.. som en flyvinge.

      Her skulle hækvingen hjælpe med downforce, men den sidder for langt fremme og den er for lav.

      Det hjælper faktisk på downforce at have soltaget åbent, fordi hvirvlstrømningen ved bagruden mindskes, og soltaget virker ligesom en hækvinge med dens vinkel på taget.

      Du kan jo prøve en lille test, hvis du vil.. Kør en tur, hvor din motorklap ikke er klikket fast.. når du når op på høj hastighed, vil klappen åbne op.. Noget af luften vil være pga tryk nedefra ved passage fra under bilen og op, mens noget vil være fra sideindtagets påvirkning, mens hoveddelen vil være negativt tryk (sug) på klappens overside.

      Tryk på undersiden og sug på oversiden er begge elementer, som gør at bilen bliver ustabil ved høj hastighed.. Derfor kan det være en fordel at have en god gennemstrømning på dette område for at modvirke bilens ustabilitet.

      Hvis mysling har kørt galt, har det ikke været pga bilen.. :ohmy:[/quote]

      Jeg håber da du forstod ironien i mit indlæg 😉

    • #1880
      Lars Pedersen
      Deltager

      Toyota påstod efter test at spoileren har indflydelse ved sidevind..

      kan ikk ehusk hvor jeg læste det

    • #1882

      splynk skrev:

      Toyota påstod efter test at spoileren har indflydelse ved sidevind..

      kan ikk ehusk hvor jeg læste det

      Pis så kommer jeg da aldrig over de broer…som om jeg ikke havde problemer nok med dem…

    • #1885
      Johnny Friis
      Keymaster

      Downforce er jo ikke den eneste parameter, den kunne jo også påvirke hvordan vinden slipper bilen og give højere tophastighed, bedre benzin økonomi og en renere bagende, og på den måde også påvirke bilens stabilitet.
      Ja ja, det er bare min teori som jeg ikke har nogen som helst beviser på 🙂

      Jeg mangler den der multi million vindtunnel ting….

      Virtuel vindtunnel? kan jeg få en kopi eller et link ? 😉

    • #1892

      Jeg vil bare gerne have indført at en AW11 uden spoiler fremover i klubregi skal refereres til som “en mysling” :laugh:

      Og nej det har INTET med spoileren at gøre at jeg ofte botanerede i min AW11.
      Når jeg kører bil på bane bruger jeg samme filosofi som når jeg står på ski.

      Hvis jeg ikke styrter mindst én gang om dagen, kører jeg ikke hurtigt nok 😉

      Iøvrigt er min holdning at hvis man endnu ikke er blevet overhalet af sin egen bagende i en MR2, har man ikke fattet pointen i at have en MR2.
      Man kunne derfor med fordel have valgt en bobbel med et hjemmelavet glasfiber karosseri der halvejs ligner en GT40 og halvejs en ubåd og som har køreegenskaber som en traktor.

      Og nej, pointen er ikke at blive overhalet af sig selv i sin MR2, det er bare en naturlig konsekvens af pointen!!!!!!!!!! CAPICE, or go home, SUCKERS :kiss:

    • #1897
      Thomas Funder
      Deltager

      splynk skrev:

      Toyota påstod efter test at spoileren har indflydelse ved sidevind..

      kan ikk ehusk hvor jeg læste det

      På side 26 i “MR2 – Copues and Spyders”! :laugh:

      ….hvor der også står at Cd værdien for AW11 modellen er 0.36 samt at lift coefficient er 0.01 MED spoiler og 0.36 UDEN.

      Jeg er ikke 100% på hvordan man begrenger det, men hvis der et udtryk for lift reletivt til masse giver hækspoileren ca. 114 kg downforce – men det fremgår ikke ved hvilken hastighed?!?

    • #1898

      Det ved Carlslund, 68 km/t er svaret!

      Dennis vi lover at køre langsom ved de fremtidige træf, vi venter på dig ved næste kryds

      Hilsen Søren :kiss:

    • #1899

      hehe det er god stil…

    • #1900

      Så langt er min.

    • #1901
    • #1902

      Det virker vist ikke

      Men her det virker. http://www.bilgalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=60140

    • #1904

      hold da kæft!! 6 år!!!! den slår vist funders :laugh: ……….

    • #1906
      Lars Pedersen
      Deltager

      Mysling skrev:

      Jeg vil bare gerne have indført at en AW11 uden spoiler fremover i klubregi skal refereres til som “en mysling” :laugh:

      nope,,

      en Mysling er en tåbe der ligger på jorden og skriger i smerte over et slag i bollerne:

      så er det vist sat på plads

    • #1907

      :laugh:

    • #1912

      CIRKA 6 år 🙂 plus minus…
      Der er jo kommet kæreste hus og 2 børn i mellemtiden så pengene og tiden har ikke været til det. Nu skal jeg bare finde en maler der holder finanskrise 🙂

    • #1916
      Lars Pedersen
      Deltager

      var det ikke bedre at finde en der kan male,,,

      erfaring siger at 10 ud af 9 malere burde tage deres uddannelse om mindst 2 gange 🙁

    • #1942

      Jo det var meget bedre. Men det er sku svært, jeg syntes aldrig de malere er særligt stabile, det kan godt være lige i øjet den ene gang og noget værre juks næste gang. Den rigtig løsning er at finde en maler der også har en pasion for gamle mr2´ere, fordi så kan det være de ligger noget sjæl i det. Men økonomien skal også være med og helt ærligt så syntes jeg det er meget tilfældigt hvordan de maler så derfor kan det ligeså godt være biligt.

    • #1946
      Lars Pedersen
      Deltager

      enig,
      det hjælper ikke at være villig til at betale for kvalitet,,

      de putter bare flere af dine penge i lommen og maler lige elendigt :huh:

    • #1948

      Det er nemlig rigtigt min chef havde en meget speciel Lancia turbo som han skulle havde malet. Han sagde til maleren er prisen var underordnet. Men det han hentede den 14 dage senere lignede den lort, han sagde til maleren at det var noget makværk men maleren sagde at når den var færdig monteret ville man ikke kunne se det. Min Chef tog den med hjem men gik og var træt af det.
      Så om aftenen da der var lukket tænkte han NEJ!! Det skal fandme være løgn og så tog han sandpapir korn 50 og sleb hele bilen over 🙂
      Og så kørte han den over til maleren og sagde han gerne ville have den malet og prisen var under ordnet. Da den kom tilbage stod den fantatisk flot og prisen blev ikke højere 🙂
      MEN det er sku modigt gjordt det kunne havde blevet rigtig dyrt men sådan er han bare 🙂 :woohoo:

    • #1950

      mal selv jeres biler, og kommer der nogle fejl i lakken, ligesom der kommer hos maleren, gør i bare det samme som ham, sandpapir korn 800 og 1200, og en dåse farecla…………

    • #1952
      Lars Pedersen
      Deltager

      jeg kører sgu op til Peter og får malet min, når den tid kommer

      den skøre nordjyde kan også male biler, og min skal jo bare være “sort”

      ufattlig multikunstener,, hvis så bare han kunne snakke normalt :silly:

      “kørte ind i et høved”,,,hvad fanden snakker du om mand :ohmy:

      (tak for sidst Peter, og tak for hjælpen)

    • #1966

      Så fik jeg lige rullet 2 km i den idag :laugh:

      Så mangler der kun 4hjulsudmåling, udstødning og en tur til maleren og ha fixet et par småting..så må det gerne blive sommer

    • #1968

      Længe leve din lille sandblæser hva?

      Ser godt ud, kan du skimte pokalerne?

      Søren 😆

    • #1970

      hehe nu er den ikke lavet for at skulle høste pokaler…så havde jeg nok valgt at montere spoiler :laugh:

      men ja den lille sandblæsekabine er sgu guldværd

    • #1971
      Thomas Funder
      Deltager

      “Før” og “Efter” billeder der er TV Shop værdige !! :laugh:

      Nice 🙂

    • #1972

      hehe ja det er ufatteligt så langt en bøtte “DiDi7” rækker… :laugh:

    • #1973
      Stig Treldal
      Deltager

      Det har du squ gjort godt må man sige, den ser bestemt godt ud!. Og den er med det ” RIGTIGE ” tag afgjort et stort plus, at det ikke er sådan en targa brusekabine hvor kabinen bliver våd når det regner, sikke da en ærgerlig konstruktion den targa løsning er 🙁

    • #1974
      John Andrews
      Deltager

      Lowlife skrev:

      …. sådan en targa brusekabine hvor kabinen bliver våd når det regner, sikke da en ærgerlig konstruktion den targa løsning er 🙁

      Jeg har nu ellers set masser af folk lave løsninger på det problem gennem tiden.

      Samme princip som med utæt soltag og utæt dørlister.

      Det hele kan fixes, så det ikke regner ind 😉

    • #1976
      Lars Pedersen
      Deltager

      der er ikke noget man ikke kan lave med gaffa tape 🙂

      (karma op til Lowlife)

    • #2006
      Thomas Funder
      Deltager

      Opdatering:

      Den er nu røget afsted til MR2-verdenens svar på Dr. Phil 🙂

      Mærkelig følelse at den nu står i en mørk garage et sted i Jylland når jeg har været vant til at ha’ den tæt på i så lang tid 😉 :laugh: 😛

      Ikke nok med det, så talte jeg med Dr. Phil i går aftes og fame om ikke man kan høre Dennis luske rundt i baggrunden!!

      Følelsen svarer nogenlunde til at ha sendt sin teenage datter på lejrskole og så høre Rudi Frederiksen i baggrunden :dry: 😉

    • #2007

      fedt endelig at se “den flyvende hollænder” irl…

      jeg har et par gode videoer vi kan nyde til træf :laugh:

    • #2008
      Thomas Funder
      Deltager

      :unsure: :ohmy:

    • #2009
      Johnny Friis
      Keymaster

      Ja, Dennis, lad os se lidt video :woohoo:

    • #2010

      ok here goes!! :laugh:

    • #2011

      Kæft en kegle, ham der står og råber… 😛

    • #2012
      John Andrews
      Deltager

      Thomas skrev:

      Følelsen svarer nogenlunde til at ha sendt sin teenage datter på lejrskole og så høre Rudi Frederiksen i baggrunden :dry: 😉

      :S

      Ellers, bilen ser fin ud, og den kører da fint.. Det var dog et noget kort klip og det sluttede lidt underligt.. Gik den i stå, eller hva ?

    • #2013

      Carlslund.. alternativet var jo at vi skulle høre på Johnny – så det var i en god sags tjeneste.. – men ok, vi var lettere opløftet af stemningen på daværende tidspunkt, så man er vel undskyldt

      John
      hehe ja.. tomgangsissue…

    • #2014
      Thomas Funder
      Deltager

      [size=4]WHAT?!?!
      :ohmy: :ohmy: [/size]

      Det har I sgudda ikke sagt noget om!! :laugh: :laugh:

    • #2015
      Johnny Friis
      Keymaster

      Tja, der er mere video, men det er nok for stærke sager :blush:

    • #2016
      Thomas Funder
      Deltager

      JA TAK!!!

      Har lige set det…og nej!! :laugh: det har han ikke prøvet!!!!

      goddamit!

      “Hva var det der sagde sådan” -meeeeget morsomt!

      Fik jeg sagt jeg ikke har efterspændt styrtøj og bremser? :blink:

    • #2017

      varmer det ikke bare en lille smule??? :laugh:

      jeg kan ikke få video nr2 til at virke, men kan næsten forstå at du har set den 😀

    • #2018
      Thomas Funder
      Deltager

      Jo for sa…. da!!

      Det er oppe sammen med knægtens første skridt 😉

    • #2019

      kan du så ikke linke video nr2 ind.. jeg får bare at vide at den ikke er processed yet.

    • #2020

      Det skulle vel ikke være denne: http://www.youtube.com/watch?v=CAdsVDUQV4U

      Ha ha, fed kommentar Johnny 😀

    • #2021

      Denner skrev:

      Carlslund.. alternativet var jo at vi skulle høre på Johnny – så det var i en god sags tjeneste.. – men ok, vi var lettere opløftet af stemningen på daværende tidspunkt, så man er vel undskyldt

      Fair nok, alt for at lukke munden på ham 😛

    • #2022

      FINALLY!!!

    • #2031
      John Andrews
      Deltager

      “første overhaling – caught on tape..”

      LOL

    • #2049

      Kæft Thomas det giver blod på tanden med mit eget projekt at se billedet og ikke mindst videoen af din fine vogn. Hvilken udstødning har du på den?

    • #2050
      Thomas Funder
      Deltager

      En Mongoose rustfri potte til en SW20 🙂

    • #2066

      Så fik jeg monteret:

      1.Apex 30/30 fjedre
      2.Koni Sports dæmpere (justerbar tryk)
      3.Fiber bøsninger: tandstangs befæstigelse, krængningesstabilisator, sporstænger og arme.

      Alt sammen smurt ekstrem meget ind i HHS2000, silikonefedt, og kobberfedt.

      Nu står den på sporing fra ground zero, nu må vi bare finde en kompetent i det sønderjyske.

      Hilsen Søren

    • #2067
      Thomas Funder
      Deltager

      Johnny F. skrev:

      ….Jeg mangler den der multi million vindtunnel ting….

      Virtuel vindtunnel? kan jeg få en kopi eller et link ? 😉

      Værs’go :laugh:

    • #2068
      Thomas Funder
      Deltager

      Søren skrev:

      Så fik jeg monteret:

      1.Apex 30/30 fjedre
      2.Koni Sports dæmpere (justerbar tryk)
      3.Fiber bøsninger: tandstangs befæstigelse, krængningesstabilisator, sporstænger og arme.

      “Såer er de hjul op’ i de skærmkasser!” (tilsæt selv sydsjællandsk accent)

      :laugh:

    • #2069

      Ja hvad gør man ikke alt for en pokal :woohoo:

      Er i så tilfredse :unsure:

      Det er gas 😉

    • #2078

      Thomas skrev:

      US lygterne blir’ vi nok aldrig enige om 😛

      Welcome to the Dark Side!!!

    • #2079
      Lars Pedersen
      Deltager

      ej for fanden Dennis,,

      nu ved han jo det er mig der har sladret :huh:

    • #2080

      jamen, vidste da ikke det var hemmeligt : :laugh:

    • #2081
      Lars Pedersen
      Deltager

      se nu hvad du har gjort, min karma rasler ned.

      blir nøs til at nakke et par fra dig for det din sladretaske

      :S

    • #2082
      Thomas Funder
      Deltager

      Hmm….man har jo et standpunkt til man tar’ et nyt.

      Nu har jeg siddet og kigget en masse billeder og må sgu’ indrømme at jo mere jeg kigger jo bedre kan jeg li’ dem :unsure:

      HVIS man laver to vigtige modifikationer! 😉

      Hm….tænke tænke….8 uger til træf hmmmmm…… 😉 :laugh:

    • #2083

      ja der skal jo svinges et kopbor 2 steder hvis man vil ha nummerpladelys :laugh:

    • #2084

      Thomas skrev:

      Hm….tænke tænke….8 uger til træf hmmmmm…… 😉 :laugh:

      HAHA efter så mange år er det ironisk at du er ved at få stress op til et træf :laugh:

    • #2086

      Ha ha, ja der burde da ikke være så meget at blive stresset over, du har da vist haft tid nok til at gøre dine overvejelser 😛

    • #2090
      Thomas Funder
      Deltager

      Denner skrev:

      ja der skal jo svinges et kopbor 2 steder hvis man vil ha nummerpladelys :laugh:

      …ok 4 modifikationer så 🙂

      Og nej ikke stresset – men jeg GLÆDER mig!! :laugh:
      hvis det så bare var det eneste jeg manglede 😉 :dry:

    • #2168
      Thomas Funder
      Deltager

      Imperial (Dark Side) baglygter på vej….gå væk Aske!

      “Now witness the firepower of this fully ARMED and OPERATIONAL battle station! “

    • #2189
      Johnny Friis
      Keymaster

      Ny benzinpumpe og 2 større dyser på vej, eller hva Thomas ? 😉

    • #2198
      Thomas Funder
      Deltager

      Jo da – du ska’ bare beslutte hvilken 😉

    • #2199
      Thomas Funder
      Deltager

      Thomas skrev:

      Imperial (Dark Side) baglygter på vej….gå væk Aske!

      Så er baglygterne ankommet :laugh:

      Hong Kong->Danmark: 4 dage (inkl. askesky) det er sgu’ i orden!

    • #2202

      Prøv at forespørge hos skat om ikke man kan dispensere og lave den bageste nummerplade i Motorcykel størrelse, dokumentere med billeder af bagenden hvor der ikke er plads til alm. størrelses plader. bl.a. p.g.a. nummer plader lys.

    • #2203
      Thomas Funder
      Deltager

      Har spurgt – men nej det kan man ikke.

      “De nye US plader kommer i 2011 så du må vente på dem”
      “Hva’ skal jeg så gøre i mellemtiden?”
      “Hva’ mener du?”
      “Må jeg bukke den?
      “Nej”
      “Må jeg skære i den”
      “Nej”
      “Må jeg xxxxx den”
      “Nej”
      “Hvad skal jeg så gøre?”
      “Det er dit ansvar at placere nummerpladen efter forskrifterne – ellers koster det 500”
      “Farvel og ha’ en go’ dag”

    • #2204

      Flinke mennesker, sådan at ønske en god dag B)

      Skulle jeg prøve at spørge?

    • #2207

      Du skal bare bede om en enkelt til foran, og så er løsningen her:
      http://www.showplate.se/butik/index.php?cPath=26&osCsid=e10005d909b8ddf16da0a839a7ca6cc3

      240 x 165 måler en MC nummer plade så er det jo bare at bestille 😛

    • #2208
      Thomas Funder
      Deltager

      Søren skrev:

      Skulle jeg prøve at spørge?

      Ja tak! Du har garanteret et bedre tag på de der 50-årige damer 😉

    • #2211

      bare fat i lufferne der foran og så klapper vi…..

    • #2246

      nå.. har så fået forstærket venstre trækaksel, efter den gav op sidste lørdag, var ude og køre en polterabend, på en kæmpe asfalt plads, bag øens største foderstofforretning, pftiunnnn… og resten af holdet kunne se de inderste 8 cm af akslen, med tilhørende 3 lejeruller fra inderste led, forlade resten af bilen i en liflig fremadrettet kontroleret udskridning.
      håber det nye holder, skal til syn på mandag, så jeg venter lige til efter det, inden jeg udfordrer, den nye sksel.

    • #2247
      Thomas Funder
      Deltager

      Hæ – lyder vildt 😉

      Er det en std. trækaksel eller noget du selv har “muret sammen”? 🙂

    • #2253

      det var std. der var kortet op, for at få plads til sc gearkasse, samme aksel er nu forstærket………

    • #2254
      Lars Pedersen
      Deltager

      har du flikket den sammen med ispinde og strips, måske lidt gaffa 😉

    • #2274

      aahhhhhhh… nysynet………… 😆

    • #2276
      Thomas Funder
      Deltager

      Te’løk ! 🙂

    • #2346

      status :
      trækaksel testet ok !!
      bagdæk skiftet – igen !!
      kører nok til sindal på lørdag :laugh:

      andre der kikker derop ??????

    • #2348

      peter k skrev:

      status :
      trækaksel testet ok !!
      bagdæk skiftet – igen !!
      kører nok til sindal på lørdag :laugh:

      andre der kikker derop ??????

      hvis vejret er til det, så er vi nogle stykker der kommer der op B)

    • #2351
      John Andrews
      Deltager

      peter k skrev:

      kører nok til sindal på lørdag :laugh:

      andre der kikker derop ??????

      Jeg kigger op, hvis der ikke regner 😉

      Gider ikke stå i regnen og glo på biler, som ikke kan få grip. :S

      Under alle omstændigheder kører jeg ikke i min MR2 derop. Den er nede i øjeblikket.

    • #2353

      Overvejer også at kigge forbi, men ikke i MR, som dog var ude på årets første tur i går aftes… :laugh:

    • #2354

      kan lige tilføje, at hvis det regner kommer jeg heller ikke :unsure:

    • #2356
      Johnny Friis
      Keymaster

      Ny Walbro pumpe monteret. Justerbar benzintryks regulator afmonteret til fordel for lidt større dyser, nu skal den bare køres ind igen. Mon ikke det kurerer det lille problem med smeltede tændrørs elektroder :cheer:

    • #2357

      Johnny F. skrev:

      Ny Walbro pumpe monteret. Justerbar benzintryks regulator afmonteret til fordel for lidt større dyser, nu skal den bare køres ind igen. Mon ikke det kurerer det lille problem med smeltede tændrørs elektroder :cheer:

      ny motorstyring… ??????

    • #2358
      Johnny Friis
      Keymaster

      nej, en benzinpumpe der ikke giver op efter 1:30 ved fuld knald og 5,5 bar benzintryk…
      Tror en Walbro pumpe der får lov til at køre ved normal tryk er meget bedre.

    • #2359
      John Andrews
      Deltager

      Johnny F. skrev:

      nej, en benzinpumpe der ikke giver op efter 1:30 ved fuld knald og 5,5 bar benzintryk…
      Tror en Walbro pumpe der får lov til at køre ved normal tryk er meget bedre.

      En walbro 255 er ikke just til en standard aw11.. Nu ved jeg heller ikke, hvad du kører rundt med, men brændte tændrørselektroder kan sagtens forsages af andet end mangel på benzintryk.

      Har du standalone fuel management system på siden du skifter til større dyser ? Du skal i hvert fald have noget, som kan styre dem.

    • #2360
      Johnny Friis
      Keymaster

      ja, en lille knap i kabinen, den trykker jeg på når den skal have lidt mere benzin…. 😉

      Joke joke…,

      Den er ikke helt standard og jeg kører med en SMT6 piggyback.
      Det eneste rigtige forøvrigt ( puste til ilden ) B)

      Jeg er ret sikker på at problemet “var” at original pumpen gik død ved længere tids kørsel ved fuld skrue og fuld lukket retur (ekstra justerbar benzintryks regulator).

    • #2361
      John Andrews
      Deltager

      “længere tids kørsel ved fuld skrue”.. Kører du på bane med den ?

      Har altid godt kunnet tænke mig at teste min på bane.. Også på 402 meter for den sags skyld… Men der er sku for mange fra SKAT til de events 😛

    • #2364
      Johnny Friis
      Keymaster

      næ, men en gang i mellem på den jyske…, mener selvfølgelig den tyske autobann. 😉

    • #2366
      Thomas Funder
      Deltager

      Glæder mig til at høre resultatet – kan jo være du også kommer til at ændre din messenger overskrift 😉

    • #2374
      Johnny Friis
      Keymaster

      Muligvis, nu bliver en større del af benzinen jo leveret længere ude i indsugningen, så er spørgsmålet jo om det er godt eller skidt???
      Den SC manifold er jo ikke super til at fordele ligeligt til cylindrene, til gengæld skulle det jo give en bedre blanding i følge lærebøgerne.

      Vi får se 😉

    • #2377

      Nu vi snakker projekt….
      Jeg har jo min gamle 85 som næsten er klar til at få lavet det sjove med andre kofangere osv. Den har fået skiftet 2 stk paneller 4 stk skærme ikke kanter. Og en ny kværn fra gadbjerg.
      Men nu har den stået i garagen i 2 år uden der er sket noget som helst. Og for at være ærlig er jeg “lidt” træt af at glo på den. Og jeg har bare ikke tiden til det. Med job og 2 børn, hus osv. Og spiller som dj i weekenderne sys jeg bare ikke jeg orker at glo på den mere. Og familien kan jo ikke være i den alligevel Tror i sådan en gammel sag kan indbringe bare 15k?
      Den står mig selvfølgelig i meget meget mere men gider bare snart ikke se på den mere.

    • #2378
      Stig Treldal
      Deltager

      Hvilken maskine har du lagt i bilen?

    • #2379

      124hk non tvis fra gadbjerg. mener jeg gav 12k for den dengang. Der følger masser af dele med til bilen. Og en helt ny forrude.

    • #2381

      hvor i landet står den..

    • #2384

      i kolding. ville bare høre om prisen er nogenlunde realistisk?

    • #2385
      John Andrews
      Deltager

      Hvis den ikke er pil rådden.. og hvis den er fin allround. Og kører ok.. så ville jeg sætte den i den blå til 22.900.. og prutte den ned i 19.900, hvis du skal af med den i en fart.. Ellers, bare hold fast i de knapt 23.

      Dette er ca for en bil uden ekstra udstyr, som ikke er slidt ned.

    • #3269

      :whistle:

    • #3270

      Det er længe siden, at vi har haft aktivitet i dette projekt-indlæg!!! Hvad sker der ude i landet ??

      Bilen står i vinterhi, så der er ikke sket det helt store – men der er et andet lille (180m2) projekt til bilen, som snart er færdig. B)….. glæder mig.

    • #3271

      For filan Lars, det ser godt ud..Et lille garagetræf/ indflytterfest/ rejsegilde var vel ikke en helt dårlig ide..?? 😉

    • #3272

      [quote=”TwoTone” post=3074]For filan Lars, det ser godt ud..Et lille garagetræf/ indflytterfest/ rejsegilde var vel ikke en helt dårlig ide..?? ;-)[/quote]

      Ja da 😛

    • #3273

      det ser skisme godt ud :cheer:

      Ja man har jo selv gang i lidt nyt lak mm 🙂

    • #3275

      Det ser dælme lækkert ud det der lars..
      Vi glæder og til invitationen

    • #3276
      Lars Pedersen
      Deltager

      mit projekt går den anden vej, er ved at sælge ud af guldet.

      må desværre indrømme at andre interesser trækker en anden vej for tiden,

      meeen mon ikke jeg gemmer min fine faceliftede US tintop karosse til hvis engang interessen kommer igen

    • #3277

      Splynk, vi ved allesammen godt at du kommer tilbage, ligesom Rønnov, Dennis, Twotone og vist også mig selv der alle lider af kraftigt tilbagevendende MRfanitis type 2. :silly:

    • #3278
      Lars Pedersen
      Deltager

      eneste forskel på mig og jer (pøbelen) er at jeg aldrig har og næppe vil afvise at jeg vender frygteligt tilbage 😉

    • #3279

      Tak for de fine ord. 🙂 Jeg er også stolt af det.

      Mht. garagetræf/indflytterfest/rejsegilde så må vi se tiden an….men jeg vil ikke afvise. 😛

    • #3281
      Lars Pedersen
      Deltager

      ellers er flere af os mand nok til at invitere os selv :silly:

    • #3284

      [quote=”splynk” post=3084]ellers er flere af os mand nok til at invitere os selv :silly:[/quote]

      Noget er usandt, men mindre at mand/drengerøv er same/same. 🙂

    • #3285
      Lars Pedersen
      Deltager

      [quote=”Mr M” post=3087][quote=”splynk” post=3084]ellers er flere af os mand nok til at invitere os selv :silly:[/quote]

      Noget er usandt, men mindre at mand/drengerøv er same/same. :)[/quote]

      kort men dækkende svar på ovenstående: SSDD :whistle: 👿

    • #3301
      Thomas Funder
      Deltager

      [quote=”Mr M” post=3073]….men der er et andet lille (180m2) projekt til bilen, som snart er færdig. B)….. glæder mig.[/quote]

      Damn! Det ser godt ud! :dry:

      …er der thekøkken? :laugh:

    • #3302
      Thomas Funder
      Deltager

      [quote=”Mr M” post=3082]Mht. garagetræf/indflytterfest/rejsegilde så må vi se tiden an….[/quote]

      Hmmm…..vil gerne vise den frem, men ikke ha’ nogen indenfor??

      ….det findes der vist et ord for? 😛 :laugh:

    • #3311

      [quote=”Thomas” post=3105]
      Hmmm…..vil gerne vise den frem, men ikke ha’ nogen indenfor??

      ….det findes der vist et ord for? 😛 :laugh:[/quote]

      Er det kvinder du tænker på ???

    • #3314

      [quote=”Thomas” post=3105][quote=”Mr M” post=3082]Mht. garagetræf/indflytterfest/rejsegilde så må vi se tiden an….[/quote]

      Hmmm…..vil gerne vise den frem, men ikke ha’ nogen indenfor??

      ….det findes der vist et ord for? 😛 :laugh:[/quote]

      😆 …..

    • #3385

      En lille update fra grøn bil.

      Som nogle sikkert har opdaget har jeg igen grøn MR2.
      Jeg “konverterer” nu bilen til ren trackday bil.

      Her er hvad jeg skal nå inden første trackday:

      Komplet sæt TRD bøsninger til undervogn— Ankommet, ikke monteret
      Poly bøsninger til krængningsstabilisator og styrtøj— Bestilt
      Stål bremseslanger— Bestilt
      Stålbøjle til afstivning af brandvæg— Bestilt
      Stål koblingsslange— Bestilt
      Messing bøsninger i gearkabler— Bestilt
      Folie “racerbil” styling— FÆRDIG!
      Nye bremseklodser— Bestilt
      Ny gearstang— Ligger på fjernlager splynk
      Afmontering af endnu ukendt omfang af kabinedele— HJÆLP, hvor meget skal jeg ofre :silly:

      Skal vi ikke lave et garagetræf hvor i alle kan komme og lave det hele for mig mens jeg drikker øl og kommer med åndsvage bemærkninger ???? 😛

      Og iøvrigt, hvem vil med ud og lege banekørsel med mig????
      Husk at du SAGTENS kan have en fantastisk oplevelse i en helt standart MR2 og er bilen ind.reg. er den fuldt kaskoforsikret (forudsat at man har en kaskoforsikring)
      Let røven og prøv kræfter med hvad din sportsvogn rent faktisk kan !!!

    • #3386
      Lars Pedersen
      Deltager

      Bur ?

    • #3387

      Bur kunne være nice, men hvis jeg skal lave det blir det samlet af bambus og gaffa, sandsynligvis ikke optimalt.

      Jeg er lidt forvirret over hvorvidt jeg skal strippe kabinen eller ej.
      Jeg ved jo godt at det absolut ingen forskel gør og at bilen i forvejen er for tung :huh:
      Omvendt så giver det en feee feeling at køre i en strippet vogn og gerne med bur :dry:

    • #3388
      Thomas Funder
      Deltager

      Idekatalog

      Bur:
      [ebay]220748273241[/ebay]

      Pillow-ball styrestænger (Vist nok de samme til SW20/AW11):
      [ebay]290456727562[/ebay]

      Sikkerhedsafbryder?
      Dæk?
      Coil-over?
      RCA’s ?? (Jeg har vist nok et par sæt liggende? 🙂 )
      Hurtig tandstang? (Quaife QSF22E003 ellers måske har Niels-Erik stadig nogle liggende?)
      LSD?

      I udlandet kører mange med ‘hævede’ stræber-arme bag på for at gøre bagenden mere ‘forudsigelig’ – har ingen ide om det virker?

      Mht. kabine så tag’ dog alt ud du kan/må og smid det på lager. Det kan altid sættes i igen?

      Ta’ i øvrigt en snak med Bjørn – han har jo rodet med det i nogle år nu 🙂

    • #3389
      Thomas Funder
      Deltager

      …fandt i øvrigt lige Quaife tandstangen (2.5) her:

      http://www.quaife.co.uk/shop/products/qsf22e003

      Ca. 1100,- DKR er faktisk en ok pris.

    • #3390
      Thomas Funder
      Deltager

      ……og fandt i øvrigt også en billig løsning til forr. styrestænger:

      http://www.technotoytuning.com/productdetail.php?p=843

      “AW11 Flip Kit” – man burde købe det på navnet alene :laugh:

    • #3391
      Lars Pedersen
      Deltager

      Mysling McNærig vil ikke have LSD,,,,:angry:

      på trods af det ændrer bilens køremåde radikalt :woohoo:

    • #3392

      [quote=”Thomas” post=3192]…fandt i øvrigt lige Quaife tandstangen (2.5) her:

      http://www.quaife.co.uk/shop/products/qsf22e003

      Ca. 1100,- DKR er faktisk en ok pris.[/quote]

      Nøj jeg kunne godt lokkes, noget der skal have et sæt?

      Thomas?

      Søren

    • #3393
      Thomas Funder
      Deltager

      Mnjaaaa….jeg vil mene at det ikke egner sig til en gade bil med mindre man samtidigt ønsker at træne overarmene 🙂

      Måske kan Bjørn (er du der?) kommetere på det – jeg ved du har een, ville du køre med hurtig tandstand i en gadebil?

    • #3394

      Lækre stumper, især bur og den hurtige tandstang, Ser frem til at høre hvad Bjørn siger.
      iøvrigt, ja, spær ville være nice, men jeg gider fandme ik betale psykopris for en 25 år gammelgearkasse. NO WAY HOSAY…
      Kan Peter K ikke lave spær med svejseren???? :unsure:

      Mener ikke selv jeg har problemer med bump steer, selvom det helt sikkert burde være et problem med 110 mm sænkning.
      Coilover har jeg heller ikke brug for. Mine gode gamle koni med hårdheds justering er fint nok.

      Sikkerhedsafbryder? Naaaahhhhh
      Dæk? Toto R888 er vejen frem
      RCA’s ?? A hvad ????

    • #3395
      Bjørn Spure
      Deltager

      Hurtig tandstang i en gade bil tja, hvis man ikke har for brede dæk på så ville jeg gøre det.
      køre med 235 brede 17″ på raceren, og den er meget tung at dreje, skal virkelig holde fast under kørsel.

      vedr. hvor meget der skal ud af kabinen, det er meget nemt, har det en relevant funktion må det blive, jeg har kun det der skal bruges, så ingen varme (hvis man ikke har varmen når man køre går det ikke hurtigt nok), ingen lydisolering, heller ikke det der hårde pladeværk på bund og bagvæg.

      og få så sat et styrtbur i og en brandslukker min 2kg, så lever du længere…..

      mvh bjørn

    • #3396

      Bur ja, det vile jeg gerne have… Men det er jo fucking dyrt det der FIA godkendte lort!
      Husk det er jo KUN en trackdaybil og ikke en racer.
      Findes der ik noget gør det selv :unsure:

      Bjørn har du automatisk brandslukning???

    • #3397
      Bjørn Spure
      Deltager

      glæmte lige, hos http://www.demon-tweeks.co.uk/ har de et kaas lsd til omkring 5k, jeg køre selv med et, og det gav lidt over 3sek. så det er nogle billige sek…;0)
      du skal vælge det til corolla ae92 det passer lige over i gearkassen.

      skal det være rigtigt godt skal du skifte gearkassen til en 6trin fra en 20V corolla, den fås også med lsd som standart.

      mvh Bjørn

    • #3398
      Bjørn Spure
      Deltager

      nej jeg har bare en alm 2kg brandslukker.
      det er også alt for dyrt for det der bur, et safty devise som jeg har i koster 5000-6000kr

    • #3399
      Lars Pedersen
      Deltager

      har vist sagt jeg har en der kan lave bur til dig…bare kom igang McNærig 🙂

    • #3400
      Thomas Funder
      Deltager

      [quote=”Bjørn” post=3201]nej jeg har bare en alm 2kg brandslukker.
      [/quote]

      Jeg overvejer *alvorligt* at montere dette i bilen:

      http://www.firetrace.dk/

      Har ringet og talt med dem, og de kan bygge et fornuftigt system der passer til vores biler for 2-4K afhængig af hvad man vil ha’ i flasken.

      Problemet med biler i almindelighed – og vores i særdeleshed – er at når man først opdager branden (se flammer) er det for sent. Med firetrace opdager man først at der er nogen galt når bilen slår en gigantisk hvis prut :laugh:

    • #3401
      Lars Pedersen
      Deltager

      det er min brand jo et bevis på,, kan man ikke åbne motorklappen er det bygones,,der kan IKKE slukkes nedefra pga hjul vanger og andet man rammer med det man slukker med,
      måske en del kulsyre eller halon kan finde vej op nedefra, men tvivler.

      nu kører Mc.Nærig jo uden hjelm, så der er det jo let at “tage sjoveren frem og lade vandet” :whistle:

    • #3406

      [quote=”splynk” post=3204]nu kører Mc.Nærig jo uden hjelm, så der er det jo let at “tage sjoveren frem og lade vandet” :whistle:[/quote]

      Altså uden motorhjelm vel at mærke.. Nej, den har jeg sgu ik råd til 😛
      Og så ser jeg ikke den store grund til at skulle have låg på gryden når den koger :blink:

    • #3434
      Bjørn Spure
      Deltager

      ud med låsemekanismerne og i med bonnet pins, så kan du altid åbne klapperne.
      mvh. bjørn

    • #3563
      jonas evers
      Deltager

      Hej jeg er ny på hjemmesiden 🙂

      har en mr2 jeg er igang med at sætte istand 😉

      bilen er fra 1987 og med targa top.

      Indtil videre har jeg lavet:
      skærmkanter bag.
      Starten af panelet fra bagskærmen.
      hjørnedelen efter bagskærmen,
      Forskærme udsk.
      Ruderamme fjernet rust.
      Rust i fordør.
      håndtag i døre fjernet,
      antenne fjernet.
      repareret buler i bagende ved siden af lygter.
      Us baglygter købt.
      Dele som viskerarme slebet og lakeret.
      Hul i front bagagerummet lavet.
      Nu venter jeg på at nogle skørter fra usa kommer hjem så de kan spartles tætte også skal bilen lakeres.

      Har også købt en 20v silvertop motor med kompressor stempler, kompressor plejlstænger, blacktop lejer, 2mm toppakning indsugnings og udstødnings manifold fra turbomotor, t3t4 turbo, megasquirt motor styring, 430ml dyser, forstærket kobling. den har jeg planer om at ligge i når jeg har fået synet bilen.

      her er en masse billeder af projektet
      http://img703.imageshack.us/i/img14711.jpg/
      http://img51.imageshack.us/i/img14691.jpg/
      http://img717.imageshack.us/i/img1134gl.jpg/
      http://img576.imageshack.us/i/img1136p.jpg/
      http://img863.imageshack.us/i/img1137z.jpg/
      http://img856.imageshack.us/i/img1476l.jpg/
      http://img132.imageshack.us/i/21527919250279209741100.jpg/
      http://img717.imageshack.us/i/21749319263510340511100.jpg/
      http://img862.imageshack.us/i/20750419250291610051100.jpg/

      min motor
      http://img717.imageshack.us/i/300386.jpg/
      http://img10.imageshack.us/i/300389.jpg/
      http://img849.imageshack.us/i/300390.jpg/

    • #3564

      Det “luftfilter” sorterer da kun lige de voksne gråspurve fra 😆

      Fed motor, det skal nok blive godt legetøj.

    • #3565

      luftfilteret ser ud til at flowe ganske pænt.. :laugh:

    • #3568
      Thomas Funder
      Deltager

      Velkommen til!

      Ser spændende ud :laugh:

      Hva’ har du gjort ved ruderammen? Er den blevet sandblæst?

      Der mangler vist bare ‘svampen’ i luftfilteret 🙂

    • #3569
      jonas evers
      Deltager

      der skal et nyt filter på. ville gerne have nogle slanger på også få filteret til at sidde i sidescoopet.

      og ruderammen er blevet slebet og spartlet.

    • #3571

      en rigtig mr2 aw11 skal tvangsfodres B)

    • #3589
      Thomas Funder
      Deltager

      Hmm…..se hvad postmanden kom med i går 😉

    • #3590

      Er det starten på et Celica-samlesæt? 😛

    • #3591
      Thomas Funder
      Deltager

      Jeps, jeg køber en sildekasse i stumper :laugh: , pt mangler jeg solskærme, kopholder, plysterninger samt et par mekaniske stumper :laugh:

    • #3593

      nu hvor du er begyndt at plukke stumper fra gt4 – så snup da lige en 3sgte med når du nu er igang 😆

    • #3594
      Thomas Funder
      Deltager

      Tjoe 😉 Jeg tror jeg får problemer nok med at få dem her synet :laugh:

    • #3621

      Nice thomas.
      Får du lavet en “spacer” til caliperen?

    • #3622
      Thomas Funder
      Deltager

      Næh – den passer lige på :laugh:

    • #3627

      Nu vi snakker projekter. Med alle de gamle aw11ere der er på den her side der for lavet rust mangle vi altså en klub maler så vi kan få nogen ordenlige rabatter. Jeg mener med alle de biler burde de give noget mængde rabat 🙂

    • #3635

      [quote=”Thomas” post=3426]Næh – den passer lige på :laugh:[/quote]

      Er det fra en ST220?
      Hvad så med skiver?

    • #3643
      Thomas Funder
      Deltager

      ST205 :laugh: ST220…er det ikke en Mondeo? :laugh:

      Skiverne er problemet. Enten drejer man de org. Celica skiver ned til 300mm og borer et 4×100 PCD i dem eller også finder man nogle andre. Jeg er foreløbig i gang med at kigge på andre 🙂

      Det er dog begrænset hvor mange 4×100 biler der bruger 300mm. Fiat Coupe kører med 300m og 4×98 så det kuuune måske lade sig gøre. Renault Scenic 1.9dCi kører med 300mm 4×100 men her passer ‘hatten’ ikke så vidt jeg kan se.

      Overvejer at gå i…. altså..øh….tjoe bum bum… THooost ansen og købe en blikskive bare for at prøve. Skal lige samle mod til, og finde en by hvor ingen kender mig. 😉

    • #3644
      Annette Bibby
      Deltager

      Til min store ærgelse er jeg som gl. bankmand aldrig blevet tilbudt returkommission eller bestikkelse.
      Mod et passende sold vil jeg gerne være din lejesoldat og gå ind i en tansen.

      Ole

    • #3645
      Thomas Funder
      Deltager

      Det er dælme klubånd! :laugh:

      Takker for tilbuddet – jeg vender tilbage hvis nerverne svigter 😉

    • #3650

      [quote=”Thomas” post=3447]ST205 :laugh: ST220…er det ikke en Mondeo? :laugh:

      Skiverne er problemet. Enten drejer man de org. Celica skiver ned til 300mm og borer et 4×100 PCD i dem eller også finder man nogle andre. Jeg er foreløbig i gang med at kigge på andre 🙂

      Det er dog begrænset hvor mange 4×100 biler der bruger 300mm. Fiat Coupe kører med 300m og 4×98 så det kuuune måske lade sig gøre. Renault Scenic 1.9dCi kører med 300mm 4×100 men her passer ‘hatten’ ikke så vidt jeg kan se.

      Overvejer at gå i…. altså..øh….tjoe bum bum… THooost ansen og købe en blikskive bare for at prøve. Skal lige samle mod til, og finde en by hvor ingen kender mig. ;)[/quote]

      205 eller 220, potato patato :dry:

      Vi er sikkert flere der glæder os til en update.
      Skiverne skal vel også have den rigtige “dybde” i forhold til nav så de rammer ind i caliperen, samt ikke mindst samme centerhul ! ?
      Hispec laver et 282 mm kit, måske andre kunne finde på at lave et 300 mm kit hvorfra man så kunne bruge skiverne.
      http://www.hispecbrake.co.uk/MR2%20Mk.%201%20282mm%20Billet%204.html

      Med hensyn til Thansen så vil jeg mene at Ole skal forlange min 50% i returkommission, samt evt. iføre sig forklædning i form af kunstigt overskæg, paryk, styrthjælm eller elefanthue.
      (sidstnævnte må under ingen omstændigheder kombineres med legetøjsvåben og ankomst lige før lukketid)

    • #3652
      Annette Bibby
      Deltager

      Jeg køber mine ekstra stærke Osram forlygtepærer til vor BMW hos tansen. Men det er vel kun hvad man kan forvente af BMW-folk. Med hensyn til forklædning er der snarere tale om at tage de nævnte ting af.

      Ole

    • #3700
      Annette Bibby
      Deltager

      [attachment:9]C:fakepathSAM_0026.JPG[/attachment]

      [attachment:8]C:fakepathSAM_0029.JPG[/attachment]

      [attachment:7]C:fakepathSAM_0032.JPG[/attachment]

      [attachment:6]C:fakepathSAM_0031.JPG[/attachment]

      [attachment:5]C:fakepathSAM_0030.JPG[/attachment]

      [attachment:4]C:fakepathSAM_0028.JPG[/attachment]

      [attachment:3]C:fakepathSAM_0027.JPG[/attachment]

      [attachment]C:fakepathP4020045.JPG[/attachment]

      [attachment:1]C:fakepathP4020045.JPG[/attachment]
      Hej alle

      Først mange tak for alle de svar vi har fået på vore spørgsmål. Svarene har været en kæmpe hjælp til os og vor mekaniker. Specielt artiklen om udluftning af kølesystemet har været nyttig. Vi ville aldrig selv have tænkt på det som et problem. Men det trængte voldsomt til udluftning.
      Også svarene på tandrem og udstødning har været en stor hjælp.
      Det ville vi selvfølgelig gerne have udtrykt personligt ved det kommende træf, og hilst på alle fremmødte medlemmer, men desværre er vi på tur i Lake District på tidspunktet i vor AW 11.
      Hvor er der gang i mange spændende projekter, se bare det nye klubblad. (Konvolutten fra synshallen udløser hver gang et mindre chock. Det niveau når vi aldrig.(Med hensyn til spedertræksystemet synes jeg ikke Søren har ret. Det bærer elementer både fra Eifeltårnet og mastekranen på Holmen i København og er af overordentlig stor skønhed).

      I al beskedenhed har vi også fået lavet en del i løbet af vinter og forår. Billeder vedlægges.

      Forreste bagerum: Annette har syet nyt cover til rejervehjulet og nye poser til krydsnøgle og hjulkilen. Med røde snører forståes. Alle manglende dele er indkøbt i England og monteret.

      Bageste bagagerum: Nyt læderindtræk på alle flader med snører til at fatsholde den røde Maglite. Nye røde kufferter med “Den skrigende fugl”. Bemærk indkøbsposen.

      Kabinen: Rødt og beige læder på sæder og midterkonsol og dørsider. Rat og gearknop kunne de ikke nå at lave i Ikast. Det kommer senere. Røde læderposer til Targaruderne. Annette har syet nye dragtposer med røde lynlåsfittings til at hænge bag sæderne.

      Motorrum: Forsøgt at montere støjdæmpning ind til kabinen. Skidtet vil ikke sidde rigtigt fast. Begyndt at skifte alle bolte og møtrikker ud til rustfrit. Afmontere og male stålrøret mellem gummi rørerne rødt og gejle gummirørerne. Vi ved ikke hvor meget vi vil gøre ud af det. Vi bor på landet og en hurtig tur på Gylle Lane sviner hurtigt det hele til igen.

      Hjul: “Nye” originale fælge, poleret helt blanke, centerdæksel malet i bilens farve, Toyota mærker på fælgkanten og Pirelle Centurato trukket op med hvid dækpen.

      Som det fremgår er vi overhovedet ikke blevet fanget af projekter ligesom de andre stakler.

      Godt træf ønskes af

      Ole og Annette.

    • #3701
      Annette Bibby
      Deltager

      Hej alle

      Først mange tak for alle de svar vi har fået på vore spørgsmål. Svarene har været en kæmpe hjælp til os og vor mekaniker. Specielt artiklen om udluftning af kølesystemet har været nyttig. Vi ville aldrig selv have tænkt på det som et problem. Men det trængte voldsomt til udluftning.
      Også svarene på tandrem og udstødning har været en stor hjælp.
      Det ville vi selvfølgelig gerne have udtrykt personligt ved det kommende træf, og hilst på alle fremmødte medlemmer, men desværre er vi på tur i Lake District på tidspunktet i vor AW 11.
      Hvor er der gang i mange spændende projekter, se bare det nye klubblad. (Konvolutten fra synshallen udløser hver gang et mindre chock. Det niveau når vi aldrig.(Med hensyn til spedertræksystemet synes jeg ikke Søren har ret. Det bærer elementer både fra Eifeltårnet og mastekranen på Holmen i København og er af overordentlig stor skønhed).

      I al beskedenhed har vi også fået lavet en del i løbet af vinter og forår. Billeder vedlægges.

      Forreste bagerum: Annette har syet nyt cover til rejervehjulet og nye poser til krydsnøgle og hjulkilen. Med røde snører forståes. Alle manglende dele er indkøbt i England og monteret.

      Bageste bagagerum: Nyt læderindtræk på alle flader med snører til at fatsholde den røde Maglite. Nye røde kufferter med “Den skrigende fugl”. Bemærk indkøbsposen.

      Kabinen: Rødt og beige læder på sæder og midterkonsol og dørsider. Rat og gearknop kunne de ikke nå at lave i Ikast. Det kommer senere. Røde læderposer til Targaruderne. Annette har syet nye dragtposer med røde lynlåsfittings til at hænge bag sæderne.

      Motorrum: Forsøgt at montere støjdæmpning ind til kabinen. Skidtet vil ikke sidde rigtigt fast. Begyndt at skifte alle bolte og møtrikker ud til rustfrit. Afmontere og male stålrøret mellem gummi rørerne rødt og gejle gummirørerne. Vi ved ikke hvor meget vi vil gøre ud af det. Vi bor på landet og en hurtig tur på Gylle Lane sviner hurtigt det hele til igen.

      Hjul: “Nye” originale fælge, poleret helt blanke, centerdæksel malet i bilens farve, Toyota mærker på fælgkanten og Pirelle Centurato trukket op med hvid dækpen.

      Som det fremgår er vi overhovedet ikke blevet fanget af projekter ligesom de andre stakler.

      Godt træf ønskes af

      Ole og Annette.

    • #3716
      Thomas Funder
      Deltager

      Hej Ole,

      Ser dælme godt ud – det ville jeg godt ha set i virkeligheden 🙂 Men go’ tur til Lake District. Den engelske klub havde en tur dér 29 april der gik over både Wrynose og Hardknott passene.

      Anyway:

      [quote=”oleannette” post=3505]….Som det fremgår er vi overhovedet ikke blevet fanget af projekter ligesom de andre stakler.
      [/quote]

      :laugh: :laugh:

    • #3717
      Thomas Funder
      Deltager

      En lille update fra “Tusindårsfalken”:

      Jeg kunne ikke få den første set-up til at spille ordentligt – så nu skifter jeg hele ledningsnet, ECU, følere mv. Desværre mente tolderne at de skulle bruge 14 dage (!) på at kigge på mit 23 år gamle ledningsnet – ikke med i planen!! :angry:

      Så pt. ligger det gamle ledningsnet på gulvet og det nye er på vej i, men om jeg får det klar til træf henstår i det uvisse :blink: 🙂

      Skulle der være nogen “autoelektrikere” i nordsjælland i morgen er jeg i garagen hele dagen (hint hint knotch knotch) :laugh:

    • #3735

      Det lyder som en spændende bil Ole.
      Glæder mig ti at få chancen for at se den.

Viser 244 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.