Læderkabine AW11

Viser 24 svartråde
  • Forfatter
    Indlæg
    • #4891
      Anonym
      Inaktiv

      Er der nogen, som ved hvor jeg får lædersæder og eventuelt dørsider til en AW11 årgang 86?
      Eller bliver jeg nød til at få lavet noget nyt?

    • #4892

      Det eneste sted du finder det er ebay.com eller ebay.co.uk .. og chancen for at du finder noget i brugbar original stand er ved at være begrænset. Så bedste alternativ (hvis du da ikke skulle være heldig at finde en brugt ompolstret på dba) er læderkompagniet i vejle. De har et tilbud til medlemmer i klubbladet.

    • #4893
      Anonym
      Inaktiv

      Ved du ca hvad det koster at få lavet 2 sæder hos læderkompagniet og eventuelt 2 dørsider?

    • #4894

      9988,- incl moms og montering.

      komplet læderkabine incl himmel. dvs sæder dørsider og loftet.

    • #4896

      Kan også anbefale læderkompaniet, de har lavet for mig!

    • #4897

      [quote=”MRI” post=4709]Kan også anbefale læderkompaniet, de har lavet for mig![/quote]

      Tror også det er der Dennis prøver at sige 😀

    • #4898
      Anonym
      Inaktiv

      Ved i om det koster ekstra, hvis man vil have tofarvet kabine med eksempelvis sort og hvidt læder, hvor syningerne er henholdsvis sorte og hvide?

    • #4899
      Lars Pedersen
      Deltager

      forvent at extra koster extra

    • #4900
      Anonym
      Inaktiv

      Kan man se billeder af jeres kabine, der er lavet hos læderkompagniet?
      Vil gerne se resultatet.

      Da jeg fik lavet kabine til Supra’en, fik jeg det lavet i tyskland, men har desværre ikke kontakt oplysningerne på det firma længere. Gav 14.000 for en hel kabine i det fineste læder og kvaliteten af arbejdet var helt i top. Ingen grimme folder eller noget lignende.

    • #4902
      Anonym
      Inaktiv

      Jeg har fundet en engelsk læderkabine fra facelift udgaven. Ulempen er at justering af skåleformen i sædet ikke vil være i førresædet, men i passagersædet. Den største ulempe er at master elrudehejskontakterne, som sider i modsatte side. Kan man på nogen måde bytte rundt på kontakterne? Altså hvis man eventuelt finder en dansk dørside, og derefter piller kontakterne ud og smider dem i de nyindkøbte engelske dørsider?

      Min egen er ikke facelift udgave, men facelift dørsider burde vel passe alligevel eller?
      Jeg vil egentlig holde bilen så original som muligt, men det er svært og finde læderdørsider til min (ikke facelift). Ellers skal jeg betale for noget helt nyt. Min plan med MR2’eren, er at det skal være et projekt, der skal holdes så langt nede i pris som muligt.

    • #4903

      Selve kontakterne kan sagtens flyttes hvis du finder en ramme fra en dansk bil. alternativt kan man godt med lidt fingersnilde tilpasse uk rammerne så de kan monteres.. men det er noget bøvl og kontakterne kommer til at sidde bagvendt.

      Det er ikke bare lændestøtten, men også justering af bunden du kommer til at mangle fra en uk kabine.

      87+dørsider kan godt monteres på 85/86 du skal bare være opmærksom på at få det metal beslag med som er bag 87 dørsiden.. ellers skal et sådant fremstilles.. men det burde ikke være et problem.

      Mht til din plan om at holde MR2 projektet low budget, kan jeg kun sige at vi er mange der har prøvet( jeg har endda prøvet flere gange) men det er aldrig lykkedes.. det ender altid med at blive dyrere end man havde regnet med..

    • #4904
      Anonym
      Inaktiv

      Det med beslaget er intet problem. Jeg er uddannet klejn smed, men vil da selvfølgelig gerne spare tiden på at lave nogle selv. Så tak for info 😉 Jeg må få ham englænderen til at vedligge beslagene. Har du eventuelt et billed af beslagene, så jeg kan vise ham, hvilke beslag jeg omtaler?
      Jeg må finde nogle andre kontakter fra en dansk udgave. Tilpasningsmetoden lyder som noget klamp.

      Jeg har fået tilbudt 2 lædersæder og 2 læderdørsider, alt sammen er uden skræmmer og huller. Yderligere har jeg fået tilbudt 2 stenklapper, som desværre mangler på min samt et originalt læderrat. Ja en eller anden tidligere ejer har monteret et Momo rat, som jeg ikke er glad for. Alt sammen får jeg for 3300 incl fragt til min adresse. Det er sku billigt. Og alle dele ser rigtig fine ud på billederne, så jeg kan godt leve med manglende justeringsmulighedder i førresædet. De få gange jeg har brugt min bil ind til nu, har jeg endnu ikke brugt det. Kommer jeg til at mangle det, så må jeg efterfølgende finde 2 tyske sæder, og beholde sædet med justeringsmulighedder. Derefter kan jeg jo sælge 2 lædersæder, hvor der ikke er justeringsmulighedder. Det må vel være muligt 🙂

      Jeg håber ikke at jeg overskrider mit budget. Det gjorde jeg da jeg totalrenoverede min Supra, dog ikke voldsomt. Jeg har afsat 60.000 kr til projektet, og jeg tror det er muligt at overholde budgettet nogenlunde.

    • #4907

      Her kommer resultatet af mit læder projekt lavet i Polen af en dansk formidler som bor i Polen.

      Kvaliteten er i top !

      Fordelen er også at ingen har siddet i sæderne før mig!

    • #4908

      Jeg har to sæt originale sæder fra faceliftet i overskud hvis de skulle have interesse.
      Muligvis har jeg også originale døresider, men husker det ikke helt.

      Hvis du vælger den engelske model så skal du både gå på kompromis med førersædet manglende lændestykke og bøvl med kontakterne.
      Samt er du gift med det du får hjem sikkert uden returret.

      Hvis du får det lavet i DK, kan du jo reklamere over de småting der måtte komme.

    • #4911
      Anonym
      Inaktiv

      Fed kabine. Hvad gav du for den?

    • #4913

      Er du gal en fed kabine! 🙂

    • #4921

      Takker for alle roserne :blush:

      Kabinen er med:

      Rat i to farver
      Gearknop i to farver.
      Midterkonsol i en farve
      Solskærme i en farve
      Dørsider i to farver
      Sæderne i to farver + er der perforeret skind i lænden og siddefladerne
      Dertil kommer et barnesæde som ligeledes er betrukket med læder i samme farver ligeledes med perforeret skind.

      Rattet og nakkestøtterne er med “MR2” brodering i samme skrifts type som den originale skrift i den originale hornkontakt.

      Farverne kan snyde lidt den røde er faktisk lidt mørkere i virkeligheden.
      Farve kombinationen på sæderne er den samme som på ´85-86 sæderne.

      Det hele er lavet i Polen, og hver gang de skifter farve, eller til perforeret skind koster skiftet 600,-

      Hele kabinen koster 18.000,-

      mvh Søren

    • #4923

      Det var da også en sjat penge 🙂

      Men gal det får lige bilen til at ose lidt mere af kvalitet og luksus, og stadig ligne noget der kunne være originalt. Tumbs up her fra søren 🙂

    • #4927
      Lars Pedersen
      Deltager

      billigt.

      jeg gev 25.000 kr for min læderkabine, der var dog mere der var betrukket, bla himmel og bagvæg, og i skind beregnet for aircon i super kvalitet, dog lavet i danmark.

    • #4928

      jaja lars, nu havde du jo også gjort noget helt specielt ud af stylingen 😀

    • #4930
      Thomas Funder
      Deltager

      Hvis man er på Sjælland kan jeg på det kraftigste anbefale http://www.imsadelmager.dk/

    • #4932
      Annette Bibby
      Deltager

      [attachment]SAM_0031.JPG[/attachment]

      Rat, gearknop, midterkonsol, sæder, dørsider, bageste bagagerum, poser til targaglassene, kr. 18.000 i Ikast.

      Mvh

      Oleannette

    • #4933
      Annette Bibby
      Deltager

      [attachment]SAM_0031.JPG[/attachment]

      Rat, gearknop, midterkonsol, sæder, dørsider, bageste bagagerum, poser til targaglassene, kr. 18.000 i Ikast.

      Mvh

      Oleannette

    • #4935
      Lars Pedersen
      Deltager

      [quote=”Dennis Maigaard” post=4741]
      jaja lars, nu havde du jo også gjort noget helt specielt ud af stylingen :-D[/quote]

      Yes yes, jeg gik helt ind til kernen,, har jo stadig førersædet, i det super dejlige læder stående 😉

      ps, det brændte satme godt

    • #4936
      Anonym
      Inaktiv

      Splynk det førersæde i læder, er det et du vil sælge?

Viser 24 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.