Olie
- Dette emne har 5 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 11 år siden af
Søren Pedersen.
- ForfatterIndlæg
- 10. februar 2014 kl. 12:37 #6633
Johnny Johansen
KeymasterHej igen, her endnu et spørgsmål fra MR2 Noob’en (Nybegynderen)
Da jeg købte bil blev jeg anbefalet “kraftigt” at køre på Castrol 10w60 edge sport
altså præcis denne:
http://www.ebay.com/itm/CASTROL-EDGE-10W60-SPORT-FOR-HIGHLY-STRESSED-COMPETITION-ENGINES-1LTR-/231002524802?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item35c8d2cc82Problemet er bare at den ikke rigtig er til at støve op i DK.
Den “alm” 10w60 Edge Professionel og TWS MotorSport sluger den som en Italiano sluger spagetti. Og her i slutningen af sæsonen begyndte den ikke at ville holde turbo trykket.
Jeg er blevet anbefalet at prøve at køre med Sunoco’s 10w60 sports Olie af tidligere ejere der først ombyggede til Kompressor model.
Af en anden gut der køre noget fritids drift, anbefaler en sådan Olie:
http://www.opieoils.co.uk/p-68899-fuchs-titan-race-pro-r-15w-50-ester-synthetic-engine-oil.aspxEr der andre der køre med højt ladetryk? Hvilken Olie køre i på?
- 11. februar 2014 kl. 2:12 #6636
Peter Kibsgård
Deltagernu er højt ladetryk jo et vidt begreb :laugh: jeg kører på Texaco havoline alm mineralsk 20/50 (til benzin/diesel med og uden turbo) det koster bestemt ikke en formue, og jeg har da kørt 1,8 bar 😉
- 11. februar 2014 kl. 16:23 #6637
Johnny Johansen
KeymasterHmm, tjaa, så burde det jo ikke være pga Olien.
Men den brugere generel meget Olie når den køre på “alm” 10w60. 2 liter ved 5-6000 kmMåske har motoren bare ikke været helt varm, så stemplet ikke har udvidet sig lidt, det skete først ved slutning af sæsonen når temperatuen faldt ned omkring 7-10grader. Det er kun skete nogle få gange.
Blokken er vist Opboret og med nye smedet stempler.
I må gerne grine hvis jeg er fuld af vrøvl :laugh:
- 11. februar 2014 kl. 21:21 #6638
Søren Pedersen
DeltagerParaplyer og ventilstyr… Kender du deres alder og tilstand?
- 11. februar 2014 kl. 21:31 #6639
Johnny Johansen
KeymasterFisk…. :unsure:
Ved om det her dækker over det:
Motor er komplet renoveret med opboret blok, nye stempler, ringe, lejer, pakninger, topstykke renoveret og trykprøvet for 2 år siden og har kørt få km siden
- 13. marts 2014 kl. 0:53 #6653
Søren Pedersen
DeltagerHvis der er brugt uoriginale pakninger kan disse være gået i fordærv .
Det har jeg prøvet!
Kun originale dele fremover!
- ForfatterIndlæg
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.