knastaksler
- Dette emne har 2 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 12 år, 2 måneder siden af Thomas Funder.
- ForfatterIndlæg
- 24. juni 2012 kl. 18:01 #5331Thor MøllerDeltager
Hej.
Er der nogen der ved noget om hvilken valg man skal tage ang skarpere knastaksler ?
EKS:
4A-GE 16v (Shim Under Bucket)- 290 Inlet/282 Exhaust (Big Valve Heads and High Compression)
4A-GE 16v (Shim Under Bucket)- 300 Inlet/294 Exhaust (Full Race Build)4A-GE 16v (Shim Under Bucket)- 318 Inlet/304 Exhaust (Full Race Build)
4A-GE 16v (Shim Under Bucket)-Turbo- 284 Inlet/268 Exhaust
4A-GE 16v (Stock Shim)- 266 Inlet/262 Exhaust
4A-GE 16v (Stock Shim)- 284 Inlet/278 Exhaust
4A-GE 16v (Stock Shim)- 298 Inlet/288 Exhaust (High Compression and Ported
4A-GE 16v (Stock Shim)- 314 Inlet/308 Exhaust (Full Race Build)
4A-GE 16v (Stock Shim)-Turbo- 262 Inlet/266 Exhaust
Gøres opmærksom på at der også skal monters turbo..
Der må jo være stor forskel på hvad de bruges til.
På forhånd tak.
- 25. juni 2012 kl. 9:08 #5335Johnny FriisKeymaster
Vilde knaster med stort overlab og trykladning er ikke sagen, faktisk er std. knaster noget nær perfekt til den salgs, specielt hvis man tager pris, gangkultur og minimalt udbytte med i betraktning. Selvfølgelig kan der hentes lidt heste, men på en turbo er det jo ikke noget problem i forvejen, det er jo nemt at skrue op for trykket :whistle:
Så hvis du absolut vil tune med knaster så vælg nogle moderate, eventuel blot slebne original knaster, ekstra løftehøjde giver stort set kun dårlig tomgang ved trykladning.
Forøvrigt,på min egen SC motor fik jeg lige så meget ud af at bearbejde topstykket som en anden fik ud af 285 graders HKS knaster, specielt overgangen mellem ventilsæder og kanal kan forbedres, så måske skulle du købe en turbinesliber i stedet :cheer:
- 25. juni 2012 kl. 9:30 #5337Thomas FunderDeltager
Std. “Bluetop/3-rib” knaster løfter 7.56 i modsætning til de senere 7.1 – og er 240 gr. i modsætning til de senere 232. Så hvis du alligevel har toppen af og vil rode med knaster kunne det være en nem/billig måde?
Pengene er nok bedre brugt andre steder 🙂 Husk ARP plejlstangsbolte 🙂
- ForfatterIndlæg
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.