Sv:Projekter
carlslund skrev:
I er da total sindsyge hvis ikke I smider den hækspoile på, den mister ALT vejgreb fra baghjulene, og bliver slet ikke til at styre ved hastigheder over 67km/t…
Nu er der heldigvis virtuelle vindtunnel tests, som viser at den standard hækvinge ingen indflydelse har på bilen overhovedet ved normale hastigheder.. så den skal du længere ud på landet med 😛
Jeg husker ikke de exacte tal for, hvornår den hjælper, hvis den hjælper, men problemet med at vores kære aw11 biler bliver svævende er fordi, motorklappen og bagpartiet suges op.. som en flyvinge.
Her skulle hækvingen hjælpe med downforce, men den sidder for langt fremme og den er for lav.
Det hjælper faktisk på downforce at have soltaget åbent, fordi hvirvlstrømningen ved bagruden mindskes, og soltaget virker ligesom en hækvinge med dens vinkel på taget.
Du kan jo prøve en lille test, hvis du vil.. Kør en tur, hvor din motorklap ikke er klikket fast.. når du når op på høj hastighed, vil klappen åbne op.. Noget af luften vil være pga tryk nedefra ved passage fra under bilen og op, mens noget vil være fra sideindtagets påvirkning, mens hoveddelen vil være negativt tryk (sug) på klappens overside.
Tryk på undersiden og sug på oversiden er begge elementer, som gør at bilen bliver ustabil ved høj hastighed.. Derfor kan det være en fordel at have en god gennemstrømning på dette område for at modvirke bilens ustabilitet.
Hvis mysling har kørt galt, har det ikke været pga bilen.. :ohmy: