Ledningsnet
- Dette emne har 5 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 12 år, 7 måneder siden af Anonym.
- ForfatterIndlæg
- 30. maj 2012 kl. 22:27 #5227AnonymInaktiv
Så er der købt motor. Valget faldt på en Blacktop 20V med original box og ledningsnet.
Jeg skal igang med at splejse ledningsnet i weekenden. Jeg har tænkt mig at bruge det originale i bilen, og det vil jeg så splejse sammen med 20V ledningsnetet.Derfor vil jeg høre om der er nogen, som ligger inde med diagram over ledningsnet til MR2 AW11 116 hk?
Jeg kunne også godt bruge diagram over ledningsnet til Blacktop 20V.
På forhånd tak for hjælpen 😉
- 31. maj 2012 kl. 11:55 #5229Thomas FunderDeltager
Hej Jeff,
http://opc.mr2oc.com/ – nederst på siden under “Mods” er der en række links til bl.a. ledningsnet.
Der er også en god beskrivelse her:
http://www.padandwheels.com/mr2/blacktopproject/blacktop.htmlog her:
http://www.mr2.com/kb/index.php?article=24Bare lige for god ordens skyld 😉 du ER klar over at den ikke kan synes/godkendes med den ombygning ikk’ ? :cheer:
- 31. maj 2012 kl. 16:24 #5230AnonymInaktiv
Mange tak.
Jo det med syn er jeg med på, men er meget forelsket i lyden fra en Blacktop 20V.
- 3. juni 2012 kl. 12:41 #5235Thor MøllerDeltager
Hvor og hvor meget gav du for den motor?
Ved i hvad der er forskel på blacktop og silvertop ?
- 3. juni 2012 kl. 13:23 #5236Thomas FunderDeltager
Ang. forskelle:
- 5. juni 2012 kl. 0:18 #5247AnonymInaktiv
Jeg gav 9500 kr for motor, ledningsnet og styrbox. Den har gået 132.000 km og er i rigtig flot stand. Der er intet ir overhovedet. Det ligner ikke en motor, der har kørt 132.000 km. Skruer man olie låget af, så er der ikke tegn på koks aflejringer eller sod. Det fik jeg bekræftet her til aften, da jeg pillede bundkaret af for at svejse en olieretur på bundkaret til oliekøling. Indmaden ser rigig fin og blank ud. Tvivler på at der er rivninger i lejeskallerne, men det ved man jo først når man har skilt det ad, hvilket jeg ikke har.
Silvertop er en god motor, men den køre bedst med trykladning. Silvertop er kendt for ikke at leve op til den angivne effekt. Havde en kammerat der fik sin målt til 150 hk, hvilket er 15 mindre end det oplyste. Hans var helt standart.
Blacktop er bedre til sug. Jeg elsker 4AGE 20V som sugemotor da lyden er helt vild. En anden kammerat fik målt sin blacktop på samme rullefelt, og hans blev målt til 173 hk, hvilket er 3 mere end angivet. Med tragte, udstødning og en god justering, endte den med at yde 194 hk.
Det eneste jeg misunder Silvertop for, er de tungere og stærkere plejlstænger, men lader man være med at tune og holder de 8200/8600 o/min som er originalt, så er det intet problem og de holder uden problemer.
- ForfatterIndlæg
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.