AW11 problemer, Motor fejl kode og lidt rust
- Dette emne har 12 svar og 7 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 1 måned siden af
Allan Louis Borch.
- ForfatterIndlæg
- 25. januar 2011 kl. 15:33 #3138
Allan Louis Borch
DeltagerHey folkens,
Er godt igang med min aw11 efter lidt problemer og ville gerne høre om lidt
vil gerne ha tjekket motoren igennem for evt fejl, men er ikke lige sikker på hvordan, har Heynes manualen men der står intet om Non-tvis motoren,desuden har jeg lidt rust på den og ville gerne høre hvad det ca ville koste at lave og hvad der ville være nemmest ? det enested er på sidepanelet ved den trekant, og det andet er på hjørnet bag mudflaps’ne
Billeder herunder
[attachment:1]DSC00193.JPG[/attachment]
[attachment:2]DSC00194.JPG[/attachment]
Mange tak for hjælpen på forhånd, håber den kan være færdig til nogen træf i år 😀
- 25. januar 2011 kl. 15:53 #3140
Allan Louis Borch
Deltagerprøver lige noget andet med de billeder lidt senere 😀
http://img152.imageshack.us/i/dsc00193ps.jpg/
og
http://img10.imageshack.us/i/dsc00194bw.jpg/sådan der,
håber i kan hjælpe 🙂
- 28. januar 2011 kl. 12:07 #3172
Allan Louis Borch
Deltageringen der kan hjælpe ? =/
- 28. januar 2011 kl. 14:20 #3173
Jesper Hardenskou
DeltagerHej der
Hvor i landet bor du. kan kodt give dig en pris men bor på amager
Hilsen Jesper :cheer: - 28. januar 2011 kl. 15:06 #3174
Søren Pedersen
DeltagerNår du skriver evt. fejl så skal du have en formodning for fejl for at kunne lede de rigtige steder.
Det du efterlyser er det vi i de “moderne” biler kalder OBD stikket, det kunne du godt tænke dig i papir format og tror jeg ikke findes, derfor ingen svar.
Med hensyn til dit rust så tror jeg du skal finde dig en dygtig opretter som kan lave dit rust “i hånden” dvs uden originale rep. stykker.
Det ser ikke så voldsomt ud og kan nok nemt laves ordentligt uden inkøb af stumper.Du kan købe dig en original Rep manual og i den finder du eks. gasspjælds sensorens justering og flere ting som du kan gå igang med. MEN: “IF IT AIN´T BROKEN, DON´T FIX IT!”
Jeg kan godt anbefale Jesper Hardenskov, dygtig mand!
Hilsen Søren
- 28. januar 2011 kl. 15:33 #3175
Peter Schou
DeltagerJeg vil da også lige varmt anbefale Jesper! Han har lavet et skideflot stykke arbejde på min her i vinter. Fin fyr! :cheer:
- 29. januar 2011 kl. 11:28 #3176
brian helsinghof
Deltagerhej.
det ser jo ud til at det før har været kruddet op, så der skal nok gemme sig en del mere rust når først at der pliver pillet i såret.
jeg har selv lige været turen igennem men pga tidspres lå lavede jeg det i hånden.
jeg vil anbefale at købe skaringsdele til den opgave da det giver det bedste resultat.
de kan købes her http://cgi.ebay.co.uk/TOYOTA-MR2-MK1-REAR-WHEEL-ARCH-REPAIR-PANELS-/230578692557?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item35af8fa1cd - 8. februar 2011 kl. 11:40 #3209
Allan Louis Borch
DeltagerHej igen 😀 har været lidt fraværende
Men altså, Jesper jeg bor i Nykøbing falster og bilen står ca 20 km længere sydpå,
jeg ved ikke om der er mere rust end det jeg har fundet, men det ligner der er lavet en del rust på den ene side af bilen, det er ihvertfald blevet spartlet op.har ikke selv den store forstand på hvordan det er bedst at lave det osv, men altså jeg kan prøve at slibe lidt maling af for at se hvor slemt det er 🙂
men lyder som om mange anbefaler Jesper så, det ville da være en mulighed 🙂
det skal siges jeg regner med der tidligst skal laves på det i næste måned (økonomien og sådan) men mange tak for svarene - 8. februar 2011 kl. 11:43 #3210
Allan Louis Borch
DeltagerOg Søren
det med fejl er mere fordi lige pt er der ingen gnist på den, det forsvandt pludseligt under en testkørsel, derfor blev jeg lidt nervøs over der muligvis var fejl på, det ligner eller der var til at smide en computer til på bilen, men det kan godt være mig der tog fejl 🙂
- 8. februar 2011 kl. 17:41 #3218
Dennis Maigaard
DeltagerDu kan sagtens udlæse fejl, det er bare lidt mere besværligt end på nye biler…
du kan læse lidt om det her (godt nok på fjelldansk, men det går nok)
http://www.ts-ogn.no/phpBB3/viewtopic.php?f=33&t=35297&start=0
- 8. februar 2011 kl. 17:43 #3219
Allan Louis Borch
DeltagerJa det der står i min manual, men er det det samme på 124 hk motoren og 140 hk motoren ? 🙂
- 10. februar 2011 kl. 19:12 #3227
Johnny Friis
KeymasterDen såkalde 140hk motor, eller non tvis har aldrig kunne fåes i en MR2. Derfor er den nok sat i med benzindyser med mere fra den oprindelige motor. Derfor vil fejlkoder, sensorer m.m. være det samme som i din manual.
- 10. februar 2011 kl. 19:14 #3229
Allan Louis Borch
Deltagerokay mange tak, det tjekker jeg når jeg har mulighed for det 🙂
- ForfatterIndlæg
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.