Hvad gør jeg??
- Dette emne har 13 svar og 9 stemmer, og blev senest opdateret for 12 år, 10 måneder siden af ANDRZEJ ROGOWSKI.
- ForfatterIndlæg
- 16. oktober 2011 kl. 22:46 #4347tina kjærDeltager
Hey Mr 2.
Jeg er ny ejer af en mr 2 eller min mand er og idag da jeg har kørt i bilen så lige pludselig begyndte den at lugte af benzin og larme helt vildt fra motoren.
Det lyder som om at ventiler og alt er ved at banke ud igennem siden,der er ikke noget der drypper eller andet og den har ikke kogt over ,der er vand på og alt men den banker helt vildt og holder sig lige på 500 omdrejninger i tomgang .. er der nogen her der kan hjælpe jeg får den transporteret ned på vores værksted imorgen men aner ikke hvordan vi skal gribe det an da vi ikke ved noget om bilen???
Skriv gerne og evt måske en i kbh elelr noget for vil gerne vide om det er en ny motor vi snakker om eller en ventil eller ja hvad kand et være..:sick:
- 17. oktober 2011 kl. 9:42 #4348Stig TreldalDeltager
Tror den har ædt et leje på cylinder 3 🙂 Det lyder sådan!.
- 17. oktober 2011 kl. 9:47 #4349Stig TreldalDeltager
Det lyder som et leje er røget og jeg mindes jeg tit har hørt det er på cylinder 3 der ryger et leje hvorfor det er det på cylinder 3 kunne jeg godt tænke mig en forklaring på?
- 17. oktober 2011 kl. 14:43 #4350Lars PedersenDeltager
Lyder som om du skal have ny motor,,
tyder desværre på der er gået et plejlleje
- 17. oktober 2011 kl. 14:45 #4351Lars PedersenDeltager
[quote=”Lowlife” post=4157]Det lyder som et leje er røget og jeg mindes jeg tit har hørt det er på cylinder 3 der ryger et leje hvorfor det er det på cylinder 3 kunne jeg godt tænke mig en forklaring på?[/quote]
3éren bliver ikke kølet optimalt pga. udstødnings manifolden forhindrer optimalt for air flow
- 17. oktober 2011 kl. 18:23 #4352Søren PedersenDeltager
Ro på, ro på :huh:
Jeg havde en gang samme oplevelse og det viste sig at den havde ødelagt toppakningen mellem cylinder 3 og 4.
Jeg syntes ikke at læse hvorvidt den kører, et defekt leje har nødvendigvis ikke indflydelse på tomgangen.
Så få prøvet kompressionen før i river hele motoren ud.
mvh Søren
- 18. oktober 2011 kl. 5:00 #4354Lars PedersenDeltager
et leje er meget let at høre,,stik hovedet under bilen, kommer støjen nedefra er der ikke den store tvivl,,sæt evt et en skrutrækker på bundkarret og enden til øret som et stetoskop.
men Søren har fat i noget,,det kan være en toppakning, dog larmer det ikke nær så meget,
det er sjældent noget går i stykker i topstykket, men intet er umuligt, jeg har lige flækket en shim i 3 stykker (dog en anden motor) men damn det larmede.hvor er du fra, måske der er en “kender” i nærheden der kan slå et smut forbi dig og stille diagnosen
- 18. oktober 2011 kl. 22:43 #4356Peter KibsgårdDeltager
jeg havde jo et topstykke, hvor ventilsæderne begyndte at rasle ud, som tænder på en gammel spritter………….
- 19. oktober 2011 kl. 17:54 #4357Henning KviesgaardDeltager
Hej
Hvis det er motoren som skal skiftet har jeg en til salg
Ring på telefon nr. 24829837 så finder vi nok en løsningHenning
- 22. oktober 2011 kl. 11:01 #4361tina kjærDeltager
Hej igen ja bu har vi fet mr 2’eren ned på vores lille værksted,vi har taget kompressionstest på den og på 1.3-4 står den ca 12 men på 2 er den nede på 5.
Vand og olie ser fin ud,ingen maynaise eller andet sjovt.ingen utætheder,og da vi tog et tændrør op af gangen og startede den for at se om det var det så ville den godt køre.
Den starter og kører i motoren men klakker meget,men hvis det er en toppakning der er gået imellem 2 cylindere skulle kompressionen så ikke være dårlig på begge??
kun cyl 2 er dårlig?
Tænker på om det kunne være en fjeder i ventilen der er knækket??
Vi kender ikke noget til denne motor da det var sådan en for sjov bil vi købte,og nu står vi og klør os i nakken for kan ikke se hvordan vi skal skille den ad??
Vi er i ballerup .
VW kan vi lave men mr2 .hmm ja. Håber på at der er en som måske har en ide?
Håber på svar.God weekend.
Ellers har michael min mand dette tlf nr 22958514 hvis der skulle være en de kunne sige noget om den. - 22. oktober 2011 kl. 12:57 #4362Lars B. ChristensenDeltager
Cyl. 1 – 12
Cyl. 2 – 5
Cyl. 3 – 12
Cyl. 4 – 12Alt andet lige, så tyder det jo på, at det er fra stempel på cyl. 2 og op efter, hvor problemet/fejlen er. Prøv at tage de 2 ventildæksler af og se om det ser normalt ud nede ved ventil-fjederne….. evt. mål afstanden fra knasten til “fjederen”
Det kan også være, at der er faldet noget af i indsugningen, som har lagt sig på ventilen – dermed kan den ikke lukke helt og går evt. imod stemplet, når det er i top……Prøv evt. tage tændrøret op og lys/kig ned i hullet (hvor tændrøret har siddet) for at se om der evt. skulle være skade/hakker på toppen af stemplet. - 11. november 2011 kl. 23:45 #4409jens andersenDeltager
HEJ JEG BOR I SMØRUM OG VIL GERNE HJÆLPE HVIS I HAR BRUG FOR MEKANIKER HJÆLP B)
- 12. november 2011 kl. 10:49 #4411Lars B. ChristensenDeltager
Er der egentligt noget nyt i sagen?? Har I fundet fejlen?
- 16. november 2011 kl. 0:19 #4418ANDRZEJ ROGOWSKIDeltager
Hej jens. som bor i smørum 🙂 Hr du forstand på mr2 motorene ?? og evt nogle dele til sådan en så må du da gerne kontakte mig på 20820202. på forhånd tak.
Vh Andrè
- ForfatterIndlæg
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.