MR2 vil ikke starte
- Dette emne har 18 svar og 6 stemmer, og blev senest opdateret for 13 år, 7 måneder siden af
Michael Ingemann.
- ForfatterIndlæg
- 27. august 2011 kl. 21:43 #4154
Michael Ingemann
DeltagerHejsa, jeg har lige købt en MR2 fra 1989 (min første MR2) som ikke vil starte men kan køre på det der start hjælp på dåse når det bliver spray ind i den så kan den godt.
Har prøvet at skrue den bolt løs ved filter får at se om der kom benzin og det gør der ikke så jeg har en idé om det måske kunne være pumpen, kan det ikke passe at man kan finde et stik til pumpen ind ved gearskrift og der skal vel være strøm på den ene ledning? har målt med en prøve lampe og der er lys på den blå ledning og hvad så her fra, hvordan kommer man ned til pumpen skal man have tanken ned?
Kom gerne med andre ting der kan prøves da jeg er ny ejer af sådan en dejlige bil og ikke ved så meget om MR2 endnu, køre selvfølige også Toyota til hverdag..
- 27. august 2011 kl. 21:58 #4155
Dennis Maigaard
DeltagerJeps tanken skal ned for at skifte pumpe… er ikke så slemt når man først er i gang.,, men stadig soggy 😀
du kan aktivere pumpen ved at luse b+ og Fp i diagnose stikket i motorrummet. og sætte tænding på.. så skal pumpen køre(hvis den virker) 😀
Kontroller Efi sikringen i sikringsboksen i motorrummet.. den kan også drille
HOV.. og tillykke med vognen 😀
- 28. august 2011 kl. 0:30 #4157
Søren Pedersen
DeltagerDet sucks big time…
Husk at du skal pille stikket til tankmåleren etc. af inde i bilen ved at fjerne midterkonsollet ellers koster det dig et sik og nogle ledninger.
Kongratu med bilen.
Søren
- 28. august 2011 kl. 10:52 #4158
Thomas Funder
Deltager[quote=”Michael Ingemann” post=3959]men kan køre på det der start hjælp på dåse når det bliver spray ind i den så kan den godt.[/quote]
…æh…..hvis jeg forstår dig rigtigt så kan den godt køre hvis den først får startspray? Så villi jeg umiddelbart tro at din pumpe kører men at det er koldstartsfejl eller tændingsfejl?!
Det er i hvert fald nemmere at checke end at skifte den %#^*]~>$#% pumpe 🙂
…..og ja tilykke med den! 😀
- 28. august 2011 kl. 15:34 #4159
Søren Pedersen
Deltagerkoldstartsdysen…
min kunne ikke starte efter at dysen var defekt.
Så prøv at tjekke den.
Hilsen Søren
- 30. august 2011 kl. 12:50 #4180
Michael Ingemann
DeltagerSuper dejligt at der er nogle der giver at kommer med forslag til hvad jeg kan gør/afprøve. Har også prøvet at skrue den bolt løs der sidder på benzin filter og der kommer ikke noget benzin ud her!!
- 30. august 2011 kl. 13:42 #4181
Thomas Funder
DeltagerHar du prøvet at luse benzinpumpen i diag. stikket som Dennis foreslog? …..og evt. samtidig måle i stikket under centerkonsollen om den får forsyning?
Men det er rigtig forstået at når først den er startet så kører den ok ikk’ ??
- 31. august 2011 kl. 9:17 #4185
Dennis Maigaard
DeltagerJeg tror ikke den kan starte Thomas.. den kan vist kun hoste lidt på æter…
- 31. august 2011 kl. 12:02 #4186
Michael Ingemann
DeltagerDet er helt rigtigt den kan ikke starte kun på æter men den køre lige så længe man vil spray æter ind. Skal her i weekenden prøve det af det med en lus. Kan sådan en pumpe sætte sig fast så når/hvis man tag den op og slå lidt på, kan den at så kommer til at virke igen?
- 31. august 2011 kl. 12:24 #4187
Dennis Maigaard
DeltagerHvis pumpen er halvdefekt så køb nu bare en ny pumpe…
Når først du har haft tanken nede een gang så gider du ikke gøre det igen….
- 31. august 2011 kl. 15:34 #4188
Thomas Funder
DeltagerHELT enig! Den forp…… pumpe er nok det mest irreterende man overhovedet kan skifte på en MR2 :dry:
- 31. august 2011 kl. 17:56 #4189
Stig Treldal
DeltagerVarmeapperat på en aw11 er heller ikke specielt sjovt!.
Benzinpumpen er også ganske træls specielt på den faceliftede model 🙁
Husker jeg forkert eller kan viskermotoren ikke også drille lidt, at få ud?
Men hvordan de tre reparationer skal fordeles på en top 3 må være op til den enkelte 🙂
- 3. september 2011 kl. 19:31 #4202
Michael Brix-Thomsen
Deltagerhvorfor er den extra iriterende på den faceliftede model?
- 4. september 2011 kl. 8:50 #4203
Stig Treldal
DeltagerNu er det efterhånden noget tid siden jeg har skiftet en sådan pumpe, men har skiftet på både en fra 1995 ( skiftede den i 1992 og for nogle år siden på en fra 1988 og der var flere slanger at holde styr på på 88’eren mener bla tankudluftningen var anderledes synes jeg har hørt fra andre det er en smule lettere på 85/86 modellerne. Men det er altså slet ikke umuligt men du skal finde en lift og få en kammerat til, at hjælpe så skal det nok gå 🙂
- 4. september 2011 kl. 9:05 #4204
Michael Brix-Thomsen
Deltagerokay.
og der er ikke nogle der kan lave en lille liste over hvilke rækkefølge tingene skal skilles ad? - 5. september 2011 kl. 9:13 #4207
Michael Ingemann
DeltagerSå er tanken kommet ned og jeg havde prøvet at sætte strøm (Blå er plus og Hvid er stel vil jeg tro) til den inden jeg gik i gang og der kørte den ikke jeg kunne ikke høre den, har også prøvet den helt ned ved pumpen efter jeg har haft den op af tanken og der sker ikke noget. Hvordan ser i på det med at sætte en brugt i kan se der er en her inde der har en og ligge er det godt eller skal man sætten en ny på? har i en idé om havde den koster ca. ?
- 5. september 2011 kl. 12:54 #4214
Dennis Maigaard
Deltagerdet kommer an på om du synes du gider at gøre det igen?
Ny pumpe = garanti for at du ikke kommer til at skifte den igen
Gammel pumpe = risiko for at du (måske snart) kommer til at pille tanken ned igen.
Snak med toyota om hvad en ny koster, meld dig evt ind i http://www.mr2-driversclub.dk som betalende medlem og få rabatten ved toyota Herning.
Det er kun dig der kan afgøre det.. men havde jeg tanken nede sparede jeg ikke de par kroner….
- 5. september 2011 kl. 15:25 #4216
Thomas Funder
Deltager[quote=”Michael Brix-Thomsen” post=4009]okay.
og der er ikke nogle der kan lave en lille liste over hvilke rækkefølge tingene skal skilles ad?[/quote]Bortset fra at tappe det meste af benzinen af, giver resten næsten sig selv. Det er ikke fordi det er særlig kompliceret der er bare ingen plads – du kender måske det med at få gamle indgroende slanger af rør (det koster som regel knohud 😉 her kræver det bare smalle hænder med 3 håndled 🙂
- 12. september 2011 kl. 9:09 #4236
Michael Ingemann
DeltagerSå er pumpe og tanken på igen og den skulle bare dreje en 7-8 gange så kom der gang i den super. Helt rigtigt der er ikke meget plads men det gik så nu kan jeg komme ud og prøve den første tur i en MR 2 det skal nok blive godt:O) Tak for hjælpen med de svar der er kommet det hjælpe da en på vej..
- ForfatterIndlæg
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.