mr2 aw11 gearkasse spørgsmål
- Dette emne har 21 svar og 10 stemmer, og blev senest opdateret for 12 år, 5 måneder siden af
Dennis Maigaard.
- ForfatterIndlæg
- 7. juni 2011 kl. 19:47 #3773
brian helsinghof
Deltagerjeg står og skal have en ny gearkasse i min mr2 aw11, da mit 4er gear er røget sig en tur 🙁
jeg har læst at gearkassen fra 87- skulle være stærkere, er der noget om det ?
passer en gearkasse fra en corolla med 4age ? - 7. juni 2011 kl. 21:42 #3774
Carsten Krall Sørensen
DeltagerHej M power
Jeg er sikker på klubens gearkasse guru kan svare på de spørgsmål. Han har lige lavet min til ug… den kører som aldrig før.
Så Bjørn vi venter…GG B) B) 🙂 😉
Men har hørt noget om at de skulle være bedre men ved ikke med hvad.
Men mon ikke bjørn har noget på lager hvis du mangler en ny “spurre edition” gear kasse.
Hilsen Carsten. - 7. juni 2011 kl. 21:57 #3775
Mike René Iversen
DeltagerHar en til at ligge fra en 87` hvis du mangler!
- 8. juni 2011 kl. 19:01 #3787
brian helsinghof
Deltager[quote=”MRI” post=3580]Har en til at ligge fra en 87` hvis du mangler![/quote]
km stand
generel stand
hvor i landet - 9. juni 2011 kl. 6:17 #3788
Mike René Iversen
Deltagerdu kan ringe til mig 28606379
- 10. juni 2011 kl. 8:37 #3795
Henning Kviesgaard
DeltagerHej
Jeg har også en gearkasse til salg fra en 1989 km 212.000
5 gear er okVaren er i Herning
Ring på 24829837 Hvis det er noget
Henning
- 10. juni 2011 kl. 17:57 #3802
Bjørn Spure
DeltagerDet er rigtigt at 87gearkassen (C52) er stærkere, men vil mene at får man en ny renoveret kan det være lige meget, om det er en C50 eller C52, dette er selvfølig ud fra at man kun har et lille kørsels behov eks. 5tkm om året ja så tager det 20år enden den har kørt 100tkm og da de fleste c50 køre langt over 100tkm så kan det vist være lige meget hvilken man har.
Du kan godt bruge en fra en corolla, du skal bare bruge midten af den gamle gearkasse så du får gear vælgeren ud på den rigtige side.
mvh Bjørn
- 10. juni 2011 kl. 19:13 #3806
Lars Pedersen
Deltagerdet kan gøres meget lettere, ved at bore ind fra den anden side, og bruge mr2 gearvælgeren,
og en prop i enden,,,quickfix 😉
og igen, der er æ´en vits
- 14. juni 2011 kl. 22:41 #3829
brian helsinghof
Deltagerhej igen 🙂
står det tydeligt på gearkassen om det er en c50 eller c52 ?
hvis det gør hvor på gearkassen står det ? - 14. juni 2011 kl. 23:39 #3831
Bjørn Spure
DeltagerDu kan se det ved at du kun kan sætte starteren under udstødningen på C50
på C52 kan du sætte den både under udstødningen og unde indsugningen.
det jeg mener er at på C52 er der to buer støbt i koblingshuset det er der ikke i C50
håber det giver mening
MVH Bjørn - 15. juni 2011 kl. 2:13 #3832
Lars Pedersen
DeltagerBjørn, i folkemunde kaldes de ikke “buer” 😉
- 15. juni 2011 kl. 11:09 #3833
Thomas Funder
DeltagerNæh, de kaldes for …..ører!
Derfor kaldes C52 også for Mickey Mouse gearkassen :laugh:
- 15. juni 2011 kl. 21:21 #3836
brian helsinghof
Deltagersuper 🙂
- 26. juni 2011 kl. 20:48 #3891
brian helsinghof
Deltagerhej igen.
så fik jeg hentet en fin C52 gearkasse hos henning, så nu kan min C50 gearkasse blive udskiftet.
jeg troede faktisk at det var en C52 der sad i bilen pt, men det kan jeg nu se det ikke er.
planene er så at skifte olie + U-manchetter ved trækakslerne inden den bliver monteret.
er der nogen der har prøvet at afmontere de aksler ? skal de bare have et dap af en nylonhammer så de hopper ud af låsen eller ?mvh brian
- 26. juni 2011 kl. 21:28 #3892
Søren Pedersen
DeltagerDu skal blot skrue akslerne af inde på gearkassen. Meget nemt!
Køb nu ikke en nymoderne gearolie og held på en gammel gearkasse.
Jeg har købt denne her:
Castrol SAF-XO 75W-90
Fuldsyntetisk olie beregnet til manuelle gearkasser og differentialer, hvor kravet er en olie ifølge API GL 5. Ekstremt gode høj- og lavtemperaturegenskaber sikrer det bedst mulige gearskift under alle temperaturforhold samt maksimal slidbeskyttelse af gear og differentialerMin “nye gearkasse” siger ikke en lyd, med den olie…
Søren
- 26. juni 2011 kl. 22:05 #3893
brian helsinghof
Deltagerhej.
det var også den olie jeg havde i tankerne 🙂
den med at skrue akslerne af forstår jeg ikke.
jeg er godt klar over at selve trækakslerne er skruet sammen med akslerne på gearkassen via flancer.
men de aksler der sidder i selve gearet er da ikke skruet i gearkassen, det er jo dem jeg vil have afmonteret så der kan komme nye u-manchetter i gearkassen. - 26. juni 2011 kl. 23:05 #3894
Peter Kibsgård
Deltagerjep bare et klask med en ordentlig hammer…….. 😉
- 27. juni 2011 kl. 0:30 #3895
Dennis Maigaard
Deltagerkan godt være jeg har fået noget galt i halsen…
MEN er der ikke nogle gearkasser med plads til kun 1 starter der er forstærket så? de fleste af de +87 kasser jeg har haft fat i , har der kun været plads til en starter. Jeg var/er af den opfattelse at de 87+ gearkasser var forstærket i forhold til 85-86, men tager jeg fejl? er det kun Mickey Mouse kassen der er forstærket?
Det er jo nok min skyld at Brian tror at hans kasse var forstærket.. B)
- 27. juni 2011 kl. 0:32 #3896
Dennis Maigaard
Deltager[quote=”Thomas” post=3638]Næh, de kaldes for …..ører!
[/quote]
NEJ NEJ NEJ Thomas.. de kaldes for henholdsvis enkelt og dobbeltPAT…. og sådan er det!!!
- 27. juni 2011 kl. 11:33 #3897
Thomas Funder
Deltager…har jeg ALRDIG hørt om, jeg prøver bare at holde en sober tone 😛 😉
- 27. juni 2011 kl. 11:50 #3898
Lars Pedersen
DeltagerDennis FATTER ikke en fin hentydning 😆
- 27. juni 2011 kl. 12:42 #3899
Dennis Maigaard
DeltagerJO da..jeg er bare ikke for fin til at sige det højt :cheer:
- ForfatterIndlæg
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.