Gejl,,

Viser 6 svartråde
  • Forfatter
    Indlæg
    • #7017
      Thor Møller
      Deltager

      Hej,

      Jeg har hørt en gammel skrøne, eller hørte det faktisk i lørdags, at man engang kunne få nogle andre forlygter til aw11, hvor de så kun klapper halvt op. Hvor? findes de stadig ?

      Det har vidst været oppe en del gange, men er det korrekt at der ikke kan fås TUV papir til gevind undervogn?

      Hvad er det for nogle dele der skal ud-skiftes i gearkassen, for at forhindre den skal hoppe ud af 5 gear?

      På jeres biler, ved eks. venstre side. i bunden af døren helt nede i hjørnet ved forskærm og panel´et. Er de 3 punkter lige langt ude. Forstå mig ret,
      Når der justeres forskærm og dør skal det jo passe sammen.

      På min, er begge døre lidt længde inde imod end skærmen og panel´et… hvordan er det på jeres ?
      Billedet er godt nok taget fra højre side, men lad nu det ligge. 🙂

    • #7018

      Din indledning i dit indlæg forstår jeg ikke, men det ønsker jeg så heller ikke da det ikke hører hjemme her i offentligheden.
      Hvis der er sand i maskinen så find den mest seriøse metode at fjerne det på.
      Det er ikke i det offentlige rum!!!
      Skriv til bestyrelsen direkte!

      Lad endeligt dine døre være længere inde end panel og forskærm.
      eller sandblæses dørene på kanten.

      Det er kuglerne og fjedre der skal udskiftes, man skal lige være forsigtig en af kuglerne har det med at droppe ned i gearkassen jeg husker ikke hvilken.

      Umiddelbart findes der ikke justerbare undervogne med papirer der kan godkendes i DK for almindelige penge.
      Personlig fatter jeg ikke behovet for at kunne skrue sin bil i højden, hvor tit er det man gør det? Det er kun rally kører som aflægger prøver på varieret underlag som har brug for justeringsmuligheden.
      Det er iøvrigt meget meget få som kan finde ud af at justeres din bil i sporingen efterfølgende.
      Et sæt almindelige sænkningsfjedre med en gul koni undervogn giver tilligemed en fin stram undervogn.

      Lygterne har jeg ikke forstand på!

      mvh SØren

    • #7019
      Thor Møller
      Deltager

      Jojo, men skal kanterne ikke passe ud for hinanden? Ligesom når der justeres en motorhjelm så må den ikke ligge over eller under kanten på side skærmene. Men lige præcis i samme højde.

      Hvad er det for nogle kugler og fjedre vi snakker om her?

      Nå, jamen så kommer der heller ikke papir på det.
      Du har fuldstændig ret i, at det ikke er særlig tit man justere på højden. Men første gang man justere, kan man få lige præcis den højde man ønsker. om det evt. skulle være mere højde i bag end for, Hvad ved jeg. Også bliver de låst og aldrig løsenet igen.
      Ingen gang til syn, da det så er afmontering af fjedrene. utroligt at man gider alt det bøvl.
      Sporring er ingen problem.

      Tak for svar!

      Ligesom denne Toyota, det første billede
      http://www.mr2australia.com/mr2play/tm.aspx?m=49933

      Thor

    • #7020
      Thor Møller
      Deltager

      Jojo, men skal kanterne ikke passe ud for hinanden? Ligesom når der justeres en motorhjelm så må den ikke ligge over eller under kanten på side skærmene. Men lige præcis i samme højde.

      Hvad er det for nogle kugler og fjedre vi snakker om her?

      Nå, jamen så kommer der heller ikke papir på det.
      Du har fuldstændig ret i, at det ikke er særlig tit man justere på højden. Men første gang man justere, kan man få lige præcis den højde man ønsker. om det evt. skulle være mere højde i bag end for, Hvad ved jeg. Også bliver de låst og aldrig løsenet igen.
      Ingen gang til syn, da det så er afmontering af fjedrene. utroligt at man gider alt det bøvl.
      Sporring er ingen problem.

      Tak for svar!

      Ligesom denne Toyota, det første billede
      http://www.mr2australia.com/mr2play/tm.aspx?m=49933

      Thor

    • #7021
      Thomas Funder
      Deltager

      [quote=”Shark” post=6841]Jeg har hørt en gammel skrøne, eller hørte det faktisk i lørdags, at man engang kunne få nogle andre forlygter til aw11, hvor de så kun klapper halvt op. Hvor? findes de stadig ?
      [/quote]
      Det er en skrøne. Man har aldrig kunnet få færdige kit til AW11, men der findes kits til SW20. Der findes dog mange hjemmebyggede løsninger, som regel med mc lygter. Tvivler på at det kan godkendes i DK 🙂

      [quote=”Shark” post=6841]
      Det har vidst været oppe en del gange, men er det korrekt at der ikke kan fås TUV papir til gevind undervogn?
      [/quote]
      Nej, du kan godt få TÜV papirer på en gevindundervogn til en AW11, men det er “specialordrer”. Mathias Carslund organiserede et fælleskøb herinde på et tidspunkt. Jeg er i øvrigt helt enig i Sørens betragtninger – i langt de fleste tilfælde får folk en bil der kører dårligere med gevindundervogn fordi man ikke bruger (meget) tid på at få den vejet ordentligt ind.

      [quote=”Shark” post=6841]
      Hvad er det for nogle dele der skal ud-skiftes i gearkassen, for at forhindre den skal hoppe ud af 5 gear?
      [/quote]
      Før 09/87 var der monteret en C50 gearkasse på AW11’erne. Den har den svaghed, at lejet til højgearsakslen ligger lidt over oliebadet. Derfor slides den og skal skiftes. Som regel er det nemmere at montere en C52 gearkasse fra en senere model, men ellers kan gearkassekyndige som eks. Bjørn Spure fixe den for medlemmer. Jeg mener det hedder “output shaft bearing” på engelsk, så det kan evt. googles 🙂

    • #7022
      Thor Møller
      Deltager

      Tak for svar.

    • #7031

      Mig bekendt kan disse godkendes i DK: http://racingshop-germany.com/Coilover_155

      Og ja, jeg forsøgte at lave et fælleskøb på et tidspunkt, men som sædvanligt, så var der ingen opbakning omkring det, da det endelig kom til stykket…

Viser 6 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.