Projekter 2014
- Dette emne har 36 svar og 7 stemmer, og blev senest opdateret for 9 år, 10 måneder siden af
Thomas Funder.
- ForfatterIndlæg
- 13. august 2014 kl. 18:33 #6778
Thomas Funder
DeltagerHej alle,
Tilbage fra ferie OG med internet forbindelse (som TDC venligt havde klippet i mellemtiden) tænkte jeg, at jeg ville genoplive en gammel tradition: Projekt tråden 🙂
Anledningen er at jeg har fået mig et efterårsprojekt som korthed går ud på at få denne her:
gjort klar til at køre i DASU Youngtimer serien.
Dertil kræves bur, godkendt sæde og sele, ildslukker mv. For bare at have en minimum chance for at følge de andre planlægger jeg også:
- Justerbar undervogn
- Nye bøsning i undervogn
- Tykkere krængningsstabilisator
- Større bremser
- Vægtreduktion!
Ideer er velkomne 🙂
- 13. august 2014 kl. 18:37 #6779
Thomas Funder
DeltagerSå er der undervogn 😛
- 15. august 2014 kl. 12:39 #6783
Mathias Carlslund
DeltagerHvorfor er der 4 bolte i toppladen? – er der ikke kun 3 huller i din bil? :dry:
- 15. august 2014 kl. 14:19 #6786
Thomas Funder
DeltagerDet er så den sidder bedre fast når man kører stærkt! :laugh:
Det en universalsæt som passer både +/-87. Det fixes med et lille prik med en boremaskine 😉
- 15. august 2014 kl. 17:32 #6787
Søren Andersen
DeltagerSå skal du igang med hele den store tur med banelicens osv.
I DASU youngtimer er der mange mærkelige biler bl.a. en
Peugeot 205 med en 2,2 motor – sådan en har der vist aldrig været produceret ?Andre dele — at tænke på –
køler
gearkasse – gearing + spær - 15. august 2014 kl. 19:24 #6788
Thomas Funder
DeltagerJeps, skal på køreskole igen 😉
Motor er jo “fri” i YT, så en “9AGE” kunne jo være en mulighed he he
Du har helt ret i køler og især gearkasse. Planen er nok en C60, men det vil tiden vise.Hvis jeg når ud og køre i år bliver det nok uden spær, eller evt med ‘migatronic’ 😉
- 15. august 2014 kl. 22:59 #6790
Thomas Funder
DeltagerBremserne er tilbage fra drejebænken:
Sammenlignet med std. skive (nu dørstopper):
- 17. august 2014 kl. 10:41 #6791
Søren Andersen
DeltagerDet ser ud til at være fine skiver at du skal bruge foran… Har du husket at du også kan anvende rimeligt store bremser bagpå ( stor vægt i bag – vægtbalance 45 / 55 % ) samt bremse trykregulator / pedalbox.
- 17. august 2014 kl. 13:00 #6792
Thomas Funder
DeltagerJa 🙂 Der kommer SW20 (turbo) kalibre bagpå sammen med nogle …..ehem…… Renault :blush: skiver 🙂
Bremsekraftregulatoren har jeg ikke købt endnu – nogle anbefalinger? Kigger lidt på Wilwood eller Tilton?
- 17. august 2014 kl. 15:05 #6793
Søren Andersen
DeltagerEr SW20 kaliberen med 1 eller 2 stempler ?
Hvis kun et kan du godt bruge den billige løsning med bremekraftregulator – eller er den bedste løsning et pedalbox arrangemet med 2 hovedcylindre og bremsebom… det er også noget dyere og en større ombygning…På rallybilen brugte vi også SW20 front-skiver bag på med 2 stemplet wilwood caliber og hyd.håndbremse, samt pedalbox. Front var 304 x 26 mm skiver med 4 stemplet celica 205 caliber
- 17. august 2014 kl. 16:21 #6794
Thomas Funder
DeltagerDe er med een cylinder 🙂 Starter lige med regulatoren, jeg forestiller mig det kræver en del arbejde at få lokket en pedalboks ind? 🙂
Nogen der har erfaringer/anbefalinger til regulator?
- 17. august 2014 kl. 16:55 #6795
Søren Andersen
Deltagerbilli og OK løsning på regulator er:
Wilwood bremsereduceringsventil. Drejeknap til finjustering. Med 1/8 NPTF gevind. DKK 556,00
set hos…
Bruno Hansen Motorsport ApS
Vesterskovvej 1
5792 Aarslevmailto:soren@motorsportshop.dk
Tlf: 65991616
- 17. august 2014 kl. 21:21 #6796
Thomas Funder
DeltagerDet er der jeg skal over og hente buret, så jeg tar lige en snak med Søren 🙂
- 17. august 2014 kl. 22:40 #6797
Thomas Funder
DeltagerSå er der Sort Guld 🙂
- 20. august 2014 kl. 21:26 #6801
Johnny Friis
KeymasterHusk slæbe øje for og bag så du kan slæbe den ud af sandkassen :silly:
- 20. august 2014 kl. 23:09 #6802
Thomas Funder
DeltagerBaah 😛 ……men ok, det er købt 🙂
..som en klog mand sagde: “if everything is under control, you are not going fast enough” :laugh:
- 22. september 2014 kl. 19:47 #6855
Thomas Funder
DeltagerStatus:
———————————————————
Afmonteret bære/styre/kontrol arme – check
Renset/sandblæst arme – check
Malet arme – check
Monteret nye bøsninger – check
Monteret nye bærekugler – check
Monteret nye styrekugler – check
Monteret coilovers – check
Brugt Tommy’s high tech monteringsfedt – checkMonteret bremser – kun prøvemonteret 😉
- 21. oktober 2014 kl. 2:11 #6863
Thomas Funder
DeltagerÆhhh…….scope creep :cheer: :unsure:
- 22. oktober 2014 kl. 14:45 #6864
bilvaskeren
DeltagerDet ligner noget der bliver RIGTIG sjovt 🙂
fedt projekt!! - 29. oktober 2014 kl. 13:29 #6865
bilvaskeren
Deltagernoget nyt?
- 30. oktober 2014 kl. 23:54 #6866
Thomas Funder
DeltagerNæh…hoste, feber og så nogle bøsninger som PostDanmark har smidt væk :angry: :angry:
- 5. november 2014 kl. 13:43 #6867
bilvaskeren
Deltager[quote=”Thomas” post=6690]Næh…hoste, feber og så nogle bøsninger som PostDanmark har smidt væk :angry: :angry:[/quote]
Øv 🙁
- 17. december 2014 kl. 1:12 #6936
Thomas Funder
DeltagerEfter laaaaang tids søgen………..nu blir’ det alligevel Jul :cheer:
3S-GTE lettet svinghjul og trykfod
3S-GE koblingspladeSå mangler jeg bare just. knasthjul så burde motor kunne blive samlet.
- 17. december 2014 kl. 15:38 #6938
bilvaskeren
DeltagerFEDT!!!
- 12. januar 2015 kl. 0:15 #6953
Thomas Funder
DeltagerWeekend projekt I: Bank støjdæmpning af.
Det er dejligt med lidt koldt vejr, så går det da lidt nemmere med at fjerne støjdæmpningen.
Der er 10,9 kg i posen :cheer:
- 12. januar 2015 kl. 0:18 #6954
Thomas Funder
DeltagerWeekend projekt II: Bremser bag
Prøvemontering af SW20 (V22) kalibre med Ren-hooost-ault :blush: Brembo skiver – 230/20 mm:
- 14. januar 2015 kl. 0:56 #6956
Thomas Funder
DeltagerFor hææævlede!! :angry: :angry:
- 14. januar 2015 kl. 2:59 #6957
bilvaskeren
Deltager[quote=”Thomas” post=6780]For hææævlede!! :angry: :angry:
[/quote]
Det bur skal vidst tilpasses lidt…..
- 14. januar 2015 kl. 18:47 #6958
Thomas Funder
DeltagerDet er lykkedes de skøre englændere at svejse et bur sammen hvor hovedbøjlen er rigtig nok, dvs. til en venstrestyret bil. Men selv skråstiveren er til en højrestyret bil :dry:
Det betyder at buret nu *hverken* kan bruges til en vestre- eller højrestyret bil :angry: :ohmy: :blink:
Jeg er i dialog med forhandleren, det er vist en bytter 😉Man kan godt blive lidt træt…..
- 19. januar 2015 kl. 1:57 #6964
Thomas Funder
DeltagerSå er den gamle ude – så skal der fabrikeres nye motorophæng til 3S-GE’eren
…..nogen der mangler en *komplet* 4A-GE’er? :cheer:
- 19. januar 2015 kl. 11:08 #6965
Peter Kibsgård
Deltagerhvor er bajerne.. :whistle: det der kondivand er dårlig stil :laugh:
- 21. januar 2015 kl. 1:14 #6967
Thomas Funder
DeltagerBagefter :laugh:
Det med kondi var Dennis’ idé 🙂
- 21. januar 2015 kl. 16:03 #6968
bilvaskeren
DeltagerSer godt ud med lidt fremgang i projektet og ikke mindst værkstedshyggen… – sidstnævnte er meget vigtigere end alt det andet 🙂
- 22. januar 2015 kl. 11:04 #6969
Thomas Funder
DeltagerHørt til hygge og hjertevarme på værkstedet 🙂
..og a pro pos varme så er denne her lige landet: 850g varme og ventilation (en slags i hvert fald 🙂 )
- 28. februar 2015 kl. 12:31 #7013
Ralf Schultz
DeltagerCPU køler til ECU’en? :silly:
- 28. februar 2015 kl. 19:44 #7014
Thomas Funder
DeltagerHåber da den kommer til at gå stærkt, men ikke SÅ stærkt 😉
- 2. juni 2015 kl. 22:33 #7067
Thomas Funder
DeltagerSå er motoren gået igennem ….om den så er klar det vil vise sig 😉
- ForfatterIndlæg
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.