Kompresor motor ?

Viser 9 svartråde
  • Forfatter
    Indlæg
    • #5003

      Hej Jeg har lige købt en MR2 fra 1985, som er indregistreret men trænger til en kærlig hånd. Jeg overvejer at købe en kompresor mortor til den. er der noget bestemt man skal se efter og hvad må man give for motoren?

    • #5004

      Hello..

      Tillykke med den nye vogn – den bliver du garanteret glad for 😀

      Mht køb af kompressormotor er det vigtigt at du får fat i en der er komplet med alle følere og ledningsnet og ecu. Det kræves der hvis den skal kunne godkendes med konstruktive ændringer. Den skal med andre ord ligne et originalt superchargermotorrum. incl katalysator,

      Et rearcut koster vel normalt omkring 18-25k alt efter stand/km. – hvis du kan finde et.

    • #5005

      en oplagt løsning ville være at hente den her i uk

      http://www.ebay.co.uk/itm/Toyota-MR2-Supercharger-/120894416995?pt=Automobiles_UK&hash=item1c25de6863#ht_622wt_1156

      og nappe motor + tilbehør

      så er der oven i købet en masse rustfri stumper, us baglygter, supercharger motorhjel osv osv

    • #5006

      Mine tanker er at give bilen en kærlig hånd først, og så derefter gå skridtet videre med kompressor motoren.

      Renoveringen tager til tider overhånd hvad penge angår :sick: , og hvad nytter en kompressor motor i en bil som er ved at falde fra hindanden. :blink:

    • #5007

      Tak for svar. måske en god ide med at resturere først. men det var også rart at få motoren lagt i før den stod nylakeret.
      Jeg kan se der er en der har en kompresor motor tilsalg for 7000 kr. hvis der skal være ændringer i ledningsnettet for at ligge den i, er det jo lidt kompliceret

    • #5008
      Nikolaj Lip
      Deltager

      Dennis, det er en en Automatic du henviser til.
      Kræver det at man finder en supercharger gearkasse hvis man skal have manuelt gear, eller kan man bruge n/a gearkassen.?

      /Nikolaj

    • #5009
      Thomas Funder
      Deltager

      NA (c52) gearkassen

      Fordele:
      passer på og kan sagten bruges – formanden kørte rundt med een i flere år 😉
      Passer i de alm motorophæng
      Er nemme at finde
      Lettere

      Ulemper:
      Svagere
      Har ikke spær

      SC gearkasse (E51)

      Fordele:
      Særkere – er dejligt Toyota over-engineered, og har f.eks ikke 5. Gear problemet
      Mange af dem har spær(LSD).

      Ulemper:
      Trækakslerne er ved at være meget! svære at få fat i
      Passer ikke 100% i NA motorophæng – så motoren kommer til at hænge lidt skævt ( kan fixes)
      Tungere

      Gearingen er forskellig på de to, E51 har et længere 1. Gear, men det er en smagssag så jeg vil ikke sætte det som fordel eller ulempe :laugh:

      Vil I have flere detaljer så kræver det et bål og en flaske Gul Gajol :cheer:

    • #5010
      Anonym
      Inaktiv

      [quote=”Henrik” post=4820]Tak for svar. måske en god ide med at resturere først. men det var også rart at få motoren lagt i før den stod nylakeret.
      Jeg kan se der er en der har en kompresor motor tilsalg for 7000 kr. hvis der skal være ændringer i ledningsnettet for at ligge den i, er det jo lidt kompliceret[/quote]

      jeg synes det vil være bedre for dig, at resturere bilen før motorkonvetering. Når du har motoren ude, så kan du alligevel lige så godt få malet motorrummet 😉
      Det bliver jo svært, hvis du har lagt SC motor i den inden lakering.

    • #5011
      Lars Pedersen
      Deltager

      bare husk du skal ud og købe en gearkasse med trækaksler også,,,

      trækaksler er UMULIGE at finde,,den eneste jeg kender der har nogen er ….. wait for it,,,,mig.

      forvent at hvis du kan finde gear og aksler koster disse dele mindst 10.000 kr dertik kommer svinghjul og kobling samt starter.

      mit råd,, køb et rearcut med manuel transmission.

    • #5012

      aaarh havde ikke set det var en auto… men i fanger nok ideen ikke?

Viser 9 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.