Sv:4agze gearkasse til mr2 aw11
Det er ikke så slemt, men man skal være forberedt på at skære og svejse lidt i bilen.
Du skal bruge ophæng til begge sider, incl. det beslag der sidder på motorblokken.
Beslaget i pass. siden i motorrummet, passer på en 87’er, og er 1 cm for smalt på en 85’er, så her skal der svejses, det bedste er self, at få fat i det rigtige beslag, har men ikke det, må man tænke lidt kreativt. Kan ikke ikke lige huske hvilken en af flancerne der er forskudt, men det er jo til at måle.
I den anden side, slipper man ikke for at svejse, uanset årgang. Hullet i beslaget, skal flyttes 3 cm op, hvilket der ikke er plads til, uden man også hæver batteri holderen. Derudover skal beslaget, hvis det er helt rigtigt flyttes 2 cm frem. Men her kan man i stedet modificere ophænget på gearkassen, og flytte bøsningen 2 cm tilbage. Det er der lige plads til.. Vægtbalancen bliver selvfølgeligt ikke optimal, men jeg tror nu næppe at man smadre noget ved det..
Forreste ophæng er det samme, men bagerste ophæng er 1 cm forskudt til den ene side, Her kan man enten svejse, eller prøve at finde det rigtige ophæng.
Når man så er færdig og har en 85’er, ligger maskineriet nu lidt længere fremme i motorummet, så man kan ikke længere få stræmfordeleren ud, uden man sænker motoren lidt ned, og de første par gange man straffer svinet, kan det godt banke lidt på bagvæggen, men det forsvinder med tiden.. 😉