4agze gearkasse til mr2 aw11

Viser 14 svartråde
  • Forfatter
    Indlæg
    • #1277
      Casper Olsen
      Deltager

      Hey.. er der nogle der har prøvet at montere en 4agze gearkasse på en original 4age motor i en aw11??

      Og er der nogle der har en liggende de vil sælge? 🙂

    • #1278
      Lars Pedersen
      Deltager

      har monteret en del af dem.
      vær opmærksom på at ophængene ikke er de samme
      og bilens eget ophæng ikke umiddelbart er plug ´n play

      du kan købe hos http://www.motorimport.dk

      og mangler du aksler har jeg et sæt til salg

    • #1284
      Casper Olsen
      Deltager

      Ja okay, er det noget lort at rodde med??

      Har kigget derinde, der er ikke nogle. desværre

    • #1285

      du skal nok ringe ud til motorimport… Egon er en flinker fyr.

    • #1286
      Lars Pedersen
      Deltager

      jeg ved han har nogen, bare grib knoglen og ring 😉

    • #1287
      Casper Olsen
      Deltager

      Ja okay, det må jeg så lige prøve 😉

    • #1291
      Thomas Funder
      Deltager

      Hej Casper,

      Må man spørge hvorfor?

      …..lavere gearing?….spær?…mere vægt bagpå? :laugh:

      Hvis det kun er for spærret ville jeg næk nøjes med bare at skifte diff. på den originale 😉

    • #1303
      Lars Pedersen
      Deltager

      tjae, den kan jo holde til nogen flere prygl, det samme kan akslerne

    • #1305
      Casper Olsen
      Deltager

      Hey thomas..

      Ja det kan du have ret i, men hvor fann finder man sån noget henne?? har du nogle gode ideer dér ?? :). Så ville det sku være rart 😉 hehe

    • #1332
      Ralf Schultz
      Deltager

      Det er ikke så slemt, men man skal være forberedt på at skære og svejse lidt i bilen.

      Du skal bruge ophæng til begge sider, incl. det beslag der sidder på motorblokken.

      Beslaget i pass. siden i motorrummet, passer på en 87’er, og er 1 cm for smalt på en 85’er, så her skal der svejses, det bedste er self, at få fat i det rigtige beslag, har men ikke det, må man tænke lidt kreativt. Kan ikke ikke lige huske hvilken en af flancerne der er forskudt, men det er jo til at måle.

      I den anden side, slipper man ikke for at svejse, uanset årgang. Hullet i beslaget, skal flyttes 3 cm op, hvilket der ikke er plads til, uden man også hæver batteri holderen. Derudover skal beslaget, hvis det er helt rigtigt flyttes 2 cm frem. Men her kan man i stedet modificere ophænget på gearkassen, og flytte bøsningen 2 cm tilbage. Det er der lige plads til.. Vægtbalancen bliver selvfølgeligt ikke optimal, men jeg tror nu næppe at man smadre noget ved det..

      Forreste ophæng er det samme, men bagerste ophæng er 1 cm forskudt til den ene side, Her kan man enten svejse, eller prøve at finde det rigtige ophæng.

      Når man så er færdig og har en 85’er, ligger maskineriet nu lidt længere fremme i motorummet, så man kan ikke længere få stræmfordeleren ud, uden man sænker motoren lidt ned, og de første par gange man straffer svinet, kan det godt banke lidt på bagvæggen, men det forsvinder med tiden.. 😉

    • #1333

      Ralf skrev:

      og de første par gange man straffer svinet, kan det godt banke lidt på bagvæggen, men det forsvinder med tiden.. 😉

      Jeg vil slet ikke vide hvis bagvæg du “banker på” når du straffer svinet :dry:

    • #1337
      Lars Pedersen
      Deltager

      endnu en grund til ikke at vælge “den falske model” når man er på mr2 indkøb 😛

      der er vist også noget med trækalslerne ikke kan være der for traverserne på en 85-86

    • #1339

      MYSLING !!!!!! vask din mund, og få tjekket dit hoved :angry:

      fandme iorden humor der 🙂

    • #1348
      Ralf Schultz
      Deltager

      Gad vide om det var noget der skete i Ringe dette år.. :ohmy:

      Well.. en af ideerne at flytte ophæng er netop at trækakslerne kan være der. Jeg har jo den rigtige model AW11, og der er fin plads til trækaksler med dette lille mod.

    • #1350
      Lars Pedersen
      Deltager

      Ralf skrev:

      Jeg har jo den rigtige model AW11

      jeg var godt klar over der var “noget med” stelnummeret,
      men vidste ikke at de også var gal med årgangen :side:

Viser 14 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.