Overvejelser omkring køb af mr2
- Dette emne har 12 svar og 8 stemmer, og blev senest opdateret for 12 år, 1 måned siden af Mikkel larsen.
- ForfatterIndlæg
- 17. september 2012 kl. 14:07 #5709Mikkel larsenDeltager
Hej
Jeg går lurer på om jeg skal købe mig MR2.
Som udgangspunkt er den gamle udgave mk1 inden første facelift jeg er mest lun på.
Men angående reservedele kan jeg forstå at der er nogle dele der efterhånden kan være svære at skaffe til 85-87 modellen, men hvordan står det til med 87-89 modellen og reservedele ?Mvh.mikkel
- 21. september 2012 kl. 21:17 #5718Mark S.Deltager
Hej ja den helt originale, det er altså bare varen, har selv en 85’er.
Jeg har altid været imponeret over at man kan få stort set alt hos toyota til så gammel bil, men der er sket et skred, visse dele er udgået, ikke helt sikker på hvor slemt det står til.
Men sammmenlignet med andre biler fra 85 tror jeg næppe du finder noget som er så let at vedligeholde. - 22. september 2012 kl. 10:33 #5719Dennis MaigaardDeltager
Hej.
Der er selvfølgelig en del ting der er udgået, det mest problematiske er nok traverserbeslag til baghjulsophæng. de ruster nemlig, og kan ikke længere skaffes ved toyota. Dog vil jeg gætte på at der bare er et spørgsmål om tid inden du kan købe dem uoriginalt på ebay, ligsom det også er tilfældet med de mest udsatte pladedele…De kan snildt skaffes fra england, men er for længst udgået ved toyota..
Ellers er der altid en i klubben der er igang med at slagte en bil, så gælder det om at holde sig til 😀
Så afsted, ud og prøv et par biler og se om det er noget for dig…
- 22. september 2012 kl. 18:24 #5720Lars PedersenDeltager
Vil klart anbefale dig at importere, 99% af de danske 85-86 modller er ikke det jord værd de står på.
Derimod kan du godt finde fine 87-89 modeller i danmark, da de fleste vel efterhånden er importeret indenfor de sidste 5-8 år
- 22. september 2012 kl. 18:58 #5721Dennis MaigaardDeltager
Jeg er tilbøjelig til at gi Splynk ret…
- 24. september 2012 kl. 10:09 #5722Thomas FunderDeltager
enig med ovenstående 🙂
…men bemærk, at nogle dele eksempelvis bag. traverser er nemmere at finde til 87+ (eller MK1b som nogen kalder den faceliftede AW11) så du skal kun vælge den første hvis du vil ha……ja, “den første”
…og selvfølgelige de små bremser, håndbremsen i den forkerte side, antenne i taget osv. 😉
- 24. september 2012 kl. 10:55 #5723Peter KibsgårdDeltager
øhh…. :ohmy: mig bekendt så sidder håndbremsen i førersiden/venster side, i den “gamle” (rigtige) model 85-86, OG IKKE OVER VED KÆLLINGENS PLADS. :woohoo: personligt vil jeg da hellere have håndbremsen inden for rækkevidde end askebægeret 😉
- 24. september 2012 kl. 13:30 #5724Mathias CarlslundDeltager
[quote=”peter k” post=5541]øhh…. :ohmy: mig bekendt så sidder håndbremsen i førersiden/venster side, i den “gamle” (rigtige) model 85-86, OG IKKE OVER VED KÆLLINGENS PLADS. :woohoo: personligt vil jeg da hellere have håndbremsen inden for rækkevidde end askebægeret ;)[/quote]
B) B) B) B) B) B) B)
- 24. september 2012 kl. 14:15 #5725Thomas FunderDeltager
Jo jooo 😀 det er da klart en fordel hvis man har korte arme 😉
- 24. september 2012 kl. 16:00 #5726Lars PedersenDeltager
[quote=”Thomas” post=5543]Jo jooo 😀 det er da klart en fordel hvis man har korte arme ;-)[/quote]
Savner “thumbs up” funktionen 👿
- 24. september 2012 kl. 17:57 #5727Annette BibbyDeltager
Hej
En 87’er er jo en langt bedre bil. Så vælg den, hvis du vil køre lange ture !!!.
På vor 87’er sidder håndbremserne iøvrigt nede ved baghjulene. Meget praktisk.
Mon ikke Thomas tænker på sin første sæbekassebil med en pind i midten som påskrabningsbremse. :laugh:
Det ville være rart, hvis det ærede bestyrelsesmedlem udviste fornøden omhu med sine produktbeskrivelser. (tak for sidst 😛 )
Annonym
- 24. september 2012 kl. 20:26 #5728Thomas FunderDeltager
[quote=”oleannette” post=5545] Det ville være rart, hvis det ærede bestyrelsesmedlem udviste fornøden omhu med sine produktbeskrivelser. (tak for sidst 😛 )
Annonym[/quote]
Det beklager jeg naturligvis :laugh:
MEN, for at bringe diskussionen tilbage på sporet:
Mikkel, som du kan fornemme er der en del venskabelig drillerier omkring hvilken version der er den bedste. Vælg derfor den bil du synes bedste om, og – som Dennis skrev – prøv nu endelig nogle stykker. Uanset hvad så får du en sjov bil, og melder du dig ind i klubben skal vi nok hjælpe med reservedele :laugh:
- 25. september 2012 kl. 22:08 #5730Mikkel larsenDeltager
Tak for alle jeres svar.
Tror også jeg hælder til at importere selvom det også er en smule besværligt ifht. afstand for at se dyret, men man må jo bare lave en lille ferie ud af det og ta konen med. Så er der også en til at kører vores nuværende bil hjem i DK 🙂
- ForfatterIndlæg
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.