NY/Renovering af TURBO
- Dette emne har 6 svar og 7 stemmer, og blev senest opdateret for 11 år, 6 måneder siden af Lars B. Christensen.
- ForfatterIndlæg
- 10. marts 2013 kl. 21:25 #6110john FristrupDeltager
Hey drenge og piger.
jeg har en mr2 fra 91 hvor jeg har lagt en caldina motor i med 260hk og nu vil jeg gerne havde noget mere spark i den (400hk) har snakket med turbo dk og han mener godt han kan få 400 hk ud af den turbo ved at sætte andre lejer og nogle andre stumper. er der nogen der kan hjælpe mig eller kender nogen der kan om jeg skal renovere eller købe en ny. fordelen ved at bruge den gamle skal jeg ikke lave en helt masse om. håber i kan hjælpe mig ………!!!!!
- 10. marts 2013 kl. 23:45 #6111Peter KibsgårdDeltager
uden at kende den turbo du har, vil jeg råde dig til at få en større på.
jeg har prøvet små turboer, de gir en masse varme, stor turbo = større effekt. køb en med en ordenlig kompressor, og hvor du kan skifte turbinehus i forskellige størrelser, så kan du gearer den som det passer dig bedst, jeg kører uden wastegate, men med overtrykventil i indsugning, det gir ingen spild af udstødningsgas før fuld ladetryk, og helt flad ladetryks kurve - 11. marts 2013 kl. 17:48 #6112Thomas FunderDeltager
Jeg ved ikke en sk… om turbo’er – men som sædvanlig skal det da ikke afholde mig fra at kommentere 😉 :laugh:
Af diverse fora fremgår det, at mange bytter CT20b’en (som du vist har på Caldina’en) ud med en TD-06. Du kan få bedre Garret enheder – eks. GT28 – men prisen er også en *helt* anden 😉
…ellers: “Hvad Peter sagde” :laugh: :laugh:
- 15. marts 2013 kl. 10:13 #6115Michael H. DyremoseDeltager
B) …ellers: “Hvad Peter sagde” 😉
Dog skal den heller ikke være FOR stor… :ohmy:
- 15. marts 2013 kl. 10:39 #6116Christian RasmussenDeltager
Rekorden på en stock ct20b ee vist 350rwhk. Tjeck noshoes 3sgte, sidder på mobil, kan være jeg husker forkert. Turbomotor har en opgraderet ct20b. Har selv lige tabt min 3s til for varm luft… Det var en opgradet ct26 med noger større kompressorhus. Det bliver gt30 eller gt35 nu.
- 18. marts 2013 kl. 12:16 #6119AnonymInaktiv
Skal du have ny turbo, så kan jeg anbefale Turbonetics seneste turboladere med forged billet wheel.
Jeg har en kammerat, der har bygget sådan en lader på hans 3sgte gen2 motor. Jeg kan love for den sparker røv og den er blevet målt til 410 hk. Motoren er blevet en anelse mere momentsvag ved lave omdregninger sammenlignet med standard, men det er helt klart en genial turbo, som ikke har så meget turbotøven takket være billet hjulet. Jeg kan ikke huske, hvilket trim hans turbo har. - 20. marts 2013 kl. 16:11 #6120Lars B. ChristensenDeltager
[quote=”Jeffrey Retslov” post=5939]Skal du have ny turbo, så kan jeg anbefale Turbonetics seneste turboladere med forged billet wheel.
Jeg har en kammerat, der har bygget sådan en lader på hans 3sgte gen2 motor. Jeg kan love for den sparker røv og den er blevet målt til 410 hk. Motoren er blevet en anelse mere momentsvag ved lave omdregninger sammenlignet med standard, men det er helt klart en genial turbo, som ikke har så meget turbotøven takket være billet hjulet. Jeg kan ikke huske, hvilket trim hans turbo har.[/quote]Jeffrey…… pictures and specifications……. :kiss:
- ForfatterIndlæg
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.