4agze gearkasse til mr2 aw11
- Dette emne har 14 svar og 7 stemmer, og blev senest opdateret for 13 år, 10 måneder siden af
Lars Pedersen.
- ForfatterIndlæg
- 17. november 2009 kl. 17:00 #1277
Casper Olsen
DeltagerHey.. er der nogle der har prøvet at montere en 4agze gearkasse på en original 4age motor i en aw11??
Og er der nogle der har en liggende de vil sælge? 🙂
- 17. november 2009 kl. 17:10 #1278
Lars Pedersen
Deltagerhar monteret en del af dem.
vær opmærksom på at ophængene ikke er de samme
og bilens eget ophæng ikke umiddelbart er plug ´n playdu kan købe hos http://www.motorimport.dk
og mangler du aksler har jeg et sæt til salg
- 17. november 2009 kl. 22:14 #1284
Casper Olsen
DeltagerJa okay, er det noget lort at rodde med??
Har kigget derinde, der er ikke nogle. desværre
- 18. november 2009 kl. 1:32 #1285
Dennis Maigaard
Deltagerdu skal nok ringe ud til motorimport… Egon er en flinker fyr.
- 18. november 2009 kl. 13:34 #1286
Lars Pedersen
Deltagerjeg ved han har nogen, bare grib knoglen og ring 😉
- 18. november 2009 kl. 17:50 #1287
Casper Olsen
DeltagerJa okay, det må jeg så lige prøve 😉
- 19. november 2009 kl. 13:14 #1291
Thomas Funder
DeltagerHej Casper,
Må man spørge hvorfor?
…..lavere gearing?….spær?…mere vægt bagpå? :laugh:
Hvis det kun er for spærret ville jeg næk nøjes med bare at skifte diff. på den originale 😉
- 20. november 2009 kl. 1:29 #1303
Lars Pedersen
Deltagertjae, den kan jo holde til nogen flere prygl, det samme kan akslerne
- 20. november 2009 kl. 11:59 #1305
Casper Olsen
DeltagerHey thomas..
Ja det kan du have ret i, men hvor fann finder man sån noget henne?? har du nogle gode ideer dér ?? :). Så ville det sku være rart 😉 hehe
- 23. november 2009 kl. 14:19 #1332
Ralf Schultz
DeltagerDet er ikke så slemt, men man skal være forberedt på at skære og svejse lidt i bilen.
Du skal bruge ophæng til begge sider, incl. det beslag der sidder på motorblokken.
Beslaget i pass. siden i motorrummet, passer på en 87’er, og er 1 cm for smalt på en 85’er, så her skal der svejses, det bedste er self, at få fat i det rigtige beslag, har men ikke det, må man tænke lidt kreativt. Kan ikke ikke lige huske hvilken en af flancerne der er forskudt, men det er jo til at måle.
I den anden side, slipper man ikke for at svejse, uanset årgang. Hullet i beslaget, skal flyttes 3 cm op, hvilket der ikke er plads til, uden man også hæver batteri holderen. Derudover skal beslaget, hvis det er helt rigtigt flyttes 2 cm frem. Men her kan man i stedet modificere ophænget på gearkassen, og flytte bøsningen 2 cm tilbage. Det er der lige plads til.. Vægtbalancen bliver selvfølgeligt ikke optimal, men jeg tror nu næppe at man smadre noget ved det..
Forreste ophæng er det samme, men bagerste ophæng er 1 cm forskudt til den ene side, Her kan man enten svejse, eller prøve at finde det rigtige ophæng.
Når man så er færdig og har en 85’er, ligger maskineriet nu lidt længere fremme i motorummet, så man kan ikke længere få stræmfordeleren ud, uden man sænker motoren lidt ned, og de første par gange man straffer svinet, kan det godt banke lidt på bagvæggen, men det forsvinder med tiden.. 😉
- 23. november 2009 kl. 20:11 #1333
Casper Mysling
DeltagerRalf skrev:
og de første par gange man straffer svinet, kan det godt banke lidt på bagvæggen, men det forsvinder med tiden.. 😉
Jeg vil slet ikke vide hvis bagvæg du “banker på” når du straffer svinet :dry:
- 24. november 2009 kl. 0:02 #1337
Lars Pedersen
Deltagerendnu en grund til ikke at vælge “den falske model” når man er på mr2 indkøb 😛
der er vist også noget med trækalslerne ikke kan være der for traverserne på en 85-86
- 24. november 2009 kl. 1:23 #1339
Peter Kibsgård
DeltagerMYSLING !!!!!! vask din mund, og få tjekket dit hoved :angry:
fandme iorden humor der 🙂
- 24. november 2009 kl. 21:19 #1348
Ralf Schultz
DeltagerGad vide om det var noget der skete i Ringe dette år.. :ohmy:
Well.. en af ideerne at flytte ophæng er netop at trækakslerne kan være der. Jeg har jo den rigtige model AW11, og der er fin plads til trækaksler med dette lille mod.
- 24. november 2009 kl. 22:52 #1350
Lars Pedersen
DeltagerRalf skrev:
Jeg har jo den rigtige model AW11
jeg var godt klar over der var “noget med” stelnummeret,
men vidste ikke at de også var gal med årgangen :side:
- ForfatterIndlæg
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.