Sv:motor valg

#382

Det er typisk plejllejer der giver op. Det må vel være 4AGE´s gennerelle svageste punkt. Svært at forklare hvorfor det sker med de ekstra kræfter, men som jeg også skrev er der altså massere af eksempler på at det faktisk virker.

Men man må bare erkende at mange der har forsøgt at tune på 4AGE har hørt den klassiske DAKKE DAK lyd.

Det handler nok primært om at det er lavet 112% iorden fra start. Krumtappen er MEGET sart. “Skader” og unøjagtigheder som på alle andre motorer ikke ville betyde noget får en 4AGE til at brække sig helt umoltiveret.

Hvis du ønsker dig sugeheste er det nok bedst at kigge efter en blacktop motor, som er en 20V udgave af 4AGE med spjældhuse. De laver typisk 170HK, men det er tvivlsomt om du vil kunne syne det, og der vil ganske sikkert give nogle udfordringer med hensyn til ledn. net og styreboks.

Som før sagt, så kan der ikke være tvivl om hviken upgrade der er den rigtige til AW11. Find et supercharger rearcut eller komplet maskine, f.eks. fra Splynk (der kan du endda prøvekøre først)
Det kan synes og godkendes i bilen, og giver dig et ordentligt los i møllen via et par fine håndfulde NM og lidt ekstra HK.
(dette kommer fra en der tidligere kørte AW11 turbo) :blink:

Om du så efterfølgende vil lege med remhjul og med hvad dertil hører, får at komme op på små 200 HK er naturligvis op til dig, men man må forvente at det KAN give problemer.