Hvilken str. fælge
- Dette emne har 20 svar og 10 stemmer, og blev senest opdateret for 13 år, 2 måneder siden af
John Andrews.
- ForfatterIndlæg
- 24. juli 2009 kl. 17:26 #506
Daniel Kristensen
DeltagerHvad er diverse mål på de org. fælg til en 85′? Med ET mål og alt det der? 😛
Tak for hjælpen 🙂 - 24. juli 2009 kl. 20:58 #507
Mathias Carlslund
Deltager5,5 eller 6 x 14″ ET39
- 16. august 2009 kl. 17:19 #611
Daniel Kristensen
DeltagerKan man klemme nogle fælge med ET mål 35 på?
- 16. august 2009 kl. 17:32 #612
Peter Kibsgård
Deltagerjep…… 😆
- 19. august 2009 kl. 19:47 #657
Daniel Kristensen
Deltagerfeed! så kommer der også OZ fælg på dyret 😛
- 9. marts 2010 kl. 23:02 #1923
Søren Pedersen
DeltagerHvis ET-målet er 39 standard, så skal det forståes sådan at monteringsflangen sidder 39 mm forskudt af midten af fælgen, ik?
Jo mindre ET tal jo længere ud i skærm kanten, ik?
Det vil sige at man nemt kan montere 7×16 med ET 38, oder was?
Hilsen Søren
- 10. marts 2010 kl. 1:30 #1924
Peter Kibsgård
DeltagerNEJ… ikke nødvendigvis, 5,5″ – 7″ = 1,5″ = 0,75″ – 1mm længere ind, skal ik ku sige om det kan være der….
- 10. marts 2010 kl. 12:05 #1927
Søren Pedersen
Deltagerpeter k skrev:
NEJ… ikke nødvendigvis, 5,5″ – 7″ = 1,5″ = 0,75″ – 1mm længere ind, skal ik ku sige om det kan være der….
Øh – Den tror jeg lige jeg skal ha som om mjeg er 3 år gammel 😛
- 10. marts 2010 kl. 20:32 #1934
Peter Kibsgård
Deltager7*15 et 35 kan være der …
- 10. marts 2010 kl. 22:13 #1935
andreas nybo
DeltagerHvad er den største fælg og dæk der kan side på en aw11 der er sænket 35mm er der nogen som ved det hvor den kan synes med dem lovligt for der er jo ikke nogen synsman som bare kan nøjes med at det ser godt ud er det ikke lige som det skal være kassere de det jo bare de sataner :angry:
- 11. marts 2010 kl. 18:08 #1937
Lars Pedersen
Deltagermin erfaring er:
8″ i bag (med rullede kanter)
7″ i for - 11. marts 2010 kl. 18:53 #1938
Mathias Carlslund
DeltagerMine 7,5″ i for og 9″ i bag kan nu også fint være der… Men nu er det jo heller ikke helt lige meget hvilken højde hjulet har, og hvilket størrelse dæk man har monteret.
- 11. marts 2010 kl. 19:43 #1939
Dennis Maigaard
Deltagerjaja carlslund.. nu har du jo også udbygget din i bag, så det gælder ikke helt, vel?
- 11. marts 2010 kl. 22:47 #1940
Søren Pedersen
Deltagercarlslund skrev:
Mine 7,5″ i for og 9″ i bag kan nu også fint være der… Men nu er det jo heller ikke helt lige meget hvilken højde hjulet har, og hvilket størrelse dæk man har monteret.
Udgangspunktet er at hjulets rulle diameter skal bibeholdes, ellers passer speedometeret ikke.
Det vil sige at går man en tomme op i fælg diameter, skal man jo ligeledes gå ned i dæk højden regnet ud fra en % del af bredden af dækket.
Hvad kører i selv med hver især?
Fælg diameter?
Fælg bredde? og ET mål?Hilsen Søren
- 11. marts 2010 kl. 23:28 #1941
brian helsinghof
DeltagerHej.
Jeg kører med følgende.
For = 8×17 ET35 med 205/40-17
Bag = 9×17 ET42 med 225/35-17De sidder lige inden for skærmene og der er ikke noget der går imod, kanterne er rullet lidt op , men det er ikke ret meget.
Den er sænket ca 35mm
Jeg har lige kørt bilen gennem syn som den står B)
- 12. marts 2010 kl. 1:30 #1943
Mathias Carlslund
DeltagerDenner skrev:
jaja carlslund.. nu har du jo også udbygget din i bag, så det gælder ikke helt, vel?
Har også set 9×16″ på en der ikke var udbygget, så det kan sagtens lade sig gøre…
- 13. marts 2010 kl. 1:04 #1944
Ralf Schultz
Deltagerm power skrev:
Hej.
Jeg kører med følgende.
For = 8×17 ET35 med 205/40-17
Bag = 9×17 ET42 med 225/35-17Så det må jo betyde at 7.5×17 et38 skulle glide næsten lige på..
Men hvad siger synsmanden, hvis man kommer i en AW11, med 5 huller i fælgene? Vi taler ikke om spacere, men lavet, så de kan monteres rigtigt.. Forskellen er fra 4x100mm til 5x108mm, så der burde jo umiddelbart være jern nok og bore i..
- 13. marts 2010 kl. 2:18 #1945
Søren Pedersen
DeltagerDet vil være en konstruktiv ændring hvor det skal dokumenteres for ændringen ikke påvirker hjulophængets “egenskaber” Det er nok tvivlsom om der er nogen der vil ofre et anerkendt prøvnings laboratorium for at afprøve og om muligt dokumentere for styrken.
Desuden er det synspligtig!
Hilsen Søren
- 14. marts 2010 kl. 0:00 #1951
Peter Kibsgård
Deltager5×108 ???? hvem faen kører med volvo fælge på sin toyota, :angry: ……..
- 14. marts 2010 kl. 20:30 #1958
Ralf Schultz
DeltagerDet kunne jeg godt finde på at gøre.. 😛
- 15. marts 2010 kl. 6:53 #1961
John Andrews
DeltagerKører med 17×7,5 ET25 205/40 ZR17
Ville gerne køre med:
8-spoke 16×7,5 ET25 205/45 ZR16
10-spoke 17×8 ET39 225/40 ZR17Volk laver nogle lækre fælge, men de koster kassen.
- ForfatterIndlæg
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.