MR2 vil ikke starte

Viser 18 svartråde
  • Forfatter
    Indlæg
    • #4154

      Hejsa, jeg har lige købt en MR2 fra 1989 (min første MR2) som ikke vil starte men kan køre på det der start hjælp på dåse når det bliver spray ind i den så kan den godt.

      Har prøvet at skrue den bolt løs ved filter får at se om der kom benzin og det gør der ikke så jeg har en idé om det måske kunne være pumpen, kan det ikke passe at man kan finde et stik til pumpen ind ved gearskrift og der skal vel være strøm på den ene ledning? har målt med en prøve lampe og der er lys på den blå ledning og hvad så her fra, hvordan kommer man ned til pumpen skal man have tanken ned?

      Kom gerne med andre ting der kan prøves da jeg er ny ejer af sådan en dejlige bil og ikke ved så meget om MR2 endnu, køre selvfølige også Toyota til hverdag..

    • #4155

      Jeps tanken skal ned for at skifte pumpe… er ikke så slemt når man først er i gang.,, men stadig soggy 😀

      du kan aktivere pumpen ved at luse b+ og Fp i diagnose stikket i motorrummet. og sætte tænding på.. så skal pumpen køre(hvis den virker) 😀

      Kontroller Efi sikringen i sikringsboksen i motorrummet.. den kan også drille

      HOV.. og tillykke med vognen 😀

    • #4157

      Det sucks big time…

      Husk at du skal pille stikket til tankmåleren etc. af inde i bilen ved at fjerne midterkonsollet ellers koster det dig et sik og nogle ledninger.

      Kongratu med bilen.

      Søren

    • #4158
      Thomas Funder
      Deltager

      [quote=”Michael Ingemann” post=3959]men kan køre på det der start hjælp på dåse når det bliver spray ind i den så kan den godt.[/quote]

      …æh…..hvis jeg forstår dig rigtigt så kan den godt køre hvis den først får startspray? Så villi jeg umiddelbart tro at din pumpe kører men at det er koldstartsfejl eller tændingsfejl?!

      Det er i hvert fald nemmere at checke end at skifte den %#^*]~>$#% pumpe 🙂

      …..og ja tilykke med den! 😀

    • #4159

      koldstartsdysen…

      min kunne ikke starte efter at dysen var defekt.

      Så prøv at tjekke den.

      Hilsen Søren

    • #4180

      Super dejligt at der er nogle der giver at kommer med forslag til hvad jeg kan gør/afprøve. Har også prøvet at skrue den bolt løs der sidder på benzin filter og der kommer ikke noget benzin ud her!!

    • #4181
      Thomas Funder
      Deltager

      Har du prøvet at luse benzinpumpen i diag. stikket som Dennis foreslog? …..og evt. samtidig måle i stikket under centerkonsollen om den får forsyning?

      Men det er rigtig forstået at når først den er startet så kører den ok ikk’ ??

    • #4185

      Jeg tror ikke den kan starte Thomas.. den kan vist kun hoste lidt på æter…

    • #4186

      Det er helt rigtigt den kan ikke starte kun på æter men den køre lige så længe man vil spray æter ind. Skal her i weekenden prøve det af det med en lus. Kan sådan en pumpe sætte sig fast så når/hvis man tag den op og slå lidt på, kan den at så kommer til at virke igen?

    • #4187

      Hvis pumpen er halvdefekt så køb nu bare en ny pumpe…

      Når først du har haft tanken nede een gang så gider du ikke gøre det igen….

    • #4188
      Thomas Funder
      Deltager

      HELT enig! Den forp…… pumpe er nok det mest irreterende man overhovedet kan skifte på en MR2 :dry:

    • #4189
      Stig Treldal
      Deltager

      Varmeapperat på en aw11 er heller ikke specielt sjovt!.

      Benzinpumpen er også ganske træls specielt på den faceliftede model 🙁

      Husker jeg forkert eller kan viskermotoren ikke også drille lidt, at få ud?

      Men hvordan de tre reparationer skal fordeles på en top 3 må være op til den enkelte 🙂

    • #4202

      hvorfor er den extra iriterende på den faceliftede model?

    • #4203
      Stig Treldal
      Deltager

      Nu er det efterhånden noget tid siden jeg har skiftet en sådan pumpe, men har skiftet på både en fra 1995 ( skiftede den i 1992 og for nogle år siden på en fra 1988 og der var flere slanger at holde styr på på 88’eren mener bla tankudluftningen var anderledes synes jeg har hørt fra andre det er en smule lettere på 85/86 modellerne. Men det er altså slet ikke umuligt men du skal finde en lift og få en kammerat til, at hjælpe så skal det nok gå 🙂

    • #4204

      okay.
      og der er ikke nogle der kan lave en lille liste over hvilke rækkefølge tingene skal skilles ad?

    • #4207

      Så er tanken kommet ned og jeg havde prøvet at sætte strøm (Blå er plus og Hvid er stel vil jeg tro) til den inden jeg gik i gang og der kørte den ikke jeg kunne ikke høre den, har også prøvet den helt ned ved pumpen efter jeg har haft den op af tanken og der sker ikke noget. Hvordan ser i på det med at sætte en brugt i kan se der er en her inde der har en og ligge er det godt eller skal man sætten en ny på? har i en idé om havde den koster ca. ?

    • #4214

      det kommer an på om du synes du gider at gøre det igen?

      Ny pumpe = garanti for at du ikke kommer til at skifte den igen

      Gammel pumpe = risiko for at du (måske snart) kommer til at pille tanken ned igen.

      Snak med toyota om hvad en ny koster, meld dig evt ind i http://www.mr2-driversclub.dk som betalende medlem og få rabatten ved toyota Herning.

      Det er kun dig der kan afgøre det.. men havde jeg tanken nede sparede jeg ikke de par kroner….

    • #4216
      Thomas Funder
      Deltager

      [quote=”Michael Brix-Thomsen” post=4009]okay.
      og der er ikke nogle der kan lave en lille liste over hvilke rækkefølge tingene skal skilles ad?[/quote]

      Bortset fra at tappe det meste af benzinen af, giver resten næsten sig selv. Det er ikke fordi det er særlig kompliceret der er bare ingen plads – du kender måske det med at få gamle indgroende slanger af rør (det koster som regel knohud 😉 her kræver det bare smalle hænder med 3 håndled 🙂

    • #4236

      Så er pumpe og tanken på igen og den skulle bare dreje en 7-8 gange så kom der gang i den super. Helt rigtigt der er ikke meget plads men det gik så nu kan jeg komme ud og prøve den første tur i en MR 2 det skal nok blive godt:O) Tak for hjælpen med de svar der er kommet det hjælpe da en på vej..

Viser 18 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.