indstiling af tænding

Viser 19 svartråde
  • Forfatter
    Indlæg
    • #1157
      dennis jensen
      Deltager

      ska have stillet tænding på min aw11. ifølge autodata ska den stå 10grader men der er 3 mærker på krumtapshjulet lige efter hinanden. hva er det for et a dem jeg ska bruge?

    • #1159

      jeg mener det er topmærke og 7,5 og 10 grader mærke

    • #1162
      Lars Pedersen
      Deltager

      0-5-10

    • #1163
      dennis jensen
      Deltager

      tak 🙂 det må jeg lige kigge på imorgen

    • #1164

      nårj……… der er længst mellem første mærker og top mærke :ohmy: 7,5 og 10 grader

    • #1165
      Lars Pedersen
      Deltager

      hmm, hwaad hulen skal man med et 7,5 graders mærke ? :ohmy:

    • #1166

      nå drenge.. i er jo helt i marken med det her…

      de tre prikker indikerer : 0 – 10 – 16

      som Haynes skriver er det den midterste notch der er 10 grader før top

    • #1167

      eller som beskrevet her :

    • #1168
      Lars Pedersen
      Deltager

      puha,, det kan godt ende med at blive pinligt, når man har en “belærende” frisør i klubben,

      tror lige jeg npeer lidt af dit karma for at være en provofrans denner :huh:

    • #1171

      Hold nallerne fra mit karma eller jeg nakker din den sidste!!!

      :laugh:

      Splynk, det er jo ikke tilfældigt, at jeg render og justerer tænding på dine motorskift, vel?

    • #1172
      Thomas Funder
      Deltager

      Hæ hæææ – men så fik han een af mig i stedet :laugh:

    • #1192

      bøjer mig i støvet for frisøren, ( misforstå den nu ikke ), får jeg så også karma…….. 😛

    • #1227
      Johnny Friis
      Keymaster

      tse tse, her er man lige optaget en uges tid hvor man ikke får læst indlæg på siden, og så sker det her :cheer:

      Nå, men husk nu også at kortslutte T og E1, se billedet af manualen længere oppe.
      Godt gået Dennis…

    • #1231
      dennis jensen
      Deltager

      jeps. har husket a sætte en lus i. og nu virker det sån da. den tændingsbanker stadig lige omkring 4000 rpm og op til der hvor den åbner de små spjæld. nogen der ved hva et kan være.

    • #1232
      Johnny Friis
      Keymaster

      Extrem slidtage, extrem tilkokset, mager blanding. Tændingsbanken, er du sikker? det kunne også være stempel slap, altså for stor tolerence mellem stempel og cylinder.

    • #1235
      dennis jensen
      Deltager

      jeps er sikker på det er tændingsbanken 😉 tror ikke det er pga slid da bien kun har kørt 132000km. er lidt inde på det er for mager blanding. men det kan jeg jo ikke rigtig sån tjekke. har overvejet a købe en benzin tryksregulator og sætte på men det burde jo ikke være nødvendigt når motoren er helt standart. den kan osse gøre det meget lidt ved laver omdrejninger hvis jeg kun giver den en lille smugle gas.

    • #1236

      hvis den står 10 grader før top på en std motor burde den ikke tændingsbanke.

      Ikke for at male fanden på væggen, MEN sidst jeg havde en Aw11 med de symptomer du beskriver ovenover, så var det banken fra plejllejer :dry:

      specielt den med lave omdr og en smule gas….

      MEEEN det behøver det jo ikke at være på din….

    • #1237
      dennis jensen
      Deltager

      det er ikke et plejelleje. kan lige tilføje a jeg har en del forstand på biler og motore 😉 min bror er udlært toyota mekaniker og han sige osse det er tændingsbanken. så kan godt høre om det er et plejelleje tændingbanken ventiler eller hva man nu kan finde på 😆 har kørt 4age i nogle år snart så kender udemærket den dejlige lyd a et plejelleje 😛 var bare hvis der nu var andre der havde prøvet det samme og lige havde en ide 🙂

    • #1243
      Lars Pedersen
      Deltager

      sprunget kilerem,,,det er set før 😉

      men som Johnny siger, stempel skørter der larmer, i mr2 er cylinder 3 ofte den der er værst udsat for ovalitet

    • #1245
      Johnny Friis
      Keymaster

      Desværre kan stor slidtage sagtens forekomme efter 132.000km, er set før. Og som Splynk siger er det typisk cyl. 3 det går ud over. Hvorfor det er sådan vides ikke…
      Men hvis den ikke er slidt eller stærkt tilsodet, er en total standard motor, knast timing og tænding er ok, så kan det ikke være meget andet end mager blanding tilbage.

Viser 19 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.