Motorskift

Viser 8 svartråde
  • Forfatter
    Indlæg
    • #5532

      Hej. Jeg er en lykkelig ejer af en rød Mr2 fra 91 . (2.0 GTi) 156hk model.
      Den har gået 185*** km og er begyndt at varige olie, eller dvs. Den må sprøjte det udover udst. Manifolden da den ryger hver gang den har været varm. Det er ikke overdrevet meget olie spild. Ca 1 l. Hver 3 måned, men det ser ikke videre godt ud når man holder stille og det så ryger op fra motoren. Nogle af mine mekaniker venner siger det sandsynligvis er stempelringene som skal skiftes, men det er jo også noget af et projekt. Og tandremmen skal også skiftes.
      Spørgsmålet lyder egentlig: om det ikke er både nemmere, billigere og bedre bare at skifte motoren til den jeg har på hånden. Det er bare en 175hk model, men med ny tandrem og kobling som desuden kun har kørt 98*** km. Skal give 6500 leveret med det hele.
      Er der nogen som har gode råd eller erfaringer på det område?
      Mvh. Christian Linderos
      http://www.bilgalleri.dk/galleri/220227-toyota_mr2

    • #5543
      Thomas Funder
      Deltager

      Hva’ så SW20’ere? :laugh: er der nogen der kan hjælpe?

    • #5547

      Hvad mener du? 🙂

    • #5554
      Thomas Funder
      Deltager

      Jeg mener om der er nogen af de sløve sw20 ejere i klubben der vil byde ind 😉

    • #5567
      Johnny Friis
      Keymaster

      Nå, så må en AW11 gut jo prøve…
      Jeg vil egentlig bare spørge til røg problemet. Du skriver at den sprøjter olie ud over manifolden, det må da være forholdsvis simpelt at lave da det sikkert bare er en defekt pakning eller pakdåse. Det burde jo også begrænse olieforbruget. Så stikker du en af dine mekaniker venner en bajer for at ordne tandremmen. Problemet er hermed løst for under en tusse 😉

    • #5605

      Tak for svaret (: .
      Du har ret i at det også kunne være en pakning, muligvis ventilsæksel pakningen. Men det ser bare slet ikke ud som om olien kommer der fra. Alt er stadig relativt, men med hensyn til tandremmen er det vist ikke BARE at skifte den, det skulle tage hvert fald 5 timer. Og 1000kr er nok at se lidt optimistisk på det da tandrems kittet løber op på 3000 med vandpumpe. Og så er olie problemet stadig ikke løst 🙂

    • #5606
      Johnny Friis
      Keymaster

      Ja,alt er relativt 🙂
      Det tager jo også masser af tid at skifte motoren.
      Men formodningen om at stempelringene skal skiftes hænger ikke sammen med røgen fra motorrummet, i så fald burde røgen jo komme ud af udstødningen.

      Hvis det ikke må koste noget lader du være med at skifte vandpumpen og finder rem og diverse hjul et alternativt sted, så er du under de 1000,- 😉

    • #5616
      Thor Møller
      Deltager

      Din stakkel..
      Du er lige ved at skifte motor fordi din tandrem skal skiftes.
      Hvad så næste gang du skal have skiftet tandrem ? 🙂

      Men som Johnny siger så er det umuligt, at grundet dit oliespild på ud-manifold skyldes stempelringe.

      Du må da kunne se hvor det kommer ud ?

    • #5617

      Jeg kan ikke se hvor olien kommer fra, desværre. Skal spule ren med højtryks renser først og derefter se hvor det kommer fra. Men grundet motorskift er kommet til overvejelse er bare at prisen på “ny” motor med ny kobling og tandrem, samt motoren kun har gået 98000 km. Og så er det jo en 175 hk model. Det bliver alt i alt samme pris ca 🙂

Viser 8 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.