MR2 valg
- Dette emne har 8 svar og 5 stemmer, og blev senest opdateret for 13 år, 5 måneder siden af Søren Pedersen.
- ForfatterIndlæg
- 27. juli 2011 kl. 16:32 #3983John FrederiksenDeltager
Hej,
Jeg tænker på at købe en tidlig MR2, alså den første model.
Jeg vil ikke ha’ en targa.Hvad for en årgang skal jeg vælge?
Jeg kan se at mange har glas soltag, var de sådan fra fabrikken, eller er de efter monteret? - 27. juli 2011 kl. 17:25 #3984Dennis MaigaardDeltager
Nu er jeg een af de få der har haft alle muligheder inden for tagkonfiguration af aw11. Hver model har sin styrker og svagheder. De er fra fabrik lavet som targa, glassoltag og fast tag.
Hvorfor har du fravalgt targa?
fast tag : stiv karosse, super til trackdays, aldrig utæt, giver en dejlig lille og sporty kabine.
Soltag : lidt mindre stiv karosse, soltaget kan tages ud og placeres ude i foreste bagagerum (kun ved originalt soltag) Originalt soltag er ALDRIG utæt. + point for at det både kan tages helt ud eller vippes op.
Targa : Max coolness effekt, ofte utæt, selv med nye lister/targatage. Dem der påstår deres targa ALDRIG har dryppet vand lyver ;-D . Et andet irretationsmoment er at man kun enten kan ha tagene i eller ude, der er ingen mellemvej.. bliver man overrasket af en byge med tagene af…så bliver man våd inden de er kommet på. men stadig…targa er superfedt på en høj sommerdag.. Targa har en smule højere vægt pga forstærkninger i bunden… om det kan mærkes i det virkelige liv…tjaaa næppe
ligenu har jeg en 85 med fast tag (for 2. gang) og den er altså (i min bog ihvertfald) den originale og uspolerede mr2. ikke så meget gejl, bare en sjov gocart. I de 2 soltagsmodeller jeg har haft, har jeg altid prøvet at snyde mig selv til at tro det var jo næsten en targa…. men det bliver det aldrig… man bliver tilgengæld aldrig våd inde i bilen.
Hver model har som sagt sine fordele og ulemper, og du må prøve at pejle dig ind på hvad du vægter højest – en cruiser til strandvejen? – så er det targa. Hvis du er ligeglad med coolness effekt så snup en med soltag – det er langt hen ad vejen mere praktisk. Hvis du går op i hvad der en dag bliver den rigtige mr2 klassikker, så find dig en tidlig 85 fast tag.
Nu bliver jeg sikkert nakkeskudt af en masse (ikke mindst splynk) 😀
Maigaard
- 27. juli 2011 kl. 18:28 #3985John FrederiksenDeltager
Tak for svar.
Jeg har en convertible (Corvette fra 1969), så ikke mere utæt tag til mig 🙂
Enig, det er fint en sommer dag. Men jeg ønsker mig en fin driver, uden tæt tag. Og en rigtigt klassiker.
Kan man fine en 1985 med A/C?
Hvad er ca. prisen for en DK bil til renovering, og hvad er prisen for en fin bil (1985-86)
Og hvordan er det med stumper til MR2, kan de findes? - 27. juli 2011 kl. 19:25 #3986Dennis MaigaardDeltager
Til renovering kan de findes fra 10 klik og op, hvis de skal være i ok fin stand er vi omkring 35 og op.. cirka…
Ac findes, men det er efterhånden sjældent..
De fleste stumper kan stadig fås ved toyota, dog begynder der at komme huller i kataloget.
Ellers er der selvfølgelig mulighed for at spørge medlemmer her på forummet(som nok oftest er der der vil gi pote 😀 ) og ebay…alternativt kan man hente en reservedelsvogn i tyskland.
- 27. juli 2011 kl. 19:39 #3987Annette BibbyDeltager
Fra 2 løgnhalse.
Vi har en targa AW11 1987. Vi ved godt at den er utæt, det har Søren sagt, så det må jo passe.
Hver gang vi har været ude at kære i regnvejr må vi, når vi kommer hjem, ned på gulvet og lede efter Sørens sø. Vi har ikke fundet den endnu!!
Problemet er måske, at nogle MR2 AW11 med targatag er kørt som død og djævel og dermed blevet blot en anelse skæve. Og dermed utætte. Vores har måske været kørt af en ældre dame. Eller også skyldes tætheden de nymonterede koniske, (originale Toyota) styrefiduser til tagets fastgørelses tapper.
Køb roligt en targa.
Mvh
Oleannette
- 27. juli 2011 kl. 21:20 #3988Dennis MaigaardDeltager
ja ok .. 9 ud af 10 så 😛
- 28. juli 2011 kl. 5:53 #3989Lars PedersenDeltager
nakkeskudt, nah,, men et spark i bunden kan der da altid bive til,,
vil såmænd ikke gå i rette med meget af det du har “postuleret”.
dog,, den der med en lille sporty kabine,,well de er og bliver ens næsten indvendigt,, når dækpladerne er monteret, tagra/fast tag er helt ens,, dog kan du være sikker på at targaen har sort tag, og bedre solskygger.
kabine designet,, tjae, nogen vil have moderen,, jeg vil helst have datteren 😉 (shh ingen kommentarer)hvilken bliver klassiker,,,tjae (ingen?), svært at sige, dog mener jeg der er lidt mere bil i den faceliftede model, men det er og bliver en smags sag = jeg har smag du har ikke :woohoo:
personligt mener jeg jo at jeg har den eneste rigtige kombination nu, faceliftet us model med fast tag.. som jo alligevel nok ender med at blive solgt da gnisten er væk :sick:
- 28. juli 2011 kl. 5:55 #3990Lars PedersenDeltager
[quote=”Dennis Maigaard” post=3793]ja ok .. 9 ud af 10 så :P[/quote]
10 ud af 9 :silly:
bevares de asymetriske styre huller hjælper,,,,,lidt
- 28. juli 2011 kl. 11:10 #3991Søren PedersenDeltager
[quote=”Annette Bibby” post=3792]
Fra 2 løgnhalse. :cheer:Vi har en targa AW11 1987. Vi ved godt at den er utæt, det har Søren sagt, så det må jo passe.
[/quote]
Ja det er kun et spørgsmål om at se eller ikke “at ville se” :kiss:
Glæd i jer kun over ikke at have en “normal” Targa.
Men men men det er en livsstil, nu kører min også kun i regnvejr hvis træf arrangørerne glemmer at bestille godt vejr :ohmy:
With all my love to U all Søren :kiss:
- ForfatterIndlæg
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.