Hjælp til import af SW20

Viser 10 svartråde
  • Forfatter
    Indlæg
    • #459

      Hej alle

      Jeg er helt grøn på dette område omkring import af biler.
      Men det der sker, er at i lørdags prøvede jeg en MR2 SW20, og var helt solgt af dens former og dens måde at køre på. Det var helt vildt fedt, så nu skal jeg invastere i sadan en lille lækker vogn. Så jeg ville høre om i kender nogle sider hvor jeg kan kigge på nogle (MR2 SW20 3sgte)

      Hilsen kasper.

    • #460
      Lars Pedersen
      Deltager

      http://www.Ebay.de er din ven 😉

      der er også http://www.mobile.de
      og http://www.autoscout24.de

      go jagt :silly:

    • #461

      Nice jeg har måske fundet 2 stk. men nu skal jeg lige ha solgt min motorcykel først

      takker

    • #467

      Hejsa !

      Lige for at du skal vide det så findes de årgange i følgende modeller:

      SW20 Europæisk model med 2,0 3SGE motor med 156 HK
      SW21 US model, ikke turbo, med 2,2 5FSE motor (mener Jeg den hedder) den har 126 HK
      SW22 US model, med turbo, med 2,0 3SGTE motor med 204 HK hvis det er en 1991 model som den Jeg har 🙂
      Så findes den også i en “japser” udgave med fast tag og rattet i den “forkerte” side, også som turbo model, den ved Jeg ikke hvad hedder.

      Men jow det er sjove biler, så det er bare om at komme ud af starthullerne og komme igang med at hente sådan én.

      Du skal bare være opmærksom på at US SW21/SW22’eren ikke er typegodkendt her i DK, så derfor skal den vejes hos Kongelig Vejer inden den skal toldsynes, det skulle Jeg ihvertfald dengang i 2006 da Jeg hentede min. Om det er lavet om ved Jeg ikke…

      Men ja – når man først har prøvet sådan én, så er man solgt :laugh:

      Men skriv hvis du vil vide mere 🙂

      Mange hilsner
      Henrik

    • #470

      Jeg er ude i sådan noget i den stil( http://www.pistonheads.co.uk/sales/1094039.htm )det skal være 245 HK modellen. den er så fed at køre i, det er helt vildt

      Jeg glæder mig allerede 😆

    • #471

      Så vidt Jeg ved så er en højrestyret bil også lidt billigere i afgift, end en venstrestyret, det fik Jeg fortalt dengang Jeg skulle have min afgift betalt.

      Men ja – det er en pæn model du har fundet dig der !

      Lige et godt råd: Prøv at kontrollere med SKAT først hvad du skal give i afgift for sådan en 1998 vildbasse, samt i forsikring, i forhold til din alder. For det kan nok godt blive lidt pebret 🙂

      Henrik

    • #472

      Ja nu er det måske ikke lige en årgang 98 men måske en midt 90. det var bare for at du kunne se hvad jeg læner mest til. og jeg mener det er mellem 40 – 50 i afgift. og forsikring, er det en garagebil som kun køre om søndagen og Max 8000 km om året. Så skal jeg give 8750 KR i ansvar. men alle de tal er jo kun Cirka tal

      Det er faktisk lige den her jeg skal prøve at få mere info sendt hjem http://www.pistonheads.co.uk/sales/1139907.htm

    • #473

      Der er ikke længere noget at spare i afgifter på h.styrede biler. Det “smuthul” er lukket.
      Altså koster h.styrede biler nu det samme som v.styrede.

      Med tanke på din køreglæde samt gensalgsværdi bør du derfor kraftigt overveje at holde dig til en v.styret.

      Tjek http://www.mobile.de eller http://www.autoscout.de

    • #475

      ja okay det kan jeg godt se, at det måske bedre kan svare sig at finde en venstra racer. :unsure:

    • #574

      Mysling skrev:

      Der er ikke længere noget at spare i afgifter på h.styrede biler. Det “smuthul” er lukket.
      Altså koster h.styrede biler nu det samme som v.styrede.

      Med tanke på din køreglæde samt gensalgsværdi bør du derfor kraftigt overveje at holde dig til en v.styret.

      Tjek http://www.mobile.de eller http://www.autoscout.de

      Er du nu os 100% sikker på det??
      Så vidt jeg ved er der stadig massere der importerer Supra’er med rattet i højre side, så de sparer i hvert fald en halv afgift..

    • #580

      Før de nye regler var afgiften 30% lavere på h styrede biler.
      Men denne særregel er fjernet, formentlig fordi at så mange benyttede sig af det.

      Derfor må det betegnes som værende LANGE NÄSE hvis man ligger inden med en bil med rattet på kvindens plads, og ikke har betalt afgift på den endnu.
      Afgiften vil nemlig være den samme som på en mandebil. :dry:

      Og ja, det er jeg TEMMELIG sikker på.

Viser 10 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.