“humlebi-princippet”

Viser 6 svartråde
  • Forfatter
    Indlæg
    • #3239
      stig knudsen
      Deltager

      Gutter og gutinder – nu til en verdensnyhed!! jeg har luret hvordan man lettest kommer igennem sine ombygninger uden problemer.. Man skal simpelthen lade være med at sætte sig ind i sagerne inden man går igang. uvidenhed er nøglen 🙂 Lissom en humlebi – den burde ikke kunne flyve, men det ved den jo ikke, så den gør det alligevel.

      Nu har jeg læst side op og side ned omkring montering af AGZE gearkasse, travers, og forskellen på 85 og 87 modeller, og alt det vidste jeg intet om da jeg UDEN PROBLEMER smed sådan en gearkasse i min 86’er. Der er fint plads til akslerne, jeg har ikke ændret det mindste i min karrosse mht motorophæng, motoren ligger hvor den altid har gjort, og der er fin plads mellem fordeler og bagplade. (og ja, den er blevet straffet på den onde klinge)

      Så alle de problemer og forhindringer opstår åbenbart kun hvis man kender til dem i forvejen… eller også har jeg bare været heldig 🙂

    • #3240
      Lars Pedersen
      Deltager

      det vil vi se før vi tror det.

      hvis motoren ligger korrekt, og det kan den ikke i en non sc, pga ændrede ophæng på minimum 3 af 4 punkter,
      ligger den der hvor den skal, går akslerne imode 85-86 traverser, fordeleren kommer tæt på brandvæggen, og det selvom du kun kan få et stykke papir mellem sc og bagagerums væg..

      nåja, og intercooleren kan heller ikke monteres “korrekt” pga anden batterihylde, og låseblik til motor klap

      men glæder mig da til at se det 🙂

    • #3241
      Thomas Funder
      Deltager

      Hæ :laugh: godt at høre du har fået gearkassen i 😉

      Er det en org. SC, en transplanteret SC eller en NA MR2 du har?

    • #3246
      stig knudsen
      Deltager

      jeg overvejer også lidt at få tjekket mit stelnummer for at blive HELT sikker på min model, for jeg forstår heller ikke at det har kunnet lade sig gøre. Men efter dåbsattesten skulle det altså være en helt almindelig N/A 86’er.

      jeg kører med AGZE-geargasse og AGZE-motor bygget om til turbo. Det eneste problem der har været var at jeg selv måtte lave et beslag til bagerste motorophæng, da det originale ikke passede på “sidevejs”
      Men altså ikke noget konstruktivt på karossen.

      Skal nok lige knipse nogle billeder 🙂

    • #3247

      det kan jo være at tidligere ejer har haft en finger med i spillet 😉
      er det den hvide mr2 ?

    • #3248
      Lars Pedersen
      Deltager

      [quote=”red-head” post=3049]jeg overvejer også lidt at få tjekket mit stelnummer for at blive HELT sikker på min model, for jeg forstår heller ikke at det har kunnet lade sig gøre. Men efter dåbsattesten skulle det altså være en helt almindelig N/A 86’er.

      jeg kører med AGZE-geargasse og AGZE-motor bygget om til turbo. Det eneste problem der har været var at jeg selv måtte lave et beslag til bagerste motorophæng, da det originale ikke passede på “sidevejs”
      Men altså ikke noget konstruktivt på karossen.

      Skal nok lige knipse nogle billeder :)[/quote]

      gearkasse ophænget burde heller ikke passe, det skal “sænkes og sidestilles lidt, og det motoren modsat ska sidestilles ca 10-12 mm

    • #3251
      stig knudsen
      Deltager

      ja, jeg har nemlig også tænkt lidt på om der er blevet lavet noget om før min tid, som jeg ikke kender til. Der lå jo en 145hk AGZE i den da jeg købte den 🙂

      og ja, det er den hvide (med de enormt funktionelle luftindtag i frontklappen) 😛

Viser 6 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.