Sv:Motorhakken part 2

#1847
John Andrews
Deltager

Callahan skrev:

…Den kører 100% perfekt når den er kold…

Hej, nu er jeg ny her, så man skal vel ikke lyde for popsmart.. Jeg synes at kunne analysere på ovenstående linje, at din bil kun kører ordenligt, når den er kold..

Jeg går ud fra, dine tændrør er fine.

Dine omdr skal være højere, når den er kold.

Så vidt jeg kan forstå på din fejlbeskrivelse, får kører bilen kun “normalt” når den er kold, hvilket for mig til at tænke på, om det er fordi din benzinpumpe eller din trykregulator er fucked..

Grunden til jeg nævner disse, er, at hvis bilen er kold, leveres der extra benzin via en extra dysse.. Når denne dysse ikke leverer mere (varm tilstand) får bilen for lidt benzin.. Ikke når den står i tomgang.. (ingen belastning) men under acceleration.

Jeg læste for nylig et indlæg et andet sted, hvor personen havde noget af det samme. Hans bil havde fået skiftet en del, men fejlen var der stadig. Det viste sig at være et lille stykke skidt fra tanken, sm havde sat sig fast i benzintilførslens hardline inden regulatoren. Pumpen leverede et for højt tryk, men trykket kunne ikke bruges, da skidtet blokerede for benzintilførslen..

Din bil kører fint, når den får benzin fra kold starts dyssen, så det tyder på, du har et problem i samme stil.

Mit råd er, at skille dit benzintilførselssystem, og kontrollere det for fejl eller genstande i rørføringen. Du kunne evt. kontrollere pumpens kapacitet ved en “spand-test” hvor du lader pumpen fylde en spand på tid, og derved beregner om pumpen yder sin normalforsyning. Evt. kontrollere regulatoren og dysserne.

mvh
John