Olie

Viser 5 svartråde
  • Forfatter
    Indlæg
    • #6633
      Johnny Johansen
      Keymaster

      Hej igen, her endnu et spørgsmål fra MR2 Noob’en (Nybegynderen)

      Da jeg købte bil blev jeg anbefalet “kraftigt” at køre på Castrol 10w60 edge sport
      altså præcis denne:
      http://www.ebay.com/itm/CASTROL-EDGE-10W60-SPORT-FOR-HIGHLY-STRESSED-COMPETITION-ENGINES-1LTR-/231002524802?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item35c8d2cc82

      Problemet er bare at den ikke rigtig er til at støve op i DK.

      Den “alm” 10w60 Edge Professionel og TWS MotorSport sluger den som en Italiano sluger spagetti. Og her i slutningen af sæsonen begyndte den ikke at ville holde turbo trykket.

      Jeg er blevet anbefalet at prøve at køre med Sunoco’s 10w60 sports Olie af tidligere ejere der først ombyggede til Kompressor model.

      Af en anden gut der køre noget fritids drift, anbefaler en sådan Olie:
      http://www.opieoils.co.uk/p-68899-fuchs-titan-race-pro-r-15w-50-ester-synthetic-engine-oil.aspx

      Er der andre der køre med højt ladetryk? Hvilken Olie køre i på?

    • #6636

      nu er højt ladetryk jo et vidt begreb :laugh: jeg kører på Texaco havoline alm mineralsk 20/50 (til benzin/diesel med og uden turbo) det koster bestemt ikke en formue, og jeg har da kørt 1,8 bar 😉

    • #6637
      Johnny Johansen
      Keymaster

      Hmm, tjaa, så burde det jo ikke være pga Olien.
      Men den brugere generel meget Olie når den køre på “alm” 10w60. 2 liter ved 5-6000 km

      Måske har motoren bare ikke været helt varm, så stemplet ikke har udvidet sig lidt, det skete først ved slutning af sæsonen når temperatuen faldt ned omkring 7-10grader. Det er kun skete nogle få gange.

      Blokken er vist Opboret og med nye smedet stempler.

      I må gerne grine hvis jeg er fuld af vrøvl :laugh:

    • #6638

      Paraplyer og ventilstyr… Kender du deres alder og tilstand?

    • #6639
      Johnny Johansen
      Keymaster

      Fisk…. :unsure:

      Ved om det her dækker over det:

      Motor er komplet renoveret med opboret blok, nye stempler, ringe, lejer, pakninger, topstykke renoveret og trykprøvet for 2 år siden og har kørt få km siden

    • #6653

      Hvis der er brugt uoriginale pakninger kan disse være gået i fordærv .
      Det har jeg prøvet!
      Kun originale dele fremover!

Viser 5 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.