Brugttest MR2 AW11
- Dette emne har 29 svar og 7 stemmer, og blev senest opdateret for 12 år, 2 måneder siden af Anonym.
- ForfatterIndlæg
- 5. juli 2012 kl. 1:24 #5366AnonymInaktiv
Jeg fik lige lyst til at lave en brugttest af MR2 AW11
http://www.bilekspressen.dk/nyheder/buyers-guide-mr2-aw11
Stor tak til Line Lip for at stille op til fotosession med sin MR2
- 5. juli 2012 kl. 8:21 #5367Thomas FunderDeltager
Cool :laugh: mere af det 😉
Der er lige et par detaljer vi skal ha diskuteret :laugh: – evt. over en øl på næste træf? :cheer:
- 5. juli 2012 kl. 9:08 #5368AnonymInaktiv
En øl er jeg altid frisk på 🙂
Hvilke detaljer tænker du på? - 5. juli 2012 kl. 14:25 #5369Lars PedersenDeltager
Det er sikkert noget med gearkasser,, det er ok at diskutere det med Thomas over en ENKELT øl, men hvis der er Gul Gajol indblandet så GLEM DET 😉
- 5. juli 2012 kl. 20:16 #5371AnonymInaktiv
Hehe. Det med Gajol vil jeg huske 🙂
Det vil glæde mig, hvis i smider en kommentar og trykker synes godt om inde på min brugttest.
- 5. juli 2012 kl. 20:47 #5372Thomas FunderDeltager
[quote=”splynk” post=5187]Det er sikkert noget med gearkasser,, det er ok at diskutere det med Thomas over en ENKELT øl, men hvis der er Gul Gajol indblandet så GLEM DET ;-)[/quote]
“Det har jeg ingen klar erindring om”
- 5. juli 2012 kl. 20:54 #5373Thomas FunderDeltager
[quote=”Jeffrey Retslov” post=5186]En øl er jeg altid frisk på 🙂
Hvilke detaljer tænker du på?[/quote]Den 4agze der sad originalt i MR2’eren havde ikke undersmøring – det kom først i 165hk udgaven i Corolla.
Røde biler havde ikke altid røde sæder – kun på importbiler. På de “danske” var alle sæder grå 😉
AW11 ‘facelift’ kommer i 09.87 men da Toyota altid tømte reolerne kan man ikke være 100% sikker på at alt er ændret fra denne dato.
resten…….kan jeg kun være helt enig i :cheer: 😉
- 5. juli 2012 kl. 22:00 #5374Dennis MaigaardDeltager
[quote=”Thomas” post=5191]
Røde biler havde ikke altid røde sæder – kun på importbiler. På de “danske” var alle sæder grå 😉 [/quote]
Har du drukket af natpotten? altså… fra 85-87 havde røde biler altså røde sæder Thomas..også de danske … det er først fra 87- at den morfargrå kabine kommer…
- 5. juli 2012 kl. 22:52 #5375Lars PedersenDeltager
Pas nu på Dennis,, du kan risikere at stå i den pinlige situation, at “oraklet” har ret 😉
- 6. juli 2012 kl. 7:23 #5376Johnny FriisKeymaster
Hmmm, har en Dansk salgs brochure med en rød 1985 AW11, den har røde sæder, så jeg ville s…. føle mig snydt hvis jeg havde købt en dengang og sæderne ikke havde været røde.
Thomas, er du sikker på den ?En lille detalje jeg faldt over var den med at betale afgift for en supercharger, det skal man altså ikke 😉
Men det er jo bare detaljer, super artikel og skide god reklame :laugh:
- 6. juli 2012 kl. 9:56 #5377Thomas FunderDeltager
Nåeh ja, på 85’erne kan det da godt være, men på de rigtige fra 09.87 og frem var der grå std. sæder i :laugh: :laugh:
…..og på de helt skrabede modeller kun “S” sæder (også kendt som ‘morfarsæder’) 😉
- 7. juli 2012 kl. 1:34 #5380Lars PedersenDeltager
[quote=”Thomas” post=5195]Nåeh ja, på 85’erne kan det da godt være, men på de rigtige fra 09.87 og frem var der grå std. sæder i :laugh: :laugh:
…..og på de helt skrabede modeller kun “S” sæder (også kendt som ‘morfarsæder’) ;-)[/quote]
SådaN Thomas,, rart at se andre også er klar over at den rigtige mr2 først kom i 87 😉
- 7. juli 2012 kl. 9:21 #5381Dennis MaigaardDeltager
haha i kan sige lige hvad i vil….
Det er ALTID den første årgang der bliver den ægte klassiker….
og nuvel, måske de færre heste, den øgede vægt og kedeligt gråt morfar indtræk, i jeres øjne gør 87 modellen til en bedere sportsvogn. Smag og behag er jo forskellig :cheer:
- 9. juli 2012 kl. 8:45 #5386Johnny FriisKeymaster
Super Dennis, lige mine ord… 😛
- 9. juli 2012 kl. 10:16 #5391Thomas FunderDeltager
Ok, det er agurketid så jeg bider på 😉
I den “Classic MR2 – A Buyers Guide” som jeg skriver ….om et par år og kommer til at tjene kassen på …kommer der til at stå:
“gå efter den faceliftede version fra 09.87- pga. den stærkere gearkasse, rustfri varmerør, opgraderede bremser, faceliftede interiør, baghøjtalere, mindre sportsrat, pænere fælge, lås på handskerum, stærkere RedTop motor, større kobling…og sidst men ikke mindst TO “tøjkroge” :laugh:”😛
[edit]….og så har jeg endda været flink og ikke nævnt noget om buzzeren til lyset 😉
- 9. juli 2012 kl. 10:18 #5392Dennis MaigaardDeltager
Du tror vel ikke på alt hvad du læser? De aner tydeligvis ikke hvad de snakker om.. To tøjkroge tsk tsk
- 9. juli 2012 kl. 12:33 #5394Lars PedersenDeltager
da jeg gik i skole,,,var 145 mere end 124,, nu ved jeg ikke hvad de lærte dig ude i landsby bondeskolen Dennis, men du skal tydeligvis have dine skolepenge tilbage :woohoo:
i de fleste tilfælde er der børnesygdomme ved nye bilmodeller, tydeligvis passer dette også ang. mr2, de fleste var dog luget væk i slutningen af 1987 :whistle:
“keep em´comming wannabe´s” i kæmper et tabt slag 😛
- 9. juli 2012 kl. 12:35 #5395Lars PedersenDeltager
OG holderen til aflægnings rummet i centerkosollen,, jaja Funder vi kan jo blive ved, listen er lang,,,,
- 9. juli 2012 kl. 12:49 #5396Johnny FriisKeymaster
Hvor kom de 145 lige fra ? SC blev aldrig solg i Europa….
Til gengæld kunne man få en “faceliftet” motor med hele 116hk syd for grænsen, ja, den med alt udstyret…Men ja, som 85′ ejer må jeg krybe til korset og bekendtgøre at jeg virkelig savner en lille 1,5″ paphøjtaler der skriger alt mellem 16.000 og 16.100hz forvrænget ind i min nakke :kiss:
Når ja, der er vel lige plads til en opgraderet Tsvansen model på 1,57″, men så ryger originaliteten jo 😉
- 9. juli 2012 kl. 13:41 #5397Thomas FunderDeltager
Hæ hææææ
Først: Undskyld til Jeff for at have hugget tråden
Derefter: Til nye medlemmer: Dette er MR2 verdenens version af vandkamp – og ligesom i den rigtige version kan man enten more sig fra sidelinien eller deltage og risikere at blive våd.Deltag gerne i kampen! :laugh:
- 9. juli 2012 kl. 13:49 #5398Thomas FunderDeltager
[quote=”Johnny F.” post=5214]Men ja, som 85′ ejer må jeg krybe til korset og bekendtgøre at jeg virkelig savner en lille 1,5″ paphøjtaler der skriger alt mellem 16.000 og 16.100hz forvrænget ind i min nakke :kiss: [/quote]
tsk tsk….det er en 3½” – typisk 150-20,000 Hz
Det kan alle høre…også de lidt ældre medlemmer 😛
- 9. juli 2012 kl. 13:56 #5399Johnny FriisKeymaster
Ja ok, sandheden ligger nok midt imellem din og min påstand 😛
Havde jeg haft en 87+ havde jeg nok afmonteret dem, smidt dem i hanskerummet og låst den famøse handskerums lås… :woohoo: - 9. juli 2012 kl. 14:22 #5400Dennis MaigaardDeltager
Jeg fatter ikke at netop i to lovpriser den model. Mig bekendt har i begge haft en del problemer med 87+ modellen. Jeg ved at splynk har sat en i brand i bedste peugeot-stil, spundet rundt og smadret bagenden på en anden. Hvordan kan det lade sig gøre når nu 87+ har så sublime køreegenskaber? Mig bekendt er der ikke brændt nogle 85 modeller.. og jeg har tilgengæld heller ikke haft nogen med smadret bagende.. har du Johnny?
Jeg ved også at Sørens bremser på hans 87+, som jo er de STORE opgraderede bremser ikke virkede synderligt godt da han påkørte mig for et par år siden. Jeg har ikke påkørt nogen med mine små bremser.. har du Johnny?
Jeg tror bare funder skal være glad for at hans ikke brød i brand under sidste træf….
Jeg ved ikke om det er den endegyldige sandhed, jeg siger jo bare hvad jeg ser… :cheer:
Af personlige noter har jeg selv knækket 2 tandremme.. begge på 87+modeller og det er ikke sket på nogle af de 85 modeller jeg har haft?? coincidence?? i think not.. :laugh:
- 9. juli 2012 kl. 14:55 #5401Peter KibsgårdDeltager
hææhææææ det er go læsning 😛 min har altså 2 tøj kroge… og den er fra 85 :cheer:
- 9. juli 2012 kl. 15:21 #5402Johnny FriisKeymaster
Ingen smadrede bagender eller påkørsler fra min side…, kører jo også 85′ :whistle:
Søgte lige sætningen “er der nogen som at der kender en som at der kører MR2 fra 1985 som at der brændte” på google. INGEN HITS…. Altså kan vi konstatere at der aldrig er nogen 85’er i verden der er brændt B)
- 9. juli 2012 kl. 20:07 #5405Lars PedersenDeltager
3,5″ Hr, Formand 🙂 kan være ganske velspillende trods forholdene.
Solgt i europa eller ej,,du har den, Funder har den, Dennis har haft den, jeg har haft flere, yadda yadda yadda,, at du så har spoleret “orginaliteten” ved at tyvstjæle en motor fra en nyere årgang,, jaaaa, den tager vi lige ved lejrbålet en dag.
glemte vi at nævne de bedre sæder og de bedre detaljerede instrumenter. et bagagerum der ikke er lavet af masonitplade med pålimede hovsa løsninger i skærmene, arh, jeg mangter det ikke, gider ikke slide et keyboard op 🙂
Dennis,, du lugter af blomster ;-/
- 9. juli 2012 kl. 20:09 #5406Lars PedersenDeltager
jeg ved da hvor der står nogle stykker vi kan “brænde af” :silly:
- 9. juli 2012 kl. 20:55 #5407Dennis MaigaardDeltager
[quote=”splynk” post=5223]Dennis,, du lugter af blomster ;-/[/quote]
HAHA den havde jeg lige glemt….
- 14. juli 2012 kl. 22:44 #5413Søren PedersenDeltager
[quote=”Thomas” post=5215]
Derefter: Til nye medlemmer: Dette er MR2 verdenens version af vandkamp – og ligesom i den rigtige version kan man enten more sig fra sidelinien eller deltage og risikere at blive våd.Deltag gerne i kampen! :laugh:[/quote]
Dennis skrev:
Jeg ved også at Sørens bremser på hans 87+, som jo er de STORE opgraderede bremser ikke virkede synderligt godt da han påkørte mig for et par år siden. Jeg har ikke påkørt nogen med mine små bremser.. har du Johnny?
Se nu har jeg ikke meldt mig i kampen, men trods det, bliver man sagesløst trukket ind i det dårlige selvskab…. Så take care now it´s comming:
Ja, jeg kører ´87 den med de konsoller der stadig kan fåes på brugt markedet,den med de støddæmpertårne hvor man kan udskifte selve støddæmper patronen evt. til Koni :ohmy: , den med de større bremser og ja det er ingen garanti for at skidtet så bremser (af sig selv), den med de bedre sæder (læs: ikke nødvendigvis de kønneste) den hvor håndbremsen ikke sidder i vejen, den hvor midter konsollen ikke har et løst dæksel som buler nedaf med tiden, den med den bedste kvalitet bagagerums afdækning, den med enten soltag eller targa tag (læs: sønderjysk tagaa´/ på køfenhavsk “taget af”) som iøvrigt gør den rigtig fed i sommervarmen og ubrugelig i regnvejr.
Så til alle jer ´87 wannabeen som opgraderer til alle de ovennævnte ting behold jeres tindelingelater top model, men “så la da vær” med at opgradere hvis ´87 + er så skrækkeligt…. hæ hææææ. :woohoo:Vi seeeees :kiss:
- 27. juli 2012 kl. 12:16 #5426AnonymInaktiv
I har alle sammen gode argumenter for, hvilken der er den bedste udgave.
Nogen er til moderen, andre er til dateren 🙂 I dette tilfælde tager jeg moderen 😀Spøg til side 🙂
En MR2 er en MR2. Om den er fra 85 eller 89 gør ikke den store forskel. De køre pisse godt alle sammen uanset årgangen. Er dog selv betaget af, at de første årgange er lidt lettere, da de jo kun har 124 heste i stalden. Om det så kan mærkes er vist lidt af en vurderingssag. Personligt kunne jeg godt mærke en anelse forskel, dengang jeg selv var på udkig efter et eksemplar. Om det så var fordi nogen havde fået mere tæsk end andre, er ikke til at vide 😀
- ForfatterIndlæg
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.