Problem fundet og løst :-)

Viser 5 svartråde
  • Forfatter
    Indlæg
    • #5207
      Thomas Funder
      Deltager

      Hej alle,

      Jeg havde jo en mindre olielækage :ohmy: under træffet, og jeg har lige tappet den resterende ½ liter af.

      Som flere havde foreslået var det en knækket slange til oliekøleren – den nederste ind mod kabinen.

      Jeg monterer nye slanger og “øre”-bånd på tirsdag, hælder olie på og ber’ en lille bøn til at der ikke er nogen dakke dak lyde når jeg starter den :dry: (…..og ja, jeg skal nok tørne den et par omgange uden tændkabel på inden ;-))

      I mellemtiden kan jeg så gå i gang med at fjerne de ca. 2 liter der sidder rundt omkring på motor og i motorrummet. :angry:

      Det resterende olie landede vist på familien Lip’s Opel – jeg beklager 🙂

    • #5209

      Super Thomas, jeg krydser fingre for dig.. 😉

      brug ikke motor rens :ohmy:
      men hellere petroleum eller lampeolie 😛
      fordi motorrens får alt til at irre bagefter, det er gift! :sick:

      B) Søren

    • #5215

      Det er godt at høre Thomas.. vi håber det bedste..

      Set fra den positive side, så ruster Lip´s Opel nok ikke lige med det første 😀

    • #5217
      Johnny Friis
      Keymaster

      Knækket slange…., hmmm, det var vel også 8 år gammel ? :laugh:

    • #5219
      Thomas Funder
      Deltager

      Det kan sgu nok ikke gøre det – når jeg nu tænker over det er det nærmere 10.

      Derfor:

      to change your oil hose!

      Jeg kan kun kraftigt opfordre til at skifte de to slanger INCL spændebånd!
      Det tar’ ikke en time at gøre og det vil glæde Opel ejere over hele landet :laugh:

    • #5225
      Thomas Funder
      Deltager

      Hvis nu der var nogen der rent faktisk kunne finde på at skfte olieslangerne så er res. nr. til de originale spændebånd:

      90460-01001

      Og der skal bruges 4 stk. 🙂

Viser 5 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.