Projekter 2014

Viser 36 svartråde
  • Forfatter
    Indlæg
    • #6778
      Thomas Funder
      Deltager

      Hej alle,

      Tilbage fra ferie OG med internet forbindelse (som TDC venligt havde klippet i mellemtiden) tænkte jeg, at jeg ville genoplive en gammel tradition: Projekt tråden 🙂

      Anledningen er at jeg har fået mig et efterårsprojekt som korthed går ud på at få denne her:

      gjort klar til at køre i DASU Youngtimer serien.

      Dertil kræves bur, godkendt sæde og sele, ildslukker mv. For bare at have en minimum chance for at følge de andre planlægger jeg også:

      • Justerbar undervogn
      • Nye bøsning i undervogn
      • Tykkere krængningsstabilisator
      • Større bremser
      • Vægtreduktion!

      Ideer er velkomne 🙂

    • #6779
      Thomas Funder
      Deltager

      Så er der undervogn 😛

    • #6783

      Hvorfor er der 4 bolte i toppladen? – er der ikke kun 3 huller i din bil? :dry:

    • #6786
      Thomas Funder
      Deltager

      Det er så den sidder bedre fast når man kører stærkt! :laugh:

      Det en universalsæt som passer både +/-87. Det fixes med et lille prik med en boremaskine 😉

    • #6787

      Så skal du igang med hele den store tur med banelicens osv.

      I DASU youngtimer er der mange mærkelige biler bl.a. en
      Peugeot 205 med en 2,2 motor – sådan en har der vist aldrig været produceret ?

      Andre dele — at tænke på –

      køler
      gearkasse – gearing + spær

    • #6788
      Thomas Funder
      Deltager

      Jeps, skal på køreskole igen 😉

      Motor er jo “fri” i YT, så en “9AGE” kunne jo være en mulighed he he
      Du har helt ret i køler og især gearkasse. Planen er nok en C60, men det vil tiden vise.

      Hvis jeg når ud og køre i år bliver det nok uden spær, eller evt med ‘migatronic’ 😉

    • #6790
      Thomas Funder
      Deltager

      Bremserne er tilbage fra drejebænken:

      Sammenlignet med std. skive (nu dørstopper):

    • #6791

      Det ser ud til at være fine skiver at du skal bruge foran… Har du husket at du også kan anvende rimeligt store bremser bagpå ( stor vægt i bag – vægtbalance 45 / 55 % ) samt bremse trykregulator / pedalbox.

    • #6792
      Thomas Funder
      Deltager

      Ja 🙂 Der kommer SW20 (turbo) kalibre bagpå sammen med nogle …..ehem…… Renault :blush: skiver 🙂

      Bremsekraftregulatoren har jeg ikke købt endnu – nogle anbefalinger? Kigger lidt på Wilwood eller Tilton?

    • #6793

      Er SW20 kaliberen med 1 eller 2 stempler ?
      Hvis kun et kan du godt bruge den billige løsning med bremekraftregulator – eller er den bedste løsning et pedalbox arrangemet med 2 hovedcylindre og bremsebom… det er også noget dyere og en større ombygning…

      På rallybilen brugte vi også SW20 front-skiver bag på med 2 stemplet wilwood caliber og hyd.håndbremse, samt pedalbox. Front var 304 x 26 mm skiver med 4 stemplet celica 205 caliber

    • #6794
      Thomas Funder
      Deltager

      De er med een cylinder 🙂 Starter lige med regulatoren, jeg forestiller mig det kræver en del arbejde at få lokket en pedalboks ind? 🙂

      Nogen der har erfaringer/anbefalinger til regulator?

    • #6795

      billi og OK løsning på regulator er:

      Wilwood bremsereduceringsventil. Drejeknap til finjustering. Med 1/8 NPTF gevind. DKK 556,00

      set hos…

      Bruno Hansen Motorsport ApS
      Vesterskovvej 1
      5792 Aarslev

      mailto:soren@motorsportshop.dk

      Tlf: 65991616

      http://www.motorsportshop.dk/

    • #6796
      Thomas Funder
      Deltager

      Det er der jeg skal over og hente buret, så jeg tar lige en snak med Søren 🙂

    • #6797
      Thomas Funder
      Deltager

      Så er der Sort Guld 🙂

    • #6801
      Johnny Friis
      Keymaster

      Husk slæbe øje for og bag så du kan slæbe den ud af sandkassen :silly:

    • #6802
      Thomas Funder
      Deltager

      Baah 😛 ……men ok, det er købt 🙂

      ..som en klog mand sagde: “if everything is under control, you are not going fast enough” :laugh:

    • #6855
      Thomas Funder
      Deltager

      Status:
      ———————————————————
      Afmonteret bære/styre/kontrol arme – check
      Renset/sandblæst arme – check
      Malet arme – check
      Monteret nye bøsninger – check
      Monteret nye bærekugler – check
      Monteret nye styrekugler – check
      Monteret coilovers – check
      Brugt Tommy’s high tech monteringsfedt – check

      Monteret bremser – kun prøvemonteret 😉

    • #6863
      Thomas Funder
      Deltager

      Æhhh…….scope creep :cheer: :unsure:

    • #6864
      bilvaskeren
      Deltager

      Det ligner noget der bliver RIGTIG sjovt 🙂
      fedt projekt!!

    • #6865
      bilvaskeren
      Deltager

      noget nyt?

    • #6866
      Thomas Funder
      Deltager

      Næh…hoste, feber og så nogle bøsninger som PostDanmark har smidt væk :angry: :angry:

    • #6867
      bilvaskeren
      Deltager

      [quote=”Thomas” post=6690]Næh…hoste, feber og så nogle bøsninger som PostDanmark har smidt væk :angry: :angry:[/quote]

      Øv 🙁

    • #6936
      Thomas Funder
      Deltager

      Efter laaaaang tids søgen………..nu blir’ det alligevel Jul :cheer:

      3S-GTE lettet svinghjul og trykfod
      3S-GE koblingsplade

      Så mangler jeg bare just. knasthjul så burde motor kunne blive samlet.

    • #6938
      bilvaskeren
      Deltager

      FEDT!!!

    • #6953
      Thomas Funder
      Deltager

      Weekend projekt I: Bank støjdæmpning af.

      Det er dejligt med lidt koldt vejr, så går det da lidt nemmere med at fjerne støjdæmpningen.

      Der er 10,9 kg i posen :cheer:

    • #6954
      Thomas Funder
      Deltager

      Weekend projekt II: Bremser bag

      Prøvemontering af SW20 (V22) kalibre med Ren-hooost-ault :blush: Brembo skiver – 230/20 mm:

    • #6956
      Thomas Funder
      Deltager

      For hææævlede!! :angry: :angry:

    • #6957
      bilvaskeren
      Deltager

      [quote=”Thomas” post=6780]For hææævlede!! :angry: :angry:

      [/quote]

      Det bur skal vidst tilpasses lidt…..

    • #6958
      Thomas Funder
      Deltager

      Det er lykkedes de skøre englændere at svejse et bur sammen hvor hovedbøjlen er rigtig nok, dvs. til en venstrestyret bil. Men selv skråstiveren er til en højrestyret bil :dry:

      Det betyder at buret nu *hverken* kan bruges til en vestre- eller højrestyret bil :angry: :ohmy: :blink:
      Jeg er i dialog med forhandleren, det er vist en bytter 😉

      Man kan godt blive lidt træt…..

    • #6964
      Thomas Funder
      Deltager

      Så er den gamle ude – så skal der fabrikeres nye motorophæng til 3S-GE’eren

      …..nogen der mangler en *komplet* 4A-GE’er? :cheer:

    • #6965

      hvor er bajerne.. :whistle: det der kondivand er dårlig stil :laugh:

    • #6967
      Thomas Funder
      Deltager

      Bagefter :laugh:

      Det med kondi var Dennis’ idé 🙂

    • #6968
      bilvaskeren
      Deltager

      Ser godt ud med lidt fremgang i projektet og ikke mindst værkstedshyggen… – sidstnævnte er meget vigtigere end alt det andet 🙂

    • #6969
      Thomas Funder
      Deltager

      Hørt til hygge og hjertevarme på værkstedet 🙂

      ..og a pro pos varme så er denne her lige landet: 850g varme og ventilation (en slags i hvert fald 🙂 )

    • #7013
      Ralf Schultz
      Deltager

      CPU køler til ECU’en? :silly:

    • #7014
      Thomas Funder
      Deltager

      Håber da den kommer til at gå stærkt, men ikke SÅ stærkt 😉

    • #7067
      Thomas Funder
      Deltager

      Så er motoren gået igennem ….om den så er klar det vil vise sig 😉

Viser 36 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.