Motorhakken part 2

Viser 3 svartråde
  • Forfatter
    Indlæg
    • #1746
      Mark S.
      Deltager

      Prøver forfra 🙂
      Min AW11 laver SOM BEKENDT :huh: motorhakken noget hakkeri og jeg kan tilføje lidt mere detaljer.
      Den kører 100% perfekt når den er kold, indtil kølernålen når til 80-90% fra normal position (som er tæt på midten) og på dette tidpunkt er omdrejningerne faldet til 1500, startende på 2200 iskold.
      Dette punkt intræffer efter 10-15km kørsel i dette vejr, og først herefter begynder den ikke at ville tage gassen, så går den tungt a-la på 3 cyl eller lign, ved næsten det mindste pedal tryk, jeg kommer frem men der er nul hjulspin.

      Venlige sjæle foreslog tændkabler/rotor osv. men jeg har sgu ikke haft tid til at kigge på noget som helst, mit gæt er dog at det vel ikke er noget med tændigen når den kører perfekt kold?, er det ikke nærmere en temp sensor, eller noget anden som har med koldstartssystemet at gøre? og anser I det for normalt at man (i dette vejr) skal køre omkring 20km før omdrejningerne er faldet til 1000 og kølernålen er på normalen? er det måske min termostat også?

    • #1847
      John Andrews
      Deltager

      Callahan skrev:

      …Den kører 100% perfekt når den er kold…

      Hej, nu er jeg ny her, så man skal vel ikke lyde for popsmart.. Jeg synes at kunne analysere på ovenstående linje, at din bil kun kører ordenligt, når den er kold..

      Jeg går ud fra, dine tændrør er fine.

      Dine omdr skal være højere, når den er kold.

      Så vidt jeg kan forstå på din fejlbeskrivelse, får kører bilen kun “normalt” når den er kold, hvilket for mig til at tænke på, om det er fordi din benzinpumpe eller din trykregulator er fucked..

      Grunden til jeg nævner disse, er, at hvis bilen er kold, leveres der extra benzin via en extra dysse.. Når denne dysse ikke leverer mere (varm tilstand) får bilen for lidt benzin.. Ikke når den står i tomgang.. (ingen belastning) men under acceleration.

      Jeg læste for nylig et indlæg et andet sted, hvor personen havde noget af det samme. Hans bil havde fået skiftet en del, men fejlen var der stadig. Det viste sig at være et lille stykke skidt fra tanken, sm havde sat sig fast i benzintilførslens hardline inden regulatoren. Pumpen leverede et for højt tryk, men trykket kunne ikke bruges, da skidtet blokerede for benzintilførslen..

      Din bil kører fint, når den får benzin fra kold starts dyssen, så det tyder på, du har et problem i samme stil.

      Mit råd er, at skille dit benzintilførselssystem, og kontrollere det for fejl eller genstande i rørføringen. Du kunne evt. kontrollere pumpens kapacitet ved en “spand-test” hvor du lader pumpen fylde en spand på tid, og derved beregner om pumpen yder sin normalforsyning. Evt. kontrollere regulatoren og dysserne.

      mvh
      John

    • #1860
      Mark S.
      Deltager

      Hej John
      det synes jeg var et godt bud og også der jeg selv var på vej hen.
      Men fejlen skulle som andre havde gættet findes omkring tændingen.
      3 af mine tændrør stod under olie og et stod under vand, bl.a. fordi jeg længe har kørt uden tændrørsdækslet på, men olien var sivet stille og roligt ud under topdækslet og ned over rørerne hvilket man faktisk ikke lige kunne se. Samtidigt skiftede jeg rotor og tændingsdækslet, så hvad der præcis var galt er svært at sige, men det var et tændingsproblem som åbentbart ændrede sig når motoren blev varm.
      Tak til alle.

    • #1868
      John Andrews
      Deltager

      ahh,, ja. ok

      Nu skrev jeg jo også i anden linje, at mit udgangspunkt lå i, at du allerede havde tjekket de basale ting som tændrør osv 😀

      Men det var godt, du fik den op at køre. 😉

Viser 3 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.