Kænguruhop

Viser 5 svartråde
  • Forfatter
    Indlæg
    • #3620
      Annette Bibby
      Deltager

      Een af de allervarmeste dage i Påsken, omkring middagstid, kørte jeg en tur ind til Århus.
      Ca. 30 km. På vej hjem, ud af byen, begyndte AW11´eren at gå meget uregelmæssigt i motoren ved deceleration og konstant fart ved lave omdrejninger. Den ville også nødigt accelerere igen.

      Ude af byen kørte jeg ind på en rasteplads og lod bilen gå i tomgang. Jeg kunne herefter køre ca. 2 km før den var gal igen.

      Hjemme igen smurte jeg, med min totale uvidenhed om hvad der kunne være galt, den lille vacuumstyrede dims ved gasspjældet. Og jeg åbnede benzinpåfyldningslåget. Med et enormt vacuumsug til følge. Skal der være et så voldsomt vacuum i tanken??? Det må jo være blevet forstærket i varmen.

      Bilen går nu atter helt normalt. selv når den er meget varm og har kørt langt, men det er jo heller ikke så varmt i vejret.

      Jeg har læst om andre medlemmers problemer med varme motorer, men jeg har kun problemet når vejret er meget varmt. Mvh Ole

    • #3624

      Takker for at du deler dine oplevelser og erfaringer med os andre, jeg håber at problemet er løst.

      Er der evt. andre der ved hvorvidt MR2 skal køre med vacum i tanken? Nogle bilmodeller skal køre med vacum.

      Hilsen Søren

    • #3625
      Thomas Funder
      Deltager

      Vacuum i tanken er noget der optræder på *mange* Japanske biler – ikke mindst MR2’eren. Det ville jeg ikke bekymre mig så meget om.

      Jeg *tror* ikke det har noget med kænguruhop’ene at gøre. Du havde ikke tilfældigvis vasket motoren inden du kørte påsketur vel? 🙂

    • #3628
      Annette Bibby
      Deltager

      Mine motorrum er altid pinligt rene. Men ikke noget med motorrens og vandspulinger.
      Jeg har haft afmonteret hele luftfilter- og gummislanger til TVIS-enheden og dermed også diverse vacumslanger, men alt er korrekt genmonteret.

      Hvor høj skal temperaturen i motorrummet være førend motorrumsventilatoren slår til??

      Ventilatoren kører godt nok, når jeg afmonterer stikket på varmeføleren.

      Undskyld, hvis jeg snakker for meget.

      Ole

    • #3630
      Johnny Friis
      Keymaster

      Under 54 grader skal blæseren være stoppet. Over 70 grader skal den køre.
      Det må jo så betyde at mellem 54 og 70 råder tilfældighederne B)

    • #3632
      Annette Bibby
      Deltager

      Tak Johnny

      Jeg bestiller en ny føler.

Viser 5 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.