Bøde .. ?
- Dette emne har 5 svar og 6 stemmer, og blev senest opdateret for 11 år, 6 måneder siden af Lasse Dam.
- ForfatterIndlæg
- 18. juni 2013 kl. 21:58 #6306Thor MøllerDeltager
Hej,
1)
Kort og godt: En bil med over de tilladte 20% heste-forøgelse giver i bøde, at man skal betale afgiften + en tilsvarende bøde.
F.eks er afgiften på 100.000 kr, så kommer der også en bøde på 100.000 kr ialt at betale =200.000
Hvis en MR2 AW11 skulle have mere en de lovlige 20% HK, hvordan udregner de så afgiften?
Lad os sige at bilen bliver målt til 200 HK, der er jo ikke nogen AW11 (lad os sige det er en 116 HK motor) lovligt med så mange HK, = i mit hovedet ikke noget at tage afgiften ud fra. Slynger de så bare et tal ud ?2)
Har i hørt om/kender i nogle der nogensinde har fået bøde for at have mere end de lovlige 20% HK. Hvad skete der og hvordan..Tak,
- 19. juni 2013 kl. 11:22 #6307Thomas FunderDeltager
1) Aner det ikke :unsure:
2) Nej…. men der er jo ikke nogen AW11’ere med mere end 148,8 HK ?? 😉
- 19. juni 2013 kl. 16:25 #6308Peter KibsgårdDeltager
nej mon dog 😛 jeg har i hvert fald skruet ned til knap 1,5 bar. så der er nok der omkring :whistle:
- 20. juni 2013 kl. 8:50 #6309Mathias CarlslundDeltager
[quote=”peter k” post=6128]nej mon dog 😛 jeg har i hvert fald skruet ned til knap 1,5 bar. så der er nok der omkring :whistle:[/quote]
:cheer: :cheer: :cheer: - 20. juni 2013 kl. 11:46 #6310Ralf SchultzDeltager
Jeg mener at have læst om en sag med en der fik en kæmpe bøde beregnet ud fra hvad Skat mente afgiften skulle være.
Men da sagen røg i landsretten eller højsteret tabte skat, fordi man jo ikke kan afgiftsfastsætte noget der ikke kan synes.
Så læren må være at enten få det synet og betale afgiften på forhånd, eller også sørge for at tune så meget at det ikke kan synes. 😛Der kan formentligt være nogle forsikringsmæssige udfordringer.
Men før forsikringen kan nægte at dække, må det jo nødvendigvist kunne bevises at en eventuel ulykke er sket fordi bilen er i ulovlig stand, og at det ikke bare skyldes at manden bag rattet er en idiot, hvilket det jo i 99% af alle tilfælde er.Problemet er jo nok at den generelle holdning er, at dig som køber en hurtig bil, udelukkende gør det med det formål at dræbe.
Det er ok at du er gammel, blind, døv og har dårlige reflekser, hvis bare du ikke har en bil, hvor der står GTI på bagsmækken. - 28. juni 2013 kl. 17:01 #6324Lasse DamDeltager
Ralf.. Det er højst sandsynligt Fiesta sagen du har hørt om, ikke? Det er i hvert fald en af de mest kendte sager omkring netop dette emne. Så vidt jeg ved, endte han med at få sin bil, som havde været beslaglagt længe, igen, og slæbte derefter skat i retten for at have måtte undvære bilen over en længere periode. Da retten i forvejen havde fastslået at skat havde handlet forkert da de netop ikke må kræve afgift af en bil som ikke må køre på vejene, vandt han denne sag og fik udbetalt erstatning. Så ikke nok med at skat fik en over næsen, fik de altså også en “bøde” oveni hatten. Bilen det drejede sig om var en Fiesta ST150 som havde fået eftermonteret en kompressor. Da manden samtidig havde installeret en indsugningsmanifold som havde mærket Cosworth, var dette det eneste skat fik øje på (teknisk debile amøber) og valgte derefter at opkræve en ekstra afgift da dette jo var en Cosworth (Eksisterer ikke).
Efter sagen havde kørt synes jeg at have hørt om flere som har rettet lignende sager mod skat for “ugyldige afgiftsopkrævninger”. Ynkeligt at det er almindelige mennesker som skal fortælle eksperterne hvordan reglerne fungerer. PT. Er en gut ved navn Richardt Nordberg ved at føre en sag mod dem som er endt med at han nu flere gange har haft foretræde for skatteudvalget og har søgt foretræde i transportudvalget. Sagen bliver trukket i langdrag og igen er det ynkeligt at skat ikke kan forstå deres egne regler. Denne sag omhandler replica biler og afgiften på disse.
- ForfatterIndlæg
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.