Facelift bremser på før facelift model
- Dette emne har 1 svar og 2 stemmer, og blev senest opdateret for 10 år, 6 måneder siden af Søren Pedersen.
- ForfatterIndlæg
- 21. april 2014 kl. 20:10 #6669Lise SteffensenDeltager
Jeg er ny i dette og regner med at melde mig som officielt medlem nu hvor jeg er kommet til at gå lidt all in på MR2 efter 10 år med Peugeot 205gti/cti måtte der ske noget nyt. Kan konstatere at der er kommet ikke mindre end 3 MR2’er i stalden indenfor det seneste halve år så dejligt at konstatere at der tilsyneladende er en aktiv og velfungerende klub.
På sigt består projektet i at ombygge min først anskaffede og i forvejen US ombyggede AW11 fra 86 om til supercharger da jeg har fået fingre i et knapt så velholdt eksemplar med den 4AGZE motor (ikke godkendt) i og er indenfor fornuftens rammer villig til at gå hele vejen og betale afgift osv. I den forbindelse skal der så vidt vides opgraderes bremser (kører trackdays så det synes som en fornuftig opgradering uanset)
Jeg har skaffet delene men er i tvivl om hvor meget der skal skiftes i form af stabilisator stænger osv. er der nogen som kan hjælpe mig på rette vej der?
Derudover ville det være rart om nogen havde erfaringer med hvad afgiften kan ende i og hvad der ellers er af konstruktive krav for at få en sådan ombygning godkendt?Mvh
Lise
AW11 1986 med ferrari kit og US bagende
AW11 1985 med 4AGZE motor – kommende Historisk racer
SPYDER årgang 2000 med rotrex kompressor og diverse ombygninger ca. 300Hk - 26. april 2014 kl. 0:38 #6671Søren PedersenDeltager
Hej Lise
Først tillykke med dine 3 stk mr2’er.Jeg skal høre om den amerikanske model er på danske plader?
Hvis ikke så bliver den svær at få på danske nr. Plader da der skal fremskaffelse en data erklæring på køretøjer som kun kan udfærdiges af fabrikanten Toyota eller dennes repræsentant, dvs. Toyota Danmark. De har aldrig villet udfærdige en sådan.
Så jeg håber at din USA model med agze motor allerede er på danske plader. Alternativt skal du bruge en af de andre.
Bilerne er identiske på nær bremserne, dvs. Du undgår at skulle udskifte stabilisatorer etc.
Motor konverteringen skal være 100% original for at kunne godkendes, dvs med original motorstyring standard remhjul, original intercooler etc.
Mht til prisen på evt. Afgift på ombygget bil så er der ingen afgift på 124hk modellen da forhøjelsen ikke er større end 20 %. Men er udgangspunktet en 116hk ab årgang 1987 så skal der svares ny afgift af hele bilen.Mvh Søren
- ForfatterIndlæg
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.