Opsætning af undervogn, hvor?

Viser 4 svartråde
  • Forfatter
    Indlæg
    • #5414
      Lasse Dam
      Deltager

      Jeg er pt. ved at adskille undervognen på min MR2 for at få tingene elgalvaniserede eller på anden måde gået dem efter. Jeg kommer lidt i tvivl om, når man har haft alle tingene skildt ad under bilen, hvordan finder man så lige ud af at få tingene indstillet igen?

      Et alm. værksted kan jo lave en 4 hjuls udmåling på bilen, men der er lidt mere end en sporing i at få indstillet undervognen, er der ikke?

    • #5415
      Thomas Funder
      Deltager

      Hvis det “kun” er std. dele du bruger vil en komplet 4-hjulsudmåling være nok.

      Det skal dog bemærkes at ‘nogle’ værksteder siger “ja” til at de kan og vil indstille din MR2 og når du så dukker op viser det sig at de enten ikke har de komplette specifikationer, ikke var klar over at på MR2’eren skal camber/caster/sporing justere på *alle 4 hjul*, eller ikke ved hvordan de skal justere camber ordentligt (ved at dreje “klodsen med tappen”).

      De originale + TRD’s Street I og Street II specifikationer kan findes på nettet. Medbring evt. dem og bed dem justere ind efter det.

      Så spørg dig grundigt for inden du vælger værksted – det er altafgørende for at du har en bil der kører ordentligt at undervognen er justeret korrekt.

    • #5417
      Ralf Schultz
      Deltager

      +1 til Thomas’s indlæg.

      Jeg har selv stået hos Toyota og måtte forklare dem, hvad de skulle skrue på. :S

    • #5421

      thomas skrev : De originale + TRD’s Street I og Street II specifikationer kan findes på nettet.

      hvor ??? link.. :kiss:

    • #5423
      Thomas Funder
      Deltager

      LMGTFY :laugh:

      http://www.mr2.com/TEXT/MkI_TRD_Prep.html

      Phase One: STREET PERFORMANCE

      Results: Slight decrease in ride quality, improved handling,
      improved brakind 10-15 hp increase.

      TRD Springs
      TRD Adjustable Swaybars
      TRD Low pressure gas strut inserts
      TRD Brake pads
      TRD Brake line kit (drain and install ford type fluid)
      TRD Header and Exhaust System
      High Flow Air filter
      Recalibrate fuel injection system (See Engine Preparation Section)

      Reset alignment:

      Camber Front: -1 degree
      Camber Rear : -1 ”

      Caster : +6 ”

      Toe in Front: 1/16 in.
      Toe in rear : 1/8 in.

      Phase Two: AUTO CROSS, STREET PERFORMANCE AND ROAD RACE
      (Dependent upon class restrictions)

      RESULTS: Decrease in ride quality (lowers ride height 1.5-2 in.),
      dramatically improved handling, improved braking.

      Instead of phase one equipment:

      TRD High pressure gas stuts
      TRD Springs

      Reset Alignment:

      Camber Front: -2 degrees
      Camber Rear : -1 1/2 degrees

      Caster : +6 degrees

      Toe in front: 1/16 in. ( 1/8 in. out for auto cross)
      Toe in rear : 1/8 in. ( 1/16 in. out for auto cross)

      All phase one Modifications, Plus:

      TRD Urethane Bushings
      ” Front and Rear strut tower braces
      ” Negative camber blocks
      ” Front and Rear adjustable camber kits
      ” Engine Modifications ( see Engine Modifications section)
      ” Light weight fly wheel
      ” Heavy Duty Clutch
      ” LSD
      ” Performance Ratio Ring and pinion Set
      ” Close ratio transmission gear set

Viser 4 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.