Køb af MR 2 AW 11

Viser 6 svartråde
  • Forfatter
    Indlæg
    • #5459
      René Mangor
      Deltager

      Hej MR2 ejere 😉

      Jeg er ved at købe en Aw 11 fra ’85.
      Sælger siger, at den går højt i tomgang, og at det gør de alle sammen inden de bliver
      ordentlig varme, og at det er der ikke noget at gøre ved……… Hmmm
      Kan det passe, eller kan det være et alvorligt problem???
      Motoren går umiddelbart rigtig godt.

      Er der noget man skal være særligt opmærksom på, med den model udover rust.
      Har læst den købsguide der er her på siden.

      Har den nogle svagheder, eller er det bare Toyota kvalitet, som den nu engang er 🙂 🙂 ???

      På for hånd tak for svarene, fra et muligt medlem ……………

      Mvh
      René M

    • #5460

      Hej.

      Hvor højt er høj tomgang. Jeg mener min 85 tager omkring 2000 omdr ved helt kold motor og falder så til ca 900 efter et minut eller 2.

      har du et link til den?

      Høj tomgang kan skyldes forskellige ting fra luft i kølesystem til utæthed i indsugning…

    • #5461

      Hej rene
      Hvor i landet står denne mr2 ? Du kan jo altid spørge her i forum om der er nogen i nærheden som evt ville tage med ud og se på den.
      Så er det nemmere at vise for og imod på sådan en fin mr2 .
      Hilsen carsten.

    • #5463
      René Mangor
      Deltager

      Den skulle ifølge sælger også falde efter
      noget tid……
      Synes bare at 2000 er lidt højt når den er kold, men det kan måske skyldes
      automat chokeren, hvis der er sådan en på den 🙂 🙂

    • #5464

      2000 omdr er helt efter bogen ved kold motor… Der er koldstarts dyse og regulering af tomgang via vandtemp…

      Ingen choker….

    • #5465
      René Mangor
      Deltager

      Ok.
      Mange tak for svarene….

      Er der andet man skal være opmærsom på med denne model(udover rust), og er det noget solidt grej???

      (som Toyota jo er kendt for) ????

    • #5466

      sørg for at alt virker.

      gearkasse og kobling skal virke uden knas.

      Blæseren skal virke på alle niveauer. kontroller antennen.. hvis det er en 85 med antennen i taget så er den røv irreterende at skifte.

      Elruder..kontakterne kan være slidte..

      rust i skærmlkanter, rundt ved bagenden i bunden af bagskærme, lige foran baghjul i trekanten bag skørter eller sort plastic dims – mærk bagfra også.Bunden af forskærme, inderkanten på bagklap, stykket under forruden ved vinduesviskerne, taget over forruden og rundt i tagrenden. Torpedopladen i foreste bagagerum – under det sorteplastic bag ved reservehjulet, samt reservehjulsbrønden. Løft også lige tæppet i det bageste bagagerum. Det er nogle af de typiske steder. Ha i det hele taget øjnene med dig..

      Hold øje med klonk fra undervogn.. ikke et major problem at udbedre, men alligevel….

      Sidst men ikke mindst… kontroller traverserbeslag til undervogn i bag. Det er 2 store metalbeslag som sidder i bunden lige under væggen mellem motorrum og bageste bagagerum.. de kan ses oppe fra motorrummet, men bør besigtiges nedefra.. De skal helst være hele.. De kan ikke skaffes fra toyota mere… og dem der har dem liggende vil helst ikke af med dem…

      Du er velkommen til at ringe på 50942270 hvis der er mere der trænger sig på…. 😀

      Dennis

Viser 6 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.