15″ ET+ Bredte på AW11

Viser 12 svartråde
  • Forfatter
    Indlæg
    • #4120

      eg skal have nogle Rota slip stream fælge på.
      jeg vil gerne køre med 8″ i bag
      og 7 eller 7,5 i for
      men jeg er meget i tvivl om om det kan lade sig gøre.

      i bag er ET enten +20 eller + 40
      i for er det +20 +30 eller +40

      kan det overhovedt lade sig gøre og hvilke ET skal jeg bruge?
      det er 15″

      Mvh.
      Michael

    • #4121

      bilen er i øvrigt sænket. men ikke så meget at det skulle give problemer med inderskærme

    • #4132

      Jeg kører med 7,5″ ET35 i for, og 9″ ET30 i bag – så kan du jo selv regne lidt på det 😉

    • #4135
      Thomas Funder
      Deltager

      [quote=”Michael Brix-Thomsen” post=3926]bilen er i øvrigt sænket. men ikke så meget at det skulle give problemer med inderskærme[/quote]
      Det er nu nok støddæmpertårnet du rammer først :laugh:

      Prøv evt. at kigge her: http://www.1010tires.com/wheeloffsetcalculator.asp

    • #4137

      tak for svarene
      Carlslund:
      hvordan sider dine fælge ud til skærmkanten?

      Thomas:
      jeg har desværre ikke haft mulighed for at komme ind og kigge i skærmene,
      jeg kan ikke få linket til at virke.

    • #4138

      Carlslund:
      din Mr2 var ikke svær at finde på BG så nu kan jeg sku selv se efter

    • #4140

      Ja den burde være til at finde derinde 😉

      Men i for sidder de rigtig pænt, i bag er det lidt svært at sige, da mine skærmkanter i bag er lavet lidt bredere…

    • #4141

      jeg ville nok vælge

      for : 7×15 et30
      bag : 8×15 et40

      jeg har selv kørt med 9″ et42 i bag og der skulle kanterne rulles op og fælkanterne sad ca 3mm uden for skærmene.

      du kan jo altid shimse dem ud med et sæt spacere, det er jo ikke nemt at gå den anden vej 🙁

    • #4142

      tak for det brian:

      det ender nok også med at det bliver de mål

    • #4147

      [quote=”brian helsinghof” post=3946]

      du kan jo altid shimse dem ud med et sæt spacere, det er jo ikke nemt at gå den anden vej :-([/quote]

      hov hov :unsure:

    • #4156

      nu ikke emsig bette søren… :laugh: min gode gamle corolla ce71, som fulgte mig i 17 år, blev da de sidste 10 år synet med 35 mm spacer i bag, så ingen problemer i det :woohoo:

    • #4162

      [quote=”Søren Pedersen” post=3952][quote=”brian helsinghof” post=3946]

      du kan jo altid shimse dem ud med et sæt spacere, det er jo ikke nemt at gå den anden vej :-([/quote]

      hov hov :unsure:[/quote]

      Hmm hov hov til hvad ?
      Der fås da spacere der er med tuv, så det er da ganske lovligt.

    • #4164

      Jeps de er lovlige men kun når de er en “original” del af fælget og de ikke kan andvendes uden spacers 😉

      Alt der har Tüv godkendelse kan ikke per definintion godkendes i Danmark.

      Som en lille hjælp kommer her udraget af lovgivningen som omhandler sporvidde og spacers:

      1.7 Sporvidden skal bevares uændret (i forhold til typegodkendelsen/original
      fabriksudførelse), eller holdes indenfor det eventuelt på typegodkendelsen
      angivne interval, eller indenfor det interval, som følger af alternativt angivne
      hjulmonteringer.
      Der tillades dog en forøgelse på 20 mm (10 mm pr. hjul) i forhold til den
      mindste sporvidde, der er angivet for den pågældende køretøjsvariant på
      typegodkendelsen (for ikke-typegodkendte køretøjer i forhold til den af køretøjsfabrikanten
      oplyste mindste sporvidde).
      Sporvidde er afstanden fra dækmidte til dækmidte. Sporvidden kan (for personbiler,
      der er standardtypegodkendt efter 15. marts 1990) kontrolleres ved
      hjælp af oplysning om fælgenes indpresningsdybde (oftest angivet på fælgene
      med e eller ET). Bemærk, mindre indpresningsdybde giver større
      sporvidde.
      Montering af sporviddeforøgere (spacers) er ikke tilladt, medmindre de
      hører til de pågældende fælge (ses fx ved, at de er fastgjort til fælgen ved
      hjælp af en flange i navhullet og en springfjeder, eller er en del af bilens
      standardudstyr). Det på fælgen angivne e- eller ET-mål skal så korrigeres
      med tykkelsen af sporviddeforøgeren, når fælgenes indpresningsdybde
      kontrolleres.

Viser 12 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.