motorproblemer

Viser 32 svartråde
  • Forfatter
    Indlæg
    • #6975
      René Mangor
      Deltager

      Hej.

      synes også selv det lyder som en spøg…………

      Men efter jeg har skiftet motor i aw 11 eren, vil den ikke længere starte.

      Jeg har brugt det gamle ledningsnet og den gamle ecu, og det fungerede fint med den anden motor i…….

      Brændstofpumpen primer ikke, når jeg sætter tænding på, og der kommer ingen brændstof ind i cylinderne…..

      Det tyder på, at dyserne ikke åbner..

      Nogen der har en idé, for jeg er selv løbet tør….

      er det bare en dårlig stelforbindelse, eller hvad??????
      Starteren kører fint rundt…

    • #6976

      Sikker på at strømfordeleren sidder rigtigt på knasten?

    • #6977
      René Mangor
      Deltager

      Ja det er jeg næsten 99% sikker på….

      den sidder som der er vist i den bog jeg har……..så det vil jeg tro…….

      men jeg kan da tjekke det efter, hvis det kan være det…..:-)

    • #6978

      Strømfordeleren bestemmer vel ikke om brændstofpumpen virker… 😉

    • #6979

      nej hvis der er ikke er benzin ved dyse broen så er det ikke så godt, men siden han skriver at dyserne ikke åbner antog jeg at det var der.. gætter stadig på strømfordeleren sidder forkert 🙂

    • #6980

      [quote=”René M” post=6799]
      Brændstofpumpen primer ikke, når jeg sætter tænding på, og der kommer ingen brændstof ind i cylinderne….. [/quote]

      Men jeg læste fra toppen, og kom først til denne tekst B)

    • #6981

      jeg læser lige præcis hvor det passer mig 🙂

    • #6982

      Køligt! :woohoo:

    • #6983

      ja, det er sådan jeg ruller :laugh:

    • #6984
      Thomas Funder
      Deltager

      Har du prøvet at forbinde Fp og +B i diag stikket? Kører pumpen så?

      Er det med map sensor eller airflow meter?

      Har du checket sikringen? 😛

      Har du checket om ECU’en viser nogen fejl?

      Startspærre/Alarm?

    • #6985
      René Mangor
      Deltager

      Ja jeg har prøvet at “luse” de to i diagnosestikket, og så køre pumpen…

      skulle måske også have nævnt, at der er masser af benzin i dysebroen.

      pumpen kører også når jeg prøver at starte motoren…….

      kan bare se når jeg skruer et tændrør ud, at det er knastørt…… 🙁

    • #6986
      René Mangor
      Deltager

      Hvordan tjekker man ecuen for fejl.

      har prøvet i gennem diagnosestikket, og der siger den at alt er normalt……

    • #6987

      Er der monteret den rigtige type kobberskive mellem tilførsel og dysebro? – Funder kender vist problemet *host *host 😛

    • #6988
      Thomas Funder
      Deltager

      [quote=”carlslund” post=6811]Er der monteret den rigtige type kobberskive mellem tilførsel og dysebro? – Funder kender vist problemet *host *host :P[/quote]

      Baaah! 😛

      Ja, check at det er en 1’er og *ikke* nogen af de andre på billedet nedenfor.

      Er der 12v ved dysserne?

      Er det samme dysser, samme ledningsnet og samme ECU som før?

      Har du justeret TPS’en?

      ..og du svarede ikke på om det er en map eller en airflow version?

      Du udlæser evt. fejlkoder ved at luse E1 og T. Tæl blink i motorlampen i inst.brædt.

    • #6989
      René Mangor
      Deltager

      Det er 1’eren, men ved ikke om det er samlet korrekt…….der var også en flad aluskive og en kobberpakning som de andre på billedet….

      Tps er justeret, det er en airflow model..

      Alt er det samme som før.

      så har jeg aflæst fejlkoder korrekt, og der skulle ikke være noget galt siger den………

      Efter jeg har rodet lidt, med en stel ledning har jeg fået den til, at prutte lidt, hvilket den ikke har gjort før……. så måske jeg skal satse på en dårlig stelforbindelse et sted……..

    • #6990

      Der skal kun være den ene skive, eller kommer der ingen benz til dyserne…

    • #6991
      René Mangor
      Deltager

      Ok.

      Men skal der ikke være en skive på hver side af banjobolten????

    • #6992

      Der er nok en skive mellem bolttop og dysebro, men mellem tilførsel og dysebro skal der kun være den som er afbilledet som nr. 1

    • #6993
      René Mangor
      Deltager

      Tak for hjælpen til jer alle…..

      når jeg tænker over det så er det vist også det der er galt…..

      tror jeg har sat en massiv pakning under den med nummer 1… :silly:

      så det er nok derfor den ikke får benzin..

      jeg skal nok følge op på det i morgen, når jeg har kigget på det..

      så er det nok også derfor den ikke primer, hvis der er masser af tryk, og det var der da jeg løsnede den banjobolt

    • #6997
      René Mangor
      Deltager

      Hej igen.

      nu har jeg lavet det om så der kun sidder den nummer 1 skive på oversiden af tilgangen………..men lige lidt hjælper det, den vil stadig ikke 🙁

      skal der sidde en magen til på den anden side af den også???

    • #7000

      Havde du ikke også lidt bøvl med den ikke ville starte før du skiftede motor. Kan huske til sidste træf i Jelling.
      Kig alle ledninger efter især stelledninger og om der evt er monteret noget alarm/startspærre.

    • #7001
      René Mangor
      Deltager

      Jo.

      der var et par gange hvor den svigtede, men den kom dog igang igen begge gange…. B)

      kan bare stadig ikke forstå at den ikke primer når der kommer tænding på……….Det gjorde den trods alt før jeg skiftede, men om det har noget med det at gøre ved jeg ikke….

      Der er masser af benzin oppe ved dysebroen……

      der er mig bekendt ikke monteret startspærre eller lign……..

    • #7002
      René Mangor
      Deltager

      Skulle nok for en god ordens skyld lige nævne at det er en non tvis motor jeg har lagt i…….

      Men derfor burde pumpen vel stadig prime??

      Kan umiddelbart ikke finde nogen fejl….. 🙁

    • #7003
      Thomas Funder
      Deltager

      Jo. Pumpen primer jo kun hvis der mangler tryk – du skriver at der er masser af benz i dyssebroen?

      Havde du prøvet at kortslutte fp og b+ ? …og har du checket at der er 12v på b+ ?
      Når fp og b+ er kortsluttet burde pumpen tvangskøre når du sætter tænding på.

    • #7004
      René Mangor
      Deltager

      Ja jeg har prøvet at kortslutte de to og så kører pumpen fint……men den starter ikke 🙁

      den kører også hvis jeg aktiverer spjældet i AFM…….

    • #7005

      har du prøvet at dreje strømfordeleren til begge yderpositiioner? for at se om det ændrer lyden når du tørner den? jeg hælder stadig til at den sidder en tand forkert 🙂 har prøvet det så mange gange efterhånden 🙂

    • #7006
      René Mangor
      Deltager

      Ok Dennis…..

      nu ved jeg ikke om du plejer at have ret, men i såfald har du det igen :laugh:

      når jeg står bag ved bilen drejede jeg strømfordeleren helt mod højre, og nu er der sku liv i skuden hip hip hurra……

      hvis jeg skal justere den skal akslen så mod højre eller venstre når jeg tager den ud?????

      den må skulle mod venstre ikke?????

    • #7007

      det lyder rigtigt….

      Glad for at jeg kunne hjælpe…

      😛

    • #7008
      René Mangor
      Deltager

      Ja tak for det…
      😛
      skal jeg dreje akslen samme vej som fordeleren eller modsat???

    • #7009
      René Mangor
      Deltager

      Hov det har du jo svaret på….. :silly:

      er det bare en eller to tænder tror du??.

    • #7010

      ja 1 tand til venstre og prøv igen… træk fordeleren forsigtigt ud mens du har fat i rotoren og drej den 1 tand mod venstre

    • #7011
      René Mangor
      Deltager

      Tak for hjælpen alle sammen……

      den går stadig meget ustabilt i tomgang, men det er nok
      et justeringsspørgsmål……….

      det er mellem 1000 og 2000 omdr den går værst og så kan den heller ikke gå i tomgang uden at dø igen…….

    • #7012
      Ralf Schultz
      Deltager

      Alt efter, hvor meget maskinen har været skilt ad, så prøv lige at tjekke knasthjulene.. 😉

      Det er muligt at starte en 4AGE, selv om det ene knasthjul er drejet 180 grader, det er dog umuligt at få tændingen til at stå korrekt.

Viser 32 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.