Køb af MR 2 AW 11
- Dette emne har 6 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 12 år, 1 måned siden af Dennis Maigaard.
- ForfatterIndlæg
- 4. august 2012 kl. 1:16 #5459René MangorDeltager
Hej MR2 ejere 😉
Jeg er ved at købe en Aw 11 fra ’85.
Sælger siger, at den går højt i tomgang, og at det gør de alle sammen inden de bliver
ordentlig varme, og at det er der ikke noget at gøre ved……… Hmmm
Kan det passe, eller kan det være et alvorligt problem???
Motoren går umiddelbart rigtig godt.Er der noget man skal være særligt opmærksom på, med den model udover rust.
Har læst den købsguide der er her på siden.Har den nogle svagheder, eller er det bare Toyota kvalitet, som den nu engang er 🙂 🙂 ???
På for hånd tak for svarene, fra et muligt medlem ……………
Mvh
René M - 4. august 2012 kl. 7:08 #5460Dennis MaigaardDeltager
Hej.
Hvor højt er høj tomgang. Jeg mener min 85 tager omkring 2000 omdr ved helt kold motor og falder så til ca 900 efter et minut eller 2.
har du et link til den?
Høj tomgang kan skyldes forskellige ting fra luft i kølesystem til utæthed i indsugning…
- 4. august 2012 kl. 7:53 #5461Carsten Krall SørensenDeltager
Hej rene
Hvor i landet står denne mr2 ? Du kan jo altid spørge her i forum om der er nogen i nærheden som evt ville tage med ud og se på den.
Så er det nemmere at vise for og imod på sådan en fin mr2 .
Hilsen carsten. - 5. august 2012 kl. 0:06 #5463René MangorDeltager
Den skulle ifølge sælger også falde efter
noget tid……
Synes bare at 2000 er lidt højt når den er kold, men det kan måske skyldes
automat chokeren, hvis der er sådan en på den 🙂 🙂 - 5. august 2012 kl. 0:24 #5464Dennis MaigaardDeltager
2000 omdr er helt efter bogen ved kold motor… Der er koldstarts dyse og regulering af tomgang via vandtemp…
Ingen choker….
- 5. august 2012 kl. 0:29 #5465René MangorDeltager
Ok.
Mange tak for svarene….Er der andet man skal være opmærsom på med denne model(udover rust), og er det noget solidt grej???
(som Toyota jo er kendt for) ????
- 5. august 2012 kl. 0:50 #5466Dennis MaigaardDeltager
sørg for at alt virker.
gearkasse og kobling skal virke uden knas.
Blæseren skal virke på alle niveauer. kontroller antennen.. hvis det er en 85 med antennen i taget så er den røv irreterende at skifte.
Elruder..kontakterne kan være slidte..
rust i skærmlkanter, rundt ved bagenden i bunden af bagskærme, lige foran baghjul i trekanten bag skørter eller sort plastic dims – mærk bagfra også.Bunden af forskærme, inderkanten på bagklap, stykket under forruden ved vinduesviskerne, taget over forruden og rundt i tagrenden. Torpedopladen i foreste bagagerum – under det sorteplastic bag ved reservehjulet, samt reservehjulsbrønden. Løft også lige tæppet i det bageste bagagerum. Det er nogle af de typiske steder. Ha i det hele taget øjnene med dig..
Hold øje med klonk fra undervogn.. ikke et major problem at udbedre, men alligevel….
Sidst men ikke mindst… kontroller traverserbeslag til undervogn i bag. Det er 2 store metalbeslag som sidder i bunden lige under væggen mellem motorrum og bageste bagagerum.. de kan ses oppe fra motorrummet, men bør besigtiges nedefra.. De skal helst være hele.. De kan ikke skaffes fra toyota mere… og dem der har dem liggende vil helst ikke af med dem…
Du er velkommen til at ringe på 50942270 hvis der er mere der trænger sig på…. 😀
Dennis
- ForfatterIndlæg
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.