15″ ET+ Bredte på AW11
- Dette emne har 12 svar og 6 stemmer, og blev senest opdateret for 13 år, 2 måneder siden af Søren Pedersen.
- ForfatterIndlæg
- 25. august 2011 kl. 16:35 #4120Michael Brix-ThomsenDeltager
eg skal have nogle Rota slip stream fælge på.
jeg vil gerne køre med 8″ i bag
og 7 eller 7,5 i for
men jeg er meget i tvivl om om det kan lade sig gøre.i bag er ET enten +20 eller + 40
i for er det +20 +30 eller +40kan det overhovedt lade sig gøre og hvilke ET skal jeg bruge?
det er 15″Mvh.
Michael - 25. august 2011 kl. 16:39 #4121Michael Brix-ThomsenDeltager
bilen er i øvrigt sænket. men ikke så meget at det skulle give problemer med inderskærme
- 26. august 2011 kl. 9:10 #4132Mathias CarlslundDeltager
Jeg kører med 7,5″ ET35 i for, og 9″ ET30 i bag – så kan du jo selv regne lidt på det 😉
- 26. august 2011 kl. 12:28 #4135Thomas FunderDeltager
[quote=”Michael Brix-Thomsen” post=3926]bilen er i øvrigt sænket. men ikke så meget at det skulle give problemer med inderskærme[/quote]
Det er nu nok støddæmpertårnet du rammer først :laugh:Prøv evt. at kigge her: http://www.1010tires.com/wheeloffsetcalculator.asp
- 26. august 2011 kl. 12:58 #4137Michael Brix-ThomsenDeltager
tak for svarene
Carlslund:
hvordan sider dine fælge ud til skærmkanten?Thomas:
jeg har desværre ikke haft mulighed for at komme ind og kigge i skærmene,
jeg kan ikke få linket til at virke. - 26. august 2011 kl. 13:07 #4138Michael Brix-ThomsenDeltager
Carlslund:
din Mr2 var ikke svær at finde på BG så nu kan jeg sku selv se efter - 26. august 2011 kl. 15:02 #4140Mathias CarlslundDeltager
Ja den burde være til at finde derinde 😉
Men i for sidder de rigtig pænt, i bag er det lidt svært at sige, da mine skærmkanter i bag er lavet lidt bredere…
- 26. august 2011 kl. 19:47 #4141brian helsinghofDeltager
jeg ville nok vælge
for : 7×15 et30
bag : 8×15 et40jeg har selv kørt med 9″ et42 i bag og der skulle kanterne rulles op og fælkanterne sad ca 3mm uden for skærmene.
du kan jo altid shimse dem ud med et sæt spacere, det er jo ikke nemt at gå den anden vej 🙁
- 26. august 2011 kl. 20:41 #4142Michael Brix-ThomsenDeltager
tak for det brian:
det ender nok også med at det bliver de mål
- 27. august 2011 kl. 9:14 #4147Søren PedersenDeltager
[quote=”brian helsinghof” post=3946]
du kan jo altid shimse dem ud med et sæt spacere, det er jo ikke nemt at gå den anden vej :-([/quote]
hov hov :unsure:
- 27. august 2011 kl. 22:22 #4156Peter KibsgårdDeltager
nu ikke emsig bette søren… :laugh: min gode gamle corolla ce71, som fulgte mig i 17 år, blev da de sidste 10 år synet med 35 mm spacer i bag, så ingen problemer i det :woohoo:
- 28. august 2011 kl. 18:39 #4162brian helsinghofDeltager
[quote=”Søren Pedersen” post=3952][quote=”brian helsinghof” post=3946]
du kan jo altid shimse dem ud med et sæt spacere, det er jo ikke nemt at gå den anden vej :-([/quote]
hov hov :unsure:[/quote]
Hmm hov hov til hvad ?
Der fås da spacere der er med tuv, så det er da ganske lovligt. - 28. august 2011 kl. 20:49 #4164Søren PedersenDeltager
Jeps de er lovlige men kun når de er en “original” del af fælget og de ikke kan andvendes uden spacers 😉
Alt der har Tüv godkendelse kan ikke per definintion godkendes i Danmark.
Som en lille hjælp kommer her udraget af lovgivningen som omhandler sporvidde og spacers:
1.7 Sporvidden skal bevares uændret (i forhold til typegodkendelsen/original
fabriksudførelse), eller holdes indenfor det eventuelt på typegodkendelsen
angivne interval, eller indenfor det interval, som følger af alternativt angivne
hjulmonteringer.
Der tillades dog en forøgelse på 20 mm (10 mm pr. hjul) i forhold til den
mindste sporvidde, der er angivet for den pågældende køretøjsvariant på
typegodkendelsen (for ikke-typegodkendte køretøjer i forhold til den af køretøjsfabrikanten
oplyste mindste sporvidde).
Sporvidde er afstanden fra dækmidte til dækmidte. Sporvidden kan (for personbiler,
der er standardtypegodkendt efter 15. marts 1990) kontrolleres ved
hjælp af oplysning om fælgenes indpresningsdybde (oftest angivet på fælgene
med e eller ET). Bemærk, mindre indpresningsdybde giver større
sporvidde.
Montering af sporviddeforøgere (spacers) er ikke tilladt, medmindre de
hører til de pågældende fælge (ses fx ved, at de er fastgjort til fælgen ved
hjælp af en flange i navhullet og en springfjeder, eller er en del af bilens
standardudstyr). Det på fælgen angivne e- eller ET-mål skal så korrigeres
med tykkelsen af sporviddeforøgeren, når fælgenes indpresningsdybde
kontrolleres.
- ForfatterIndlæg
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.