Motorskift
- Dette emne har 8 svar og 4 stemmer, og blev senest opdateret for 12 år siden af Christian Linderos.
- ForfatterIndlæg
- 14. august 2012 kl. 22:41 #5532Christian LinderosDeltager
Hej. Jeg er en lykkelig ejer af en rød Mr2 fra 91 . (2.0 GTi) 156hk model.
Den har gået 185*** km og er begyndt at varige olie, eller dvs. Den må sprøjte det udover udst. Manifolden da den ryger hver gang den har været varm. Det er ikke overdrevet meget olie spild. Ca 1 l. Hver 3 måned, men det ser ikke videre godt ud når man holder stille og det så ryger op fra motoren. Nogle af mine mekaniker venner siger det sandsynligvis er stempelringene som skal skiftes, men det er jo også noget af et projekt. Og tandremmen skal også skiftes.
Spørgsmålet lyder egentlig: om det ikke er både nemmere, billigere og bedre bare at skifte motoren til den jeg har på hånden. Det er bare en 175hk model, men med ny tandrem og kobling som desuden kun har kørt 98*** km. Skal give 6500 leveret med det hele.
Er der nogen som har gode råd eller erfaringer på det område?
Mvh. Christian Linderos
http://www.bilgalleri.dk/galleri/220227-toyota_mr2 - 15. august 2012 kl. 17:29 #5543Thomas FunderDeltager
Hva’ så SW20’ere? :laugh: er der nogen der kan hjælpe?
- 15. august 2012 kl. 19:08 #5547Christian LinderosDeltager
Hvad mener du? 🙂
- 15. august 2012 kl. 21:57 #5554Thomas FunderDeltager
Jeg mener om der er nogen af de sløve sw20 ejere i klubben der vil byde ind 😉
- 16. august 2012 kl. 11:01 #5567Johnny FriisKeymaster
Nå, så må en AW11 gut jo prøve…
Jeg vil egentlig bare spørge til røg problemet. Du skriver at den sprøjter olie ud over manifolden, det må da være forholdsvis simpelt at lave da det sikkert bare er en defekt pakning eller pakdåse. Det burde jo også begrænse olieforbruget. Så stikker du en af dine mekaniker venner en bajer for at ordne tandremmen. Problemet er hermed løst for under en tusse 😉 - 16. august 2012 kl. 21:12 #5605Christian LinderosDeltager
Tak for svaret (: .
Du har ret i at det også kunne være en pakning, muligvis ventilsæksel pakningen. Men det ser bare slet ikke ud som om olien kommer der fra. Alt er stadig relativt, men med hensyn til tandremmen er det vist ikke BARE at skifte den, det skulle tage hvert fald 5 timer. Og 1000kr er nok at se lidt optimistisk på det da tandrems kittet løber op på 3000 med vandpumpe. Og så er olie problemet stadig ikke løst 🙂 - 17. august 2012 kl. 7:54 #5606Johnny FriisKeymaster
Ja,alt er relativt 🙂
Det tager jo også masser af tid at skifte motoren.
Men formodningen om at stempelringene skal skiftes hænger ikke sammen med røgen fra motorrummet, i så fald burde røgen jo komme ud af udstødningen.Hvis det ikke må koste noget lader du være med at skifte vandpumpen og finder rem og diverse hjul et alternativt sted, så er du under de 1000,- 😉
- 18. august 2012 kl. 11:59 #5616Thor MøllerDeltager
Din stakkel..
Du er lige ved at skifte motor fordi din tandrem skal skiftes.
Hvad så næste gang du skal have skiftet tandrem ? 🙂Men som Johnny siger så er det umuligt, at grundet dit oliespild på ud-manifold skyldes stempelringe.
Du må da kunne se hvor det kommer ud ?
- 18. august 2012 kl. 12:55 #5617Christian LinderosDeltager
Jeg kan ikke se hvor olien kommer fra, desværre. Skal spule ren med højtryks renser først og derefter se hvor det kommer fra. Men grundet motorskift er kommet til overvejelse er bare at prisen på “ny” motor med ny kobling og tandrem, samt motoren kun har gået 98000 km. Og så er det jo en 175 hk model. Det bliver alt i alt samme pris ca 🙂
- ForfatterIndlæg
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.