AW11 problemer, Motor fejl kode og lidt rust

Viser 12 svartråde
  • Forfatter
    Indlæg
    • #3138

      Hey folkens,

      Er godt igang med min aw11 efter lidt problemer og ville gerne høre om lidt
      vil gerne ha tjekket motoren igennem for evt fejl, men er ikke lige sikker på hvordan, har Heynes manualen men der står intet om Non-tvis motoren,

      desuden har jeg lidt rust på den og ville gerne høre hvad det ca ville koste at lave og hvad der ville være nemmest ? det enested er på sidepanelet ved den trekant, og det andet er på hjørnet bag mudflaps’ne

      Billeder herunder

      [attachment:1]DSC00193.JPG[/attachment]

      [attachment:2]DSC00194.JPG[/attachment]

      Mange tak for hjælpen på forhånd, håber den kan være færdig til nogen træf i år 😀

    • #3140

      prøver lige noget andet med de billeder lidt senere 😀

      http://img152.imageshack.us/i/dsc00193ps.jpg/
      og
      http://img10.imageshack.us/i/dsc00194bw.jpg/

      sådan der,

      håber i kan hjælpe 🙂

    • #3172

      ingen der kan hjælpe ? =/

    • #3173

      Hej der
      Hvor i landet bor du. kan kodt give dig en pris men bor på amager
      Hilsen Jesper :cheer:

    • #3174

      Når du skriver evt. fejl så skal du have en formodning for fejl for at kunne lede de rigtige steder.

      Det du efterlyser er det vi i de “moderne” biler kalder OBD stikket, det kunne du godt tænke dig i papir format og tror jeg ikke findes, derfor ingen svar.

      Med hensyn til dit rust så tror jeg du skal finde dig en dygtig opretter som kan lave dit rust “i hånden” dvs uden originale rep. stykker.
      Det ser ikke så voldsomt ud og kan nok nemt laves ordentligt uden inkøb af stumper.

      Du kan købe dig en original Rep manual og i den finder du eks. gasspjælds sensorens justering og flere ting som du kan gå igang med. MEN: “IF IT AIN´T BROKEN, DON´T FIX IT!”

      Jeg kan godt anbefale Jesper Hardenskov, dygtig mand!

      Hilsen Søren

    • #3175
      Peter Schou
      Deltager

      Jeg vil da også lige varmt anbefale Jesper! Han har lavet et skideflot stykke arbejde på min her i vinter. Fin fyr! :cheer:

    • #3176

      hej.
      det ser jo ud til at det før har været kruddet op, så der skal nok gemme sig en del mere rust når først at der pliver pillet i såret.
      jeg har selv lige været turen igennem men pga tidspres lå lavede jeg det i hånden.
      jeg vil anbefale at købe skaringsdele til den opgave da det giver det bedste resultat.
      de kan købes her http://cgi.ebay.co.uk/TOYOTA-MR2-MK1-REAR-WHEEL-ARCH-REPAIR-PANELS-/230578692557?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item35af8fa1cd

    • #3209

      Hej igen 😀 har været lidt fraværende

      Men altså, Jesper jeg bor i Nykøbing falster og bilen står ca 20 km længere sydpå,
      jeg ved ikke om der er mere rust end det jeg har fundet, men det ligner der er lavet en del rust på den ene side af bilen, det er ihvertfald blevet spartlet op.

      har ikke selv den store forstand på hvordan det er bedst at lave det osv, men altså jeg kan prøve at slibe lidt maling af for at se hvor slemt det er 🙂

      men lyder som om mange anbefaler Jesper så, det ville da være en mulighed 🙂
      det skal siges jeg regner med der tidligst skal laves på det i næste måned (økonomien og sådan) men mange tak for svarene

    • #3210

      Og Søren

      det med fejl er mere fordi lige pt er der ingen gnist på den, det forsvandt pludseligt under en testkørsel, derfor blev jeg lidt nervøs over der muligvis var fejl på, det ligner eller der var til at smide en computer til på bilen, men det kan godt være mig der tog fejl 🙂

    • #3218

      Du kan sagtens udlæse fejl, det er bare lidt mere besværligt end på nye biler…

      du kan læse lidt om det her (godt nok på fjelldansk, men det går nok)

      http://www.ts-ogn.no/phpBB3/viewtopic.php?f=33&t=35297&start=0

    • #3219

      Ja det der står i min manual, men er det det samme på 124 hk motoren og 140 hk motoren ? 🙂

    • #3227
      Johnny Friis
      Keymaster

      Den såkalde 140hk motor, eller non tvis har aldrig kunne fåes i en MR2. Derfor er den nok sat i med benzindyser med mere fra den oprindelige motor. Derfor vil fejlkoder, sensorer m.m. være det samme som i din manual.

    • #3229

      okay mange tak, det tjekker jeg når jeg har mulighed for det 🙂

Viser 12 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.