Køb, montering og godkendelse af AW11 S/C

Viser 10 svartråde
  • Forfatter
    Indlæg
    • #5518

      Hej allesammen.

      Jeg har fundet et 4AGZE rear cut til min ’88 AW11 targa, som kun har kørt 45000 km.

      Det koster knap 15000,- dkr. inkl. fragt. Er den pris helt ude i “hampen” og hvad med told, afgift og moms – hvor meget vil det beløbe sig til ? Betaler man kun 25% moms eller hvordan ?

      Hvordan kan man se, om det er en 145hk udgave, da det jo kun er den, som kan godkendes i en AW11. Er alle AW11 kun født med 145 hk udgaven eller kan den også fåes med 165 hk udgaven ?

      Hvordan med monteringen ? Har læst her på siden , at når min motor er en 116 hk model, skulle en 145 hk 4AGZE passe lige i. Men er der nogle fælder/tricks, som man skal vide på forhånd eller er det mere eller mindre Plug ‘n’ Play.

      Hvordan med godkendelse ? Skal man have fat i Søren herinde, da han umiddelbart ved en del om godkendelse af en 145 hk 4AGZE. Jeg ved godt, at jeg skal betale ny afgift, da min er en 116 hk model. Men som jeg læser det, kan ombygningen godkendes, så alting er 112% i orden.

      Håber at få nogle gode svar på mit indlæg.

      Mvh. Carsten.

    • #5519

      søge funktionen her på siden vil være din ven 😉

    • #5520

      Hej!

      Prisen er ok, de er jo stortset umulige at få fat i med de kilometre…

      du slipper ikke kun med 25% moms, der skal også betales told, mener det er omkring 7 % af både varen samt forsendelsesudgifter – såfremt varen befinder sig udenfor EU.

      Mr2 er kun lavet med 145 agze – så det burde ikke være et problem…

      En 4agze vil, såfremt din bil er fra 87-89 116hk og ikke en schweizisk 85-86 116hkmodel, passe direkte ned i hullet. Det kan dog også lade sig gøre på de andre, der skal bare lige laves et hul til ledningsnettet i væggen mellem motorrum og bagagerum.

      Når skidtet er monteret skal du en tur forbi Sydjydsk bilsyn i haderslev (Søren) og få den godkendt med konstruktive ændringer. Der kræves at motorrum, styreboks, kat osv er fra en std 4agze, så du må altså ikke lave en masse om, hvis den skal godkendes 112% lovligt.

      Og ja der skal betales ny afgift, som du selv er inde på.

      Go fornøjelse med ombygningen, der transformerer en rigtig sjov sportsvogn, til en rigtig rigtig rigtig sjov sportsvogn 😀

      Dennis

    • #5521

      Dennis :

      Tak for et godt svar. Det blev da ikke mindre attraktivt, når det mere eller mindre er P’n’P
      Og det er 100% sikkert at den kan godkendes med konstruktive ændringer, når det hele bliver flyttet over fra et 4AGZE rear cut ? Vil være helt sikkert inden jeg smider en rimelig god portion penge i det projekt.

    • #5525
      Lars Pedersen
      Deltager

      Ja, det er helt sikket, har efterhånden lavet mange af dem,

      ps. Kat og udstødning behøver ikke være originalt, det skal bare overholde emisionskrav.

      (Vågn op Dennis 👿 )

    • #5526
      Lars Pedersen
      Deltager

      Helt pn´p er det nu ikke, da gearkasse ophæng ikke passer, der skal laves om på ophæng/beslag, desuden skal der laves beslag til intercooler, og låsepladen til motorklap skiftes/flyttes

    • #5527

      hehe den glippede lige.. men jeg har heller aldrig monteret en sc-kasse,,, så jeg er vel undskyldt med den,…

      mht motorhjelm er det nemmere at forlænge pinden på selve hjelmen istedet for at flytte beslaget…

    • #5528
      Lars Pedersen
      Deltager

      og grimmere,, men helt korrekt det er en option.
      problemet er bare at det giver bøvl med IC beslaget, da ic ikke kan være der for den originale n/a låseplade,,

      grunden til både du og jeg brugte den nemme løsning var jo at vi kørte med enten en anden ic eller w2a

    • #5529

      aah i see…

      Jeg vil ikke engang prøve at modargumentere.. du er jo total YODA inden for sc konvetering 😆 :kiss:

    • #5531

      [quote=”splynk” post=5343]

      ps. Kat og udstødning behøver ikke være originalt, det skal bare overholde emisionskrav.[/quote]

      Hvis man bibeholder den originale udstødning er man sikker på at den overholder støjgrænsen som egentligt er en betingelse da forespørgelsen hos trafikstyrelsen gik på en total original opbygning 🙂

    • #5533
      Lars Pedersen
      Deltager

      Bare svært, da både forrør, katalysator, og udstødning, ja selv lambdasonde er udgået,

      det jeg monterede sidst var da meget fint, Ik Søren,, lyd for det blotte øre ok, emission, LAV

Viser 10 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.