indstiling af tænding
- Dette emne har 19 svar og 6 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 3 måneder siden af
Johnny Friis.
- ForfatterIndlæg
- 3. november 2009 kl. 19:54 #1157
dennis jensen
Deltagerska have stillet tænding på min aw11. ifølge autodata ska den stå 10grader men der er 3 mærker på krumtapshjulet lige efter hinanden. hva er det for et a dem jeg ska bruge?
- 4. november 2009 kl. 1:11 #1159
Peter Kibsgård
Deltagerjeg mener det er topmærke og 7,5 og 10 grader mærke
- 4. november 2009 kl. 16:51 #1162
Lars Pedersen
Deltager0-5-10
- 4. november 2009 kl. 21:30 #1163
dennis jensen
Deltagertak 🙂 det må jeg lige kigge på imorgen
- 4. november 2009 kl. 22:27 #1164
Peter Kibsgård
Deltagernårj……… der er længst mellem første mærker og top mærke :ohmy: 7,5 og 10 grader
- 5. november 2009 kl. 6:30 #1165
Lars Pedersen
Deltagerhmm, hwaad hulen skal man med et 7,5 graders mærke ? :ohmy:
- 5. november 2009 kl. 13:14 #1166
Dennis Maigaard
Deltagernå drenge.. i er jo helt i marken med det her…
de tre prikker indikerer : 0 – 10 – 16
som Haynes skriver er det den midterste notch der er 10 grader før top
- 5. november 2009 kl. 13:18 #1167
Dennis Maigaard
Deltagereller som beskrevet her :
- 5. november 2009 kl. 18:35 #1168
Lars Pedersen
Deltagerpuha,, det kan godt ende med at blive pinligt, når man har en “belærende” frisør i klubben,
tror lige jeg npeer lidt af dit karma for at være en provofrans denner :huh:
- 5. november 2009 kl. 18:46 #1171
Dennis Maigaard
DeltagerHold nallerne fra mit karma eller jeg nakker din den sidste!!!
:laugh:
Splynk, det er jo ikke tilfældigt, at jeg render og justerer tænding på dine motorskift, vel?
- 5. november 2009 kl. 18:54 #1172
Thomas Funder
DeltagerHæ hæææ – men så fik han een af mig i stedet :laugh:
- 7. november 2009 kl. 18:19 #1192
Peter Kibsgård
Deltagerbøjer mig i støvet for frisøren, ( misforstå den nu ikke ), får jeg så også karma…….. 😛
- 10. november 2009 kl. 16:10 #1227
Johnny Friis
Keymastertse tse, her er man lige optaget en uges tid hvor man ikke får læst indlæg på siden, og så sker det her :cheer:
Nå, men husk nu også at kortslutte T og E1, se billedet af manualen længere oppe.
Godt gået Dennis… - 10. november 2009 kl. 17:10 #1231
dennis jensen
Deltagerjeps. har husket a sætte en lus i. og nu virker det sån da. den tændingsbanker stadig lige omkring 4000 rpm og op til der hvor den åbner de små spjæld. nogen der ved hva et kan være.
- 10. november 2009 kl. 17:16 #1232
Johnny Friis
KeymasterExtrem slidtage, extrem tilkokset, mager blanding. Tændingsbanken, er du sikker? det kunne også være stempel slap, altså for stor tolerence mellem stempel og cylinder.
- 10. november 2009 kl. 19:16 #1235
dennis jensen
Deltagerjeps er sikker på det er tændingsbanken 😉 tror ikke det er pga slid da bien kun har kørt 132000km. er lidt inde på det er for mager blanding. men det kan jeg jo ikke rigtig sån tjekke. har overvejet a købe en benzin tryksregulator og sætte på men det burde jo ikke være nødvendigt når motoren er helt standart. den kan osse gøre det meget lidt ved laver omdrejninger hvis jeg kun giver den en lille smugle gas.
- 10. november 2009 kl. 20:30 #1236
Dennis Maigaard
Deltagerhvis den står 10 grader før top på en std motor burde den ikke tændingsbanke.
Ikke for at male fanden på væggen, MEN sidst jeg havde en Aw11 med de symptomer du beskriver ovenover, så var det banken fra plejllejer :dry:
specielt den med lave omdr og en smule gas….
MEEEN det behøver det jo ikke at være på din….
- 10. november 2009 kl. 21:26 #1237
dennis jensen
Deltagerdet er ikke et plejelleje. kan lige tilføje a jeg har en del forstand på biler og motore 😉 min bror er udlært toyota mekaniker og han sige osse det er tændingsbanken. så kan godt høre om det er et plejelleje tændingbanken ventiler eller hva man nu kan finde på 😆 har kørt 4age i nogle år snart så kender udemærket den dejlige lyd a et plejelleje 😛 var bare hvis der nu var andre der havde prøvet det samme og lige havde en ide 🙂
- 11. november 2009 kl. 2:08 #1243
Lars Pedersen
Deltagersprunget kilerem,,,det er set før 😉
men som Johnny siger, stempel skørter der larmer, i mr2 er cylinder 3 ofte den der er værst udsat for ovalitet
- 11. november 2009 kl. 15:53 #1245
Johnny Friis
KeymasterDesværre kan stor slidtage sagtens forekomme efter 132.000km, er set før. Og som Splynk siger er det typisk cyl. 3 det går ud over. Hvorfor det er sådan vides ikke…
Men hvis den ikke er slidt eller stærkt tilsodet, er en total standard motor, knast timing og tænding er ok, så kan det ikke være meget andet end mager blanding tilbage.
- ForfatterIndlæg
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.