1,8 4A-GE ?
- Dette emne har 4 svar og 5 stemmer, og blev senest opdateret for 12 år, 8 måneder siden af Peter Kibsgård.
- ForfatterIndlæg
- 23. februar 2012 kl. 14:29 #4638Søren PedersenDeltager
http://www.briancrower.com/makes/toyota/4age_stroker.shtml
Var det noget med en 1,8 4A-GE ?
Jeg har aldrig set det før.
Hilsen Søren
- 23. februar 2012 kl. 14:53 #4639Dennis MaigaardDeltager
joda .. det er da set før.. kibsgaard kører da rundt med en…kombi af 7afe og 4age
7a blok + ge topstykke og lidt nye pjelstænger.. tadaaa :woohoo:
- 23. februar 2012 kl. 17:35 #4640Mathias CarlslundDeltager
Også kaldet 7A-GE 😉
- 24. februar 2012 kl. 18:50 #4642Thomas FunderDeltager
…og en tandrem fra en Porsche 944 :cheer:
Bonusinfo:
HKS lavede i 80’erne et “5A-GE” kit hvor man med en anden krumtap (og en stor fil) kunne få den eksisterende 4A blok op på ca. 1720cc. 5A-GE kittet har fået kult status og engang i mellem dukker der et op på f.eks ebay. Ejerne tror som regel de skal afregnes til gældende guldpriser / kg.I 2009 kom firmat CYB også med deres 1,7L kit (ca. 212HK):
Pris omkring 35.000 dkr.Jeg ved ikke om dette kit stadig kan fås.
- 1. marts 2012 kl. 23:29 #4668Peter KibsgårdDeltager
pssst 😉 mener fakker talt remmen er fra et væsentlig lavere rangernde køretøj af fransk oprindelse :sick: sig det IKKE til nogen :ohmy:
- ForfatterIndlæg
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.