Ny AW11 :-)
- Dette emne har 3 svar og 4 stemmer, og blev senest opdateret for 11 år, 11 måneder siden af
Dennis Maigaard.
- ForfatterIndlæg
- 7. juni 2011 kl. 22:50 #3776
Thomas Hindsberg
DeltagerHejsa alle 🙂
Jeg ved godt man skal have en mr2 for at blive medlem herinde men kan ikke rigtig finde andre steder på nettet hvor man kan finde nogle seriøse henvendelser… og jeg tænker her er muligheden ? Håber stadig i vil hjælpe..?
Jeg har kigget meget på en AW11 model fra 85 og er blevet en hel del forelsket i denne på dette link 🙂
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/toyota/mr2/16-gt/770246
Hilsen forhåbelig en snart ejer af en AW11 🙂
- 7. juni 2011 kl. 23:30 #3779
Casper Mysling
DeltagerLæs dette igennem, så du ved hvad du skal kigge efter når du kigger på MR2.
Der findes en del renoverede biler som naturligt nok er af svingende “kvalitet”
Derudover er der også en del der er renoveringsklar.Kender ikke bilen på linket, men en helt standart AW11 til 55.000,- skal være i RIGTIG god stand. De virkelig fine eksemplarer som måske oven i købet har kompressormotor eller lign, dyre modificeringer handels ofte i prisleje 55-65.000,- Nogle dog også væssentligt mere.
I den anden ende af skalaen findes der biler fra omkring 10.000,- der så tilgengæld kræver MEGET arbejde.
PS; du behøver ikke eje en MR2 for at være medlem, så bare meld dig ind.
- 8. juni 2011 kl. 10:05 #3780
Thomas Funder
DeltagerFor det første: du er meget velkommen selv om du endnu ikke har en MR2 – faktisk vil jeg mene at du gør det helt rigtie og spør’ os inden du køber :laugh: Du finder ikke en større samling MR2-hoveder end herinde 😉
Der er ingen tvivl om at rust er det største prblem med MR2’eren – kender du evt. en pladesmed så stik ham et per flasker rødvin og tag ham med ud og kig. Kig specielt efter:
- Skærmkanter – ofte vil de allerede være blevet repareret een gang – kig godt efter om det er lavet ordentligt
- Omkring forruden – både oppe (som regel midt på taget) og nede ved torpedopladen
- Baggagerum – løft måtterne og check især i siderne ved inderskærmen
- Tryk forsigtigt på positionslygterne – knaser det er det lig en ny ‘bjælke’ i forkofangeren
- Paneler?
- “Trekanterne” foran baghjulene
Derudover:
- Gearkasse – går den godt i alle gear – bevæger gearstangen sig (for meget) ved speederslip i 5. gear
- Generator – hyler den?
- De sorte lister rundt omkring c-stolpen – er de hele? de er dyre at udskifte.
- Motor – lyder den sund? Kan du mærke et mærkbart skift i ydelse og lyd omkring 4500-4700 o/min
- Hvis det er en targa model – er taget tæt? (Det er det nok ikke 😉 )
- Kabine – er førersædet ‘siddet i stykker’? Originaldele kan ikke fås mere
- Kabine – er gulvtæppet slidt igennem? Originaldele kan ikke fås mere
For ikke at skræmme dig helt væk, skal det lige nævnes at en ‘klok’ lyd fra forenden nemt at fikse 🙂
God fornøjelse – og go’ jagt :laugh:
PS: Hvor i landet er du?
- 8. juni 2011 kl. 11:19 #3782
Dennis Maigaard
Deltagernogen burde da kunne huske den der.. det er en tidligere klubbil..jvf bagrudestreamer
- ForfatterIndlæg
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.