Projekter
- Dette emne har 244 svar og 23 stemmer, og blev senest opdateret for 13 år, 9 måneder siden af
Casper Mysling.
- ForfatterIndlæg
- 3. august 2009 kl. 1:34 #539
Dennis Maigaard
DeltagerDet er vel obligatorisk at vi skal ha gang i en ny tråd om projekter, so here goes.
De kommende måneder står på renovering af min nyindkøbte aw11, som jo blev købt med defekt motor, som jeg fik pustet lidt liv i, men måtte sande at der skulle nyt til, så den er lige pt midt i et motorskift, til en forhåbentlig friskere 4age.
De næste par måneder byder på 2 nye forskærme, style auto sideskørter, styleauto bagskørt, us baglygter, lidt klare sideblink/frontblink og så lige en klat maling i den mørkgrønmetal farve, den delvis er i forvejen.
Forhåbentlig er den køreklar til træf, men da vi de næste par måneder flytter bopælen til en campingplads, er det sgu ikke sikkert jeg når det. – men det vil tiden vise..
Jeg påregner at bruge mindre tid på at fixe den end Funder har brugt på hans .. så burde jeg være dækket rimlig fornuftigt ind :laugh:
- 3. august 2009 kl. 14:29 #540
Thomas Funder
DeltagerHey cool! Jeg er blevet et benchmark!!
– Fed bil
– Tak
– Hvor lang tid har du brugt på at sætte den i stand?
– årrhh…vel en kvart funder - 4. august 2009 kl. 3:34 #544
Lars Pedersen
Deltagerdet der koster lige et fradrag i karma,,det er ikke cool 🙂
- 4. august 2009 kl. 12:15 #546
Thomas Funder
DeltagerAhrrr..vissevasse 😛 ……det blir’ da ikke mere cool?! 😆
Tænk nu på hvor kedeligt det blir’ når (ja sgu’) jeg bliver færdig?….jeg må vist hellere begynde at kigge mig om efter næste projekt 😉
- 6. august 2009 kl. 2:17 #550
Torben Spåbæk Johansen
DeltagerOOOOPS- I did it also again…!!!
Så må jeg jo osse hellere erkende, at jeg nu har fået endnu en AW11 i garagen, efter jeg solgte min årg. 86 i december. :blush: Selvom jeg dengang forsvor, at det var sidste gang, jeg nogensinde skulle eje sådan noget skrammel, der konstant gik i stykker. Ja…….jeg er blevet ramt af Maigaard virusen…. 😉 Sorry..!!
Bilen : En årg. 88 Targa i rød !! med ca 200000 km (km taælleren er i stykker)!!! Minimalt rust og ellers i rigtig fin stand..En import fra Tyskland (Splynk)07 der har fået lavet bagskærmkanter inden den kom til DK. Har de sidste ca 18 mdr. været opbevaret i en lade uden særlig vedligehold !! :angry:
Fremtidige planer : Pusles omkring :kiss: ….Monteret StyleAuto kit, indspartlet, oplakering udv. sænkning, TTE afgang eller noget, andre fælge osv. osv. ( Bliver sikkert osse ændret løbende 😛 )… Ja ja, og betale reg. afgiften selvfølgelig, men den skal heller ikke være færdig i morgen. Kommer nok sammenlagt til at tage en halv Funder… :woohoo:
Tak til Maigaard for assistance ved købet..!!! :kiss: - 6. august 2009 kl. 9:38 #551
Søren Pedersen
DeltagerTo luck.. vi kan ikke leve uden mr2 sådan er det bare…. selvom man nok kan blive træt af dem når de driller.
Hilsen Søren
- 7. august 2009 kl. 2:30 #558
Thomas Funder
DeltagerTILLYKKE 😉
- 11. august 2009 kl. 9:53 #565
Jesper Hardenskou
DeltagerOgså tilykke her fra.
den ser fin ud. - 14. august 2009 kl. 12:03 #576
Mathias Carlslund
DeltagerJa tillykke med den Torben, og når vi så er færdige med rygklapperiet, så må vi vel hellere skrive lidt mere om vore projekter 😉
I skrivende stunde står mit gamle lig, klodset op på værkstedet… Jeg har i den seneste tid haft en del oliespild, som jeg har kæmpet med at få bugt på. Det viste sig til at starte med at, der var gået en pakdåse i strømfordeleren. Jeg bestilte derfor et komplet renoveringssæt til denne, og fik skiftet både pakdåse, leje og o-ring. I med strømfordeleren igen, og det virkede bare perfekt. 2 dage efter opdager jeg så at bilen spilder olie igen, denne gang meget mere end sidste gang (1,5l på 30km) Ind på værkstedet igen, lokalisere problemet, hvilket i første omgang ser ud til at være bundkarspakningen, vi renser af og forsøger at efterspænde alle bolte, og ser nu at olien kommer et sted fra oliepumpen. Nå der er ikke andet for end vi må have pillet remhjulet af, så vi kan se hvor det helt nøjagtigt kommer fra. Vi starter så motoren op uden V-rem, og det ser nu ud til at det er pakdåsen på krumtappern der er defekt. Så vi sender bud til Toyota i Thisted torsdag aften kl. 20.30 (Ja de er meget behjælpelige derude) Det viser sig heldigvis at være lagervare, så vi skifter pakdåsen, samler det hele igen, og får bilen startet op. Da den så igen har kørt ca. 30 sek. kommer olien dryppende, nøjagtigt ligesom før… Nå af med lortet igen, og se efter utætheder ved knastakslerne, men her er der ikke noget olie at se. Så vi er nu endt op i at det højest sandsynligt er pakningen mellem oliepumpen og selve blokken der er utæt, men da klokken efterhånden nærmede sig midnat, blev vi enige om at udsætte denne operation til en anden dag…
Fortsættelse følger…
- 14. august 2009 kl. 12:41 #577
Casper Mysling
Deltagercarlslund skrev:
højest sandsynligt er pakningen mellem oliepumpen og selve blokken der er utæt, men da klokken efterhånden nærmede sig midnat, blev vi enige om at udsætte denne operation til en anden dag…
Fortsættelse følger…
Jeg ville nok tjekke plejllejer. 😛
Har aldrig hørt om en 4AGE fejlede andet end det! ALDRIG ALDRIG, blev der sagt :ohmy: - 14. august 2009 kl. 12:46 #578
Dennis Maigaard
Deltagertja jeg ville nok lige tjekke cigarettænderen når du alligevel var inde ved plejllejerne…
- 14. august 2009 kl. 12:46 #579
Mathias Carlslund
DeltagerHa ha, ja enten det, eller cigartænderen… 😛
- 14. august 2009 kl. 12:54 #581
Mathias Carlslund
DeltagerBugger… Ikke hurtigt nok
- 14. august 2009 kl. 17:13 #586
Lars Pedersen
Deltagerjeg havde samme problem på min sorte 2ér,
det viste sig at krumtappen, på et tidspunkt havde fået en på skallen af en skruetrækker eller andet, som en eller anden tåbe havde brugt til at slå pakdåsen ud med,
den “rift” den fik var nok til at ødelægge pakdåsen på få minutter,
jeg prøvede endda at sætte 2 pakdåser i, men fik ikke løst problemet før jeg pillede krumtappen ud, og fik drejet 2/10 mm af der hvor pakdåsen pakker,gamle tørre pakdåserved knasterne, og for sjusket paknng af topdæksler/ forreste lejeoverfald er også en faldgrube
- 19. august 2009 kl. 12:40 #647
Thomas Funder
DeltagerHer kommer også en lille status fra mig:
Mangelliste:
Gulvtæppe i pass. siden
Montering af sæder og dørbeklædning
Montering af carPC (Er samlet skal ‘bare’ monteres i midterkonsol)
Indkøring af motor (Plan A ikke bekræftet, Plan B bekræftet)4-hjulsudmåling
Polering
(Tid booket onsdag d. 26)Syn (Tid booket fredag d. 28)
Til sidst: der har været så mange påstande om at den bil ikke har været ude og køre i de sidste 7-8 år – det passer i hvert fald ikke! :laugh:
- 19. august 2009 kl. 12:42 #648
Lars Pedersen
Deltagerindkøring,,?
når den er varm skal den bare ha kniven 😉
- 19. august 2009 kl. 12:45 #649
Thomas Funder
Deltager…og SÅ skifter man krumptap? :laugh:
- 19. august 2009 kl. 13:47 #653
Lars Pedersen
Deltagernej da, jeg har aldrig haft problemer med indkøring, hverken på en total renoveret eller, bae ved udskiftning af lejer på en brugt motor,
enten passer det eller også passer det ikke, at vandre rundt om den varme grød gør kun at grøden blir kold 🙂
- 19. august 2009 kl. 19:42 #655
Daniel Kristensen
DeltagerJa min ender nok som en 1/4 Funder så 😛 regner så også stærk med (nu hvor vi kom lidt sent igang med den) at den er helt færdig til næste seson 🙂 glæder mig! og må så nøjes med en Ibiza som vinterbil… Nå men rusten skal nu engang helt væk, og så venter der en ordentlig lakering hos Pierre engang 🙂
- 20. august 2009 kl. 0:44 #658
Mathias Carlslund
DeltagerSå ser det ud til at jeg ikke er drypfri… Jeg har nu skiftet pakningen mellem oliepumpen og motorblokken, hvilket betyder, at man også har haft bundkaret og tandremmen af Nå, men nu er det skiftet og ser ud til at virke… Vi mistænker dog mit forrige oliefilter for at være skyld i problemet, eftersom problemer først startede umiddelbart efter det blev skiftet. Vi har prøvet at blæse i det med en kompressor, og ved ca. 5 bar var der stadig ingen gennemgang, hvorimod der var masser med et andet filter, mage til, ved 3 bar. :angry:
- 20. august 2009 kl. 13:14 #661
Søren Pedersen
DeltagerHvad jeg har lavet seneste år på bilen er:
Fået styr på oliespild, pakdåsen ved krumtappen var på vej ud, original monteret samt renoveret strømfordeleren leje og pakninger!
Alle bremseslangerne og koblingsslange er udskiftet til rustfri stål, (kontant bremsepedal)
Andre hjul som er blevet “lakfjernet” og klarlakket med midshiprunabout logo
Fået sat små forkromede “niples” på mine luft dyser.
Ny toppakning + orgn. pakdåser ved knastaksler og termostat og ca 3 gange nyt kølervæske.
Nyt tank måler instrument, samt selve tankmåleren, tak til Uno-X i Åbenrå for at slå fra ved ½ tank.
Nyt glas foran alle instrumenter samt den sorte kappe invendig i instrumenteringen (som altid er knækket ved skruerne)Fået skind i kabinen og de manglende detaljer er rettet til nu:
Skind på sæderne i 85-86 sæders farve kombination for at holde en rød tråd.
Højre sæde er fra en højre styret bil og er justerbar i ryglænet. (detalje)
Midter konsollen er ligeledes betrukket, gearmanchetten, og gearknoppen (tofarvet)
Rattet er ligeledes betrukket, hornkontakten har broderet MR2 logo skriftstype og størrelse som det originale rat.
Nakkestøtterne har også logo samme skriftstype som rattet bare forstørret op.
Dørsider i tofarvet.
Solskygger har fået den røde farve, så kabinen spiller mere sammen nu.Bageste bagagerum er blevet nyt betrukket med sort tæppe i god kvalitet så det ikke “fnulder” mere.
Nye bundmåtter bestilt i god kvalitet og med hælestykke.
Hilsen Søren (vi ses jo snart til træf)
- 20. august 2009 kl. 14:15 #662
Dennis Maigaard
Deltagershit du har haft travlt søren…glæder mig til at se den…
- 21. august 2009 kl. 11:37 #664
Casper Mysling
DeltagerHold da op. Søren er rykket ud af “orginalen” og op i modificeringsligaen.
SÅDAN - 21. august 2009 kl. 15:10 #666
Johnny Friis
KeymasterJaja, tro ikke jeg ligger på den lade side B)
Har arbejdet (ventet) på nyt rat og gearskubber de sidste 2 måneder…, de er sku ikke for hurtige dernede i Italien :S
Men nu er det lykkedes :laugh:
- 21. august 2009 kl. 16:26 #668
Lars Pedersen
Deltageren ting er at bilen er ved at rykke “en klasse op”
men ejeren er og bliver nu stadig “en original” :side:
- 21. august 2009 kl. 23:22 #671
Søren Pedersen
DeltagerNyt nickname: “total original” (i bolden)
- 27. august 2009 kl. 13:05 #708
Thomas Funder
Deltagertfunder skrev:
[quote]Her kommer også en lille status fra mig:Mangelliste:
Gulvtæppe i pass. siden
Montering af sæder og dørbeklædning
Montering af carPC (Er samlet skal ‘bare’ monteres i midterkonsol)
Indkøring af motor (Plan A gået i vasken, Plan B afventer)4-hjulsudmåling
Polering (i gang)Syn (udskudt)
Så endnu en gang kommer den ikke med til træf 🙁 . Denne gang er dog anderledes – jeg *trode* fame på at den kunne nå det …æv æv æv æv *(
George Bernard Shaw:
“My reputation grows with every failure.”Thomas Alva Edison:
“I have not failed. I’ve just found 10,000 ways that won’t work.”Oprah Winfrey:
“I don’t believe in failure. It’s not failure if you enjoyed the process.“ - 27. august 2009 kl. 13:21 #709
Mathias Carlslund
DeltagerDer er da over et døgn endnu til træffet starter, og eneste absolute nødvendighed, udfra det du skriver, er nok indkøring af motor, det burde da kunne nåes, så denne gang er der INGEN undskyldning 😛
- 27. august 2009 kl. 13:28 #710
Dennis Maigaard
Deltagergoddamnit Tfunder..so close but no cigar..
- 27. august 2009 kl. 21:22 #719
Casper Mysling
DeltagerMen NÆSTE år, sååååå :cheer:
- 27. august 2009 kl. 23:44 #720
Peter Kibsgård
Deltagernår funders bil kommer til fremvisning, så kommer jeg, den må være flot, så lang tid som det har taget .. :laugh:
- 28. august 2009 kl. 2:05 #723
Ralf Schultz
DeltagerDe småting jeg hellerikke har nået i år er:
Fixe diverse små detaljer i kabinen
Male motorrum, og rengøre motoren
Male forkofanger
Male frunk
Skifte tag, det gamle er råddent
Skifte hovedcylinder
Skifte tank
Skifte bremserør
4hjulsudmåling
Lave lidt rust hist og her i bunden
Få galvaniseret traverserne
Montere sideskørter
Ordne skærmkanter bagi
Skifte knaster:S
Men ellers så er det vist kun detaljer der udestår..
- 29. august 2009 kl. 12:12 #731
Christina Jensen
DeltagerErindre ikke hvortil jeg nåede i den gamle Projekt-tråd, men status er nu at Lego er flytbar ved egen hjælp.
Men der mangler stadig et par vigtige detaljer.Tomgang skal justeres da den står på 2500omdr.
Bremserne virker ikke.
4-hjulsudmåling mangler.
Just. af lys og undervogn mangler.
Kølerør op til varmeapp er utæt (fatter bukker nye i kobber)
Luftfiltermøg og batteri skal laves.
Oprydning af uanvendte ledninger i nettet.
Montering af alarm og ORG. kabine.Ovennævnte sker i løbet af den kommende uge, da vognen lander på værksted mandag morgen.
De sørgelige status er at lakken for alvor skranter og jeg gider ikke engang forsøge at redde den mere. Den må nøjes med en polering og en undervognssnask så den er klar til vinteren.
Glasfiberinteriør har givet sig så meget det ikke længere passer og jeg gider ej lave det om pt. (læs: aldrig)Så planen forlyder at få den kørende nu her og så tage en vintersæson i lortet. Afvente min svendeprøve og så tage en sommersæson som den står. Efterfølgende vinter ender den i et syrekar og blir sandblæst, epoxybehandlet, grundet og fylder, spartlet op, fylder igen og så en nedtonet lak -hælder mest til en mørk champagne. Hvis vognen når dertil og stadig hænger sammen er den klassisk og blir forvist til hyggebrug og erstattet af nyere vogn med plads til hund.
- 8. september 2009 kl. 0:09 #795
Ralf Schultz
DeltagerHvis i nu en dag møder en eller anden tåbe, som siger at han vil lave sin egen adaptor til spjældhuse til en 4age fra bunden af, så gør ham en tjeneste, og stop ham.. Manden vil givetvis være ramt af momentan sindsyge…
Det går dog stille og roligt fremad..
Men er der nogle der lige skulle lige inde med nogle tragte til en blacktop, til foræringspris?
- 8. september 2009 kl. 0:27 #796
Casper Mysling
DeltagerDu må med til træf hos Egon, der plejer at være gode kontant tilbud fra hylderne med guf :cheer:
- 8. september 2009 kl. 1:32 #798
Dennis Maigaard
DeltagerOpdatering herfra..
Vel hjemkommen fra træf, og fuld af gejst og glæde, begyndte jeg at pille lidt i vognen, allerede om mandagen efter træf.
Pludselig tog det overhånd, og det har nu vokset sig til en ordentlig ombygnig, der inkluderer…
Styleauto Bag + sideskørter
87 front
87 luftindtag
ny forskærm
sænkning
MalingDer går hastigt fremad, og man kan følge lidt med her
http://www.bilgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=51458 - 8. september 2009 kl. 3:15 #799
Lars Pedersen
Deltagergejst og glæde, efter nummer SJOK hehe 😛
skal du ikke ha US bagende, trykladning, læder, super auspuff, undervogn, diode spoiler, lambo døre, og terninger i forrude :kiss:
- 8. september 2009 kl. 11:55 #800
Dennis Maigaard
Deltagerja man er vel glad for sin placering 🙂
men ellers er svaret
ja, måske, måske, ja, ja, joee, noway, og hell no! - 8. september 2009 kl. 19:04 #804
brian helsinghof
Deltagerja det kan da kun gå den rigtige vej B)
- 9. september 2009 kl. 11:52 #808
Thomas Funder
DeltagerDenner skrev:
……Pludselig tog det overhånd, og det har nu vokset sig til en ordentlig ombygnig, der inkluderer…
Hvor har jeg hørt det før??…..nåeh ja, lige ved siden af min bil engang for længe siden, i en galakse langt, langt væk…
- 9. september 2009 kl. 18:49 #812
Carsten Krall Sørensen
Deltagermen den er vel klar til næste træf hos gadbjerg???????? GG
- 9. september 2009 kl. 23:50 #814
Casper Mysling
DeltagerKrall:
Funders bil har været klar til næste træf de seneste 6 år. LEARN IT YOU WILL 😉 - 10. september 2009 kl. 13:30 #816
Thomas Funder
DeltagerNæh hov! Den har kun været “næsten klar” til eet træf – det netop overståede :laugh:
- 12. september 2009 kl. 11:57 #835
Philip Nedergaard
DeltagerJa min står også stadig til “pynt” i garagen 🙁 Desværre, skal vi ikke snart have en god rabat aftale med en maler? Der må da findes en maler der ligesom os andre har en kærlighed til de gamle mr2ere så vi kan få dem malet uden at omlægge lån i huset? JA jeg mangler en omlakering 🙂
Men ellers går det stille og rolig fremaf. - 14. september 2009 kl. 19:50 #839
Christina Jensen
DeltagerSå for pokker.
Nu er Lego simpelthen på gaden og kan flytte sig rundt ved egen motorkræft. Nu er der “bare” lidt mere der skal samles og lidt børnesygdomme der skal behandles. - 15. september 2009 kl. 0:19 #843
Dennis Maigaard
Deltagernå, så gik der mug i det… Twotone opdagede en lille flig i lakken i de “fine” bagskærmkanter.. så den skulle lige slibes ned…så greb det om sig…
http://images.bilgalleri.dk/uploads_alb_large_wm/1045479_l.jpg
og
http://images.bilgalleri.dk/uploads_alb_large_wm/1045471_l.jpg
og
http://images.bilgalleri.dk/uploads_alb_large_wm/1045460_l.jpg
så den skal lige en tur omkring en pladesmed. :laugh:
- 15. september 2009 kl. 0:21 #844
Carsten Krall Sørensen
DeltagerJa det er ikke rart når det sker men rart når det er lavet!!!!!! 😉
- 15. september 2009 kl. 0:24 #845
Mathias Carlslund
DeltagerFøj for en gammel rusten møgspand… 😛
- 15. september 2009 kl. 0:28 #846
Carsten Krall Sørensen
Deltagersiger du som har været i gang…. vi så godt billeder af din bil før du gik i gang med den føj for en led
bunke lo…..!!!! gg 🙂 - 15. september 2009 kl. 0:38 #847
Mathias Carlslund
DeltagerHe he, ja jeg tror vist også bare Dennis skal være glad for sin… 😉
- 15. september 2009 kl. 0:42 #848
Dennis Maigaard
Deltagerja det er noget rigtig skidt, jeg har også indset at tidsplanen er skredet og at jeg nu har opgraderet til en 1/25 funder… :cheer:
Der er ordnet tid ved pladesmeden i næste uge…
- 15. september 2009 kl. 0:50 #849
Carsten Krall Sørensen
Deltagerja jeg er sku bange for at jeg skal have lavet lidt bagskærm men det må vente lidt endnu. Dennis har jo også kun til dec så for han jo en lille mere at se til. :laugh:
- 15. september 2009 kl. 1:08 #850
Dennis Maigaard
Deltagerja, det er jo lige det …
meeen det kunne jo heller ikke passe at der ikke skulle være noget..
Satser på at den kan nå at blive malet inden dec, mennu ser vi..det render jo ingen steder.
- 15. september 2009 kl. 1:35 #851
Torben Spåbæk Johansen
DeltagerJa…..nu blev jeg da for alvor bekymret for, hvordan mine skærmkanter, som er “lavet” ser ud under grunderen…. :ohmy:
- 15. september 2009 kl. 11:56 #853
Thomas Funder
DeltagerDenner skrev:
Satser på at den kan nå at blive malet inden dec, mennu ser vi..det render jo ingen steder.
Muhahaha – Come to the dark side!…..
….we have cookies!
- 15. september 2009 kl. 12:30 #854
Dennis Maigaard
Deltageri´ll have the Penny al Arabiata…… :laugh:
- 2. november 2009 kl. 1:55 #1151
Dennis Maigaard
Deltagerjamen jamen, så skete der lidt mere…
Rust i bagskærme udbedret, spartlet og malet(altså kun bagskærmene så de ikke ruster under bagskørtet.)så nu er den officielt rustfri igen 🙂
Mangler det sidste glasfiber tryllerri på bagskørtet, samt montering af dette..
Og så skal forruden lige hives ud, så er den klar til maler..
- 2. november 2009 kl. 1:57 #1152
Dennis Maigaard
DeltagerDen ser sølle ud.. det skal lige siges at spoilerens placering ikke er endelig vedtaget.. 😛
- 2. november 2009 kl. 12:31 #1154
Søren Pedersen
DeltagerDenner skrev:
i´ll have the Penny al Arabiata…… :laugh:
Do you know who i am…. i´m Jeff Vader.
- 3. november 2009 kl. 20:15 #1158
Casper Mysling
DeltagerDenner skrev:
Den ser sølle ud.. det skal lige siges at spoilerens placering ikke er endelig vedtaget.. 😛
Jeg ville foreslå en placering i nærmeste container 😉
- 4. november 2009 kl. 1:32 #1160
Dennis Maigaard
Deltageraaarj for faen da nej…Sådan en fætter med stoplys incl bagklap har jo kostet kassen .. det smider man da ikke ud :blush:
- 24. december 2009 kl. 12:35 #1512
Dennis Maigaard
DeltagerStatus opdatering…
Bil klar til maler.. planlagt til 3.januar.
Ny forrude med toning købt..
Ny forrude liste med alle små dimser købt
Alle beslag til 87 fronten købt
Ny 87 frontgrill købt
Ny koni hårdhedsjusterbar undervogn købt
Nye 40mm sænkningsfætre købt
87 bageste fjedreben sandblæst og lakeret (tak til Søren P. for at donere skidtet)
Er i fuld gang med at renovere 4 stk fælge
Nye klare frontblink købt
Nye klare sideblink købtså det går lige så stille fremad…
- 24. december 2009 kl. 18:54 #1513
Lars Pedersen
Deltagerkøb min udstødning
- 25. december 2009 kl. 22:50 #1514
Søren Pedersen
DeltagerNa, så kommer her en opdatering:
Stål bremseslanger, er skiftet tjek.
Stål koblingsslange, er skiftet tjek.
4 fælge ny indpresning og centerringe. tjek.
Mindre størrelses dæk, tjek.
2 nye toplejer købt, tjek
4 Fjedreben sandblæst og malet, tjek
4 Justerbar Koni dæmpere købt, mangler samling af fjederben og montering.
Afrensning af krængnings stabilisator stænger og montering af fiber bøsninger i hele undervogn mangler.
4 hjuls udmåling og justering, mangler
Udskiftning af vandrør bag tank, tålmodighed er anskaffet.
Udskiftning af bensinpumpe når nu tanken er nede, mangler.
Maling af tredie stoplys holder og montering mangler.Lidt at gå igang med…
- 29. december 2009 kl. 2:35 #1528
Peter Kibsgård
Deltagerfik raspet det sidste gummi af bagdækkene inden vinter. tjek
bilen sat i vinterhi på gulvvarme. tjek
fik bilen vasket i 2009 —— øhhh der er 3 dage endnu, når det ikke…..
får bilen vasket i 2010. helt sikkert – tjekGODT NYTÅR TIL ALLE !!!!! . tjek :kiss:
- 29. december 2009 kl. 15:29 #1532
Brian Guldborg
DeltagerHejsa Jeg har også gang i et større projekt på en Mr2 Sw20
Vi har monteret veilside body kit og fjernet tågelys og støbt underlæben sammen med kofangeren..
Vi har fjernet de org klaplygter og bygget Celica T23 Lygter i og støbt ny glasfiber hjelm som passer til lygterne og monteret scoop i hjelmen..
Støbt nye dørsider i glasfiber med dvd skærme og højtalere samt lavet nyt instrument bord med dvd skærme og højtalere. fjernet den org boks i midten og lavet ny midterkonsol også med dvd skærme og højtalere..
Nye basskasser med dvd skærme og støbt en Konsol med ure som er påsat i agmidten af taget..
Fjernet dørhåndtag
Spartlet skøresæt ind i karossen
Monteret nyt tankdæksel rykket længere mod førerdør
Sat tag scoops ned i taget og ind i siden på bilen (rimelig stort projekt og få til og passe med linjerne af bagklap og motorhjelm)
Beklædt hele kabinen i hvidt læder med hvide syninger alle dele har fået hvidt læder.Monteret Luft undervogn med fjernbetjening
få fremstillet speciel lavet Asanti fælge 12×19 med et 0 325-25-19 bagdæk og 10×19 et o 255-25-19 foranVi har måtte bygge bunden om ved forhjul for at de kan dreje ellers kunne undervognen ikke være på..
Bilen er bygget 13 cm bredere i hver side dvs 26 cmorg baglygter er fjernet og svejset til og nye dioder baglygter fra en volvo lastbil er sat i
Veilside bagspoiler skåret i stykker og lagt ned i bagklappen
Bagklap støbt indenvendigt med 2 10 ” dvd skærme
Bagagerum er der støbt en glasfiber installion med skærme forskærere og luft tank sat ind i karossen løft listen af og tag pladen ud, under pladen er der monteret 2 Kæmpe batterier
Foran er der ligeledes lavet en installion med skærme og forstærkere og lattergas
Bilen er bygget med mål at vinde GTI MAG 2010 og DFB 2010 så vi må se hvordan folkene tager imod bilen
Bilen skal til Maler idag d 29 Dec og farven er hemmelig da det er en prototype for et Firma i USA
Der er ialt monteret 18 DVD skærme
i form af 3″ 7″ 10″ 22″16 Højtalere 3 forstærkere
Glæder mig til og vise den frem til sommer 🙂
- 29. december 2009 kl. 17:20 #1533
Lars Pedersen
DeltagerDu er jo syyyyyyyyyyyyyyg Brumle :laugh:
- 16. februar 2010 kl. 1:29 #1772
Dennis Maigaard
DeltagerJow jow – det går fremad… :laugh:
omlidt kommer splynk og skriver at jeg skal købe hans fælge og montere spoiler… - 16. februar 2010 kl. 16:15 #1780
Lars Pedersen
Deltagerdu mangler da stadig at montere både tagspoiler og hækspoiler,,,OG nogle ordentlige hjul :huh:
Dennis tror det gælder når man redigerer efter svar, desuden ved han ikke at når man citerer er man afsløret HA HAAAA
- 16. februar 2010 kl. 16:42 #1781
Lars Pedersen
DeltagerDenner skrev:
Jow jow – det går fremad… :laugh:
omlidt kommer splynk og skriver at jeg skal købe hans fælge og montere spoiler…usynlig skrift gælder ikke når det er en redigering efter seneste indlæg,,,,NOOB
- 16. februar 2010 kl. 16:44 #1782
Dennis Maigaard
Deltagerjo usynlig skrift gælder ALTID!!
- 16. februar 2010 kl. 17:14 #1783
Lars Pedersen
Deltagerjeg siger det altså til en voksen hvis du blir ved med at drille
- 16. februar 2010 kl. 19:04 #1784
Søren Pedersen
Deltagersyg humor.
- 16. februar 2010 kl. 20:05 #1785
Casper Mysling
DeltagerDen er bare SÅ fin denner.
Sådan en AW11 røv er fandme flot uden spoiler !!!! :woohoo:[color=#0a0a0a]Iøvrigt tror jeg det blir svært at finde en voksen i dette forum Splynk.
Så starter man IGEN med at skulle bruge musen voldsomt meget på MR2 forum, men det er altså LIDT nemt at gennemskue når der ikke står noget andet!!!![/color] - 1. marts 2010 kl. 14:20 #1854
Dennis Maigaard
DeltagerSå kom den ud i det rigtige lys og resultatet af alle anstrengelserne kan nu ses…
flere billeder her
- 1. marts 2010 kl. 14:30 #1855
Mathias Carlslund
DeltagerLækker lækker… 😛
- 1. marts 2010 kl. 19:38 #1856
Lars Pedersen
Deltagermin slæde har også været ude af garagen et smut 🙂
projektet kan følges her: http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=185664
og endnu mere her: http://www.bilgalleri.dk/alb_vis.aspx?AlbumID=58086
MR2 status,,,tjae den står bare og står den megafede 88 US tintop (som jo klart er den fedeste model ;-))
med en bulet bagskærm,, meen det ser ud til at et flinkt medlem donere sin gamle skærm,, så må vi se :blush:
- 1. marts 2010 kl. 23:41 #1857
Lars B. Christensen
DeltagerDennis – det ser f**king godt ud…!!
Og Splynk – du er for syg. 😉
- 2. marts 2010 kl. 1:24 #1858
Carsten Krall Sørensen
DeltagerHold op hvor ser det bare for lækkert ud gid jeg var nået så langt.Glæder mig til at se det færdige resultat live. Jesper er færdig med at skifte begge bagskærme og alle rust huller. Motor er skildt ad og ved at blive testet og ordnet. Og ja splynk har et stk gammel skærm til dig??? B) B)
- 2. marts 2010 kl. 22:25 #1859
Philip Nedergaard
DeltagerDenner. Den er fandme fed mand…
Brumle… Er jeg den eneste der tænker, scoop i front hjelmen? Til hvad dog!!!
- 4. marts 2010 kl. 14:06 #1861
Thomas Funder
DeltagerDenner skrev:
[quote]Så kom den ud i det rigtige lys og resultatet af alle anstrengelserne kan nu ses…For dælen da !! :laugh: :laugh:
…..og så med en lille tidsrøver samtidgt?! Respekt!Jeg må indrømme at jeg heller ikke kan få mig selv til at montere hækspoileren – der *er* altså et-eller-andet ved sån’ en barberet røv 😉
US lygterne blir’ vi nok aldrig enige om 😛
- 4. marts 2010 kl. 14:26 #1862
Dennis Maigaard
DeltagerNu er det heldigvis ikke meningen at vi alle skal være enige om alting :laugh:
Mht til de to tidsrøvere + kone, så har jeg udviklet en model der hedder værkstedstid fra kl 22 lørdag aften til jeg ikke gider mere…typisk omkring kl 05.00… og så lader de mig sove til kl 10.00 … så det fungerer fint.
- 4. marts 2010 kl. 14:42 #1863
Mathias Carlslund
DeltagerI er da total sindsyge hvis ikke I smider den hækspoile på, den mister ALT vejgreb fra baghjulene, og bliver slet ikke til at styre ved hastigheder over 67km/t… Bare se hvordan det gik Mysling når han forsøgte at presse den lille grønne, pludelig var der buskads på hele fronten 😛
- 4. marts 2010 kl. 15:21 #1864
Peter Kibsgård
DeltagerDenner skrev:
Nu er det heldigvis ikke meningen at vi alle skal være enige om alting :laugh:
Mht til de to tidsrøvere + kone, så har jeg udviklet en model der hedder værkstedstid fra kl 22 lørdag aften til jeg ikke gider mere…typisk omkring kl 05.00… og så lader de mig sove til kl 10.00 … så det fungerer fint.
du har vist stået i lære ved splynken hva…… 😛
- 5. marts 2010 kl. 15:07 #1869
John Andrews
Deltagercarlslund skrev:
I er da total sindsyge hvis ikke I smider den hækspoile på, den mister ALT vejgreb fra baghjulene, og bliver slet ikke til at styre ved hastigheder over 67km/t…
Nu er der heldigvis virtuelle vindtunnel tests, som viser at den standard hækvinge ingen indflydelse har på bilen overhovedet ved normale hastigheder.. så den skal du længere ud på landet med 😛
Jeg husker ikke de exacte tal for, hvornår den hjælper, hvis den hjælper, men problemet med at vores kære aw11 biler bliver svævende er fordi, motorklappen og bagpartiet suges op.. som en flyvinge.
Her skulle hækvingen hjælpe med downforce, men den sidder for langt fremme og den er for lav.
Det hjælper faktisk på downforce at have soltaget åbent, fordi hvirvlstrømningen ved bagruden mindskes, og soltaget virker ligesom en hækvinge med dens vinkel på taget.
Du kan jo prøve en lille test, hvis du vil.. Kør en tur, hvor din motorklap ikke er klikket fast.. når du når op på høj hastighed, vil klappen åbne op.. Noget af luften vil være pga tryk nedefra ved passage fra under bilen og op, mens noget vil være fra sideindtagets påvirkning, mens hoveddelen vil være negativt tryk (sug) på klappens overside.
Tryk på undersiden og sug på oversiden er begge elementer, som gør at bilen bliver ustabil ved høj hastighed.. Derfor kan det være en fordel at have en god gennemstrømning på dette område for at modvirke bilens ustabilitet.
Hvis mysling har kørt galt, har det ikke været pga bilen.. :ohmy:
- 5. marts 2010 kl. 18:24 #1871
Søren Pedersen
DeltagerJeg skal bare ikke køre over 67 km/t uden hækspoile det lover jeg jer, UHA det er farligt!
Kærlig hilsen Søren
- 5. marts 2010 kl. 21:05 #1873
Mathias Carlslund
DeltagerJohn skrev:
carlslund skrev:
[quote]I er da total sindsyge hvis ikke I smider den hækspoile på, den mister ALT vejgreb fra baghjulene, og bliver slet ikke til at styre ved hastigheder over 67km/t…Nu er der heldigvis virtuelle vindtunnel tests, som viser at den standard hækvinge ingen indflydelse har på bilen overhovedet ved normale hastigheder.. så den skal du længere ud på landet med 😛
Jeg husker ikke de exacte tal for, hvornår den hjælper, hvis den hjælper, men problemet med at vores kære aw11 biler bliver svævende er fordi, motorklappen og bagpartiet suges op.. som en flyvinge.
Her skulle hækvingen hjælpe med downforce, men den sidder for langt fremme og den er for lav.
Det hjælper faktisk på downforce at have soltaget åbent, fordi hvirvlstrømningen ved bagruden mindskes, og soltaget virker ligesom en hækvinge med dens vinkel på taget.
Du kan jo prøve en lille test, hvis du vil.. Kør en tur, hvor din motorklap ikke er klikket fast.. når du når op på høj hastighed, vil klappen åbne op.. Noget af luften vil være pga tryk nedefra ved passage fra under bilen og op, mens noget vil være fra sideindtagets påvirkning, mens hoveddelen vil være negativt tryk (sug) på klappens overside.
Tryk på undersiden og sug på oversiden er begge elementer, som gør at bilen bliver ustabil ved høj hastighed.. Derfor kan det være en fordel at have en god gennemstrømning på dette område for at modvirke bilens ustabilitet.
Hvis mysling har kørt galt, har det ikke været pga bilen.. :ohmy:[/quote]
Jeg håber da du forstod ironien i mit indlæg 😉
- 6. marts 2010 kl. 1:52 #1880
Lars Pedersen
DeltagerToyota påstod efter test at spoileren har indflydelse ved sidevind..
kan ikk ehusk hvor jeg læste det
- 6. marts 2010 kl. 3:48 #1882
Dennis Maigaard
Deltagersplynk skrev:
Toyota påstod efter test at spoileren har indflydelse ved sidevind..
kan ikk ehusk hvor jeg læste det
Pis så kommer jeg da aldrig over de broer…som om jeg ikke havde problemer nok med dem…
- 6. marts 2010 kl. 13:24 #1885
Johnny Friis
KeymasterDownforce er jo ikke den eneste parameter, den kunne jo også påvirke hvordan vinden slipper bilen og give højere tophastighed, bedre benzin økonomi og en renere bagende, og på den måde også påvirke bilens stabilitet.
Ja ja, det er bare min teori som jeg ikke har nogen som helst beviser på 🙂Jeg mangler den der multi million vindtunnel ting….
Virtuel vindtunnel? kan jeg få en kopi eller et link ? 😉
- 7. marts 2010 kl. 3:11 #1892
Casper Mysling
DeltagerJeg vil bare gerne have indført at en AW11 uden spoiler fremover i klubregi skal refereres til som “en mysling” :laugh:
Og nej det har INTET med spoileren at gøre at jeg ofte botanerede i min AW11.
Når jeg kører bil på bane bruger jeg samme filosofi som når jeg står på ski.Hvis jeg ikke styrter mindst én gang om dagen, kører jeg ikke hurtigt nok 😉
Iøvrigt er min holdning at hvis man endnu ikke er blevet overhalet af sin egen bagende i en MR2, har man ikke fattet pointen i at have en MR2.
Man kunne derfor med fordel have valgt en bobbel med et hjemmelavet glasfiber karosseri der halvejs ligner en GT40 og halvejs en ubåd og som har køreegenskaber som en traktor.Og nej, pointen er ikke at blive overhalet af sig selv i sin MR2, det er bare en naturlig konsekvens af pointen!!!!!!!!!! CAPICE, or go home, SUCKERS :kiss:
- 7. marts 2010 kl. 20:18 #1897
Thomas Funder
Deltagersplynk skrev:
Toyota påstod efter test at spoileren har indflydelse ved sidevind..
kan ikk ehusk hvor jeg læste det
På side 26 i “MR2 – Copues and Spyders”! :laugh:
….hvor der også står at Cd værdien for AW11 modellen er 0.36 samt at lift coefficient er 0.01 MED spoiler og 0.36 UDEN.
Jeg er ikke 100% på hvordan man begrenger det, men hvis der et udtryk for lift reletivt til masse giver hækspoileren ca. 114 kg downforce – men det fremgår ikke ved hvilken hastighed?!?
- 7. marts 2010 kl. 21:33 #1898
Søren Pedersen
DeltagerDet ved Carlslund, 68 km/t er svaret!
Dennis vi lover at køre langsom ved de fremtidige træf, vi venter på dig ved næste kryds
Hilsen Søren :kiss:
- 7. marts 2010 kl. 23:35 #1899
Dennis Maigaard
Deltagerhehe det er god stil…
- 8. marts 2010 kl. 0:26 #1900
Philip Nedergaard
DeltagerSå langt er min.
- 8. marts 2010 kl. 0:28 #1901
Philip Nedergaard
Deltager - 8. marts 2010 kl. 0:29 #1902
Philip Nedergaard
DeltagerDet virker vist ikke
Men her det virker. http://www.bilgalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=60140
- 8. marts 2010 kl. 1:31 #1904
Peter Kibsgård
Deltagerhold da kæft!! 6 år!!!! den slår vist funders :laugh: ……….
- 8. marts 2010 kl. 3:04 #1906
Lars Pedersen
DeltagerMysling skrev:
Jeg vil bare gerne have indført at en AW11 uden spoiler fremover i klubregi skal refereres til som “en mysling” :laugh:
nope,,
en Mysling er en tåbe der ligger på jorden og skriger i smerte over et slag i bollerne:
så er det vist sat på plads
- 8. marts 2010 kl. 11:46 #1907
Peter Kibsgård
Deltager:laugh:
- 8. marts 2010 kl. 23:26 #1912
Philip Nedergaard
DeltagerCIRKA 6 år 🙂 plus minus…
Der er jo kommet kæreste hus og 2 børn i mellemtiden så pengene og tiden har ikke været til det. Nu skal jeg bare finde en maler der holder finanskrise 🙂 - 9. marts 2010 kl. 4:30 #1916
Lars Pedersen
Deltagervar det ikke bedre at finde en der kan male,,,
erfaring siger at 10 ud af 9 malere burde tage deres uddannelse om mindst 2 gange 🙁
- 11. marts 2010 kl. 23:56 #1942
Philip Nedergaard
DeltagerJo det var meget bedre. Men det er sku svært, jeg syntes aldrig de malere er særligt stabile, det kan godt være lige i øjet den ene gang og noget værre juks næste gang. Den rigtig løsning er at finde en maler der også har en pasion for gamle mr2´ere, fordi så kan det være de ligger noget sjæl i det. Men økonomien skal også være med og helt ærligt så syntes jeg det er meget tilfældigt hvordan de maler så derfor kan det ligeså godt være biligt.
- 13. marts 2010 kl. 4:36 #1946
Lars Pedersen
Deltagerenig,
det hjælper ikke at være villig til at betale for kvalitet,,de putter bare flere af dine penge i lommen og maler lige elendigt :huh:
- 13. marts 2010 kl. 16:57 #1948
Philip Nedergaard
DeltagerDet er nemlig rigtigt min chef havde en meget speciel Lancia turbo som han skulle havde malet. Han sagde til maleren er prisen var underordnet. Men det han hentede den 14 dage senere lignede den lort, han sagde til maleren at det var noget makværk men maleren sagde at når den var færdig monteret ville man ikke kunne se det. Min Chef tog den med hjem men gik og var træt af det.
Så om aftenen da der var lukket tænkte han NEJ!! Det skal fandme være løgn og så tog han sandpapir korn 50 og sleb hele bilen over 🙂
Og så kørte han den over til maleren og sagde han gerne ville have den malet og prisen var under ordnet. Da den kom tilbage stod den fantatisk flot og prisen blev ikke højere 🙂
MEN det er sku modigt gjordt det kunne havde blevet rigtig dyrt men sådan er han bare 🙂 :woohoo: - 13. marts 2010 kl. 23:57 #1950
Peter Kibsgård
Deltagermal selv jeres biler, og kommer der nogle fejl i lakken, ligesom der kommer hos maleren, gør i bare det samme som ham, sandpapir korn 800 og 1200, og en dåse farecla…………
- 14. marts 2010 kl. 4:19 #1952
Lars Pedersen
Deltagerjeg kører sgu op til Peter og får malet min, når den tid kommer
den skøre nordjyde kan også male biler, og min skal jo bare være “sort”
ufattlig multikunstener,, hvis så bare han kunne snakke normalt :silly:
“kørte ind i et høved”,,,hvad fanden snakker du om mand :ohmy:
(tak for sidst Peter, og tak for hjælpen)
- 16. marts 2010 kl. 2:21 #1966
Dennis Maigaard
DeltagerSå fik jeg lige rullet 2 km i den idag :laugh:
Så mangler der kun 4hjulsudmåling, udstødning og en tur til maleren og ha fixet et par småting..så må det gerne blive sommer
- 16. marts 2010 kl. 15:08 #1968
Søren Pedersen
DeltagerLænge leve din lille sandblæser hva?
Ser godt ud, kan du skimte pokalerne?
Søren 😆
- 16. marts 2010 kl. 15:36 #1970
Dennis Maigaard
Deltagerhehe nu er den ikke lavet for at skulle høste pokaler…så havde jeg nok valgt at montere spoiler :laugh:
men ja den lille sandblæsekabine er sgu guldværd
- 16. marts 2010 kl. 16:05 #1971
Thomas Funder
Deltager“Før” og “Efter” billeder der er TV Shop værdige !! :laugh:
Nice 🙂
- 16. marts 2010 kl. 16:36 #1972
Dennis Maigaard
Deltagerhehe ja det er ufatteligt så langt en bøtte “DiDi7” rækker… :laugh:
- 16. marts 2010 kl. 18:53 #1973
Stig Treldal
DeltagerDet har du squ gjort godt må man sige, den ser bestemt godt ud!. Og den er med det ” RIGTIGE ” tag afgjort et stort plus, at det ikke er sådan en targa brusekabine hvor kabinen bliver våd når det regner, sikke da en ærgerlig konstruktion den targa løsning er 🙁
- 16. marts 2010 kl. 21:56 #1974
John Andrews
DeltagerLowlife skrev:
…. sådan en targa brusekabine hvor kabinen bliver våd når det regner, sikke da en ærgerlig konstruktion den targa løsning er 🙁
Jeg har nu ellers set masser af folk lave løsninger på det problem gennem tiden.
Samme princip som med utæt soltag og utæt dørlister.
Det hele kan fixes, så det ikke regner ind 😉
- 17. marts 2010 kl. 0:17 #1976
Lars Pedersen
Deltagerder er ikke noget man ikke kan lave med gaffa tape 🙂
(karma op til Lowlife)
- 23. marts 2010 kl. 13:43 #2006
Thomas Funder
DeltagerOpdatering:
Den er nu røget afsted til MR2-verdenens svar på Dr. Phil 🙂
Mærkelig følelse at den nu står i en mørk garage et sted i Jylland når jeg har været vant til at ha’ den tæt på i så lang tid 😉 :laugh: 😛
Ikke nok med det, så talte jeg med Dr. Phil i går aftes og fame om ikke man kan høre Dennis luske rundt i baggrunden!!
Følelsen svarer nogenlunde til at ha sendt sin teenage datter på lejrskole og så høre Rudi Frederiksen i baggrunden :dry: 😉
- 23. marts 2010 kl. 15:07 #2007
Dennis Maigaard
Deltagerfedt endelig at se “den flyvende hollænder” irl…
jeg har et par gode videoer vi kan nyde til træf :laugh:
- 23. marts 2010 kl. 15:49 #2008
Thomas Funder
Deltager:unsure: :ohmy:
- 23. marts 2010 kl. 16:15 #2009
Johnny Friis
KeymasterJa, Dennis, lad os se lidt video :woohoo:
- 23. marts 2010 kl. 16:41 #2010
Dennis Maigaard
Deltagerok here goes!! :laugh:
- 23. marts 2010 kl. 16:44 #2011
Mathias Carlslund
DeltagerKæft en kegle, ham der står og råber… 😛
- 23. marts 2010 kl. 16:49 #2012
John Andrews
DeltagerThomas skrev:
Følelsen svarer nogenlunde til at ha sendt sin teenage datter på lejrskole og så høre Rudi Frederiksen i baggrunden :dry: 😉
:S
Ellers, bilen ser fin ud, og den kører da fint.. Det var dog et noget kort klip og det sluttede lidt underligt.. Gik den i stå, eller hva ?
- 23. marts 2010 kl. 16:53 #2013
Dennis Maigaard
DeltagerCarlslund.. alternativet var jo at vi skulle høre på Johnny – så det var i en god sags tjeneste.. – men ok, vi var lettere opløftet af stemningen på daværende tidspunkt, så man er vel undskyldt
John
hehe ja.. tomgangsissue… - 23. marts 2010 kl. 17:13 #2014
Thomas Funder
Deltager[size=4]WHAT?!?!
:ohmy: :ohmy: [/size]Det har I sgudda ikke sagt noget om!! :laugh: :laugh:
- 23. marts 2010 kl. 17:15 #2015
Johnny Friis
KeymasterTja, der er mere video, men det er nok for stærke sager :blush:
- 23. marts 2010 kl. 17:17 #2016
Thomas Funder
DeltagerJA TAK!!!
Har lige set det…og nej!! :laugh: det har han ikke prøvet!!!!
goddamit!
“Hva var det der sagde sådan” -meeeeget morsomt!
Fik jeg sagt jeg ikke har efterspændt styrtøj og bremser? :blink:
- 23. marts 2010 kl. 17:19 #2017
Dennis Maigaard
Deltagervarmer det ikke bare en lille smule??? :laugh:
jeg kan ikke få video nr2 til at virke, men kan næsten forstå at du har set den 😀
- 23. marts 2010 kl. 17:30 #2018
Thomas Funder
DeltagerJo for sa…. da!!
Det er oppe sammen med knægtens første skridt 😉
- 23. marts 2010 kl. 17:42 #2019
Dennis Maigaard
Deltagerkan du så ikke linke video nr2 ind.. jeg får bare at vide at den ikke er processed yet.
- 23. marts 2010 kl. 17:52 #2020
Mathias Carlslund
DeltagerDet skulle vel ikke være denne: http://www.youtube.com/watch?v=CAdsVDUQV4U
Ha ha, fed kommentar Johnny 😀
- 23. marts 2010 kl. 17:53 #2021
Mathias Carlslund
DeltagerDenner skrev:
Carlslund.. alternativet var jo at vi skulle høre på Johnny – så det var i en god sags tjeneste.. – men ok, vi var lettere opløftet af stemningen på daværende tidspunkt, så man er vel undskyldt
Fair nok, alt for at lukke munden på ham 😛
- 23. marts 2010 kl. 17:57 #2022
Dennis Maigaard
DeltagerFINALLY!!!
- 23. marts 2010 kl. 20:41 #2031
John Andrews
Deltager“første overhaling – caught on tape..”
LOL
- 30. marts 2010 kl. 17:56 #2049
Philip Nedergaard
DeltagerKæft Thomas det giver blod på tanden med mit eget projekt at se billedet og ikke mindst videoen af din fine vogn. Hvilken udstødning har du på den?
- 30. marts 2010 kl. 18:29 #2050
Thomas Funder
DeltagerEn Mongoose rustfri potte til en SW20 🙂
- 2. april 2010 kl. 13:59 #2066
Søren Pedersen
DeltagerSå fik jeg monteret:
1.Apex 30/30 fjedre
2.Koni Sports dæmpere (justerbar tryk)
3.Fiber bøsninger: tandstangs befæstigelse, krængningesstabilisator, sporstænger og arme.Alt sammen smurt ekstrem meget ind i HHS2000, silikonefedt, og kobberfedt.
Nu står den på sporing fra ground zero, nu må vi bare finde en kompetent i det sønderjyske.
Hilsen Søren
- 2. april 2010 kl. 16:57 #2067
Thomas Funder
Deltager - 2. april 2010 kl. 17:03 #2068
Thomas Funder
DeltagerSøren skrev:
Så fik jeg monteret:
1.Apex 30/30 fjedre
2.Koni Sports dæmpere (justerbar tryk)
3.Fiber bøsninger: tandstangs befæstigelse, krængningesstabilisator, sporstænger og arme.“Såer er de hjul op’ i de skærmkasser!” (tilsæt selv sydsjællandsk accent)
:laugh:
- 2. april 2010 kl. 20:29 #2069
Søren Pedersen
DeltagerJa hvad gør man ikke alt for en pokal :woohoo:
Er i så tilfredse :unsure:
Det er gas 😉
- 8. april 2010 kl. 0:31 #2078
Dennis Maigaard
DeltagerThomas skrev:
US lygterne blir’ vi nok aldrig enige om 😛
Welcome to the Dark Side!!!
- 8. april 2010 kl. 0:34 #2079
Lars Pedersen
Deltagerej for fanden Dennis,,
nu ved han jo det er mig der har sladret :huh:
- 8. april 2010 kl. 0:56 #2080
Dennis Maigaard
Deltagerjamen, vidste da ikke det var hemmeligt : :laugh:
- 8. april 2010 kl. 10:44 #2081
Lars Pedersen
Deltagerse nu hvad du har gjort, min karma rasler ned.
blir nøs til at nakke et par fra dig for det din sladretaske
:S
- 8. april 2010 kl. 11:38 #2082
Thomas Funder
DeltagerHmm….man har jo et standpunkt til man tar’ et nyt.
Nu har jeg siddet og kigget en masse billeder og må sgu’ indrømme at jo mere jeg kigger jo bedre kan jeg li’ dem :unsure:
HVIS man laver to vigtige modifikationer! 😉
Hm….tænke tænke….8 uger til træf hmmmmm…… 😉 :laugh:
- 8. april 2010 kl. 11:55 #2083
Dennis Maigaard
Deltagerja der skal jo svinges et kopbor 2 steder hvis man vil ha nummerpladelys :laugh:
- 8. april 2010 kl. 12:47 #2084
Dennis Maigaard
DeltagerThomas skrev:
Hm….tænke tænke….8 uger til træf hmmmmm…… 😉 :laugh:
HAHA efter så mange år er det ironisk at du er ved at få stress op til et træf :laugh:
- 8. april 2010 kl. 13:19 #2086
Mathias Carlslund
DeltagerHa ha, ja der burde da ikke være så meget at blive stresset over, du har da vist haft tid nok til at gøre dine overvejelser 😛
- 8. april 2010 kl. 18:09 #2090
Thomas Funder
DeltagerDenner skrev:
ja der skal jo svinges et kopbor 2 steder hvis man vil ha nummerpladelys :laugh:
…ok 4 modifikationer så 🙂
Og nej ikke stresset – men jeg GLÆDER mig!! :laugh:
hvis det så bare var det eneste jeg manglede 😉 :dry: - 22. april 2010 kl. 14:19 #2168
Thomas Funder
DeltagerImperial (Dark Side) baglygter på vej….gå væk Aske!
“Now witness the firepower of this fully ARMED and OPERATIONAL battle station! “
- 23. april 2010 kl. 19:37 #2189
Johnny Friis
KeymasterNy benzinpumpe og 2 større dyser på vej, eller hva Thomas ? 😉
- 26. april 2010 kl. 11:39 #2198
Thomas Funder
DeltagerJo da – du ska’ bare beslutte hvilken 😉
- 26. april 2010 kl. 11:42 #2199
Thomas Funder
DeltagerThomas skrev:
Imperial (Dark Side) baglygter på vej….gå væk Aske!
“Så er baglygterne ankommet :laugh:
Hong Kong->Danmark: 4 dage (inkl. askesky) det er sgu’ i orden!
- 26. april 2010 kl. 18:20 #2202
Søren Pedersen
DeltagerPrøv at forespørge hos skat om ikke man kan dispensere og lave den bageste nummerplade i Motorcykel størrelse, dokumentere med billeder af bagenden hvor der ikke er plads til alm. størrelses plader. bl.a. p.g.a. nummer plader lys.
- 26. april 2010 kl. 18:46 #2203
Thomas Funder
DeltagerHar spurgt – men nej det kan man ikke.
“De nye US plader kommer i 2011 så du må vente på dem”
“Hva’ skal jeg så gøre i mellemtiden?”
“Hva’ mener du?”
“Må jeg bukke den?
“Nej”
“Må jeg skære i den”
“Nej”
“Må jeg xxxxx den”
“Nej”
“Hvad skal jeg så gøre?”
“Det er dit ansvar at placere nummerpladen efter forskrifterne – ellers koster det 500”
“Farvel og ha’ en go’ dag” - 26. april 2010 kl. 20:38 #2204
Søren Pedersen
DeltagerFlinke mennesker, sådan at ønske en god dag B)
Skulle jeg prøve at spørge?
- 27. april 2010 kl. 11:56 #2207
Søren Pedersen
DeltagerDu skal bare bede om en enkelt til foran, og så er løsningen her:
http://www.showplate.se/butik/index.php?cPath=26&osCsid=e10005d909b8ddf16da0a839a7ca6cc3240 x 165 måler en MC nummer plade så er det jo bare at bestille 😛
- 27. april 2010 kl. 14:54 #2208
Thomas Funder
DeltagerSøren skrev:
Skulle jeg prøve at spørge?
Ja tak! Du har garanteret et bedre tag på de der 50-årige damer 😉
- 27. april 2010 kl. 17:57 #2211
Søren Pedersen
Deltagerbare fat i lufferne der foran og så klapper vi…..
- 30. april 2010 kl. 0:15 #2246
Peter Kibsgård
Deltagernå.. har så fået forstærket venstre trækaksel, efter den gav op sidste lørdag, var ude og køre en polterabend, på en kæmpe asfalt plads, bag øens største foderstofforretning, pftiunnnn… og resten af holdet kunne se de inderste 8 cm af akslen, med tilhørende 3 lejeruller fra inderste led, forlade resten af bilen i en liflig fremadrettet kontroleret udskridning.
håber det nye holder, skal til syn på mandag, så jeg venter lige til efter det, inden jeg udfordrer, den nye sksel. - 30. april 2010 kl. 14:45 #2247
Thomas Funder
DeltagerHæ – lyder vildt 😉
Er det en std. trækaksel eller noget du selv har “muret sammen”? 🙂
- 1. maj 2010 kl. 1:41 #2253
Peter Kibsgård
Deltagerdet var std. der var kortet op, for at få plads til sc gearkasse, samme aksel er nu forstærket………
- 1. maj 2010 kl. 2:14 #2254
Lars Pedersen
Deltagerhar du flikket den sammen med ispinde og strips, måske lidt gaffa 😉
- 3. maj 2010 kl. 13:46 #2274
Peter Kibsgård
Deltageraahhhhhhh… nysynet………… 😆
- 3. maj 2010 kl. 17:09 #2276
Thomas Funder
DeltagerTe’løk ! 🙂
- 11. maj 2010 kl. 21:43 #2346
Peter Kibsgård
Deltagerstatus :
trækaksel testet ok !!
bagdæk skiftet – igen !!
kører nok til sindal på lørdag :laugh:andre der kikker derop ??????
- 11. maj 2010 kl. 23:05 #2348
brian helsinghof
Deltagerpeter k skrev:
status :
trækaksel testet ok !!
bagdæk skiftet – igen !!
kører nok til sindal på lørdag :laugh:andre der kikker derop ??????
hvis vejret er til det, så er vi nogle stykker der kommer der op B)
- 12. maj 2010 kl. 11:36 #2351
John Andrews
Deltagerpeter k skrev:
kører nok til sindal på lørdag :laugh:
andre der kikker derop ??????
Jeg kigger op, hvis der ikke regner 😉
Gider ikke stå i regnen og glo på biler, som ikke kan få grip. :S
Under alle omstændigheder kører jeg ikke i min MR2 derop. Den er nede i øjeblikket.
- 12. maj 2010 kl. 13:29 #2353
Mathias Carlslund
DeltagerOvervejer også at kigge forbi, men ikke i MR, som dog var ude på årets første tur i går aftes… :laugh:
- 12. maj 2010 kl. 14:45 #2354
Peter Kibsgård
Deltagerkan lige tilføje, at hvis det regner kommer jeg heller ikke :unsure:
- 12. maj 2010 kl. 16:39 #2356
Johnny Friis
KeymasterNy Walbro pumpe monteret. Justerbar benzintryks regulator afmonteret til fordel for lidt større dyser, nu skal den bare køres ind igen. Mon ikke det kurerer det lille problem med smeltede tændrørs elektroder :cheer:
- 12. maj 2010 kl. 17:24 #2357
Peter Kibsgård
DeltagerJohnny F. skrev:
Ny Walbro pumpe monteret. Justerbar benzintryks regulator afmonteret til fordel for lidt større dyser, nu skal den bare køres ind igen. Mon ikke det kurerer det lille problem med smeltede tændrørs elektroder :cheer:
ny motorstyring… ??????
- 12. maj 2010 kl. 17:37 #2358
Johnny Friis
Keymasternej, en benzinpumpe der ikke giver op efter 1:30 ved fuld knald og 5,5 bar benzintryk…
Tror en Walbro pumpe der får lov til at køre ved normal tryk er meget bedre. - 12. maj 2010 kl. 17:46 #2359
John Andrews
DeltagerJohnny F. skrev:
nej, en benzinpumpe der ikke giver op efter 1:30 ved fuld knald og 5,5 bar benzintryk…
Tror en Walbro pumpe der får lov til at køre ved normal tryk er meget bedre.En walbro 255 er ikke just til en standard aw11.. Nu ved jeg heller ikke, hvad du kører rundt med, men brændte tændrørselektroder kan sagtens forsages af andet end mangel på benzintryk.
Har du standalone fuel management system på siden du skifter til større dyser ? Du skal i hvert fald have noget, som kan styre dem.
- 12. maj 2010 kl. 18:22 #2360
Johnny Friis
Keymasterja, en lille knap i kabinen, den trykker jeg på når den skal have lidt mere benzin…. 😉
Joke joke…,
Den er ikke helt standard og jeg kører med en SMT6 piggyback.
Det eneste rigtige forøvrigt ( puste til ilden ) B)Jeg er ret sikker på at problemet “var” at original pumpen gik død ved længere tids kørsel ved fuld skrue og fuld lukket retur (ekstra justerbar benzintryks regulator).
- 12. maj 2010 kl. 19:25 #2361
John Andrews
Deltager“længere tids kørsel ved fuld skrue”.. Kører du på bane med den ?
Har altid godt kunnet tænke mig at teste min på bane.. Også på 402 meter for den sags skyld… Men der er sku for mange fra SKAT til de events 😛
- 13. maj 2010 kl. 12:30 #2364
Johnny Friis
Keymasternæ, men en gang i mellem på den jyske…, mener selvfølgelig den tyske autobann. 😉
- 13. maj 2010 kl. 13:43 #2366
Thomas Funder
DeltagerGlæder mig til at høre resultatet – kan jo være du også kommer til at ændre din messenger overskrift 😉
- 14. maj 2010 kl. 12:53 #2374
Johnny Friis
KeymasterMuligvis, nu bliver en større del af benzinen jo leveret længere ude i indsugningen, så er spørgsmålet jo om det er godt eller skidt???
Den SC manifold er jo ikke super til at fordele ligeligt til cylindrene, til gengæld skulle det jo give en bedre blanding i følge lærebøgerne.Vi får se 😉
- 14. maj 2010 kl. 18:01 #2377
Philip Nedergaard
DeltagerNu vi snakker projekt….
Jeg har jo min gamle 85 som næsten er klar til at få lavet det sjove med andre kofangere osv. Den har fået skiftet 2 stk paneller 4 stk skærme ikke kanter. Og en ny kværn fra gadbjerg.
Men nu har den stået i garagen i 2 år uden der er sket noget som helst. Og for at være ærlig er jeg “lidt” træt af at glo på den. Og jeg har bare ikke tiden til det. Med job og 2 børn, hus osv. Og spiller som dj i weekenderne sys jeg bare ikke jeg orker at glo på den mere. Og familien kan jo ikke være i den alligevel Tror i sådan en gammel sag kan indbringe bare 15k?
Den står mig selvfølgelig i meget meget mere men gider bare snart ikke se på den mere. - 14. maj 2010 kl. 19:11 #2378
Stig Treldal
DeltagerHvilken maskine har du lagt i bilen?
- 14. maj 2010 kl. 20:37 #2379
Philip Nedergaard
Deltager124hk non tvis fra gadbjerg. mener jeg gav 12k for den dengang. Der følger masser af dele med til bilen. Og en helt ny forrude.
- 15. maj 2010 kl. 11:26 #2381
Peter Kibsgård
Deltagerhvor i landet står den..
- 15. maj 2010 kl. 15:15 #2384
Philip Nedergaard
Deltageri kolding. ville bare høre om prisen er nogenlunde realistisk?
- 15. maj 2010 kl. 19:09 #2385
John Andrews
DeltagerHvis den ikke er pil rådden.. og hvis den er fin allround. Og kører ok.. så ville jeg sætte den i den blå til 22.900.. og prutte den ned i 19.900, hvis du skal af med den i en fart.. Ellers, bare hold fast i de knapt 23.
Dette er ca for en bil uden ekstra udstyr, som ikke er slidt ned.
- 16. februar 2011 kl. 20:45 #3269
Lars B. Christensen
Deltager:whistle:
- 16. februar 2011 kl. 20:46 #3270
Lars B. Christensen
DeltagerDet er længe siden, at vi har haft aktivitet i dette projekt-indlæg!!! Hvad sker der ude i landet ??
Bilen står i vinterhi, så der er ikke sket det helt store – men der er et andet lille (180m2) projekt til bilen, som snart er færdig. B)….. glæder mig.
- 16. februar 2011 kl. 22:24 #3271
Torben Spåbæk Johansen
DeltagerFor filan Lars, det ser godt ud..Et lille garagetræf/ indflytterfest/ rejsegilde var vel ikke en helt dårlig ide..?? 😉
- 16. februar 2011 kl. 22:35 #3272
Mathias Carlslund
Deltager[quote=”TwoTone” post=3074]For filan Lars, det ser godt ud..Et lille garagetræf/ indflytterfest/ rejsegilde var vel ikke en helt dårlig ide..?? ;-)[/quote]
Ja da 😛
- 16. februar 2011 kl. 22:38 #3273
brian helsinghof
Deltagerdet ser skisme godt ud :cheer:
Ja man har jo selv gang i lidt nyt lak mm 🙂
- 17. februar 2011 kl. 11:41 #3275
Casper Mysling
DeltagerDet ser dælme lækkert ud det der lars..
Vi glæder og til invitationen - 17. februar 2011 kl. 16:47 #3276
Lars Pedersen
Deltagermit projekt går den anden vej, er ved at sælge ud af guldet.
må desværre indrømme at andre interesser trækker en anden vej for tiden,
meeen mon ikke jeg gemmer min fine faceliftede US tintop karosse til hvis engang interessen kommer igen
- 18. februar 2011 kl. 10:40 #3277
Casper Mysling
DeltagerSplynk, vi ved allesammen godt at du kommer tilbage, ligesom Rønnov, Dennis, Twotone og vist også mig selv der alle lider af kraftigt tilbagevendende MRfanitis type 2. :silly:
- 18. februar 2011 kl. 11:49 #3278
Lars Pedersen
Deltagereneste forskel på mig og jer (pøbelen) er at jeg aldrig har og næppe vil afvise at jeg vender frygteligt tilbage 😉
- 18. februar 2011 kl. 13:24 #3279
Lars B. Christensen
DeltagerTak for de fine ord. 🙂 Jeg er også stolt af det.
Mht. garagetræf/indflytterfest/rejsegilde så må vi se tiden an….men jeg vil ikke afvise. 😛
- 19. februar 2011 kl. 0:06 #3281
Lars Pedersen
Deltagerellers er flere af os mand nok til at invitere os selv :silly:
- 19. februar 2011 kl. 10:42 #3284
Lars B. Christensen
Deltager[quote=”splynk” post=3084]ellers er flere af os mand nok til at invitere os selv :silly:[/quote]
Noget er usandt, men mindre at mand/drengerøv er same/same. 🙂
- 19. februar 2011 kl. 10:52 #3285
Lars Pedersen
Deltager[quote=”Mr M” post=3087][quote=”splynk” post=3084]ellers er flere af os mand nok til at invitere os selv :silly:[/quote]
Noget er usandt, men mindre at mand/drengerøv er same/same. :)[/quote]
kort men dækkende svar på ovenstående: SSDD :whistle: 👿
- 22. februar 2011 kl. 12:44 #3301
Thomas Funder
Deltager[quote=”Mr M” post=3073]….men der er et andet lille (180m2) projekt til bilen, som snart er færdig. B)….. glæder mig.[/quote]
Damn! Det ser godt ud! :dry:
…er der thekøkken? :laugh:
- 22. februar 2011 kl. 12:46 #3302
Thomas Funder
Deltager[quote=”Mr M” post=3082]Mht. garagetræf/indflytterfest/rejsegilde så må vi se tiden an….[/quote]
Hmmm…..vil gerne vise den frem, men ikke ha’ nogen indenfor??
….det findes der vist et ord for? 😛 :laugh:
- 22. februar 2011 kl. 22:56 #3311
Casper Mysling
Deltager[quote=”Thomas” post=3105]
Hmmm…..vil gerne vise den frem, men ikke ha’ nogen indenfor??….det findes der vist et ord for? 😛 :laugh:[/quote]
Er det kvinder du tænker på ???
- 22. februar 2011 kl. 23:24 #3314
Lars B. Christensen
Deltager[quote=”Thomas” post=3105][quote=”Mr M” post=3082]Mht. garagetræf/indflytterfest/rejsegilde så må vi se tiden an….[/quote]
Hmmm…..vil gerne vise den frem, men ikke ha’ nogen indenfor??
….det findes der vist et ord for? 😛 :laugh:[/quote]
😆 …..
- 10. marts 2011 kl. 0:49 #3385
Casper Mysling
DeltagerEn lille update fra grøn bil.
Som nogle sikkert har opdaget har jeg igen grøn MR2.
Jeg “konverterer” nu bilen til ren trackday bil.Her er hvad jeg skal nå inden første trackday:
Komplet sæt TRD bøsninger til undervogn— Ankommet, ikke monteret
Poly bøsninger til krængningsstabilisator og styrtøj— Bestilt
Stål bremseslanger— Bestilt
Stålbøjle til afstivning af brandvæg— Bestilt
Stål koblingsslange— Bestilt
Messing bøsninger i gearkabler— Bestilt
Folie “racerbil” styling— FÆRDIG!
Nye bremseklodser— Bestilt
Ny gearstang— Ligger på fjernlager splynk
Afmontering af endnu ukendt omfang af kabinedele— HJÆLP, hvor meget skal jeg ofre :silly:Skal vi ikke lave et garagetræf hvor i alle kan komme og lave det hele for mig mens jeg drikker øl og kommer med åndsvage bemærkninger ???? 😛
Og iøvrigt, hvem vil med ud og lege banekørsel med mig????
Husk at du SAGTENS kan have en fantastisk oplevelse i en helt standart MR2 og er bilen ind.reg. er den fuldt kaskoforsikret (forudsat at man har en kaskoforsikring)
Let røven og prøv kræfter med hvad din sportsvogn rent faktisk kan !!! - 10. marts 2011 kl. 2:12 #3386
Lars Pedersen
DeltagerBur ?
- 10. marts 2011 kl. 11:28 #3387
Casper Mysling
DeltagerBur kunne være nice, men hvis jeg skal lave det blir det samlet af bambus og gaffa, sandsynligvis ikke optimalt.
Jeg er lidt forvirret over hvorvidt jeg skal strippe kabinen eller ej.
Jeg ved jo godt at det absolut ingen forskel gør og at bilen i forvejen er for tung :huh:
Omvendt så giver det en feee feeling at køre i en strippet vogn og gerne med bur :dry: - 10. marts 2011 kl. 13:04 #3388
Thomas Funder
DeltagerIdekatalog
Bur:
[ebay]220748273241[/ebay]Pillow-ball styrestænger (Vist nok de samme til SW20/AW11):
[ebay]290456727562[/ebay]Sikkerhedsafbryder?
Dæk?
Coil-over?
RCA’s ?? (Jeg har vist nok et par sæt liggende? 🙂 )
Hurtig tandstang? (Quaife QSF22E003 ellers måske har Niels-Erik stadig nogle liggende?)
LSD?I udlandet kører mange med ‘hævede’ stræber-arme bag på for at gøre bagenden mere ‘forudsigelig’ – har ingen ide om det virker?
Mht. kabine så tag’ dog alt ud du kan/må og smid det på lager. Det kan altid sættes i igen?
Ta’ i øvrigt en snak med Bjørn – han har jo rodet med det i nogle år nu 🙂
- 10. marts 2011 kl. 13:10 #3389
Thomas Funder
Deltager…fandt i øvrigt lige Quaife tandstangen (2.5) her:
http://www.quaife.co.uk/shop/products/qsf22e003
Ca. 1100,- DKR er faktisk en ok pris.
- 10. marts 2011 kl. 13:15 #3390
Thomas Funder
Deltager……og fandt i øvrigt også en billig løsning til forr. styrestænger:
http://www.technotoytuning.com/productdetail.php?p=843
“AW11 Flip Kit” – man burde købe det på navnet alene :laugh:
- 10. marts 2011 kl. 15:30 #3391
Lars Pedersen
DeltagerMysling McNærig vil ikke have LSD,,,,:angry:
på trods af det ændrer bilens køremåde radikalt :woohoo:
- 10. marts 2011 kl. 20:18 #3392
Søren Pedersen
Deltager[quote=”Thomas” post=3192]…fandt i øvrigt lige Quaife tandstangen (2.5) her:
http://www.quaife.co.uk/shop/products/qsf22e003
Ca. 1100,- DKR er faktisk en ok pris.[/quote]
Nøj jeg kunne godt lokkes, noget der skal have et sæt?
Thomas?
Søren
- 10. marts 2011 kl. 21:09 #3393
Thomas Funder
DeltagerMnjaaaa….jeg vil mene at det ikke egner sig til en gade bil med mindre man samtidigt ønsker at træne overarmene 🙂
Måske kan Bjørn (er du der?) kommetere på det – jeg ved du har een, ville du køre med hurtig tandstand i en gadebil?
- 11. marts 2011 kl. 0:45 #3394
Casper Mysling
DeltagerLækre stumper, især bur og den hurtige tandstang, Ser frem til at høre hvad Bjørn siger.
iøvrigt, ja, spær ville være nice, men jeg gider fandme ik betale psykopris for en 25 år gammelgearkasse. NO WAY HOSAY…
Kan Peter K ikke lave spær med svejseren???? :unsure:Mener ikke selv jeg har problemer med bump steer, selvom det helt sikkert burde være et problem med 110 mm sænkning.
Coilover har jeg heller ikke brug for. Mine gode gamle koni med hårdheds justering er fint nok.Sikkerhedsafbryder? Naaaahhhhh
Dæk? Toto R888 er vejen frem
RCA’s ?? A hvad ???? - 11. marts 2011 kl. 0:50 #3395
Bjørn Spure
DeltagerHurtig tandstang i en gade bil tja, hvis man ikke har for brede dæk på så ville jeg gøre det.
køre med 235 brede 17″ på raceren, og den er meget tung at dreje, skal virkelig holde fast under kørsel.vedr. hvor meget der skal ud af kabinen, det er meget nemt, har det en relevant funktion må det blive, jeg har kun det der skal bruges, så ingen varme (hvis man ikke har varmen når man køre går det ikke hurtigt nok), ingen lydisolering, heller ikke det der hårde pladeværk på bund og bagvæg.
og få så sat et styrtbur i og en brandslukker min 2kg, så lever du længere…..
mvh bjørn
- 11. marts 2011 kl. 0:54 #3396
Casper Mysling
DeltagerBur ja, det vile jeg gerne have… Men det er jo fucking dyrt det der FIA godkendte lort!
Husk det er jo KUN en trackdaybil og ikke en racer.
Findes der ik noget gør det selv :unsure:Bjørn har du automatisk brandslukning???
- 11. marts 2011 kl. 0:58 #3397
Bjørn Spure
Deltagerglæmte lige, hos http://www.demon-tweeks.co.uk/ har de et kaas lsd til omkring 5k, jeg køre selv med et, og det gav lidt over 3sek. så det er nogle billige sek…;0)
du skal vælge det til corolla ae92 det passer lige over i gearkassen.skal det være rigtigt godt skal du skifte gearkassen til en 6trin fra en 20V corolla, den fås også med lsd som standart.
mvh Bjørn
- 11. marts 2011 kl. 1:01 #3398
Bjørn Spure
Deltagernej jeg har bare en alm 2kg brandslukker.
det er også alt for dyrt for det der bur, et safty devise som jeg har i koster 5000-6000kr - 11. marts 2011 kl. 3:18 #3399
Lars Pedersen
Deltagerhar vist sagt jeg har en der kan lave bur til dig…bare kom igang McNærig 🙂
- 11. marts 2011 kl. 10:49 #3400
Thomas Funder
Deltager[quote=”Bjørn” post=3201]nej jeg har bare en alm 2kg brandslukker.
[/quote]Jeg overvejer *alvorligt* at montere dette i bilen:
Har ringet og talt med dem, og de kan bygge et fornuftigt system der passer til vores biler for 2-4K afhængig af hvad man vil ha’ i flasken.
Problemet med biler i almindelighed – og vores i særdeleshed – er at når man først opdager branden (se flammer) er det for sent. Med firetrace opdager man først at der er nogen galt når bilen slår en gigantisk hvis prut :laugh:
- 11. marts 2011 kl. 13:58 #3401
Lars Pedersen
Deltagerdet er min brand jo et bevis på,, kan man ikke åbne motorklappen er det bygones,,der kan IKKE slukkes nedefra pga hjul vanger og andet man rammer med det man slukker med,
måske en del kulsyre eller halon kan finde vej op nedefra, men tvivler.nu kører Mc.Nærig jo uden hjelm, så der er det jo let at “tage sjoveren frem og lade vandet” :whistle:
- 11. marts 2011 kl. 16:47 #3406
Casper Mysling
Deltager[quote=”splynk” post=3204]nu kører Mc.Nærig jo uden hjelm, så der er det jo let at “tage sjoveren frem og lade vandet” :whistle:[/quote]
Altså uden motorhjelm vel at mærke.. Nej, den har jeg sgu ik råd til 😛
Og så ser jeg ikke den store grund til at skulle have låg på gryden når den koger :blink: - 16. marts 2011 kl. 0:55 #3434
Bjørn Spure
Deltagerud med låsemekanismerne og i med bonnet pins, så kan du altid åbne klapperne.
mvh. bjørn - 10. april 2011 kl. 20:13 #3563
jonas evers
DeltagerHej jeg er ny på hjemmesiden 🙂
har en mr2 jeg er igang med at sætte istand 😉
bilen er fra 1987 og med targa top.
Indtil videre har jeg lavet:
skærmkanter bag.
Starten af panelet fra bagskærmen.
hjørnedelen efter bagskærmen,
Forskærme udsk.
Ruderamme fjernet rust.
Rust i fordør.
håndtag i døre fjernet,
antenne fjernet.
repareret buler i bagende ved siden af lygter.
Us baglygter købt.
Dele som viskerarme slebet og lakeret.
Hul i front bagagerummet lavet.
Nu venter jeg på at nogle skørter fra usa kommer hjem så de kan spartles tætte også skal bilen lakeres.Har også købt en 20v silvertop motor med kompressor stempler, kompressor plejlstænger, blacktop lejer, 2mm toppakning indsugnings og udstødnings manifold fra turbomotor, t3t4 turbo, megasquirt motor styring, 430ml dyser, forstærket kobling. den har jeg planer om at ligge i når jeg har fået synet bilen.
her er en masse billeder af projektet
http://img703.imageshack.us/i/img14711.jpg/
http://img51.imageshack.us/i/img14691.jpg/
http://img717.imageshack.us/i/img1134gl.jpg/
http://img576.imageshack.us/i/img1136p.jpg/
http://img863.imageshack.us/i/img1137z.jpg/
http://img856.imageshack.us/i/img1476l.jpg/
http://img132.imageshack.us/i/21527919250279209741100.jpg/
http://img717.imageshack.us/i/21749319263510340511100.jpg/
http://img862.imageshack.us/i/20750419250291610051100.jpg/min motor
http://img717.imageshack.us/i/300386.jpg/
http://img10.imageshack.us/i/300389.jpg/
http://img849.imageshack.us/i/300390.jpg/ - 10. april 2011 kl. 22:07 #3564
Casper Mysling
DeltagerDet “luftfilter” sorterer da kun lige de voksne gråspurve fra 😆
Fed motor, det skal nok blive godt legetøj.
- 10. april 2011 kl. 22:12 #3565
Peter Kibsgård
Deltagerluftfilteret ser ud til at flowe ganske pænt.. :laugh:
- 11. april 2011 kl. 10:49 #3568
Thomas Funder
DeltagerVelkommen til!
Ser spændende ud :laugh:
Hva’ har du gjort ved ruderammen? Er den blevet sandblæst?
Der mangler vist bare ‘svampen’ i luftfilteret 🙂
- 11. april 2011 kl. 12:04 #3569
jonas evers
Deltagerder skal et nyt filter på. ville gerne have nogle slanger på også få filteret til at sidde i sidescoopet.
og ruderammen er blevet slebet og spartlet.
- 11. april 2011 kl. 20:52 #3571
brian helsinghof
Deltageren rigtig mr2 aw11 skal tvangsfodres B)
- 14. april 2011 kl. 10:32 #3589
Thomas Funder
DeltagerHmm…..se hvad postmanden kom med i går 😉
- 14. april 2011 kl. 10:35 #3590
Mathias Carlslund
DeltagerEr det starten på et Celica-samlesæt? 😛
- 14. april 2011 kl. 10:38 #3591
Thomas Funder
DeltagerJeps, jeg køber en sildekasse i stumper :laugh: , pt mangler jeg solskærme, kopholder, plysterninger samt et par mekaniske stumper :laugh:
- 14. april 2011 kl. 10:51 #3593
Dennis Maigaard
Deltagernu hvor du er begyndt at plukke stumper fra gt4 – så snup da lige en 3sgte med når du nu er igang 😆
- 14. april 2011 kl. 10:58 #3594
Thomas Funder
DeltagerTjoe 😉 Jeg tror jeg får problemer nok med at få dem her synet :laugh:
- 26. april 2011 kl. 14:50 #3621
Casper Mysling
DeltagerNice thomas.
Får du lavet en “spacer” til caliperen? - 26. april 2011 kl. 15:45 #3622
Thomas Funder
DeltagerNæh – den passer lige på :laugh:
- 26. april 2011 kl. 21:36 #3627
Philip Nedergaard
DeltagerNu vi snakker projekter. Med alle de gamle aw11ere der er på den her side der for lavet rust mangle vi altså en klub maler så vi kan få nogen ordenlige rabatter. Jeg mener med alle de biler burde de give noget mængde rabat 🙂
- 28. april 2011 kl. 16:27 #3635
Casper Mysling
Deltager[quote=”Thomas” post=3426]Næh – den passer lige på :laugh:[/quote]
Er det fra en ST220?
Hvad så med skiver? - 30. april 2011 kl. 21:21 #3643
Thomas Funder
DeltagerST205 :laugh: ST220…er det ikke en Mondeo? :laugh:
Skiverne er problemet. Enten drejer man de org. Celica skiver ned til 300mm og borer et 4×100 PCD i dem eller også finder man nogle andre. Jeg er foreløbig i gang med at kigge på andre 🙂
Det er dog begrænset hvor mange 4×100 biler der bruger 300mm. Fiat Coupe kører med 300m og 4×98 så det kuuune måske lade sig gøre. Renault Scenic 1.9dCi kører med 300mm 4×100 men her passer ‘hatten’ ikke så vidt jeg kan se.
Overvejer at gå i…. altså..øh….tjoe bum bum… THooost ansen og købe en blikskive bare for at prøve. Skal lige samle mod til, og finde en by hvor ingen kender mig. 😉
- 1. maj 2011 kl. 11:22 #3644
Annette Bibby
DeltagerTil min store ærgelse er jeg som gl. bankmand aldrig blevet tilbudt returkommission eller bestikkelse.
Mod et passende sold vil jeg gerne være din lejesoldat og gå ind i en tansen.Ole
- 1. maj 2011 kl. 18:07 #3645
Thomas Funder
DeltagerDet er dælme klubånd! :laugh:
Takker for tilbuddet – jeg vender tilbage hvis nerverne svigter 😉
- 3. maj 2011 kl. 17:22 #3650
Casper Mysling
Deltager[quote=”Thomas” post=3447]ST205 :laugh: ST220…er det ikke en Mondeo? :laugh:
Skiverne er problemet. Enten drejer man de org. Celica skiver ned til 300mm og borer et 4×100 PCD i dem eller også finder man nogle andre. Jeg er foreløbig i gang med at kigge på andre 🙂
Det er dog begrænset hvor mange 4×100 biler der bruger 300mm. Fiat Coupe kører med 300m og 4×98 så det kuuune måske lade sig gøre. Renault Scenic 1.9dCi kører med 300mm 4×100 men her passer ‘hatten’ ikke så vidt jeg kan se.
Overvejer at gå i…. altså..øh….tjoe bum bum… THooost ansen og købe en blikskive bare for at prøve. Skal lige samle mod til, og finde en by hvor ingen kender mig. ;)[/quote]
205 eller 220, potato patato :dry:
Vi er sikkert flere der glæder os til en update.
Skiverne skal vel også have den rigtige “dybde” i forhold til nav så de rammer ind i caliperen, samt ikke mindst samme centerhul ! ?
Hispec laver et 282 mm kit, måske andre kunne finde på at lave et 300 mm kit hvorfra man så kunne bruge skiverne.
http://www.hispecbrake.co.uk/MR2%20Mk.%201%20282mm%20Billet%204.htmlMed hensyn til Thansen så vil jeg mene at Ole skal forlange min 50% i returkommission, samt evt. iføre sig forklædning i form af kunstigt overskæg, paryk, styrthjælm eller elefanthue.
(sidstnævnte må under ingen omstændigheder kombineres med legetøjsvåben og ankomst lige før lukketid) - 4. maj 2011 kl. 9:44 #3652
Annette Bibby
DeltagerJeg køber mine ekstra stærke Osram forlygtepærer til vor BMW hos tansen. Men det er vel kun hvad man kan forvente af BMW-folk. Med hensyn til forklædning er der snarere tale om at tage de nævnte ting af.
Ole
- 19. maj 2011 kl. 11:22 #3700
Annette Bibby
Deltager[attachment:9]C:fakepathSAM_0026.JPG[/attachment]
[attachment:8]C:fakepathSAM_0029.JPG[/attachment]
[attachment:7]C:fakepathSAM_0032.JPG[/attachment]
[attachment:6]C:fakepathSAM_0031.JPG[/attachment]
[attachment:5]C:fakepathSAM_0030.JPG[/attachment]
[attachment:4]C:fakepathSAM_0028.JPG[/attachment]
[attachment:3]C:fakepathSAM_0027.JPG[/attachment]
[attachment]C:fakepathP4020045.JPG[/attachment]
[attachment:1]C:fakepathP4020045.JPG[/attachment]
Hej alleFørst mange tak for alle de svar vi har fået på vore spørgsmål. Svarene har været en kæmpe hjælp til os og vor mekaniker. Specielt artiklen om udluftning af kølesystemet har været nyttig. Vi ville aldrig selv have tænkt på det som et problem. Men det trængte voldsomt til udluftning.
Også svarene på tandrem og udstødning har været en stor hjælp.
Det ville vi selvfølgelig gerne have udtrykt personligt ved det kommende træf, og hilst på alle fremmødte medlemmer, men desværre er vi på tur i Lake District på tidspunktet i vor AW 11.
Hvor er der gang i mange spændende projekter, se bare det nye klubblad. (Konvolutten fra synshallen udløser hver gang et mindre chock. Det niveau når vi aldrig.(Med hensyn til spedertræksystemet synes jeg ikke Søren har ret. Det bærer elementer både fra Eifeltårnet og mastekranen på Holmen i København og er af overordentlig stor skønhed).I al beskedenhed har vi også fået lavet en del i løbet af vinter og forår. Billeder vedlægges.
Forreste bagerum: Annette har syet nyt cover til rejervehjulet og nye poser til krydsnøgle og hjulkilen. Med røde snører forståes. Alle manglende dele er indkøbt i England og monteret.
Bageste bagagerum: Nyt læderindtræk på alle flader med snører til at fatsholde den røde Maglite. Nye røde kufferter med “Den skrigende fugl”. Bemærk indkøbsposen.
Kabinen: Rødt og beige læder på sæder og midterkonsol og dørsider. Rat og gearknop kunne de ikke nå at lave i Ikast. Det kommer senere. Røde læderposer til Targaruderne. Annette har syet nye dragtposer med røde lynlåsfittings til at hænge bag sæderne.
Motorrum: Forsøgt at montere støjdæmpning ind til kabinen. Skidtet vil ikke sidde rigtigt fast. Begyndt at skifte alle bolte og møtrikker ud til rustfrit. Afmontere og male stålrøret mellem gummi rørerne rødt og gejle gummirørerne. Vi ved ikke hvor meget vi vil gøre ud af det. Vi bor på landet og en hurtig tur på Gylle Lane sviner hurtigt det hele til igen.
Hjul: “Nye” originale fælge, poleret helt blanke, centerdæksel malet i bilens farve, Toyota mærker på fælgkanten og Pirelle Centurato trukket op med hvid dækpen.
Som det fremgår er vi overhovedet ikke blevet fanget af projekter ligesom de andre stakler.
Godt træf ønskes af
Ole og Annette.
- 19. maj 2011 kl. 11:22 #3701
Annette Bibby
DeltagerHej alle
Først mange tak for alle de svar vi har fået på vore spørgsmål. Svarene har været en kæmpe hjælp til os og vor mekaniker. Specielt artiklen om udluftning af kølesystemet har været nyttig. Vi ville aldrig selv have tænkt på det som et problem. Men det trængte voldsomt til udluftning.
Også svarene på tandrem og udstødning har været en stor hjælp.
Det ville vi selvfølgelig gerne have udtrykt personligt ved det kommende træf, og hilst på alle fremmødte medlemmer, men desværre er vi på tur i Lake District på tidspunktet i vor AW 11.
Hvor er der gang i mange spændende projekter, se bare det nye klubblad. (Konvolutten fra synshallen udløser hver gang et mindre chock. Det niveau når vi aldrig.(Med hensyn til spedertræksystemet synes jeg ikke Søren har ret. Det bærer elementer både fra Eifeltårnet og mastekranen på Holmen i København og er af overordentlig stor skønhed).I al beskedenhed har vi også fået lavet en del i løbet af vinter og forår. Billeder vedlægges.
Forreste bagerum: Annette har syet nyt cover til rejervehjulet og nye poser til krydsnøgle og hjulkilen. Med røde snører forståes. Alle manglende dele er indkøbt i England og monteret.
Bageste bagagerum: Nyt læderindtræk på alle flader med snører til at fatsholde den røde Maglite. Nye røde kufferter med “Den skrigende fugl”. Bemærk indkøbsposen.
Kabinen: Rødt og beige læder på sæder og midterkonsol og dørsider. Rat og gearknop kunne de ikke nå at lave i Ikast. Det kommer senere. Røde læderposer til Targaruderne. Annette har syet nye dragtposer med røde lynlåsfittings til at hænge bag sæderne.
Motorrum: Forsøgt at montere støjdæmpning ind til kabinen. Skidtet vil ikke sidde rigtigt fast. Begyndt at skifte alle bolte og møtrikker ud til rustfrit. Afmontere og male stålrøret mellem gummi rørerne rødt og gejle gummirørerne. Vi ved ikke hvor meget vi vil gøre ud af det. Vi bor på landet og en hurtig tur på Gylle Lane sviner hurtigt det hele til igen.
Hjul: “Nye” originale fælge, poleret helt blanke, centerdæksel malet i bilens farve, Toyota mærker på fælgkanten og Pirelle Centurato trukket op med hvid dækpen.
Som det fremgår er vi overhovedet ikke blevet fanget af projekter ligesom de andre stakler.
Godt træf ønskes af
Ole og Annette.
- 21. maj 2011 kl. 18:10 #3716
Thomas Funder
DeltagerHej Ole,
Ser dælme godt ud – det ville jeg godt ha set i virkeligheden 🙂 Men go’ tur til Lake District. Den engelske klub havde en tur dér 29 april der gik over både Wrynose og Hardknott passene.
Anyway:
[quote=”oleannette” post=3505]….Som det fremgår er vi overhovedet ikke blevet fanget af projekter ligesom de andre stakler.
[/quote]:laugh: :laugh:
- 21. maj 2011 kl. 18:15 #3717
Thomas Funder
DeltagerEn lille update fra “Tusindårsfalken”:
Jeg kunne ikke få den første set-up til at spille ordentligt – så nu skifter jeg hele ledningsnet, ECU, følere mv. Desværre mente tolderne at de skulle bruge 14 dage (!) på at kigge på mit 23 år gamle ledningsnet – ikke med i planen!! :angry:
Så pt. ligger det gamle ledningsnet på gulvet og det nye er på vej i, men om jeg får det klar til træf henstår i det uvisse :blink: 🙂
Skulle der være nogen “autoelektrikere” i nordsjælland i morgen er jeg i garagen hele dagen (hint hint knotch knotch) :laugh:
- 25. maj 2011 kl. 22:57 #3735
Casper Mysling
DeltagerDet lyder som en spændende bil Ole.
Glæder mig ti at få chancen for at se den.
- ForfatterIndlæg
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.