mr2 aw11 gearkasse spørgsmål

Viser 21 svartråde
  • Forfatter
    Indlæg
    • #3773

      jeg står og skal have en ny gearkasse i min mr2 aw11, da mit 4er gear er røget sig en tur 🙁
      jeg har læst at gearkassen fra 87- skulle være stærkere, er der noget om det ?
      passer en gearkasse fra en corolla med 4age ?

    • #3774

      Hej M power

      Jeg er sikker på klubens gearkasse guru kan svare på de spørgsmål. Han har lige lavet min til ug… den kører som aldrig før.
      Så Bjørn vi venter…GG B) B) 🙂 😉
      Men har hørt noget om at de skulle være bedre men ved ikke med hvad.
      Men mon ikke bjørn har noget på lager hvis du mangler en ny “spurre edition” gear kasse.
      Hilsen Carsten.

    • #3775

      Har en til at ligge fra en 87` hvis du mangler!

    • #3787

      [quote=”MRI” post=3580]Har en til at ligge fra en 87` hvis du mangler![/quote]

      km stand
      generel stand
      hvor i landet

    • #3788

      du kan ringe til mig 28606379

    • #3795

      Hej

      Jeg har også en gearkasse til salg fra en 1989 km 212.000
      5 gear er ok

      Varen er i Herning

      Ring på 24829837 Hvis det er noget

      Henning

    • #3802
      Bjørn Spure
      Deltager

      Det er rigtigt at 87gearkassen (C52) er stærkere, men vil mene at får man en ny renoveret kan det være lige meget, om det er en C50 eller C52, dette er selvfølig ud fra at man kun har et lille kørsels behov eks. 5tkm om året ja så tager det 20år enden den har kørt 100tkm og da de fleste c50 køre langt over 100tkm så kan det vist være lige meget hvilken man har.

      Du kan godt bruge en fra en corolla, du skal bare bruge midten af den gamle gearkasse så du får gear vælgeren ud på den rigtige side.

      mvh Bjørn

    • #3806
      Lars Pedersen
      Deltager

      det kan gøres meget lettere, ved at bore ind fra den anden side, og bruge mr2 gearvælgeren,

      og en prop i enden,,,quickfix 😉

      og igen, der er æ´en vits

    • #3829

      hej igen 🙂
      står det tydeligt på gearkassen om det er en c50 eller c52 ?
      hvis det gør hvor på gearkassen står det ?

    • #3831
      Bjørn Spure
      Deltager

      Du kan se det ved at du kun kan sætte starteren under udstødningen på C50
      på C52 kan du sætte den både under udstødningen og unde indsugningen.
      det jeg mener er at på C52 er der to buer støbt i koblingshuset det er der ikke i C50
      håber det giver mening
      MVH Bjørn

    • #3832
      Lars Pedersen
      Deltager

      Bjørn, i folkemunde kaldes de ikke “buer” 😉

    • #3833
      Thomas Funder
      Deltager

      Næh, de kaldes for …..ører!

      Derfor kaldes C52 også for Mickey Mouse gearkassen :laugh:

    • #3836

      super 🙂

    • #3891

      hej igen.

      så fik jeg hentet en fin C52 gearkasse hos henning, så nu kan min C50 gearkasse blive udskiftet.
      jeg troede faktisk at det var en C52 der sad i bilen pt, men det kan jeg nu se det ikke er.
      planene er så at skifte olie + U-manchetter ved trækakslerne inden den bliver monteret.
      er der nogen der har prøvet at afmontere de aksler ? skal de bare have et dap af en nylonhammer så de hopper ud af låsen eller ?

      mvh brian

    • #3892

      Du skal blot skrue akslerne af inde på gearkassen. Meget nemt!

      Køb nu ikke en nymoderne gearolie og held på en gammel gearkasse.

      Jeg har købt denne her:
      Castrol SAF-XO 75W-90
      Fuldsyntetisk olie beregnet til manuelle gearkasser og differentialer, hvor kravet er en olie ifølge API GL 5. Ekstremt gode høj- og lavtemperaturegenskaber sikrer det bedst mulige gearskift under alle temperaturforhold samt maksimal slidbeskyttelse af gear og differentialer

      Min “nye gearkasse” siger ikke en lyd, med den olie…

      Søren

    • #3893

      hej.

      det var også den olie jeg havde i tankerne 🙂
      den med at skrue akslerne af forstår jeg ikke.
      jeg er godt klar over at selve trækakslerne er skruet sammen med akslerne på gearkassen via flancer.
      men de aksler der sidder i selve gearet er da ikke skruet i gearkassen, det er jo dem jeg vil have afmonteret så der kan komme nye u-manchetter i gearkassen.

    • #3894

      jep bare et klask med en ordentlig hammer…….. 😉

    • #3895

      kan godt være jeg har fået noget galt i halsen…

      MEN er der ikke nogle gearkasser med plads til kun 1 starter der er forstærket så? de fleste af de +87 kasser jeg har haft fat i , har der kun været plads til en starter. Jeg var/er af den opfattelse at de 87+ gearkasser var forstærket i forhold til 85-86, men tager jeg fejl? er det kun Mickey Mouse kassen der er forstærket?

      Det er jo nok min skyld at Brian tror at hans kasse var forstærket.. B)

    • #3896

      [quote=”Thomas” post=3638]Næh, de kaldes for …..ører!

      [/quote]

      NEJ NEJ NEJ Thomas.. de kaldes for henholdsvis enkelt og dobbeltPAT…. og sådan er det!!!

    • #3897
      Thomas Funder
      Deltager

      …har jeg ALRDIG hørt om, jeg prøver bare at holde en sober tone 😛 😉

    • #3898
      Lars Pedersen
      Deltager

      Dennis FATTER ikke en fin hentydning 😆

    • #3899

      JO da..jeg er bare ikke for fin til at sige det højt :cheer:

Viser 21 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.