Kompresor motor ?
- Dette emne har 9 svar og 7 stemmer, og blev senest opdateret for 12 år, 5 måneder siden af Dennis Maigaard.
- ForfatterIndlæg
- 17. april 2012 kl. 20:02 #5003Henrik AndersenDeltager
Hej Jeg har lige købt en MR2 fra 1985, som er indregistreret men trænger til en kærlig hånd. Jeg overvejer at købe en kompresor mortor til den. er der noget bestemt man skal se efter og hvad må man give for motoren?
- 17. april 2012 kl. 20:15 #5004Dennis MaigaardDeltager
Hello..
Tillykke med den nye vogn – den bliver du garanteret glad for 😀
Mht køb af kompressormotor er det vigtigt at du får fat i en der er komplet med alle følere og ledningsnet og ecu. Det kræves der hvis den skal kunne godkendes med konstruktive ændringer. Den skal med andre ord ligne et originalt superchargermotorrum. incl katalysator,
Et rearcut koster vel normalt omkring 18-25k alt efter stand/km. – hvis du kan finde et.
- 17. april 2012 kl. 20:27 #5005Dennis MaigaardDeltager
en oplagt løsning ville være at hente den her i uk
og nappe motor + tilbehør
så er der oven i købet en masse rustfri stumper, us baglygter, supercharger motorhjel osv osv
- 17. april 2012 kl. 20:33 #5006Søren PedersenDeltager
Mine tanker er at give bilen en kærlig hånd først, og så derefter gå skridtet videre med kompressor motoren.
Renoveringen tager til tider overhånd hvad penge angår :sick: , og hvad nytter en kompressor motor i en bil som er ved at falde fra hindanden. :blink:
- 17. april 2012 kl. 21:08 #5007Henrik AndersenDeltager
Tak for svar. måske en god ide med at resturere først. men det var også rart at få motoren lagt i før den stod nylakeret.
Jeg kan se der er en der har en kompresor motor tilsalg for 7000 kr. hvis der skal være ændringer i ledningsnettet for at ligge den i, er det jo lidt kompliceret - 17. april 2012 kl. 21:11 #5008Nikolaj LipDeltager
Dennis, det er en en Automatic du henviser til.
Kræver det at man finder en supercharger gearkasse hvis man skal have manuelt gear, eller kan man bruge n/a gearkassen.?/Nikolaj
- 17. april 2012 kl. 21:36 #5009Thomas FunderDeltager
NA (c52) gearkassen
Fordele:
passer på og kan sagten bruges – formanden kørte rundt med een i flere år 😉
Passer i de alm motorophæng
Er nemme at finde
LettereUlemper:
Svagere
Har ikke spærSC gearkasse (E51)
Fordele:
Særkere – er dejligt Toyota over-engineered, og har f.eks ikke 5. Gear problemet
Mange af dem har spær(LSD).Ulemper:
Trækakslerne er ved at være meget! svære at få fat i
Passer ikke 100% i NA motorophæng – så motoren kommer til at hænge lidt skævt ( kan fixes)
TungereGearingen er forskellig på de to, E51 har et længere 1. Gear, men det er en smagssag så jeg vil ikke sætte det som fordel eller ulempe :laugh:
Vil I have flere detaljer så kræver det et bål og en flaske Gul Gajol :cheer:
- 17. april 2012 kl. 22:26 #5010AnonymInaktiv
[quote=”Henrik” post=4820]Tak for svar. måske en god ide med at resturere først. men det var også rart at få motoren lagt i før den stod nylakeret.
Jeg kan se der er en der har en kompresor motor tilsalg for 7000 kr. hvis der skal være ændringer i ledningsnettet for at ligge den i, er det jo lidt kompliceret[/quote]jeg synes det vil være bedre for dig, at resturere bilen før motorkonvetering. Når du har motoren ude, så kan du alligevel lige så godt få malet motorrummet 😉
Det bliver jo svært, hvis du har lagt SC motor i den inden lakering. - 18. april 2012 kl. 0:34 #5011Lars PedersenDeltager
bare husk du skal ud og købe en gearkasse med trækaksler også,,,
trækaksler er UMULIGE at finde,,den eneste jeg kender der har nogen er ….. wait for it,,,,mig.
forvent at hvis du kan finde gear og aksler koster disse dele mindst 10.000 kr dertik kommer svinghjul og kobling samt starter.
mit råd,, køb et rearcut med manuel transmission.
- 18. april 2012 kl. 11:48 #5012Dennis MaigaardDeltager
aaarh havde ikke set det var en auto… men i fanger nok ideen ikke?
- ForfatterIndlæg
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.