Ledningsnet

  • Dette emne har 5 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 9 år siden af Anonym.
Viser 5 svartråde
  • Forfatter
    Indlæg
    • #5227
      Anonym
      Inaktiv

      Så er der købt motor. Valget faldt på en Blacktop 20V med original box og ledningsnet.
      Jeg skal igang med at splejse ledningsnet i weekenden. Jeg har tænkt mig at bruge det originale i bilen, og det vil jeg så splejse sammen med 20V ledningsnetet.

      Derfor vil jeg høre om der er nogen, som ligger inde med diagram over ledningsnet til MR2 AW11 116 hk?

      Jeg kunne også godt bruge diagram over ledningsnet til Blacktop 20V.

      På forhånd tak for hjælpen 😉

    • #5229
      Thomas Funder
      Deltager

      Hej Jeff,

      http://opc.mr2oc.com/ – nederst på siden under “Mods” er der en række links til bl.a. ledningsnet.

      Der er også en god beskrivelse her:
      http://www.padandwheels.com/mr2/blacktopproject/blacktop.html

      og her:
      http://www.mr2.com/kb/index.php?article=24

      Bare lige for god ordens skyld 😉 du ER klar over at den ikke kan synes/godkendes med den ombygning ikk’ ? :cheer:

    • #5230
      Anonym
      Inaktiv

      Mange tak.

      Jo det med syn er jeg med på, men er meget forelsket i lyden fra en Blacktop 20V.

    • #5235
      Thor Møller
      Deltager

      Hvor og hvor meget gav du for den motor?

      Ved i hvad der er forskel på blacktop og silvertop ?

    • #5236
      Thomas Funder
      Deltager
    • #5247
      Anonym
      Inaktiv

      Jeg gav 9500 kr for motor, ledningsnet og styrbox. Den har gået 132.000 km og er i rigtig flot stand. Der er intet ir overhovedet. Det ligner ikke en motor, der har kørt 132.000 km. Skruer man olie låget af, så er der ikke tegn på koks aflejringer eller sod. Det fik jeg bekræftet her til aften, da jeg pillede bundkaret af for at svejse en olieretur på bundkaret til oliekøling. Indmaden ser rigig fin og blank ud. Tvivler på at der er rivninger i lejeskallerne, men det ved man jo først når man har skilt det ad, hvilket jeg ikke har.

      Silvertop er en god motor, men den køre bedst med trykladning. Silvertop er kendt for ikke at leve op til den angivne effekt. Havde en kammerat der fik sin målt til 150 hk, hvilket er 15 mindre end det oplyste. Hans var helt standart.

      Blacktop er bedre til sug. Jeg elsker 4AGE 20V som sugemotor da lyden er helt vild. En anden kammerat fik målt sin blacktop på samme rullefelt, og hans blev målt til 173 hk, hvilket er 3 mere end angivet. Med tragte, udstødning og en god justering, endte den med at yde 194 hk.

      Det eneste jeg misunder Silvertop for, er de tungere og stærkere plejlstænger, men lader man være med at tune og holder de 8200/8600 o/min som er originalt, så er det intet problem og de holder uden problemer.

Viser 5 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.