4AGZE diagram mystik

Viser 4 svartråde
  • Forfatter
    Indlæg
    • #6345
      Mark S.
      Deltager

      Jeg har en “hjemmebygget” AW11 Supercharger og har haft gået hele motorstyringen igennem. I min søgen er jeg endt i nogle ledninger som jeg ikke kan få til at passe i forhold til de diagrammer jeg har.

      1. ECU HT (oxygensonsor heater) er forbundet til min Fuel Pressure valve (grøn ledning) , som altså ikke er forbundet til FPU signalet. Imidlertid sidder der en rød ledning på ECU FPU som jeg ikke kan finde ud af hvor går hen. HT hører hjemme i det mellemstore stik, og FPU i det store så det virker lidt utænkeligt at nogen har forbyttet det ved en fejl synes jeg, da det er 2 forskellige lednings bunter.

      2. I min Oxygen sensor findes det kun en ledning (OX) og ikke 4 ledninger som diagrammet viser.

      Er der nogen som har et bud på hvad som er forkert, er det mit diagram? Jeg har endnu ikke fundet et diagram som viser kun en ledning til OX sensoren. Men ECU oversigten findes der vil kun en udgave af?

    • #6346
      Thomas Funder
      Deltager

      Ved du hvilken Bil din ECU stammer fra? Der er ingen AW11’ere med 4 ledninger til O2 sensorer så det kunne tyde på en AE101? Er det med “små” ben i stikkene?

      Bare for at være sikker på jeg forstår, hvad er det for en FPU du refererer til?

      Der findes mindst 5 forskellige AGZE ECU’er og dermed også 5 forskellige diagrammer

    • #6350
      Mark S.
      Deltager

      Hej,
      FPU er et ben i ECU’en “Fuel pressure unit” styrer kun benzintryks regulatoren på de diagrammer jeg har.
      Men i min bil er det en rød ledning som jeg ikke kan finde ud af hvor går hen, ihvertfald ikke til regulatoren.

      Men du er jo inde på noget her hvis der findes så mange forskellige ECU’er, så har jeg stensikkert et forkert diagram, og som jeg skriver har jeg også kun en ledning til OX sensoren, jeg kan bare ikke finde det diagram som viser det med kun en ledning nogen steder. Det er lidt nederen.
      Hele min rearcut kommer fra en japansk MR2.

    • #6352
      Thomas Funder
      Deltager

      Der er ikke andet at gøre end at google “4agze ecu pianoets” og så finde den der passer til din. Hvis du ikke allerede har været der kan du også kigge her: http://opc.mr2oc.com/

      Mht FPU benet har det ikke noget (direkte) at gøre med benzintryksregulatoren. Den skal gå til en VSV (vacuum switching valve) på brandvæggn/firewall’en ind mod kabinen. Det er vistnok en del af forureningsbegrænsningen på din model – du har garanteret også beholderen med aktivt kul siddende på samme brandvæg? 🙂

    • #6353
      Mark S.
      Deltager

      Takker,
      Min model har nu hverken EGR eller canister, og jeg bliver lidt i tvivl om hvor stumperne egentligt kommer fra. Det virker dog meget autentisk hele vejen igennem, og ledningsnettet er da også helt sikkert fra en MR2.
      Hvis ECU findes i flere varianter kunne den i princippet godt kunne fra en anden bil måske, men det tvivler jeg alligevel meget på, det er der ikke noget som tyder på, alle stik er 100% som dem som er vist i manualen.
      Alle de diagrammer som findes på opc er alle med 4 ledninger til OX sensoren…..Hvis der findes et diagram over en MR2 SC med kun en ledning til OX sensor så er det godt gemt, god pris gives!

Viser 4 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.